فیلم نامه

از اون جایی که من علاقه خیلی زیادی به فیلم دارم(البته خیلی کم دیدم ) ، میخوام یک مجموعه ای از فیلمهایی که دیدین و خوشتون اومد ( اعم از داخلی و خارجی انیمیشن و انیمه ) بیاین و بگین :)

علاقه ای به سریال ندارم ولی اگه خواستین بگین شاید بقیه خواستن نگاه کنن .

خودم هم سعی میکنم بعدا همینجا فیلمهای مورد علاقه ام رو تقریبا در هر ژانری معرفی کنم :)

بیشتر سعی میکنم فیلمهای غیر هالیوود و البته بدون سانسور ( که تقریبا غیر ممکنه ولی کم سانسور ) رو بهتون معرفی کنم . 

 

جنایی

 من سریال گروه تجسس و البته شرلوک هلمز رو از تلویزیون نگاه میکردم و خیلی هم دوستش داشتم . 

 

درام 

از اونجایی که من فیلم کم دیدم ، ممکنه فیلمهای درامی که معرفی میکنم اونقدرها نمره خوبی نداشته باشن ، اما در نظر من بهترین فیلمهای درامی بودن که من دیدم .

اولیش vanishing time a boy who returned محصول کره جنوبی در سال 2016 هست . به نظرم خیلی فیلم قشنگی هست و حتما اگه تونستین ، از طریق دوبله صدا و سیما نگاهش کنین چون لحن صحبت کردن کره ای ها یک جوری هست و من خیلی عادت ندارم .شما رو نمیدونم :)

 

بریم سراغ فیلم بعدی .

نام : gifted(با استعداد )

ژانر : درام و یک ذره هم کمدی

نمره IMDB: هفت ممیز شیش دهم

بازیگران : کریس اوانز ، مک گنا کریس و ...

داشتم همونطوری کانالهای تلویزیون رو گشت میزدم که این دختره رو دیدم که گفت دایی . برام واقعا عجیب بود . چون کمتر در فیلمهای آمریکایی همچین چیزی رو شنیده بودم « دایی » و ادامه فیلم رو نگاه کردم . داستان فیلم تقریبا میشه گفت تکراری هست . اما به نحوی به این فیلم پرداخته شده که شما شاهد لحظات خیلی قشنگ خواهید بود که از سایر فیلمهایی مشابه با این اثر متمایز میشه . شاید برای کسایی که دایی باشن هم این فیلم جذاب باشه . چون دایی ها اگه همه رو نگم ، اکثرا مهربون هستن :)

 

 

بهترین انیمیشن

 

insideout

قطعا یکی از بهترین انیمیشنهایی هست که اگه هر کسی اون رو ببینه عاشقش میشه . بیشتر فیلم دراماتیک هست ولی در تکه هایی از این انیمیشن میشه لحظات کمدی خیلی قشنگی رو دید . در هر حال اگه کسی تا حالا این انیمیشن رو ندیده بهش پیشنهاد میکنم که حتما تماشا کنه .سال 2015 این انیمیشن تونست اسکار رو ببره .

 

بهترین انیمه

از انیمه های سریالی خب ، قطعا فوتبالیست ها یکی از اون انیمه هایی هست که خیلی ها با اون زندگی میکردن و یک هفته تمام به این فکر میکردن که آیا شوت سوباسا گل میشه یا نه . احتمالا خیلی هاتون هم میدونین که این انیمه دوباره در حال ساخت هست . در واقع از بهمن ماه دو سال پیش ( 1396 ) شروع به ساختن این انیمه کردن . که تا الان ادامه داشته و هنوز هم ادامه داره .

اما بهترین انیمه سینمایی که اتفاقا در شبکه پویا هم نشونش دادن the graves of fireflies بر اساس رمانی از یکی از شهروندان ژاپنی که در طی جنگ جهانی دوم پدر  و خواهر کوچکترش رو از دست داد. ( فکر کنم ) در هر حال فکر کنم تهیه کننده این انیمه بسیار زیبا از دنیا رفتن . این انیمه در سبک درام و لحظه هایی از فیلم میتونه اشک شما رو در بیاره . در واقع حقایقی از زندگی مردم ژاپن رو در هنگام جنگ نشون میده که اونها هم اتفاقا بیشتر به فکر خودشون بودن .

 

 

بهترین فیلم هندی

نام : hicki ( سکسکه )

ژانر : مدرسه ای ، درام و یک مقدار کمدی 

بازیگران : رانی ماکورجی

نمره  IMDB: هفت و نیم 

محصول سال 2018 هند 

فیلم خوب و آموزنده ای هست و البته بیشتر برای کسایی که دانش آموز باشن میتونه جذاب باشه . علاوه بر اینکه خانومه خیلی قشنگ بازی میکنه و برای همین بازی  قشنگش تونست جایزه ببره . در کل این فیلم سرگرم کننده هست . علاوه بر اینکه با نسل آینده سینمای هند آشنا میشین . 

این فیلم برای معلم ها هم میتونه خوب باشه . در اصل این فیلم رو برای معلم ها ساخته بودن و تلویزیون ایران هم روز معلم این رو پخش کرده بود .

دوبله صدا و سیما خوب هم خوب بود . 

 

( ادامه دارد )