معرفی چند تا فیلم و انیمه برای این روزهای کرونایی

امیر + ۱۳۹۸/۱۲/۹، ۱۱:۳۱

سلام :)

اینطور که مشخصه ، به دلیل وجود ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها ، مجبوریم داخل خونه بمونیم و  این زیاد موندن داخل خونه هم خیلی خوب نیست. از این رو تصمیم گرفتم فیلم نگاه کنم. البته که الان پلی لیستم تموم شده :|

و اینکه فیلم نگاه کردن شاید 2 ساعت از کل روز رو پر کنه(خیلی بشه!!) . در واقع برای بقیه ساعات باید فکر دیگه ای چید. اگه پیشنهاد خیلی خوبی دارید و دارید اجرا میکنید میتونید در این چالش شرکت کنید. من نقاشیم خوب نیست برای همین شرکت نمیکنم :دی

 

میرسیم به معرفی چند فیلم و انیمه :

 

1- فیلم 1917

این داستان برمیگرده به جنگ جهانی اول جایی که انگلیسی ها قراره به آلمانی ها حمله کنن و این جنگ طوری هست که انگلیسی ها تا یک قدمی پیروزی هستن و این گردان انگلیسی آماده نبرد آخر هستن. دو تا سرباز جوون وظیفه دارن که یک ماموریتی تقریبا غیر ممکن انجام بدن رسوندن پیغام خیلی مهم به اون گردان برای جلوگیری از ورود اون گردان به تله مرگباری که آلمانی ها برای انگلیسی ها چیدن. فاصله این دو تا جوون با این گردان (که حدود 1600 نفر هست) 9 مایل هست و باید در طی مدت زمان کوتاهی این پیغام رو برسونن.

تکنیک فیلمبرداری تک پلان در این فیلم واقعا عالی هست . یعنی این که فیلم کلا یک دونه کات داره . شامل دو تا سکانس یا پلان طولانی هست.(البته داداشم اعتقاد داره که با فریبکاری تونستن این فیلم رو به صورت یک کات نشون بدن و نه چند تا کات در واقع میگه که فیلم چندین تا کات داره ولی مشخص نمیشه.) و این تکنیک باعث میشه که همراه دو تا جوون باشین و جنگ رو به صورت خیلی ملموس تجربه کنین(البته یک مقدار مبالغه کردم :دی) در هر  حال فیلم خیلی خوبی هست. پیشنهاد میشه که حتما نگاه کنین . 

موسیقی متنش هم که خیلی خوبه :)

فیلم رو میتونین به صورت کامل و یا همراه با خانواده ببینین فقط یک مشکل هست الفاظ زشتی هست که خود بازیگرها به کار میبرن.

این فیلم نامزد اسکار 2019 شده.

 

Image result for فیلم 1917

 

2-انیمه the silent voice

دختری با اختلال شنوایی به نام شوکو نیشیمیا Shōko Nishimiy پس از انتقال به یک مدرسه ابتدایی جدید در سال ششم توسط همکلاسی‌های خود از جمله پسری شیطان به نام شویا ایشیدا Shōya Ishida، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. این آزارها که توسط معلمشان مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بی‌ضرر فرض می‌شود، به سرعت از کنترل خارج می‌شود. تشویق و فشار نامحسوس دیگر همکلاسی‌ها، اعمال ایشیدا را به پیش میراند.

هنگامی که ایشیدا در این آزار و اذیت‌ها زیاده‌روی می‌کند مادر نیشیمیا تصمیم می‌گیرد که او را به مدرسه دیگری منتقل کند؛ چیزی که ایشیدا را تبدیل به یک فرد مطرود می‌کند.

چیزی نمیتونم بگم فقط اینکه این انیمه یک شاهکاره . در رابطه با مفهوم دوستی و دوست داشتن . جاهایی که دختره میخواست حرفهاش رو بزنه ولی نمیتونست اونها رو به صورت درست بیان کنه واقعا ناراحت میشدم. 

Image result for a silent voice

 

 

 

3-فیلم dead poets society (انجمن شاعران مرده)

این فیلم محصول سال 1989 هست. یک فیلم در حوزه آموزش و پرورش . همیشه با روش های جدید و نوین در هر حوزه ای مخالفت میشود . یکی از این حوزه ها آموزش و پرورش هست . ایده های نوین تدریس باید جایگزین  رویکردهای کهنه و پوسیده و خسته کننده سنتی بشن. اما همیشه بین نسل جدید و نسل قدیم سر این موضوع دعوا بوده و هست. متاسفانه یک عده هستن که نخوان درس های خشک به صورت جذاب تر تدریس کرد. از طرف دیگه انتظاراتی هست که والدین از بچه هاشون در رابطه با آیندشون دارن . اینکه دوست دارن بچشون مهندس بشه وکیل بشه ...

اینجا این دو تا موضوع رو خیلی خوب مورد بحث قرار میده و تبعاتی که برای دانش آموزا داره.

 

Image result for انجمن شاعران مرده

 

اگه بحثی پینهادی چیزی دارین بفرمایین . این بخش اول بود . امیدوارم که بخش دوم رو نذارم در واقع منظورم اینه که روزهای کرونایی تموم بشه .

+کسی هم اگه به چالش علاقه داره این چالش  رو یادش نره :)

 

منابع:

سایت نماوا

ویکی پدیا

ممنون بابت تبلیغ چالش

و ممنون بابت معرفی فیلم و انیمه

من 2 و 3 رو دیدم و خیلی خیلی خوبن. :)

از انیمه‌ها انیمه‌های میازاکی رو من دوست دارم. قشنگن...

۱۰ اسفند ۹۸
پاسخ
:)
منتظر قسمت دوم باشین.
اینها مثل اینکه فقط من ندیده بودم و بقیه دیدن :/
البته این رو دوستم پیشنهاد کرده بود وگرنه من خیلی اهل انیمه دیدن نیستم.

۱۰ اسفند ۹۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">