علم بهتر است یا اخلاق؟

امیر + ۱۴۰۱/۶/۱، ۲۲:۴۸

در طی ۱۲ سال تحصیلی که در مدرسه داشتید، دو تا معلم رو انتخاب کنید. یکی بهترین معلم تمام دوران تحصیل و دیگری بدترین معلم تمام دوران تحصیلتون؛ حالا برای هر کدوم سه تا دلیل بیارید که چرا بهترین/بدترین معلم دوران تحصیل‌تون هستن ...

 

این سوال داخل کلاس هم مطرح شد. من هم خیلی در رابطه باهاش فکر کردم. جواب دانشجوها رو هم شنیدم و با جواب خودم مقایسه کردم. هیچ کدوم از ما به مباحث آموزشی اشاره نکردیم. از نظر ما محتوای تدریس و نحوه‌ی تدریس معلم، امتیاز مثبتی برای یک معلم در نظر گرفته نمی‌شد. تنها و تنها یک مورد برامون مهم بود. اخلاق معلم.

برای همین تمامی اساتید، مولفان کتاب درسی به این نکته تأکید دارن که اجازه بدیم تا دانش‌آموزان با خاطره‌ای خوش از ما یاد بکنن. 

به عنوان مثال برای درس ریاضی، تنها هدف همین هست که دانش‌آموزان بتونن ۴ تا عمل اصلی ریاضی رو به خوبی انجام بدن و در زندگی‌ روز‌مره‌شون به کار ببرن باقی مطالب جزو فرعیات حساب می‌شن و کسانی که علاقه داشته باشند/بهره‌ی هوشی لازم را داشته باشن، از تدریس ناقص معلم هم می‌توانند به درک مطلب مورد نظر برسن و یا اینکه خودشون به یادگیری مطلب بپردازن ... در کل به ما توصیه شده که خاطره‌ی خوشی رو برای بچه‌ها بسازیم. نه اینکه نازشون کنیم نه! ولی طوری هم نباشیم که دانش‌آموز از دیدنمون بخواد به خودش استرس وارد کنه !

 

جواب سوال بالا رو میدین؟ :)

در طی ۱۲ سال تحصیلی که در مدرسه داشتید، دو تا معلم رو انتخاب کنید. یکی بهترین معلم تمام دوران تحصیل و دیگری بدترین معلم تمام دوران تحصیلتون؛ حالا برای هر کدوم سه تا دلیل بیارید که چرا بهترین/بدترین معلم دوران تحصیل‌تون هستن ...

بهترین:

ما رو به اسم صدا می‌زد

بوس و نوازشمون می‌کرد. خودم شخصا چند بار به جهت اینکه بوسم کنه، الکی باهاش صحبت می‌کردم :)))

خیلی مودب بود خیلی خیلی زیاد. 

اردو‌های مختلف می‌رفتیم. 

اجازه داد که توی جمع زیارت عاشورا بخونم :))

 

 

بدترین:

توی ابتدایی بدترین نداشتم ولی در کل تحصیل بگم؛

تبعیض خیلی زیاد قائل می‌شد.

به بچه‌های عقب کلاس اهمیتی نمی‌داد

پیام‌های ما رو سین می‌زد جواب نمی‌داد :///

موقع قبولی‌مون هم ما رو دید ولی واکنشی نشون نداد و خیلی سرد از کنارمون رد شد. بدون هیچ سلام و احوال‌پرسی‌ای ...

۱ شهریور ۰۱

اخلاق‌کاری هم حسابه؟

۱ شهریور ۰۱
پاسخ
برای مقاطع بالاتر آره 
ولی پایین‌تر نه خیلی . من چون ابتدایی هستم بیشتر تمرکزم بر ابتداییه
۱ شهریور ۰۱

بهترییین  نمیتونم انتخاب کنم

ولی ملاک من واسه خوبا

اونیه که تدریس خوب و اخلاق خوب رو همزمان داشته باشه :)

 

بد ترین ... 

اونی که نه خوب درس میداد

و نه اخلاق خوبی داشت 

یه چیز چرتی بود


بعدا نوشت : خب چون تمرکز رو ابتدایی کردین ...

بهترین و بد ترین نداشتم من

چون تو دبستان جز خوبای کلاس بودم معمولا معلما باهام راه میومدن

۱ شهریور ۰۱
پاسخ
حالا خیلی هم تمرکز توی ابتدایی نبود.چون من بدترین توی ابتدایی نداشتم و موردی که گفتم مربوط به سال یازدهم و دوازدهم می‌شد

شما هم تدریس براتون مهم بوده و هم اخلاق :)
۷ شهریور ۰۱

تو مقطع ابتدایی؟

بهترینش معلم دومم بود..

مهربون و دوست داشتنی، تو درس جدی و سختگیر، و توجهی که به "همه‌ی بچه‌ها" داشت.

حتی کم‌شنوای کلاسمون.

و تبعیضی که بین ما و خواهر  زاده‌اش که همکلاسیمون بود، قائل نمیشد.

خانم مژده ملامحمدی.

آخر سال هم به همه‌مون یه عروسک خوشگل یادگاری داد. :))

 

معلم ریاضی جهارم و پنجمم رو هم دوست داشتم.. مثل یه مادر دل میسوزوند برامون و از جونش مایه میذاشت، هر چند که به شدت هم سختگیر بود.

اما شخصیت بچه رو هیچوقت خرد نمیکرد و این بنظرم واقعا ارزش داشت.

یادمه می‌گفت اگه فلان وسیله رو نیارید، گوشه کلاس سرپا نگهتون میدارم. شخصا خودم خیلی وقتا شد که وسیله جا گذاشتم و حتی منفی هم نذاشت، چه برسه به این حرکتا. :)

 

و بدترینش؟

معلم کلاس سومم.

مهربون بود ولی مهربونی‌ای که بیشتر ظلم بود به بچه نه لطف.. از کارش میزد و درس نمیداد و فقط خاطره تعریف می‌کرد. رو اعصابم بود چون بچه براش مهم نبود.

معلم مطالعات پنجمم رو هم دوسش نداشتم.

به خاطر یه پرسش کلاسی مسخره، سه چهار نفر رو از کلاس بیرون کرد و هنوز تو ذهنم مونده.

نه به اون بیخیالیِ معلم کلاس سومم، نه به این شدت از جدی گرفتنِ معلم مطالعات پنجمم.

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
اوه اوه 
حسابی تحویل‌تون گرفته :)

پس بیشتر بحث اخلاقی برای شما مطرح بوده تا تدریس
۷ شهریور ۰۱

یادمه روز اولی که رفتم اول دبستان 

سر کلاس معلم بلند و جلو جمع بهم گفت 

هنوز بلد نیستی قلم دست بگیری/:

ساعت بعدش نمی‌دونم چی شد 

و کلاسم عوض شد 

اون خانم معلم فکر کنم اخلاقش بهتر بود 

چون خاطره بدی ازش ندارم و فکر میکنم یکی از بهترین معلمام بوده 

سال دومم اخلاق معلمم خوب بود 

درسم بد نمی‌داد 

سال سوم مدرسه ام رو عوض کردم 

از معلمم بدم نمیومد ولی خوشمم نمیومد 

 

سال چهارم معلممون خیلی درس نمی‌داد 

بیشتر درس زندگی میداد 

یادم نیست چی میگفت 

ولی می‌دونم هر وقت از کلاسش میومدم بیرون چیز جدیدی یاد گرفته بودم 

سال پنجم که آزمون تیزهوشان داشتیم 

خیلی معلم خوش اخلاقی نداشتیم 

یادمه یه بار امتحان مبتکران داشتیم 

(اسفند یا فروردین بود) 

از من و دوستم که شاگرد اول کلاس بودیم پرسید چندتا غلط و نزده دارین

مثلا رفیقم گفت ۷ تا غلط دوتا نزده 

من گفتم ۵ تا غلط (پنج تا غلط واقعا کم محسوب می‌شد و یه نوع رکورد بود)

ولی چون دو سه ماه قبلش به مقدار افت درسی داشتم 

جلو همه خردم کرد و گفت دروغ میگم 

واقعا کاش زبون داشتم از خودم دفاع می کردم 

چند روز بعدش نتیجه که اومد 

رفتم نشونش دادم 

ولی عذرخواهی نکرد 

فقط گفت آفرین /:

سال اول راهنمایی به دبیر ریاضی داشتیم 

خیلی بد اخلاق بود و به خاطر بلد نبودن درس بچه ها رو میزد 

یه دبیر علومم داشتیم 

اخلاقش خوب بود ولی خوب درس نمی‌داد 

خاطره خوبی ازش ندارم 

همون سال دبیر ادبیات داشتیم 

اصلا خوب درس نمی‌داد ولی با بچه ها خیلی مهربون بود 

از اونم خوشم نمیومد 

یه دبیر تاریخ داشتیم 

خدا رحمتش کنه 

با اینکه بد اخلاق بود ولی خیلی خوب تاریخ رو برامون می‌گفت 

واقعا ازش راضیم 

دبیرستان هم از دبیرهایی که خوب درس میدادن، برای پرسیدن بهمون استرس وارد نمی‌کردن و اخلاقشون هم خوب بودن از نظر من بهترینا بودن 

 

در کل تدریس رفته رفته برام خیلی مهم شد. (از دوران راهنمایی)

 

 

 

 

 

 

 

 

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
منم بلد نبودم مداد دستم بگیرم. معلمم پس چه با حوصله بوده :دی

که اینطور


پس اول اخلاق براتون مهم بوده و به تدریج تدریس هم براتون مهم‌تر تلقی می‌شده
۱۰ شهریور ۰۱

سلام

حقیقتا خیلی یادم نیس ولی

 

بهترین:

معلم تفکر و پژوهش پارسال که مربی تربیتیمون هم میشد

اولا خیلی مهربون بود و به بچه‌ها بها می‌داد

ثانیا بعضی زنگا بجای درس رو مخ درس زندگی می‌داد

ثالثا بجز کلاس هم پاسخگو بود که البته این وظیفه‌اش هم بود :)

 

بدترین:

معلم فارسی پارسال که میگفت همه چیز رو باید تو دفتر بنویسیم

و اگر کسی مشقش رو نمینوشت جلوی جمع تحقیرش میکرد (واژه سنگین بود نه در این حد)

و کلا یکم رو مخ بود 😅

 

البته من از ابتدایی گذر نموده‌ام 😁

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
سلااام :)


برای شما «اخلاق» مهم‌تر هست :)

یعنی یک دونه خاطره هم نداری از دبستان ؟‌:دی
۱۰ شهریور ۰۱

سلام =) 

راجبِ معلم کلاس اول مون، اگه اون دفعه ای که می‌خواست منو پرت کنه تو انباری رو فاکتور بگیرم، میتونم بگم معلم خوبی بود. ولی فقط خوب.

و از نظر تدریس واقعا عالی بود.

 

معلم کلاس دوم مون، تنها مشخصه اش، مهربونی ِ فرا ماوراییش بود و به نظرم واسه شغل های دیگه ای آفریده شده بود نه معلمی.

مثلا وقتی من، بعد از پخش شدن برگه های امتحان ریاضی دویدم تو حیاط تا بازی کنم، تنها چیزی که تونست بهم بگه "یاعلی از دست تو" بود.

معلم کلاس سوم مون با اینکه با من خوب رفتار کرده ولی باید بگم خیلی نفرت انگیزه. چون دوست من که اون موقع ها یه دختر بچه ی نُه ساله بیشتر نبود رو موقعی که نتوست جواب مسئله های ریاضی رو بده، برد جلوی تخته و درحالیکه ته خودکارش رو محکم به وسط پیشونی دوستم فشار میداد، با فریاد بهش میگفت توی سرِ تو، مغز گاو گذاشتن « و بعد این جمله رو با صدای آروم و حالت هیپنوتیزم وار کنار گوشش تکرار میکرد» و بعد هم میگفت ترجیح میده یه گوساله بیاره ببنده گوشه ی کلاس و واسه ی اون درس بده به جای دوست من. 

حالا این رفتارش با دخترا بود، با پسرا که واقعا وحشتناک رفتار می‌کرد. مثلا یه بار یکیشون کارنامه شو که قرار بود بیاره، جا گذاشت و بعد معلم ما با یه چوب با ضخامت عصاها، چنان محکم زد تو سرش که واقعا غم انگیز بود.

معلمم مون خانم نبود هااا. 

 

معلم کلاس چهارمم فوق العاده ترین و بهترین و شگفت انگیز ترین و خارق العاده ترین معلم تمام دوران مدرسه بود. سن واقعیش رو که نمیدونم ولی تقریبا میشه گفت بیست و چهار یا بیست وپنج سالش بود و درواقع سرباز معلم بود. ولی میتونم بگم تنها معلمی بود که من احساس نمی کردم با یه آدم کوک شده ی ربات طور طرفم.

 « اصلا دلم میخواد تو وبلاگ خودم یه پست سیصد متری واسش بنویسم»

 

معلم کلاس پنجم و ششم رو هم میتونم بگم آدمای معمولی ای بودن ولی نحوه ی تدریسِ چشم گیری نداشتن و اطلاعات عمومی شون هم خیلیییی ضعیف بود.

 

یه دونه از معلم های بعد از دبستان مون رو هم بگم.

این معلم واقعا باید کاپ اخلاق بگیره. یعنی شما حس نمیکنی با یه آدم واقعی رو به رو باشی و حس میکنی از توی کتابا و داستانا اومده بیرون. یه مرد ِ شصت و نه ساله ولی به مظلومیت یه بچه - عاشق گل شمعدونی ولی ناتوان در قلمه زدن درست اون- کتاب خوندن و تفکر عمیق و غرق شدن در طبیعت هم که دیگه بارز ترین ویژگی هاشه.

نکته ی جالبش واسه من اینه که بابای من چهارتا بچه داره و این معلم مون، معلم هر چهارتامون بوده. درحالیکه فاصله ی سنی مون اصلا نزدیک به هم نیست.

 

خب درسته که قرار بود فقط از دوتا معلم مون حرف بزنیم ولی خب من نتونستم که. 

 

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
سلام

چه خشن بوده معلم کلاس اولتون :/



معلم کلاس سوم ://// عجب آدمی بوده. چرا خب :(

در مورد معلم کلاس چهارمتون حتما حتما بنویسین ...

خیلی درون‌گرا بوده؟ 

چه جالب معلم‌ همه‌تون بوده :دی


دستتون درد نکنه از اشتراک تجربه‌تون :)
منتظر معلم کلاس چهارم هستم.
۱۳ شهریور ۰۱

بهترین معلم:

معلم کلاس ششمم و اگه بخوایم ابتدایی رو در نظر نگیریم معلم زیست و شیمی هفتم و هشتم. 

ابن دو نفر از لحاظ تدریس که عالی بودن. این هیچ.

اما از لحاظ اخلاقی، معلم ششم‌مون به طرز عجیبی خوش‌اخلاق بود. یادم نمیاد سر کلاسش حتا یکبار ناراحت شده باشم. یکبار صدای دادش رو شنیده باشم. اما کاملن می‌دیدم که بچه‌هایی که سالای پیش ضعیف‌تر بودن چقدر فعال شده بودن. آدم از اشتباه کردن سر کلاس اون معلم نمی‌ترسید.

گاهی که می‌خواست امتحان بگیره و کسی نخونده بود می‌رفت بهش می‌گفت. اونم می‌گفت اشکال نداره. شما ممکنه امتحانای دی یا خرداد رو خیلی بد بدید، من درکتون می‌کنم و شما رو با عملکرد طی سالتون می‌سنجم. چون می‌دونم که ممکنه یه اتفاقی تو خونه براتون افتاده باشه که نتونسته باشید درس بخونید. 

این معلم رو نباید پرستید خدایی؟ 

تازه چند روز پیش هم بهم پیام داد و به واسطه پروفایلم گفت مبینا جان از موفقیت‌هات برای من‌هم بگو. نمی‌دونید چقدر چسبید که :))))) 

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
عجب معلم خوبی :)

ای کاش منم مثل ایشون بشم :)))



اینکه شما رو یادشون هست هم خیلی خوبه :)
۱۳ شهریور ۰۱

چون دیدم توی یکی از کامنتا گفتی تمرکزت روی ابتداییه، پس منم همون مقطع رو مد نظر می‌ذارم؛

بهترین:

۱-از یه ویژگی شخصیتیم تعریف خیلی خوبی کرد هم توی کلاس هم بعدها به مادرم گفت و اینطور نبود که از روی لوس کردن این حرف رو بزنه بلکه واقعاً منظور داشت.

۲-ترسم رو از سوال پرسیدن ریخت. این در طول زندگیم خیلی بهم کمک کرد. مخصوصاً در مقاطع بالاتر و دانشگاه متوجه این تفاوتی که ایجاد کرد شدم.

۳-توی کلاس اجازه خوردن خوراکی‌های کوچیک رو بهمون داده بود.

 

بدترین:

چیز زیادی از بدترین‌های ابتدایی یادم نیست ولی اینکه یک بار به خاطر نوشیدن آب سر کلاس جلوی اون همه دانش آموز مسخره‌ام کرد و یه حرفی زد که اصلاً جالب نبود، و من فقط یه بچه بودم که حسابی تشنه‌ام بود.

 

 

بعدا اگه چیزی یادم اومد بازم اضافه می‌کنم.

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
برای شما چیزهایی که بحث اخلاقی باشه خیلی مهم بوده. حتما خوراکی هم خیلی دوست داشتین (و یا دارین :دی) 




://
آبخوری نداشتین؟


ممنونم
۱۳ شهریور ۰۱

تبعیض خیلییی بده

خیلییی بده

حتی اگه خواستین بد اخلاق باشین باشین ، ولی با همه باشین /:

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
دقیقا دقیقا 👌
۷ شهریور ۰۱

سلام

 یکی از بهترینا مال کلاس ششم بود . 

از کلاس اول تا پنجم همه ی معلمامون خانم بودن . ولی ششم همشون مرد شدن . کلا کلاس ششم ۴ تا معلم داشتیم . یکیشون سنشون زیاد بود . بنده خدا کمرش هم مشکل جدی داشت یه بارم عمل کرد چند روزی نمیومد سر کلاس . 

ولی اون سه تا همشون سرباز معلم بودن . من اون زمان به رباتیک و برنامه نویسی علاقه مند بودم . یکی از این سه سرباز معلم که معلم مطالعاتمون بود خیلی متقاوت با هرچی معلم که داشتم رفتار میکرد . تفاوتش تو این بود که فقط معلم نبود . تدریسش به ما فقط برای درسای مدرسه نبود .  اون زمان به محض اینکه فهمید من به رباتیک علاقه مندم تو مدرسمون یه تیم رباتیک تشکیل داد . با مدیر صحبت کردن تا وسایل مورد نیاز رو برای آزمایشگاه گیر بیارن . هماهنگ کرده بود تا بعضی ساعات از بعضی کلاسامون تیم رباتیک که منم داخلش بودم برن داخل آزمایشگاه و رباتیک کار کنن . اینجوری کل سال تحصیلی رو باهامون گذروند . خیلی بیشتر از بقیه معلما به علایق بچه ها بها میداد . همینکه علاقه من رو فهمید جوری رفتار کرد  و اقداماتی کرد تا آخر سال که میتونم بگم اگه یه همچین شخصی سر راه من قرار نگرفته بود تو دوران تحصیل به احتمال خیلی زیاد شرایط جوری که الان دارم علایقمو دنبال میکنم نبود . به نظر من مهم نبود ایشون چه کار هایی واقعا تونست برای علاقه ما انجام بده و چقدر برای ما امکانات فراهم کرد ، فقط مهم اینه که جوری رفتار میکرد که انگار میخواست به ما بگه من به علایق شما اهمیت میدم . حس خوبی داشت . رویایی که تو سرمون داشتیمو یه نفری بود که تاییدش میکرد و حداقل تلاششو میکرد اگه کاری از دستش بر میاد برامون انجام بده . 

حتی بعد از اینکه سال تحصیلی تموم شد اجازه داد باهم در ارتباط باشیم و شمارشو داد به من . با اینکه ۵ ۶ سال میگذره از اون دوره تا همین چند وقت پیش هم تماس داشتیم باهم دیگه و در ارتباط بودیم . حتی یه بار به من و چندتا دوستام که تو تیم رباتیک مدرسه بودن اون زمان گفت بیاین هم دیگه رو بینیم و قرار گذاشتیم رفتیم دیدیمشون . 

الان دیگه حس معلم بودن رو بهش ندارم واقعا . وقتی صحبت میکنیم حس میکنم دارم با رفیقم حرف میزنم نه با معلمم . 

به خاطر این میگم متفاوت بود از معلمای دیگه . معمولا معلما نمیان اینجوری ارتباط بگیرن با دانش آموزاشون . البته تو بحث تدریس درس خودشم کم نمیزاشت . 

 

بدترین رو هم که نمیتونم بگم . کلا حس میکنم معلمای دوران تحصیل من نه فقط ابتدایی آدمای درستی بودن . اگه بدی هم بینشون بوده اونقدر خوبی وجود داشته که خیلی یادم نمونده اون بدی هارو

 

علم بهتر است یا اخلاق ؟

علم یا اخلاق هرکدوم طرفدارای خودشو داره . ولی وجود علم و اخلاق در کنار همدیگه (بخصوص در دوران ابتدایی) فکر میکنم مسیر زندگی خیلیا رو تغییر میده . خیلیا رو بدونه اینکه متوجه بشن زیر و رو میکنه .

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
سلام 
یک نظریه یاددهی داریم. اینکه به هر دانش‌اموز با توجه به ویژگی‌ها و هوش برجسته‌ی خودش آموزش بدیم. یکی موسیقی هوش خوبی داره. یکی ورزشی و ... و هر کدوم رو در اون زمینه سوق بدیم. معلمی که معرفی کردید احتمالا طرفدار این نظریه بوده و چقدر خوب که این کار رو کرده. من کلاس چهارم بود که می‌خواستم کلاس رباتیک مدرسه ثبت نام کنم ولی والدینم نذاشتن. شاید همونجا کل مسیر زندگیم رو تغییر داد ...



چقدر خوبه که با معلمتون ارتباط دارین. ای کاش منم انقدر باهاشون می‌تونستم صمیمی باشم :(



جمله آخر هم که کاملا درسته :)
۱۳ شهریور ۰۱

داشتم فکر می‌کردم و ته‌ش هم معلمی که ازش بدم بیاد رو پیدا نکردم. بهترین‌ش رو هم پیدا نکردم. همه‌شون رو یه جورایی دوست داشتم‌.

معلمی هست که بیش‌تر از بقیه دوستش داشته باشم، اما هرچی فکر کردم دلیلی براش نداشتم‌. :دییی

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
عجب :دی
من تا حالا به همچین موردی برنخورده بودم :)
۱۰ شهریور ۰۱

سلام.

بهترین خب راستش من وقتی پامو تو دبیرستان گذاشتم همه خوب بودن یعنی کم درجه ترین رو حساب کنم میشه خوب وگرنه همه خیلیی خوب بودن اما برای خوب ترین نیابتی به معاون و مدیر مدرسمون تو دوران دبیرستان اشاره میکنم.

خانم راد و خانم فتحی. دلیلمم مهربان و دلسوز بچه ها بودن. با همه رفیق بودن. هیچ وقت شرمون داد نزدن. تنیبیه نداشتن. هیچ وقت اخم نکردن. با ما مثل دختراشون رفتار کردن و دوستمون بودن و بهمون اعتماد داشتن.

 

و خیلی چیزای دیگه...

و اما بدترینش تعلق میگیره به مدیر هشتم و نهم راهنماییم.

ریاکار

بداخلاق و بشدت روانی

رفتارش با بچه ها چوری بود که آدم رو له میکرد اعتماد به نفس رو میکوبید. خیلی وحشتنکا بود واقعااااااا نوبری بود برای خودش! نمیدونم واقعا چطوری بگم!

۲ شهریور ۰۱
پاسخ
سلام

پس اخلاق مدیر و معاون براتون مهم بوده. 
اینکه از همه معلماتون راضی بودین هم خیلی خوبه :)
۱۳ شهریور ۰۱

بدترین معلم؟ 

1. معلم کلاس چهارم که بخاطر یه غلط املایی تحقیرم کرد.

2. ‏معلم قرآن سال دوازدهم، از اخلاقش خو‌شم نمیومد و اینکه همش یکی از بچه های کلاس رو میزد توی سر بقیه فقط بخاطر اینکه مداح بود! 

 

بهترین معلم؟ 

1. دبیر تاریخ (که معلم جامعه‌ شناسیمون هم بود) سال دوازدهممون: اخلاقش خوب بود ولی من بخاطر تلاشی که برای تدریس خوب داشت ازش خوشم میومد، مثل: آماده کردن فیلم، پاورپوینت و اینکه همش تاکیدش کتاب نبود گاهی اوقات مطالب جالب خارج از کتاب که میگفتند.

2. دبیر فارسی یازدهم و دوازدهم: خیلی خیلی روی کتاب مسلط بودند و سعی میکردند بهترین استفاده رو از کلاس داشته باشند. 

3. دبیر تاریخ دهم و یازدهم: اخلاق معمولی داشت ولی خیلی باسواد بود. 

 

نتیجه: میتونم اینطوری به نظرم معلم تا وقتی اخلاق معمولی باشه اوکیه، اما اگه اخلاقش بد باشه هر چقدر هم تدریسش عالیه باشه دانش آموز دیگه از اون درس متنفر میشه، در کل بدترین معلم رو از نظر اخلاقی میگم و بهترینش از نظر تدریس، برا بهترین بودن، اولویت تدریسه نه اخلاق عالی. (حالا اخلاق حرفه ای ترم بعد داریم شاید نظرم عوض شه! )

 

ببخشید، چند روز توی فضای بلاگ نبودم. 

۱۳ شهریور ۰۱
پاسخ
متشکرم از نظراتت و جمع‌بندی ‌ات.


درس اخلاق حرفه‌ای هم خیلی درس خشکی هست و من هم همین درس رو افتادم متأسفانه ... البته خب سر کلاساش هم حضور نداشتم ...

این چه حرفیه :دی راحت باش بِرار :)
۱۳ شهریور ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی