چند عدد روزانه‌نویسی ۴

امیر + ۱۳۹۹/۱۰/۲۴، ۲۳:۱۵

۱-خب‌ می‌خواستم از این روزهام بگم که به رنگ و بوی امتحان آمیخته شده. واقعا حس و حال خوندن درس رو ندارم و می‌دونم که این اثر فضای مجازی هست. امتحان دیروز هم خداروشکر خود استاده نمونه سوال داد وگرنه سوالات خیلی خیلی سخت و مفهومی بود و نمره‌ی خوبی هم گرفتم :)

+هنوز سه تا امتحان دیگه مونده که می‌تونم بگم در سطح متوسط هستن و امتحان روز قبل غول سرسختشون بود.

 

۲-می‌خوام از این ترمم هم بگم. کلا دو تا کلاس مفید داشتیم. یکی اسمش تحلیل محتوا هست و اون یکی دیگه کاربرد فناوری.

درس فناوری مربوط به استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری هست و خب استاد ما اومد ورد و پاورپوینت رو کار کرد. با اینکه تسلط نسبی روی جفتشون داشتم اما اطلاعاتم خیلی خیلی بالاتر رفت.

درس تحلیل محتوا هم واقعا عالی بود. راستش رو بخواین یک بخشی از این دوست داشتنم به خاطر خود استادش بود. فرض کنین یک آدم ۳۵ ساله که حس و حال دانشجو رو می‌فهمه و کلی هم انرژی داره میاد براتون تدریس می‌کنه. ناگفته نماند که خودم هم عاشق تحلیل کردن هم هستم و خب شاید به این رشته هم در آینده گرایش کردم. از معدود کلاس‌هایی بود که داخلش به صورت داوطلبانه فعالیت داشتم و کلی حس خوب دریافت کردم.

 

۳-و البته که داخل این ترم کلی استاد حال به هم زن داشتیم که دیگه واقعا نمی‌دونم چی بهشون بگم. کلی نفرین و لعنتشون کردیم و خواهیم کرد.

کلی تحقیر شدیم کلی مسخره شدیم. همه‌ی تقصیرات گردن ما افتاد. اینترنت هممون با سرعت ۳۰ مگابیت هست ولی به خاطر اینکه کلاس رو بپیچونیم از سامانه میایم بیرون و به بهونه‌ی اینکه اینترنتمون کم سرعته و یا اینکه سامانه مشکل داره به استادا دروغ می‌گیم. اما وقتی استادا از سامانه بیرون می‌رن. باز هم تقصیر دانشجویه. 

تقضیر دانشجو هست که صدای استاد نمیاد و تقصیر دانشجو هست که سامانه خرابه. متاسفانه دیواری کوتاه‌تر از دانشجو نیست و واقعا جلساتی بود که داشتم می‌خندیدم به این افراد. اینکه همچین حرفی می‌زنن مشکلی نیست. در واقع اساتید همه‌ی افراد تقریبا همین شکلی هستن ولی بحثی که اینجا فرق داره اینه که این افراد میان و حرف از اعتماد و عدم پرخاشگری نسبت به یادگیرنده می‌زنن ولی خودشون عمل نمی‌کنن. با یک سری آدم شعار زده طرفیم که فقط بلدن حرفای قشنگ بزنن و کلی هم ادعاشون می‌شه که بهترین هستن ولی در واقع همه‌ی این ادعاها یک سری خرعبلاتی هست برای اینکه سرِ من یکی گرم بشه و مشتاق حرفاشون بشم :)

 

این فقط یک نمونه تحقیر هست.قضیه‌ی خیلی طولانی داره ولی نماینده‌ای که اینطوری میاد و با استاد صحبت می‌کنه و از این ادبیات استفاده می‌کنه یعنی اینکه چه قدر سطح خودمون رو آوردیم پایین.البته دست نماینده گرم واقعا. چون معلوم نبود بعدش چه اتفاقات ناخوشایندی می‌افتاد.

 

 

این دقیقا عین حکایت «آش نخورده و دهن سوخته هست.» 

همونطور که گفتم قضیه خیلی مفصله ولی بخوام خلاصه بگم اینه که استاده صداش داخل سامانه نمیومده و بچه‌ها هم قسمت چت کلی پیام رد و بدل کردن و استاده هم کلا سه بار وسط اون چت‌ها نوشته «صبر» و ۵۰ دقیقه صبر کردیم و چت‌های بچه‌ها هم ادامه داشته و صدای استاد هم نمیومده. استاده ناراحت شده که چرا انقدر پیام می‌دیم 😐😂

بعد گفته که به خاطر کار اشتباهتون (!!!!!!!!)‌ جریمه‌تون می‌کنم و اول ازتون دو نمره کم می‌کنم (مدرسه هست انگار 😐) بعد که یکم به خودش اومد گفت : آخر ترم امتحان می‌گیرم و این اختیار رو هم دارم که ازتون امتحان بگیرم و منبع هم خودتون برید پیدا کنید و به من هم ربطی نداره :||||||||||||||

دقت کنین ۵۰ دقیقه !! بعد نماینده اومده اینطوری صحبت کرده باهاش 🤦‍♂️

 

 

۴-بعضی از روزام واقعا ناراحتم و بعضی روزای دیگه پرانرژی. و خب احساس پوچی می‌کنم. در واقع یکسری کارها رو باید انجام بدم ولی نمی‌دم و همین موضوع من رو خیلی ناراحت می‌کنه. برای بعضی کارها راه حل پیدا نکردم . پیدا کردما ولی به دردم نخورد. دیگه واقعا نمی‌دونم چجوری زبانم رو تقویت کنم. واقعا می‌خوام در حد خیلی خیلی خوب باشم. با هیچ نرم‌افزار و ویدیو و طرحی نشد متاسفانه :(

 

 

۵-یک پستی چند روز قبل منتشر کردم که موقت بود و در اون گفتم که ممکنه اینجا حذف بشه. پشیمون شدم :) اینجا ابدا حذف نخواهد شد و با قدرت به کارم ادامه می‌دم (حالا نه که خیلی هم اینجا فعالیت دارم 😐😂)

 

 

۶-دو تا ویدیو ضبط تدریس انجام دادم و حقیقتا خیلی باحال بود و البته باید از الفاظ «پسر گلم» «خوشگلای من» «عزیزانم» و .... استفاده می‌کردم 🤦‍♂️😂😂😂

داخل کلاس استفاده از این عبارات برام ابدا خنده‌دار نیست ولی وقتی داخل جو و کلاس نباشی قطعا کلی خنده‌ات می‌گیره.

یادم ترم اول افتاد یکی از استادامون همین کار رو کرد بعد وسط این کار خنده‌اش گرفت 🤦‍♂️😐😂

 

 

۷-با اینکه خیلی اهل موسیقی و آهنگ نیستم ولی واقعا عشقی که به ویولن دارم خیلی زیاده . نمی‌دونم چرا. اما فکر نکنم بتونم حداقل ویولن بزنم و یاد بگیرم. چون آسیب جسمی زیادی وارد می‌کنه :( و خب ساز دیگه هم دوست ندارم (پیانو رو دوست دارمااا ولی مال قشر مرفه جامعه هست :)‌ )

 

سلاااام

ولشون کن ناراحت شون نشو این درسا و  استادا را، ولی درس بخون و اضافه تر هم بخون و من میدونم معلم خوبی خواهی شد برای بچه های گل :)

خیلی سخت میگیری، ایشالله به همه کارهایی که میخوای میرسی، مکالمه زبان یا خوندن متن؟

مرسی که هستی اینجا هنوز :))

ویولن خوبه، اگر من میتونستم میرفتم، فکر نکنم از زدن تفننی آسیب جدی ای وارد کنه.

 

۲۴ دی ۹۹
پاسخ
سلام :)
ممنون

کلا . هم خوندن هم مکالمه. همه چی :)


شاید .

ممنون
۲۵ دی ۹۹

واقعا معذرت می‌خوام ولی به اون «جوانان عاصی و خطاکار» خیلی خندیدم :))))))))))))))))))) 

 

چقد این استادا و معلمای جوگیر رو مخن :/ مام از این نمونه‌ها کم نداشتیم که بخاطر اینکه چه می‌دونم، یکی از برگه‌ی امتحانیش بجای اینکه عمودی عکس بگیره، افقی عکس گرفته؛ یا یکی بخاطر اینکه جلسه‌ای که نه پرسشی بوده نه تدریسی نه تکلیفی، 5 دقیقه دیرتر سلام کرده، مجبور شده نامه‌ی فدایت شوم بنویسه :///

 

من چقد وقتایی که مامانم فیلمای تدریسشو ضبط می‌کنه به «دخترای گلم» گفتناش می‌خندم :)))))))))))) خدایی خیلی بامزه‌س :)))))))))

 

نزدیک‌ترین تجربه‌م به ساز، این بوده که وقتی موسیقی‌شونو می‌شنوم، ادای ویولن زدن و پیانو زدن رو درمی‌آرم :// بعضی وقتا هم چنان می‌رم تو حس که اگه کسی ببینم قطعا فک می‌کنه خل شدم :///

۲۵ دی ۹۹
پاسخ
🤦‍♂️😂😂😂😂😂


این نمونه اساتید و معلمین زیادن متاسفانه😑

ما هم می‌خندیم وقتی کسی سر کلاس اجرا کنه 😂😂


خب راستش منم همینطوریم :)
۲۵ دی ۹۹

درمورد بند شماره 3 باید بگم از این استاد حال بهم زنا همه دارن ، من خودم یبار مجبور شدم به خاطر اشتباه نکرده ام برم عذرخواهی کنم :/

راستی به شما نمیگن واتساپ رو حذف کنین؟ من خیلی در تلاشم آموزش رو راضی کنم کوچ کنیم به سیگنال

میگن دستور کلی هستش سازمان اطلاع باید بده!

۲۵ دی ۹۹
پاسخ
🤦‍♂️ هعی چیزی نمی‌تونم بگم :(

راستش کلاسامون که تموم شده و این ترم کلا کلاسی نداریم دیگه. مگه اینکه برای ترم آینده بگن اونجا گروه بزنیم.
البته یک سامانه دیگه هم داریم شبیه وبلاگه و داخلش میشه کامنت گذاشت . شاید اونجا گروه گذاشتیم :(
ولی هنوز چیزی نگفتن. اما تأکید زیادی دارن که از پیام‌رسان‌های بومی استفاده کنن 🤦‍♂️😑
۲۵ دی ۹۹

یه پیشنهاد!

نمایندتون رو عوض کنید.

با این حرفا و کوچیک کردن خودتون جلوی استادای این مدلی ، نه تنها اوشون زبونشون دراز تر میشه ، که حق شما دانشجوها هم پایمال میشه.

بعدم اصلا مگه شما دبیری نمیخونید؟

قراره بچه های مردم رو پرورش بدین!

در هر شرایطی ، با احترام کامل حرفتون رو بزنید و این رو به دانش آموزانتون هم یاد بدید :)

اینکه دو نمره کم بکنه یا نکنه مهم نیست ، بالاخره که چی؟ آخرش این درس رو پاس میکنین.. یا این ترم ، یا ترم بعد.

مهم اینه که زیر بار حرف زور و غیرمنطقی نرید:)

راستش نتونستم خودمو کنترل کنم و چیزی نگم دربارش.. ببخشید.

۲۵ دی ۹۹
پاسخ
کلاسمون تموم شد دیگه :)
بعد اینکه جو عمومی کلاس اینطوری بود که همچین تحقیری رو می‌پذیرفتن ولی امتحان ندن. در واقع امتحان داخل اون سامانه خودش کلی عذابه و این تحقیر رو می‌پذیرفتن بچه‌ها.

دو نمره کم می‌کرد می‌تونستیم از ویس ضبط شده‌ی کلاسش استفاده کرد و تقدیم حراست دانشگاه می‌کردیم و حالش رو جا میاوردیم :)

بعد اینجا اینطوری هست که اگه با استادی لج کنی و ازت خاطره‌ی بدی داشته باشه تو آینده‌ی کاریت ممکنه با مشکل مواجه بشی!

حق دارین و کاملا درست می‌گین.

منم بودم واقعا می‌خواستم میکروفون رو وصل کنم و هر چی دلم می‌خواست بهش می‌گفتم. پادگان که نیست ما هم که نوکر بله قربان گوش نیستیم :/

دیگه تجربه شد برای ترم‌های آتی برای اساتیدی که کمتر برش دارن. داخل مدرسه بود خودم اولین نفر بودم که اعتراض می‌کردم اما اینجا محیطش بسته‌تر هست و هر کاری نمی‌شه کرد متاسفانه:(
۲۵ دی ۹۹

چقدررر رو اعصابه این قضیه که چون زورشون میرسه هرکاری میکنن😑

۲۵ دی ۹۹
پاسخ
دقیقا :/
۲۶ دی ۹۹

واییی امان از این استادا😐

۲۶ دی ۹۹
پاسخ
الامان :(
۲۶ دی ۹۹

در مورد استادا واقعا درست گفتی، اصلا توی این کشور چیزی به نام دانشگاه وجود نداره، در واقع همون راهنمایی یا دبیرستانه که فقط بزرگتر شده،  دقیقا همون نگاه از بالا به پایین و تحقیر کننده ای که مدیر و ناظم به دانش آموزا داشتن رو استادا به دانشجو ها دارن‌. حالا ما کاری نداریم، ای کاش دیگه حداقل پز محیط آزاد و مشورت رو نمی دادید😐 و این حرفای پوچ که برای حرف دانشجو ارزش قائلید ، رک و پوست کنده بگید که رابطه رئیس و زیردسته دیگه...

۱۰ بهمن ۹۹
پاسخ
دقیقا
فقط اسمشون عوض شده وگرنه همون مدیر و ناظم مدرسه هستن و یا رابطه رئیس و زیردست :(
۱۰ بهمن ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">