چالش مرام نامه وبلاگ من

امیر + ۱۳۹۹/۴/۲، ۱۴:۴۶

-آقا سلام

 

+سلام :)

 

-میگم بیان خیلی وقته چالش نداشته ؟ درسته ؟

 

+آره . ولی دیروز یک چالشی شروع شد.

 

-چی؟! چالش؟ اسمش چیه ؟ کی شروع کرده ؟

 

+بله! یک چالشی برگزار شده به اسم «مرام نامه وبلاگ من». آقای سر به هوا هم این چالش رو شروع کردن ..

 

-خب؟

 

+خب که خب :|

 

-نمیخوای توضیح بدی چی هست ؟

 

+چرا! خود شروع کننده چالش توضیحات کامل رو دادن.

خیلی خودمونی بخوام بگم اینه که آقا اینجا وب منه و تفکرات منه و ایده های منه و نوشته های منه ، میخوای قبول کن ، نخوای هم نکن!

این نکته رو هم بگم که به جمله اول تصویر بالا یک نگاه بندازیم در فعل این جمله از شناسه «یم» استفاده شده(راه انداختیم) و معنیش این میتونه باشه که این چالش ایده تنها یک نفر نبوده و سرش کلی گفت و گو و بحث و جدل شده و این ایده از چند نفر تراوش کرده و این اتفاق خیلی خوبی هست چون معلوم میشه که با چالش حساب شده ای رو به رو هستیم :)

 

-آها!خب بفرما :)

 

+چشم :)

(طومار را باز میکند :دی)

 

1-مطالبی که بنده اینجا مینویسم ، حدود 98 درصدش مطالبی هست که در طی روز برام ثبت و اینجا به نگارش درمیاد. هر چند که جدیدا به فکر این هستم تا بتونم مطالب مفیدتری رو در اینجا بذارم که احتمال خیلی زیاد مفید باشه. اما نیاز به فکر داره و صبر و حوصله.این مدل مطالب از نظر برخی مخاطبین ممکنه مفید نباشه . در واقع گاها شده که یک بنده خدایی اومده گفته «مطالبت خیلی چرته » و ... الفاظی شاید بدتر از این و  در نگاه اول ممکنه خیلی بهم بربخوره ولی رفته رفته اون کامنت از ذهنم میره بیرون و در واقع بعد از یک مدتی دیگه هیچ جایگاهی نداره. ضمنا من حق این رو دارم که هر چرت و پرتی* رو داخل وبلاگم بذارم به کسی هم هیچ ارتباطی نداره. میخواد بخونه میخواد نخونه. والا :)

 

2-اون روزهای اولی که داخل بیان فعالیت داشتم ، فکر میکردم یک محیطی شبیه اینستاگرام داره.دنبال کنی ، دنبال میشی . اوایل صرفا برای افزایش دنبال کننده ها میرفتم دنبال میکردم و یا هر کسی که من رو دنبال میکرد ، دنبالش میکردم . بعد یک مدت اون ستاره های نخونده بالای وبم رو دیدم ، یک عددی نزدیک 100 تا بود!! بعدش اومدم اون وبهایی رو میخونم رو دنبال کردم و بقیه رو قطع دنبال . شاید حدود 10 نفر رو دنبال میکردم !! خیلی جالبه. یعنی من حدود 100 نفر رو الکی دنبال میکردم.خلاصه بخوام بگم ،اینجا اینطوری نیست که دنبال کنی ، دنبال بشی و ... اگه وبی رو دیدم و خوشم بیاد، دنبالش میکنم.چه اون فرد بخواد من رو دنبال کنه و چه نخواد(گرچه من یک کاری میکنم که خودش با پای خودش بیاد دنبالم کنه 😂) الان هم حدود 60 نفر رو دنبال کردم و هیچ ستاره ای اون بالا برای من نشون داده نمیشه :)

 

3-همون قضیه شماره 2 ، البته این دفعه برای لینک. از نظر من لینک کردن اینطوری نیست که من وبلاگ اون طرف رو لینک کنم و اون فرد هم متقابلا وبلاگ من رو لینک کنه. این قالب هم طوری هست که فکر نکنم بشه وبلاگ کسی رو لینک کرد . البته برای من این مورد واقعا خوبه :)

 

4-از کسی انتظاری ندارم که برای همه مطالبم کامنت بذاره. چون خودم هم همینطوری هستم و درک میکنم. برای بعضی از مطالب نظری ندارم پس کامنت نمیذارم :)

 

5-سعی میکنم همه کامنت ها رو با حوصله و دقت کامل جواب بدم و اگه واقعا چیزی برای گفتن نداشته باشم از :) استفاده میکنم :)

 

6-سعی میکنم با همه با احترام و رسمی صحبت کنم . الا کسایی که یک مقدار باهاشون صمیمی تر هستن و پسرن . با جنس دیگه (و نه جنس مخالف**) ابدا خودمونی صحبت نمیکنم(میخواد کوچیک تر از من باشه ، میخواد بزرگتر باشه) و اگر هم شوخی ای با کسی میکنم، با احترام کامل شوخی رو انجام میدم :)

 

7-اگر انتقادی به متن های بنده دارین ، میتونین با زبانی نرم تر این کار رو انجام بدین اینطوری اتفاقا خیلی هم خوشحال میشم در غیر این صورت مورد یک :|

 

8-توی این وبلاگ تمام تلاشم رو میکنم که به کسی توهین نکنم . چون به یک اصولی پایبند هستم و خداروشکر تا به الان یک کلمه هم حرف زشت نزدم :) ( این مورد رو در زندگی واقعی خودم هم تعمیم دادم و تقریبا دو سال هست که به کسی توهین نکردم چه به شوخی و چه به واقعیت)

 

فعلا همین موارد :)

(طومار را می بندد)

 

-همینها ؟

 

+آره

 

-کپی چی؟ دوست داری کسی از مطالبت کپی کنه ؟

 

-مگه وبلاگ من مطلب مهمی هم داره که کسی بخواد کپی کنه ؟ حرفا میزنی😂 . اما جدی ، وبلاگ من مطلب مهمی نداره و بعید میدونم کسی کپی کنه. ولی حس خوبی نسبت به کسانی که کپی میکنند ندارم

 

-کسی رو هم میخوای دعوت کنی؟

 

-بععععععله !

دعوت میکنم از خانوم ها و آقایان وبلاگ های :

 

 سکوت - هنرنامه - اشخانی - آرامم کن:)خونه آبی - بی قفس - آسمان ارغوانی - افکار ناشناخته من - امین نویس - فتل فتلیان - گل زیبا - قاطی پاتی - نقل بلاگ - در |قدر مطلق| تنهایی - Reyhaneh :)🌸 

 

دعوت میکنم از عده ای دیگه گه البته انتظاری هم ندارم در این چالش شرکت کنند ( به دلیل درس و کنکور و ...) :

رهام نوشت ها Abanam - گاه نوشت - بدلندزخزعبلات یک ذهن بی ثبات - «اتاق گوشواره»

 

سخت ترین قسمتش همین بود :|

 

-میگم این چالش قانون خاصی داره ؟

 

+ بله !

شخص شخیص متشخص مبدع چالش تاکید بسیار بسیار زیادی داشتند تا این موارد پایین رو رعایت بنماییم.

 

-چالش دیگه هم بوده ؟

 

-آره اتفاقا :)

یک چالش بود به اسم «اگر موسیقی ها یک شخص بودند» باید چند تا موسیقی رو که دوست داریم به شخص متصور کنیم و تصوراتمون رو بنویسیم :)

از آقا رهام تشکر میکنم به خاطر دعوت کردن من . حقیقتش من اونقدر اهل موسیقی نیستم . خیلی کم گوش میدم و واقعا وقتی موسیقی گوش میدم به متنش توجه میکنم تا اینکه بخوام تصوری داشته باشم و کلا هم این مدل تصور کردن برام سخته .

این چالش هم هر کسی دوست داشت بنویسه . همگی دعوتند :)

 

 

-همین ؟ 

 

+چیز دیگه هم میخوای :|

 

-نه :| حرف آخرت رو بگو.

 

+هیچی فقط از آقای سر به هوا نهایت تشکر رو دارم به خاطر دعوت کردن بنده :)

 

 

*حالا نه هر چیزی. برای نوشتن مطالب هم یک سری قوانین برای خودم دارم :)

** یاد بگیریم و در فرهنگمان جای بدیم که به یک خانوم محترمه ، نگیم «جنس مخالف» :| مگه باهاشون دشمنیم میگیم جنس مخالف ؟

 

+خیلی ویرایش کردم پست رو . اگه از بازنشر زیاد ناراحت شدید واقعا معذرت میخوام.

خیلی هم عالی و جذاب :)

 

ممنون بابت دعوت :)

۲ تیر ۹۹
پاسخ
ممنون:)

:)
۲ تیر ۹۹

سلام .

خیلی ممنون از دعوت :)

مرام‌نامه‌ی جالبی نوشتین :) ان‌شاءالله بتونیم رعایت کنیم.

۲ تیر ۹۹
پاسخ
سلام 
:)
متشکرم.
انشالله 
۲ تیر ۹۹

سلام :))

خب مثلا قرار بود برم مثل بچه های خوب سر درسام ولی هنوز اینجام :(

خیییلی خیییلی عااالی بود 😊😉

بسی خوشمان آمد چه از متن مرام نامه چه متن هایی که در کنارش نوشته بودید

از دعوتتون یه عالللمممم مرسی 😊😁 ان شاءالله حتماااا حتماااا شرکت میکنم شاید همین امشب یا فردا پستشو گذاشتم :)

 

خلاصه عالی بود دیگه :)

موفق باشید 

۲ تیر ۹۹
پاسخ
سلام :)

منم همینطوری بودم و نشد :( کم کم شروع کنین به خوندن و از فردا یک برنامه بریزین اینطوری شاید جواب بگیرین.

ممنونم.
انشاالله. منتظریم :)

ممنونم.
همچنین شما :)
۲ تیر ۹۹

خیلی هم عالی ^^

مرسی از دعوتت😊🌹

میفهمم چی میگی واسه خودم هم سخت بود😊❤

۲ تیر ۹۹
پاسخ
ممنونم :)
:)
ممنون از حضورت :)

۲ تیر ۹۹

سلااام

میم مرامتو

۲ تیر ۹۹
پاسخ
سلااااام :)

متوجه نشدم منظورتون رو!
۲ تیر ۹۹

یه جمله است که لوتی ها به هم میگفتند " میم مرامتو، جیم جماتو، کاف کمالتو، عشق است."

اسم مرام شد یادش افتادم :))

۲ تیر ۹۹
پاسخ
عجب!
من که تا حالا نشنیدم ، ولی اینطوری شنیدم که میگن ،
مرامتو عشق است . 
ولی میم اِش رو نمیگیم.

اگر دوست داشتید بنویسید ، شما هم دعوت شدینااا ، منتظرم :)
۲ تیر ۹۹

سلام 

امیر جان ، خیلی خیلی ممنونم از دعوتت. 

ولی بجز چند دوست وفادار که یکیش هم خودت هستی ، بقیه با من از در دعوا و قهر هستند پس مرامنامه سودی ندارد. همچنین همه مرا می شناسند که با آنفالو تنبیهم کردند و اکنون هم به روی مبارکشان نمی آورند که بابا! این همان ارشادیه ها ، همانکس که هر چه بپرسیم جواب می‌دهد و حتی برای عدم ناراحتی عذر می خواهد. بابا این همان فرد هست که علیرغم تفاوت سنی ، بازهم دست پایین میگیرد و متنهای ما می خواند و کامنت می گذارد. بابا این هم آدمه ، اگر داخل وبش ناله کرد اولا وب خودشه ، دوما حتما سنگ صبوری نداره. از بی شغلی و نبود درآمد نالیده ولی دستش را تا حالا جلوی کسی دراز نکرده! شغل هم نریخته! حالا شماها به افکار و شرایط خودتان ، منهم به دردهای خودم. 

مرامنامه ، معرفت میخواهد و اگر عرف رعایت شود دیگر نیازی به مرامنامه نیست. 

در این مدت هرکس هرچه دلش خواسته مرا قضاوت کرده! طرد کرده! بجز معدودی. 

یکی از بچه‌های بیان ، آنقدر مرا می شناسد که در بحث‌های علمی و غیره. براحتی برایش می نویسم ولی دیگران چنین نیستند. 

اتفاقا یادمه ، در وبلاگ قدیمی ، قانون نامه ای نوشتم ولی همه بی قانونی کردند و الان برایم دیگر مهم نیست چون تمام اهدافم و برنامه هایم با شکست روبرو شد. ذوق و رمقی هم نمانده. 

حالا تا ببینیم چه می شود.

حقیقت نوشتم ولی احساس کردم دارد بدتر می شود. گفتم فعلا نظری بگذارم تا بعدا. 

از نظرات و قضاوت ها فهمیدم : 

سکوت ثروته. 

سکوت ثروته. 

 

شاید در آینده های دور بشکلی یکدیگر را دیدیم. 

 

فکر میکردم اینجا دلم باز می شود ولی بدتر از دل گرفتگی ، دلم شکست. 

 

بگذریم. 

 

چون کسی روی حرفش نمی ماند پس ننویسم بهتره. همینطور میریم جلو. 

 

تشکر از شما 

۴ تیر ۹۹
پاسخ
سلام :)

اول اینکه ببخشید . من دیشب کامنتتون رو دیدم و امتحان داشتم گفتم روز بعدش جواب میدم.

شما که خیلی لطف دارین.
نمیتونم قضاوت کنم . اما یک شرایط این چنینی رو داشتم. یعنی افرادی بودن که دوست داشتم باهاشون دوستی داشته باشم ( در دنیای واقعی ) ولی نشد .
مطمئن باشین اینجا کلی آدم خوب دیگه هم پیدا میشه :)

منم کامنت کم نداشتم که از کاربرای غیربیانی بهم توهین شده ، خیلی هم توهین های بد نه تنها به خودم به خانوادم توهین میشد ، اما فقط وقتی میدیدم خندیدم :) چون هر کس به اندازه شعورش حرف میزنه و این برام اوایل سخت بود ولی بعدش دیگه آبدیده شدم. 

هرجور مایلین
البته نوشتین :)

اما خب
این نیز بگذرد :)
۵ تیر ۹۹

سلام 

چه چالش جالبی 

ممنون از دعوتت.

اگه زمان اجازه بده، حتما می نویسم. 

مورد 8 رو واقعا احسنت داره.  

مورد یکی مونده به اخر هم خیلی خوشم اومد.

موفق باشید 🌷 

 

۵ تیر ۹۹
پاسخ
سلام :)

فکر کنم الان زمان امتحانای شما هم هست 🤦🏻‍♂️


خیلی ممنونم :)

همچنین شما هم :)
خلاصه که منتظریم :)
هر وقت تونستین بنویسین :)



۶ تیر ۹۹

اره متاسفانه. میان ترم و پایانترم با هم 🤦‍♂️🤦‍♂️😑😑 

۶ تیر ۹۹
پاسخ
اوه اوه🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

تازه اینکه به صورت مجازی هم برگزار میشه بدترش میکنه:|


۶ تیر ۹۹

چالش قشنگیه

اینجوری یه سری از مشکلات برطرف میشه

چون‌ هم با قوانین نویسنده آشنا میشیم هم با اخلاقیاتش

موفق باشید 🌹🌺🌸🌼

۲۳ شهریور ۹۹
پاسخ
بله کاملا درسته :)
دست آقای سر به راه هم درد نکنه بابت به راه انداختن این چالش :)
ممنونم
۲۳ شهریور ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">