امروز خودم و چند تا توصیه

امیر + ۱۳۹۹/۶/۳۰، ۱۷:۰۹

رشته‌اش انسانی بود . با همدیگه کلی رفیق بودیم و هستیم .البته این رفاقت به خاطر رابطه‌ی فامیلی و اقواممون هست.

رتبه‌اش که خوب شد میخواست بره تربیت معلم. منم با کلی ذوق و شوق داشتم براش از شهر خودمون و دانشگاهش تایپ میکردم و یک دفعگی جواب داد 

 

-فعلا دغدغه‌ی من شهر خودمون و تهرانه

 

با اینکه این حرفش خیلی تو ذوقم خورد ولی احتمال خیلی زیاد قصد بدی نداشت از این حرفش و کلا هر چی که میخواستم در ادامه‌اش بنویسم رو  پاک کردم :(

 


 

در حدی نیستم که توصیه‌ی خاصی داشته باشم ولی چند تا نکته به نظرم خیلی مهمه.

 

البته پیشنهاد میشه که این پست رو بخونین .

 

۱-احساساتی تصمیم نگیرین. اینکه میخواین بمونین برای یک سال دیگه یا نه ، همه چی به خودتون بستگی داره. ولی اگه خواستید بمونید ، این موارد رو در نظر بگیرین و ممکنه خیلی از لحاظ روانی متحولتون کنه.(البته قبل از اینها بگم که خدا نکنه ولی یکم باید جدی بود)

-در این یک سال که میخواین بمونین خیلی حرفها ممکنه بشنوین ، هر کسی خواسته و یا ناخواسته حرفی ممکنه بزنه که باعث بشه شما ناراحت بشین. خودم با دوستام که پشت مونده بودن خیلی محافظه کار صحبت میکردم که یک وقت خدای نکرده ناراحت نشن.

-در این یک سال ممکنه بابت بیمار شدن کسی ناراحت بشین و یا حتی از دست دادنش که بین دوستام هم افرادی بودن متاسفانه. از این لحاظ هم در نظر بگیرین.

-در این یک سال ممکنه خودتون بیمار بشین و نتونین دیگه اونطور که باید و شاید درس بخونین. پسردایی خودم چند سال قبل پشت مونده بود و یکی دو ماه مونده به کنکورش ، کولون (روده‌ی بزرگش) نابود شده بود و برای چند هفته‌ای بیمارستان بود و از درس دور بود و این بیماری هم تا الان باهاش همراه هست و خوب نمیشه متاسفانه :(

-یک چیزی شبیه کرونا دوباره ایجاد بشه و کنکور به تعویق بیفته.

 

 

اینها خیلی مهمه . خودم میخواستم بمونم برای پشت ولی نموندم چون شرایط جسمانی و البته روحانی‌ام من رو یاری نمیکرد که بمونم و خداروشکر که نموندم.

این حرفا رو نزدم که کسی رو منصرف کنم . اینها مواردی بود که در دوستا و اقوام دیدم و گفتم یک وقت خدای نکرده حسرت نخورین . و این رو هم بگم که ممکنه هیچ کدوم از مواردی که ذکر شد رخ نده و کلی هم اتفاق باحال و خفن براتون بیفته :)

 

۲-گرفتن مشاور برای انتخاب رشته هم خوبه و هم بد . خودم مشاور گرفتم (به خاطر اینکه یکی از اقواممون مشاور گرفته بودن و مامان و بابام هم از اونها تقلید کردن :/ ) حقیقتش رو بگم ۲۰۰ تومن دادیم برای دو جلسه ، فقط جلسه‌ی اولش برام خوب بود و کلی اطلاعات از دفترچه انتخاب رشته بهم داد ولی جلسه‌ی دوم فقط اومد جدول انتخاب رشته‌ام رو چک کرد. گرچه ما اون ۲۰۰ تومن رو حلال کردیم و ۴ جلسه رفتیم سراغش برای همین انتخاب رشته 😂🤦🏻‍♂️

برای انتخاب رشته داداشم ، دخترعمه و پسرعمه‌ام و البته چندتا از کاربرای بیان بهم کمک کردن و البته یکی از این کاربرا که دیگه برام سنگ تموم گذاشتن و صمیمانه سپاسگزارم از ایشون :))))

 

۳-دفترچه‌ی انتخاب رشته . ۴۰ الی ۵۰ صفحه‌ی اولش خیلی مهمه و اون رو نخونین ممکنه در انتخاب رشته اشتباهات خیلی بزرگی مرتکب بشین پس حتما اون صفحات رو بخونین.

 

 

انشاالله که دانشجو شدید فعلا کار و ازدواج و موارد دیگه رو جدی نگیرین . پاشین اکیپی بریزین بیرون با همدیگه خوش بگذرونین و زندگی کنین و به قول معروف جوانیتون رو برای دو نمره درس و پول و کار حروم نکنین که دنیا اگه کمتر از دو روز نباشه خیلی بیشتر هم نیست :)

 

+ممکنه خیلیها از نتیجه ناراحت باشن منم ناراحت بودم و سال قبل همه رو در یک پست رمزدار نوشتم و خالی شدم و بعدش هم پست گذاشتم که بی‌مخ بیان اینجاست

و یکی از کاربرها هم در کامنت برام نوشتن

لعنتی چند روزه دنبالت میگردم :/

😂😑

 

آره منم این روزها رو داشتم و بعدش اوکی شدم و الان هم که خداروشکر راضیم :)

 

برای اون پست هم لطفا درخواست رمز نکنین ممنون :)

 

 

چالش ده سوال وبلاگی و حرفای خودم

امیر + ۱۳۹۹/۶/۱۸، ۱۵:۲۲

سلام :)

 

بعد از حدود ۲۳ الی ۲۴ روز پست نگذاشتن ، دارم دوباره پست مینویسم و میخوام در این چالش شرکت میکنم.

بریم سراغ سوالا و جوابای خودم. فقط نمیدونم چرا همه میگن سوالا سخته؟! 

 

-هیسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

 

+اوه حواسم نبود . الان موقع امتحانه.

 

-برگه‌ها رو دارم پخش میکنم هر کسی تقلب کنه ، نمره‌اش صفره.

 

+ :/

 

(برگه‌ی امتحان جلوی میزم قرار میگیرد.)

 

+خب سوال اول :

چه شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی؟ (۱نمره)

+خب اولین وبلاگم شاید مثل خیلیای دیگه داخل سرویس بلاگفا ایجاد کردم و این اتفاق مربوط به حدود ۶ سال قبل بود زمانی که کلاس هفتم میرفتم و احتمالا یک چیزی بین ۱۳ الی ۱۴ سال سن داشتم.اون وبلاگ تقریبا به تشویق معلممون شکل گرفت که داخلش از تحقیقاتمون بذاریم و بماند که همه‌ی تحقیقاتم رو کپی و بدون ذکر منبع میکردم و نکته مهم‌تر اینکه با اعتماد به نفسِ تمام در پستِ ثابتِ وبلاگم نوشته بودم. 

از اونجایی که دوست دارم همه از این مطالب استفاده کنند . کپی حتی بدون ذکر وبلاگ من مجاز میباشد.

😂🤦🏻‍♂️

اون وبلاگ رو کلا اگه خیلی بشه ، دو ماه ادامه دادم و دلیل منصرف شدن از وبلاگم هم این بود که «اینترنت خورِ» خانواده بودم و الکی حجم اینترنت رو صرف پیدا کردنِ کد ، برای خوشگل‌تر شدن وبلاگم میکردم و وقتی داداشم فهمید واویلا شد :) 

گذشت و گذشت و یک وب دیگه هم زدم و بعدش هم وارد بیان شدم تااااااااااا الان که دارید متن بنده رو میخونید :)

 

هدفت از نوشتن وبلاگ چی بود و چه هست؟ (۱ نمره)

+هدف وبلاگ‌ اولم رو در سوال اول گفتم :)

ولی اینجا فعلا هدفی ندارم. اوایل شاید برای برطرف کردن دغدغه‌هام بوده اما در کل تا یک ماه قبل هدفی نداشتم و شاید هم ندارم. خیلی دوست دارم مطالب مفیدتری بنویسم و البته شاید هم نوشتم.... خدا رو چه دیدی. 

 

به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت؟ (۱ نمره)

+بستگی به هدف فرد داره . یک نفر میخواد از خاطراتش بگه و بقیه نظراتشون رو بگن. یکی دوست داره دیده بشه . یکی هدفش انتشار خالصانه‌ی مطالب علمی هست ( که واقعا هستن همچین افراد زحمتکشی ) و خیلی چیزای دیگه ... اما اگه بخوام کلی بگم به قول خیلی از وبلاگ‌نویس‌ها این کار ، یعنی وبلاگ‌نویسی ، یک کارِ دلی هست و همین باعث میشه که خیلی‌ها خودجوش مینویسن و ممکنه این کار هیچ سودی براشون نداشته باشه.

چیزی که داخلش عشق و علاقه باشه قطعا هیچ اجبار و بایدی نداره :)

 

به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟(۰/۷۵ نمره)
اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟ (۰/۷۵ نمره)

+با اینکه نظر هر کسی مهمه. اما از نظر من ظاهر خیلی مهمه. در زندگی واقعی هم همچین مواردی رو میبینیم. کارهای گرافیکی قشنگی که جدیدا در تلویزیون نشون داده میشه (حتی اگه کپی هم باشه)‌  قشنگه و یا مثلا مساجدی که ساخته میشه بهشون زرق و برق میدن که بیشتر داخل چشم باشه و طراحی خونه ها هم داره تغییر میکنه و همه‌ی اینها به نظر من که خیلی خوبه :)

به نظر من هنر یک بخشی از وبلاگ رو تشکیل میده . کسی که یکم هنر داشته باشه ( در هر زمینه‌ای) خود به خود مخاطب پیدا میکنه. این هنر میتونه موسیقی باشه ، میتونه ضبط صدا ، کار گرافیکی ، طراحی قالب ، استفاده از کلمات مناسب در متن و خیلی چیزهای دیگه باشه.

 

بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟
یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟ (۱ نمره)

+موضوعش برام فرقی نداره. کلی بگم ، نقد سریال و فیلمی که دیدمش رو میخونم . میخواد چندین خط از اون نوشته باشه و حتی نظرم رو میگم چون چیزی که دوست دارم ، تحلیل و بررسی هست :) البته که اینجور وبلاگ‌ها رو کم دیدم.

درجه‌ی دوم روزانه‌نویس‌ها هستن و خوش قلم‌ها و البته مطالب علمی. 

اهمیت همه‌ی این وبلاگ‌ها برام یکی هست و همه‌ی نویسنده‌ها برام محتَرم :)

 

نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟(۰/۵ نمره)
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟(۰/۵ نمره)

+خوبه :) 

فقط آپدیت مثبت کنن همین . آپدیت هم نیاز به مدیریت درست و حسابی داره :)

 

نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟(۰/۷۵ نمره)
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟(۰/۲۵ نمره)

+آدمای خوبی هستن . همشون هم قابل احترام .

پیشنهادی ندارم و نمیتونم بدم چون تخصصی ندارم :)

 

ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین. (۱/۵ نمره)

+عکس چند نفر از بلاگر‌های آقایی که باهاشون یک مقدار صمیمی‌تر هستم رو دیدم و یک ویژگی میخوام و اون هم 

مو 

هست . خلاصه میخوام یک کمپین اهدای مو بزنم و موهاتون رو به این بدبخت اهدا کنید خدا خیرتون بده :)))))

حالا جدای از شوخی. دوست دارم کدنویسی رو یاد بگیرم که یک عده یاد دارن و غبطه میخورم . مورد دیگه هم که دیگه مشخصه . قلم برخی از کاربران هست که فعلا به اون درجه نرسیدم.

 

-برگتو بده . خیلی حرف میزنی!

 

+ آقا تو رو خدا . آقا خواهشا. قول میدیم دیگه تکرار نشه . آقا دیگه ...

 

-دفعه‌ی آخرت باشه هاااا

 

+چشم:)

 

 

۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.(۱۰ نمره)
 

+ای جان :) ۱۰ نمره . دم طراح سوال گرم . عجب سوالی طرح کرده ! ( مدیونید فکر کنید که طراح این سوال بنده هستم و بدونِ هیچ تغییری اینجا نمایان شده :)   )

یکم سخته . (برگه‌ی تقلبش را برمیدارد و مطالبی که در قسمت (فهرست مطالب) هست را میخواند:)  )

یک روزی داشتم فیلم انگلparasite  ) رو نگاه میکردم و وقتی تمومش کردم میخواستم که درباره‌اش پست بذارم بعد دیدم که یک نفر دیگه هم همزمان از همون فیلم پست گذاشت :)

اینکه میخواستم یک کاری رو شروع کنم و سوالامو از افراد مختلف میپرسیدم و میدیدم که همه کمک و البته حمایت میکنن.از برنامه‌نویسی و انتخاب رشته و کارهای تحقیقاتی خودم . مثلا معنی لغتی رو میخواستم بدونم . از یکی از کابرهای خیلی خوبِ بیان پرسیدم و ایشون خیلی کامل و جامع نوشتن.یکی دیگه هم انتخاب رشته بود که دیگه لطفی بود از جانب چند نفر از بلاگرها که کمکم کردن و البته خیلی چیزهای دیگه که نمیدونم چگونه تشکر کنم.

 

۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟
چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟ (۱ نمره)

 

+اول اینکه تشکر میکنم از افرادی که در طرح و یا ویرایش سوالات کمک کردن و یا همکاری کردن :)

دوم اینکه تشکر میکنم از هر کسی که در این چالش شرکت کرد که البته هنوز هم ادامه داره :)

سوم اینکه اگر کسی رو ناراحت کردم عذر میخوام چون ابدا قصد بدی نداشتم (البته این جمله تا حدودی مخاطب خاص داره :) ).

(چالش قبلی یک سری دلخوری‌ها به وجود اومد که همه‌اش تقصیر خودم بود.)

چهارم هم اینکه انقدر از جملات منفی در رابطه با وبلاگ و بلاگستان نگیم. آره افت کرده ولی نمُرده دیگه! کسی که تازه وارد بلاگستان شده این جملات رو ببینه قطعا آزرده خاطر خواهد شد.

پنجم هم اینکه جا داره بگم دلم برای وبلاگ‌نویس هایی مثل جناب قدح ، ح.شریفی ، آقا وحید ( pitek ) و آقای چاره‌ای تنگ شده است :(

 

-بدو برگت رو بده . فکر کردی خیلی زرنگی که داری تقلب میکنی!

 

+آق...

 

(برگه‌ام را به زور از زیر دستانم میکشد!)

 

یک نگاه به اطراف میندازم علاوه بر افرادی که کنارم بوده‌اند و از آنها در پاسخ دادن به سوالات تقلب گرفته‌ام(کسانی که در پست قبل دعوت کردم) چند تا صندلی هم خالی هست . گویا این افراد برگه‌ی امتحانی خود را سیاه کرده سریعتر برگه‌شان را به مراقب امتحان داده‌اند( =درسخونامون:) ) .افراد دیگری هم میبینم که در جلسه حضور دارند و دارند به سوالات جواب میدهند . فکر کنم همین افراد هستن (دعوت میکنم) :

 

اتاق گوشواره - بهار نارنج - ناهماهنگ - آرامم کن:) - فتل فتلیان - دنیای کامپیوتر - در حوالی اریحا - گاه نوشت - بی قفس - گم شده در خیال - افکار ناشناخته‌ی من - خاطرات زندگی یک نویسنده - تماشاگر - فاطمه الف - We are all dreamers - آپولو نگار - در |قدر مطلق| تنهایی - بــــــ لنــــدز ــــــد - خونه‌ی آبی - هنرمند تازه کار! - Abanam - گل زیبا - هنرنامه - در جستجوی کوچ - دژاوو - یک مشت حرف‌های خب که چی گونه - امیررضا کامیار - به طعم گل کلم  - improvision - آسمانم - علیرضا آهنی - یادداشت های یک پسر

 

و البته یک عده هم نمیدونم هستن یا نه چون یکم صندلی هاشون دوره . تشخیص داده نمیشن . فکر کنم این افراد هستن :) (احتمالا یک چند مدت وبلاگ‌نویسی نمیکنن) :

دارالمجانین - اشخانی - خزعبلات یک ذهن بی ثبات - پسر زمستان

و البته چند تا سالن دیگه هم دارن امتحان میدن که نمیشناسمشون :)

فکر کنم کسی رو از قلم ننداختم .

و هر کس دوست داشت شرکت کنه.

 

روز خوش :)

 

+همینطوری داره اسم یادم میاد.

شرمنده اگه اول اضافه نکردم به دعوتی ها

چالش ده سوال وبلاگی (فعلا ثابت)

امیر + ۱۳۹۹/۶/۱۶، ۱۲:۱۲

در دنیا روز ۹ شهریور روز جهانی وبلاگ است و در تقویم شمسی و در بین وبلاگ‌نویسان، تاریخ ۱۶ شهریور که اولین بلاگ فارسی راه‌اندازی شده، به «روز وبلاگستان فارسی» معروف شده است. در این روز بعضی از بلاگ‌نویسان فارسی‌زبان، معمولاً به بیان خاطره‌ها، دغدغه‌ها، انتقادها، پیشنهادها، معرفی بلاگ‌های گمنام و… می‌پردازند.

بلاگ به بیان ساده به فضایی اینترنتی می‌گویند که افراد برای نوشتن دربارۀ زندگی شخصی، تجربیات کاری، عقاید و… خود و کسب‌و‌کارها برای نوشتن دربارۀ صنعت و کسب‌و‌کار خود از آن استفاده می‌کنند. هر بلاگ می‌تواند نمایانگر شخص یا کسب‌و‌کاری باشد که در جامعه و فرهنگ سازمانی خاصی رشد پیدا کرده است و می‌تواند خود را در کلمات و جمله‌ها به نمایش بگذارد. این نمایش می‌تواند از سویی معرف خود شخص یا کسب‌و‌کار و از سوی دیگر معرف جامعه یا صنعتی باشد که کسب‌و‌کار در آن فعال است.

وبلاگ با داشتن خصوصیاتی همچون رایگان‌بودن، انتشار سریع، تعاملی‌بودن، پشتیبانی از سئو و…، محیطی منحصر‌به‌فرد را برای بلاگ‌نویسان می‌سازد که در آن‌ فعالیت کنند و در وبلاگ‌ پست بنویسند و آن‌ را منتشر کنند. فضای بلاگ، بیش از چت‌کردن فرصت فکر‌کردن را برای خود نویسنده و خوانندۀ بلاگ‌پست فراهم می‌کند. بلاگ با داشتن ویژگی تعاملی‌بودن و اینکه شخص هم نویسنده است و هم خواننده، امر فکرکردن را پررنگ‌تر می‌کند.

با نوشتن، انسان از دست عواطف منفی و افکار خراب خلاص می‌شود و از موفقیت‌ها و توانایی‌های که دارد لذت می‌برد. به اعتقاد من، نوشتن باعث اصلاح و افزایش تراز آگاهی می‌شود و آگاهی به خودسازی انسان منتهی می‌شود.

منشأ اصلی بلاگ‌نویسی به خاطره‌نوشتن آدم‌ها برمی‌گیرد. در نبود اینترنت و بلاگ، آدم‌ها در دفترچۀ خاطراتشان یادداشت‌هایی می‌نوشتند و با پیدایش بلاگ توانستند همان خاطرات و دست‌نوشته‌ها را به‌صورت آنلاین منتشر کنند.

این همه حرف زدیم و مقدمه‌چینی کردیم تا بالاخره بگوییم با توجه به اینکه امروز روزِ وبلاگ‌نویسی فارسی است، قصد داریم چالشی را به مناسبت این روز فرخنده برگزار کرده و یاد آن را گرامی بداریم. در این چالش چند سوال طرح شده و میخواهیم تا اگر امکانش هست به همه‌ی سوالات پاسخ دهید.

 

۱. چی شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی!؟
***

۲.هدفت از نوشتن وبلاگ چه بود و چه هست!؟
***
۳. به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت!؟
***
۴. به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟
اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟
***
۵. بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟
یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟
***
۶. نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

***
۷. نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟
***
۸. ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین.
***
۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.
***
۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟
چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟

و اینکه هر کسی شرکت کرد سعی کنه حداقل ۵ نفر رو دعوت کنه :) (از هر سرویس وبلاگ‌دهی که میخواد باشه)

دعوت میکنم از: آقای سر به راه، رفیق نیمه راه، سکوت، یا کریم ،درباره‌ی نوشتن ، علیرضا

و همه‌ی افرادی که این پست را میخوانند :)

 

+از تمام افرادی که شرکت کرده‌اند خواهشمندیم تا آدرس پستی که چالش در آن نوشته شده را در قسمت نظرات این پست درج نمایند.

 

افرادی که شرکت کرده‌اند:

تکرار یک تنهایی - بنفش آبی کبود - سودای کلمات - مِه را - هیچکس - my crazy memories - white life - sky land - کافه دلدادگی - I want to smile - زندگی من و تو - درباره‌ی نوشتن~♫ My Little City ♫~  - واژه‌های لاجوردیکلام فضا - امـیـنــ نـویـســ ‌ا - یک جرعه لبخند - نقل بلاگ - خاطرات یک عدد الکی شادفهیم نامه - ایران نکست - محمدمهدی واحدی - روزنوشت‌های یک کرم کتاب - فاطمه الفcat's diary - نوشته‌های من - پرو وب پلاس (پست موقت) - مستر سایفر ۸۲ - بی‌قفس - آپولونگار - پسر زمستان - دنیای کامپیوترمـ18o81ـن - (: - خزعبلات یک ذهن بی‌ثبات - سکوت - آقای سر به راه - گاه نوشت - اینجا میتوانم بنویسم و آسانتر زنده بمانم - در انتظار اتفاقات خوب - مرد بارانی - بهار نارنج - شهر زیتونی - روزهای زندگی من - اشخانی/اشکان ارشادی - طلوع من - بیکران - ۴۰۵ باز - cotton cloud - I Purple You - ناهماهنگ - prime - در احوالات پاره وقت 

 

عمارت رنگارنگ -


 

منبع:

نیماتودی

عکس‌ها از سایت فری‌پیک