soul - قطعا بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ :)

امیر + ۱۳۹۹/۱۰/۱۴، ۲۰:۰۳

سلام.

 

قرار بود کلا ۴ تا فیلم رو معرفی کنم و در قسمت انیمیشن‌ها معرفی‌ای نداشته باشم. دلیلش این بود که در این سال هیچ انیمیشنی باکیفیت تولید نشده بود و در حالیکه همه‌ی نگاه به انیمیشن soul بود اما تاریخ انتشار این انیمیشن خیلی خیلی به تعویق افتاد (دلیلش هم مشخصه : کرونا).به هر حال وقتی متوجه شدم این انیمیشن منتشر شده خیلی سریع دست به دانلودش زدم و تماشا کردم.

 

 

 

 

خب نکته‌ای که می‌خوام بگم اینه که تقریبا همه‌ی سایت‌ها به معرفی و توضیح داستان این انیمیشن پرداختن و اگه می‌خواین داستان این انیمیشن‌ براتون اسپویل بشه می‌تونین در همین بیان هم دنبالشون بگردید و به دلیل این معرفی‌ها خیلی وارد قسمت توضیح داستان نمی‌شم.در واقع یکسری فکر می‌کنن این انیمیشن داره به سرنوشت این آهنگ (کلیک) و یا ایشون (کلیک) دچار می‌شه که شورش رو درآوردن و همه از آخر با یک عبارت «خدایا بسه دیگه» از این انیمیشن زده بشن. اما می‌خوام چند تا از دلایلی که باعث می‌شه این انیمیشن انقدر بهش پرداخته بشه رو بگم.(پس اون قابلمه رو که از قبل آماده کرده بودین و می‌خواستین بزنین تو سرم رو بیارین پایین :) )

 

 

ایده‌ی نو و البته عالی

خب این انیمیشن به روح‌(ها) می‌پردازه و فرایندِ تشکیل و ترتیب دادن اونها رو توضیح می‌ده و داستانِ اصلی انیمیشن‌ هم به این فرایند روح‌ها ورود پیدا می‌کنه.قبل از این انیمیشن هیچ آثار دیگه‌ای وجود نداشته که انقدر قشنگ و خوب بتونه به ارواح بپردازه (حداقل تا اونجایی که خودم یادمه)


+این رو هم بگم که سال ۲۰۲۰ واقعا پر از فیلم‌های ایده‌دار و ضد کلیشه‌ای بود :)

 

صداپیشگی

صداپیشه‌های انیمیشن واقعا عالی هستن. البته این نکته رو بگم که معمولا هر کسی با هر صدا و لحنی انگلیسی صحبت کنه واقعا قشنگ صحبت‌ می‌کنه (البته غیر از استرالیا😑).شخصیت اصلی فیلم صداش خیلی خوبه و این یک نکته‌ی مثبت در فیلم حساب می‌شه.

 

شخصیت اصلی فیلم

 

صداپیشه‌ی این کارکتر بر عهده‌ی ایشون بوده.(کلیک) jamie foxx

 طراحی و رنگ‌ها

اول می‌خوام به طراحی خود ارواح بپردازم و خب یکی دیگه از دلایلی که باعث می‌شه این انیمیشن‌ رو دوست داشته باشیم، همین طراحی و رنگ‌ها هست.رنگ‌های زرد و قرمز رنگ‌هایی هستن که چشم رو می‌زنن و از بین رنگ‌های اصلی فقط آبی و در بین رنگ‌های دیگه هم فقط رنگ سبز هست که آرام بخشه و چشم تحمل دیدن‌شون رو داره. اما چرا بین رنگ سبز و آبی رنگ آبی انتخاب شده؟! دلیلش هم اینه که رنگ آبی در محیط‌هایی که تاریک هست درخشش و توجه بیشتری نسبت به رنگ سبز رو در بر داره. (ناسلامتی یکی از رنگ‌های اصلی هست دیگه) (ممکنه اینجا به من اتهامِ داشتن تعصب رنگی زده بشه و در جواب هم باید یک نکته رو عرض کنم  «یک سر برو روانشناسی رنگ‌ها رو بخون و بعد بیا اینجا :)» ) البته این نکته رو هم بگم ارواحی که ترسیم شده ترکیبی از چند رنگ هستن و آبی آسمونی و سبز و ... خرده رنگ‌های دیگه‌ای هم در اونها دیده می‌شه.

 

این یک نمونه. نمونه‌ی بعدی هم هست که در عکس‌های بعدی می‌تونید مشاهده بفرمایید.

 

نمونه‌ی دیگه استفاده از رنگ‌های مکمل هست که معمولا تو عکاسی استفاده می‌شه. رنگ‌هایی مثل قرمز و زرد برای اینکه چشم رو نزنن، نیاز به یک رنگ مکمل دارن تا مغز بتونه بیشترین پردازش رو از اون رنگ داشته باشه.(این مطلب در رابطه با رنگ آبی هم صدق می‌کنه ولی تأثیر زنندگی آبی خیلی خیلی کمتره.)

 

 

در تصویر بالا مشاهده می‌فرمایید که از رنگ‌های زرد و رنگ بنفش استفاده کرده و بر اینکه توازن بین رنگ زرد و بنفش بیشتر بشه، غلظت رنگ زرد کاهش پیدا کرده و در مجموع یک محیط خیلی خوب به تماشاگر تحویل می‌ده.

 

 

یک مورد دیگه هم هست که الان می‌گم.

 

داخل هنر یک عنصری داریم به نامِ خط. چند مدل خط داریم. عمودی - افقی - مورب - منحنی - شکسته 

هر کدوم از این خط‌وط معنا و مفهوم خاصی رو مستقیم و یا غیرمستقیم بهمون می‌رسونه. مثلا خط شکسته نماد خشونت و جنگ هست. چیزی که پیکاسو داخل نقاشی گرنیکا (کلیک) نشون داده.

یکی دیگه از خطوط خط منحنی هست. خطوط منحنی در هنر به معنای نرمی و سازش هست. چیزی که داخل معماری اسلامی هم می‌تونیم ببینیم.(کافیه به یک حرم برید و از نزدیک ببینین.)

اما بریم سراغِ این تصویر

کارکتری که اینجا با فلش بهش اشاره شده همه‌ جاش از خطوط منحنی استفاده شده(حتی دهن و دماغش رو دقت کنین متوجه می‌شین که منحنی هست :) ). کلا حتی اگه محیط رو نگاه کنین پر از المان‌هایی هستن که از خطوط منحنی بهره می‌برن.

 

نقطه تمرکز تصویر (فوکوس خودمون :دی)

استفاده از کارکتر‌ها و اتفاقات مهم در نقاط طلایی کادر تصویر یکی از مهم‌ترین کارهایی هست که هر فیلم‌بردار و عکاسی باید در نظر داشته باشه. نقاط طلایی جاهایی هستن که تماشاگر بیشترین تمرکز رو در اون قسمت و یا نقطه دارن. در تصویر پایین یکی دیگه از این تصویربرداری رو مشاهده می‌فرمایید.

 

 

همونطور که قبلا گفتم در محیط  تاریک این تصویر رنگ آبی هم تأثیر به سزایی داره(که رنگ سبز هم نداره).

 

به چه افرادی پیشنهاد می‌شه:

به نام خدا 

همه :)

خصوصا افرادی که یک مقدار حالشون بد هست این انیمیشن خودش می‌تونه کلی حس و حالتون رو تغییر بده و خوب کنه.

 

نظر خودم؟

خب این انیمیشن همونطوری که بقیه می‌گن یاد و خاطر انیمیشن inside out(کلیک) رو زنده کرد ولی یکسری ضعف‌های کوچیکی داره که البته نمی‌خواستم این ضعف‌ها رو بیارم. به هر حال از نظر خودم انیمیشن خیلی خوبی هست و بهترین انیمیشن سال ۲۰۲۰ ولی به هیچ وجه نمی‌تونه جای inside out رو بگیره :) (این نظر شخصیمه. هر کسی یک نظری داره.)

سرم شلوغه. سعی می‌کنم به زودی به معرفی سه فیلم باقی‌مونده هم بپردازم 🙂

۱۴ دی ۹۹

چقد پست خوبی بود :( قشنگ معلومه انیمیشنش مخصوص بعدازظهر بعد آزمونه!

۱۴ دی ۹۹
پاسخ
ممنون
چرا ناراحت؟

بله مخصوصا اگه آدم آزمونش رو عالی داده باشه :)
۱۴ دی ۹۹

نه اون چیزه. درواقع بخاطر خوبی پسته. یعنی چون خیلی خوب بود، چیز شد. می‌دونین؟ 😂😂 توضیحش سخته 😂😂

 

ایششششالا =)))))

۱۵ دی ۹۹
پاسخ
:)))
خیلی ممنون😅


انشا‌ءالله  همه‌ی آزمونها :)
۱۵ دی ۹۹

انقدر از اینور اونور تعریفشو شنیدم واقعا باید برم دانلودش کنم خودم ببینم می‌تونه مثل کلاوس و گرینچ اشکمو در بیاره یا نه؟

(من همیشه با انیمشین گریه میکنم بر خلاف فیلمای واقعی)

۱۵ دی ۹۹
پاسخ
دانلود که حتما باید کرد
onward هم هست امسال ساخته شده و به نظر خودم بعد این انیمیشن اون بهترینِ امساله. inside out رو هم اگه ندیدید اون رو هم ببینین.
کلاوس رو یک حس خیلی عجیبی داشتم یک چیزی بین بغض و خوشحالی:) ولی گرینج رو ندیدم.
۱۵ دی ۹۹

امیدوارم که بعد امتحانات بتونم ببینم :)

۱۵ دی ۹۹
پاسخ
امیدوارم که از دیدنش لذت ببری :)
۱۵ دی ۹۹

اتفاقا همین امروز یکی تو اینستا استوری گذاشته بود این انیمیشن رو و خیلی تعریف میکرد الانم با پست شما بیشتر مشتاق شدم ببینمش و دانلود میکنم امشب حتما میبینم 

۱۵ دی ۹۹
پاسخ
همه‌جا پره از تعریف این انیمیشن 😂😂
امیدوارم از تماشای این انیمیشن لذت ببرین :)
۱۵ دی ۹۹

کلاوس واااقعا عالی بود اشکمو دراورد

onward هم دیدم واقعا قشنگ بود 

با یه فیلم باز حرفه ایی طرفید :)

البته اون یکی که گفتی رو ندیدم هنوز

۱۶ دی ۹۹
پاسخ


بله صد در صد D:

اون رو هم ببینید. اون یکی شاهکاره :)

انیمیشن زیاد سراغ دارما:
زندگی به عنوان یک کدو
۹ (این یکم ترسناکه)
کوبو و دو تار
و ...
۱۶ دی ۹۹

واقعا واااقعا عالی بود :))

۱۶ دی ۹۹
پاسخ
بقیه‌ی انیمیشن‌ها هم هستن که می‌تونید تماشا کنین :)
۱۶ دی ۹۹

اینقدر که این انیمیشن بهم درس زندگی داد مدرسه نداد :دی

۱۸ دی ۹۹
پاسخ
😂😂
۲۰ دی ۹۹

خیلی انگیزشی بود انیمیشنش برا من :)))

۲۴ دی ۹۹
پاسخ
آره حس خیلی خوبی می‌ده :)
۲۴ دی ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی