چند عدد روزانه‌نویسی ۲

امیر + ۱۳۹۹/۹/۳۰، ۱۹:۲۶

سلام

 

خب خب دوباره بعد یک ماه دارم پست روزانه‌نویسی منتشر می‌کنم.

 

۱-قبلا هر دو روز یکبار یک پست روزانه‌نویسی می‌ذاشتم و پر از اتفاقاتی بود که در اون دو روز تجربه کرده بودم و الان اینجور پست‌ها خیلی خیلی کم شده. دلیلش هم اینه که وقت کمتری نسبت به قبل دارم . متاسفانه کارها و تکالیف و امتحانات جوری هستن که نمی‌شه حتی به کارهایی که الان برام ضروری‌تر هستن برسن و این خیلی بهم ضربه می‌زنه.یک دلیل دیگه هم دارم و اون هم اینه که احساس می‌کردم پستام مفید نیستن و باعث اتلاف وقت دیگران می‌شدم که البته چند نفر هم به من بطور غیرمستقیم گوشزد کردن :)

 

۲-کلاس‌های مجازی واقعا دغدغه‌ی خیلی سنگینی برای قشر دانشجو حساب می‌شه. متاسفانه اساتید ، دانشجوها رو آدم هم حساب نمی‌کنن و همه‌ی مشکلات، اعم از اجرا نشدن کلاس به خاطر شلوغ شدن سرور ، قطع و وصل شدن صدای اساتید ، نویزهای صدا در موقعی که اساتید صحبت می‌کنن و ... همه‌ی اینها تقصیر دانشجوی بدبختی هست که میره بهترین نقطه‌ی خونش با اینترنت بسیار پرسرعت بتونه سر کلاس حاضر بشه و خدا خدا کنه که سامانه اون رو از کلاس بیرون نندازه.یکسری اساتید هم عکس از تخته می‌ذارن انگار که کیفیت تصویر 4K هست 🤦‍♂️😐😂

+یک تبریک خشک و خالی هم از شورای دانشگاه و رئیس دانشگاهمون بابت روز دانشجو نشنیدیم😑

 

۳-چرا اساتید و معلما عکسای ۳ در ۴ رو عکسای پروفایلشون می‌ذارن؟ مگه می‌خوای جایی استخدام بشی که عکس می‌دی؟😐😂

 

۴-فعالیتم این چند روز شاید به مدت دو هفته خیلی خیلی کم بشه ولی صفر نمی‌شه :) منظورم اینه که وارد وبلاگی نمی‌شم که کامنت بذارم و یا مطالبی رو بخونم . چون خیلی خیلی سرم شلوغه. چند تا تکلیف خیلی خیلی سنگین دارم و هم تقصیر خودم و هم تقصیر اساتید هست و خیلی هم زود باید این تکالیف رو براشون رد کنم .

 

۵-قطعا خیلی‌ها حتی «قشرِ کثیرِ فوتبال‌ندوستِ بیانی» هم اومدن و بازی فینال رو تماشا کردن. چه با گزارش عادل فردوسی‌پور و چه با گزارش احمدی و یا گزارش‌های دیگه.نایب قهرمانی رو خدمت این تیم یعنی پرسپولیس و کسانی که دوست داشتن این تیم قهرمان بشه و بدرخشه تبریک می‌گم. امیدوارم دور بعدی شاهد فینال تمام ایرانی در غرب آسیا باشیم که اونطوری یک تیم ایرانی بیاد بالا. ولی بعید بدونم.

 

۶-همونطور که در پست قبلی گفتم می‌خواستم بعد بازی فینال یک عدد پست منتشر بکنم ولی چون دیدم تعداد افراد فوتبالی در بیان کم هست و یک عده‌ای هم کلا با قشرِ مظلومِ فوتبالیِ جماعت مشکل دارن تصمیم گرفتم منتشرش نکنم(خطاب به شخص خاصی نیست. کلا جو بیان رو اینجوری دیدم و بازخورد نسبت به فوتبال:) ).فقط همینجا بگم که قانون ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی فقط و فقط به ضرر خود فوتبال ایران هست.

اینجا نه مثل بارسلونا آکادمی داره که کلی ستاره تحویل تیم‌های فوتبال جهان بده. نه بایرن مونیخ که از لحاظ اقتصادی بهترین عملکرد رو داشته باشن. نه دورتموند و نه آژاکس داره که بهشون بازیکن بدی ستاره تحویل بگیری. نه سرمربی لایپزیک و آتلانتا داره که ۱۱ تا چوب بهشون بدی و از اونا طوری بازی بگیری که انگار فوق ستاره هستن. نه بازیکنی داره که به نوعی برند تبلیغاتی و اقتصادی برای باشگاه باشه (مسی،گریزمان،رونالدو،دپای،نیمار و...) نه تیمی داره مثل اتلتیکو که گربه سیاه همه‌ی تیمها بشه. نه سرمربی‌های صاحب سبک مثل پپ،کلوپ،فلیک و... داره.هیچ سرمربی داخل لیگ ایران صاحب سبک نیست. کل تاکتیک تیم‌های ایرانی منتهی می‌شه سانتر از جناحین همین بازی آخر پرسپولیس رو ببینید که چجوری بود.گیرم بازیکن‌های اصلی‌اش محروم بود، بازی‌های قبلی‌اش رو هم در غرب آسیا ببینید (پرسپولیس رو به عنوان بهترین تیم حال حاضر ایران مثال زدم وگرنه کل تیم‌های ایرانی همین تاکتیک رو دارن.)بعید بدونم که بشه با اینجور بازی کردن به جایی رسید.

 

۷-راستش دلم نیومد برای دوستانی که در پست قبلی ذکر کردم کری بخونم. حقیقتا حال خودم رو بعد این کری‌خونی‌ها بعد بازی‌های با تراکتور ،پاختاکور و العین یادم اومد که چه عروسی‌ای به پا بود برای دوستان و حالِ بد خودم، از این کار پشیمون شدم. البته برای یکی خیلی ریز و در حد شوخی و یکی دیگه هم به صورت دسته‌جمعی زدیم ناکار کردیم(احتمالا اینجا دو نفر بدونن :) ) ولی خب دیگه بیشتر از اون هم بحث نشد.

 

در آخر هم بگم که این وضع اسف بارِ فوتبالِ کشورمون . بنده دیگه فوتبالِ داخلی رو نگاه نمی‌کنم. با امثال محرمی‌ها و رحمتی‌ها و فکری‌ها و گلمحمدی‌ها و اسکوچیچ‌ها به تنهایی پیشرفتی نمی‌کنیم (تاکید کردم به تنهایی).در واقع با فوتبال بکش زیرش به هیچ‌جا نمی‌رسیم و اگر هم این وسط قهرمانی‌ای صورت گرفت باید درِ فوتبال رو گِل گرفت و گذاشتش کنار.

فقط کافیه به مهدوی‌کیا یک نگاه بندازیم که عوض اینکه بیاد داخل ایران آکادمی فوتبال بسازه رفته داخل آلمان این کار رو انجام داده و احتمالا در آینده از ایشون بیشتر هم می‌شنویم...

 

۸-چشمام خیلی خیلی ضعیف شده بیشترش هم به خاطر اینه که سرم تو لپ‌تاپ هست و به نظرم روز به روز داره ضعیف‌تر هم می‌شه. نمی‌دونم چیکار کنم :(

فعالیتی سراغ دارید که بشه انجام داد غیر از استفاده از وسایل دیجیتال؟ غیر از کتاب خوندن؟

 

۹-یلداتون مبارک 💙🌹

 

۱۰-بیاید از فال حافظی که گرفتید بگید 😃

من تو کامنت‌ها می‌گم.

اوضاع داغون (پست ۱ درصد فوتبالی)

امیر + ۱۳۹۹/۹/۲۶، ۲۱:۲۴

یک نگاه به پیج باشگاه اولسان هیوندای کره انداختم(همون تیمی که قراره فینال جلوی پرسپولیس بازی کنه.).تعداد کامنت‌ها به خاطر فعال‌های مجازی ایرانی به شدت بالا بود. از کری خوانی‌ها و حرف‌هایی که رد و بدل می‌شد. کاری به این قضیه ندارم که این کار‌ها درست هست یا نه که بیایم از یک تیم غیر ایرانی برای بردن تیم رقیب حمایت کنیم.

متاسفانه اکثر کامنت‌ها پر بود از فحاشی و مواردی که واقعا جای تأسف داره. به کری‌خونی اعتقاد دارم. به نظرم یکی از جذاب‌ترین کارهایی هست که هر کسی می‌تونه انجام بده. اما این فحاشی‌ها برام قابل درک نیست. خصوصا اینکه بخوایم به هموطنمون بیایم فحاشی کنیم. اونم چه نوع فحاشی. فحاشی‌هایی که به مادر‌ها مربوطه. یک لحظه تصور کنین اون بنده خدایی که بهش همچین فحشی داده شده، اگه خدای نکرده مادر نداشته باشه... دیگه خودتون تا آخر قضیه برین ... باور کنین فوتبال و هر چیز دیگه‌ای ارزش این فحاشی‌ها رو نداره.

می‌دونم این پست قرار نیست به کسی چیزی یاد بده و در این روندِ تأسف‌بار هم تأثیری نداره. اما اوضاع داره خیلی بد می‌شه ...

 

+بعد فینال یک عدد پست اختصاصی به فوتبال منتشر می‌کنم. چه پرسپولیس ببره و چه ببازه و ممکنه خیلی‌ها هم با پستم مخالف باشن :)

 

++در آخر هم هفته‌ها با خودم کلنجار رفتم و دوراهی خیلی بدی گیر افتادم.

از یک طرف دوست دارم که پرسپولیس ببره و بالاخره جای اون ویترینشون عوض بطریِ آب معدنی یک عدد جام باشه :)))))

 

از یک طرف دیگه اگه ببره این جماعت من رو رها نخواهند کرد :))))) (به روایت تصویر)

 

+++قالب‌ها هم برام دغدغه شدن‌😐😂

مثل اینکه دوستان با سیستم میان ساختار قالب به هم می‌خوره!

مصاحبه با بیان :) (اصلاح شد:) )

امیر + ۱۳۹۹/۹/۱۴، ۱۴:۲۲

سه دو یک :

خلاصه‌ی خبرها:

قضیه از اینجا شروع شد. روز ۱۵ همین ماه میهن‌بلاگ با انتشار پستی از سوی کارکنانِ این سرویس وبلاگ‌دهی خبر از خاموش شدنِ‌ سرور‌هایش را داد و این خبر مثل

بمبی که قرار بود روزِ ۱۵ همین ماه منفجر شود و چندین کشته به جا آورد اما طبق اطلاع‌رسانی‌ها این بمب که قرار بود طی روز‌های آینده در میهن‌بلاگ کشته به‌جا بیاورد،

در بیان کشته‌های بیشتری به وجود آورد! دانشمندان هنوز علت اصلیِ کشتار دسته جمعی وبلاگ‌های بیانی را اعلام نکردند.گفته‌ می‌شود...

 

)موسیقی شروع اخبار(

(ماسک را از صورتش بر‌می‌دارد.)

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ، سلام عرض می‌کنم خدمت شما شنوندگان و خوانندگان عزیز بیانی . به بخش اخبار ساعت ۱۳ بیان خوش آمدید.

طبق گزارش‌های اخیر حدود ۴ نفر از وبلاگ‌نویس‌های بیانی دست به کناره‌گیری از وبلاگ‌نویسی زدند و به همین علت سعی کردیم با جناب آقا/ سرکار خانم بیان صحبت کنیم تا جویای اخبار جدید بشویم.

 

)اندکی مکث(

بله از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که آقا یا خانوم بیان پشتِ خط هستند.

 

-آقا یا خانومِ بیان سلام

 

+به نامِ خدا . سلام عرض می‌کنم خدمت همه‌ی شنوندگان و خواننده‌های عزیز و گرامی . انشاالله ظهر همگی بخیر و نیکی باشه.

 

-ببخشید می‌شه توضیح بفرمایید که چی‌شد میهن‌بلاگ همچین خبر شوکه‌کننده‌ای بده؟

 

+والا منم نمی‌دونم.

 

-که اینطور. شایعه شده که این خبر باعث می‌شه که بقیه‌ی سرویس‌ها هم همین روند رو داشته باشن یعنی سرور‌هاشون رو خاموش کنن.

 

+ خب نگاه کنین آقای .... فامیل شریفتون چی بود ؟

 

-امیرپلاس هستم :)

 

+آقای امیرپلاس. اول اینکه از اون بنده‌خداهایی که همچین شایعه‌ای درست کردن خواهش دارم چند تا مدرک و سند رو کنن که ما همچین چیزی گفتیم و قصد همچین کاری داریم.دوم اینکه اصلا میهن‌بلاگ حذف بشه چه ارتباطی با بیان داره ؟‌ :/

 

-نمی‌دونم والا :)

 

+از همه‌ی شما عزیزان خواهشمندم که به این شایعات توجه نکنین تا وقتی که سند کامل موجود نیست :)

 

-سوال بعدی، بیان باکس چند ماهه مشکل داره . چرا الان در رابطه با این مشکل در روز ۱۰ همین ماه پست گذاشتید و می‌گید که «بهتر خواهد شد» ؟ (کلیک کنید)

 

+عزیزِ دلِ من . جنابِ امیرپلاس ما چند ماه هست که از این مشکل خبر داشتیم منتها در پی راه حل بودیم. دیدم که میهن‌بلاگ اومده گفته که کلا از صفحه‌ی اینترنت حذف می‌شه.با هم دیگه جمع شدیم دو دوتا چهارتا کردیم متوجه شدیم که بهترین راه اینه که همین الان پست بذاریم و خبر از آپدیت بدیم که با یک تیر دو نشون بزنیم 

۱- اینکه بیان همچنان با اقتدار ادامه داره و لطفا به ارتعاشات اون بمب توجه نکنین.

۲- اینکه به زودی مشکلات بیان باکس هم حل خواهد شد. (دقت کنید به زودی :)))))) )

ما بیشتر موردِ ۱ مدنظرمون بوده که کاربرها فکر نکنن ما هر چند وقت یکبار میایم و سُک‌سُک می‌کنیم و دوباره می‌ریم پی کارمون :/

 

ـاوکی :) سوال بعدی اینکه شایعه شده اطلاعات کاربرها به فروش می‌رسه آیا این حقیقت داره؟

 

+ما همه‌چیز رو داخل اون قوانین موقع ثبت‌نام ذکر کردیم ) منظورش همون license agreement یا privacy policy هست که داخل نصب بازی‌ها هست و ما هیچ‌وقت نمی‌خونیم و اون تیک آخر رو می‌زنیم:) (

 

-(زیرِ لب)لامصب ۱۹ تا بنده با یک فونت داغون و اونقدر ریز که آدم یاد قانون اساسی می‌افته خودت بخون ببینم چشمات درد نمی‌گیره.

 

+خب دیگه :) اینجا یکی از کاربرها سعی کرده که قوانین رو کامل شرح و بسط بده می‌تونید بخونید.(کلیک کنید.)

 

-سوال آخر یک عده‌ای از بیانی‌ها دار وبلاگی رو وداع گفتن، چه کنیم؟

 

+اینکه می‌خوان برن یا نه به خودشون مربوطه . چون زندگی شخصی خودشون هست و به ما هم مربوط نیست البته که در کل ما هم از این عمل ناراحت می‌شیم ولی باز هم کاری نمی‌شه کرد. اما فعلا ما با اقتدار و قدرت پیش می‌ریم و کسی هم جلو دارمون نیست.

نکته‌ی دیگه اینکه کاربرانِ بیانی می‌تونستن دوستانِ خودشون از میهن‌بلاگ رو به داخل بیان دعوت کنن و شبکه‌ی ارتباطی بین بیانی‌ها رو گسترش بدن و خب این خیلی به چرخه‌ی وبلاگ‌نویسی حداقل داخل بیان کمک می‌کرد.

هر چند برخی از بیانی‌ها هم دست به کار شدند ، از جمله رادیوبلاگی‌ها، بلاگردون و برقرار و یک چندتا دیگه که در قسمتِ لینک‌های همین وبلاگ هستن و می‌تونید مشاهده بفرمایید.

مشکلات آپدیت هست ولی به چندتا از کاربرها یک چیزایی گفتیم که حالا شاید بعدا احساسشون کنین. 

امری نیست؟

 

-خیر .... راستی آقا/خانم بیان ...

 

+مشترک موردنظر در دسترس نمی‌باشد لطفا بعدا تماس بگیرید. thefd;kdkgfdv;lgdkov;g,ksd;k; (صحبت‌های انگلیسی بعدِ این جمله که متوجه نمی‌شم:) )

 

 -می‌خواستم تشکر کنم :/

 

شنوندگانِ محترم، صحبت‌های بیان رو شنیدید. در آخر این نکته رو اضافه کنم که برای بک‌آپ گرفتن از پست‌های وبلاگِ خود به این پست مراجعه بفرمایید. (کلیک کنید.)

شاد و سلامت باشید.

استفاده از ماسک رو جدی بگیرید.

 ماسک من هم اینجاست که الان می‌زنم به صورتم.(ماسک را به صورتش می‌زند.)

 

خدا یار و نگهدارتون :)

 

پ.ن : این پست‌ها هم می‌تونن به شما در بک‌آپ‌گیری از وبلاگتون کمک کنه.

لینک اول (کلیک کنید)

لینک دوم (کلیک کنید)

لینک سوم(کلیک کنید)