فرهنگیان ، از سیر تا پیاز منهای پنجاه درصد

امیر + ۱۴۰۰/۴/۱۴، ۲۰:۲۲

خب قرار شده بود که این هفته بیام و از رشته‌ای که داخلش تحصیل می‌کنم توضیح بدم. این رو اول بگم که بعد از کنکورها می‌خواستم این مورد رو بیان کنم چون یک عده ممکن بود هدفشون فرهنگیان باشه و با خوندن نکات منفی از این رشته دلزده بشن و این دلزدگی روی کنکورشون تأثیر بذاره و نتیجه بد بشه و ...

مورد دیگه هم اینکه «چرا پنجاه درصد؟» چون من از ۱۰۰ درصد ۵۰ درصد راه رو طی کردم و پنجاه درصد دیگه می‌مونه برای دو سال دیگه و در حال حاضر فقط می‌تونم بیشتر روی جنبه‌های تئوری رشته‌ام صحبت بکنم تا عملی، چون تا به الان مدرسه نرفتم که به کسی آموزش بدم و احتمال زیاد از ترم آینده شروع می‌شه. 

این پست هم معرفی رشته‌ی خودم هست یعنی «آموزش ابتدایی» از خوبی‌ها و بدی‌ها و احتمالاتی که در آینده هست ...

خب اول از خوبی‌ها می‌گم. سعیم رو کردم که همه‌ی موارد رو بگم و چیزی رو  از قلم نندازم ولی خب ممکنه این وسط چیزی جا بمونه ...

خوبی‌ها:

۱-حقوق: خب خیلی‌ها اول که فرهنگیان رو می‌بینن ، به حقوقش نگاه می‌کنن :) مثل فامیل بنده که به من می‌گفتن ۱میلیون و پونصد حقوق می‌دن و خیلی هم خوبه و فلان و بهمان :)))) 

من اصلا خوشم نمیاد کسی ازم حقوق و دریافتی‌ام رو بپرسه و هر کسی هم بپرسه و اگر نخوام بهش جواب بدم دیگه بحث رو طوری پیش می‌برم که طرف متوجه این موضوع بشه که نمی‌خوام بگم حقوقم رو . کلا خوشم نمیاد! ولی اینجا می‌گم حدودش رو تا شما یک آشنایی داشته باشین. نگاه کنین حقوق کلی و اولیه‌ی یک دانشجو معلم در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هست. و این رقم هر سال حداقل ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کنه و البته خیلی بهش دلخوش اون کلمه‌ی «حداقل» نباشین ، ۱۵ درصد هر سال اضافه می‌شه :)‌ خب حالا سوال اینه که شما قراره ۳۵۰۰ هر ماه حقوق داشته باشین؟🤑 متأسفانه باید بگم خیر ! از این ۳۵۰۰ ، حق بیمه‌ها و صندوق بازنشستگی و تعاون و  این چیزا کسر می‌شه که خودم هم دقیقا نمی‌دونم چیا هستن و غیر از بیمه بقیه اختیاری هستن . ولی خب خود بیمه حداقل ۲۰۰ تومان هست و اختیاری‌ها هم جمعا ۳۰۰ تومان،من اختیاری‌ها رو می‌ذارم کنار و فقط حق بیمه رو کسر می‌کنم. می‌شه ۳۳۰۰ و از این ۳۵۰۰ هم دانشگاه یک درصدی رو از آن خودش می‌کنه به عنوان خدمات و غذا و اینا (حتی در این دوران کرونا‌:))))) ) و در حال حاضر ۲۰ درصد هست و سال قبل ۲۵ درصد کم می‌شد. وقتی این ۲۰ درصد از ۳۵۰۰ کم بشه و حق بیمه هم لحاظ بشه دیگه خودتون حساب کنین چند درمیاد. احتمالا حدود ۲۳۰۰ الی ۲۴۰۰ ، خودم دقیقا نمی‌دونم چون حقوق ثابتی فعلا دریافت نکردم و این ماه اولین ماه هست.

این رو گفتم که بدونین و مثل من یک دفعه نخوره تو ذوقتون که ۲۰ درصد دانشگاه کم می‌کنه . چون من این مورد رو نمی‌دونستم و وقتی شنیدم این مورد رو انگار کل بدنم یخ زده باشه.

 

۲- سربازی : سربازی ندارین. البته این مورد برای پسرا مزیت هست . می‌گن ۴۰ روز باید سربازی بریم ولی خب فکر کنم الکی باشه :)‌ مورد دیگه هم اینکه شما سربازی نمی‌رین ولی چند سال اول خدمتتون رو می‌رید روستاها و مناطقی که امکانات ضعیفی دارن و شاید مجبور بشین اونجا زندگی بکنین

 

۳-مدت زمان تحصیل: شما از زمانی که شروع به تحصیل می کنین یک فرد رسمی محسوب می‌شین که هر ماه حقوق می‌گیره و در واقع اون ۴ سال تحصیل در دانشگاه رو هم جزو سوابق تحصیلی ۳۰ ساله‌تون حساب می‌کنن و اگه از ۱۸ سالگی وارد فرهنگیان بشین می‌تونین ۳۰ سال بعدش یعنی در ۴۸ سالگی بازنشست بشین :)

 

۴-کار کردن با نیروی جوان: خب خیلی‌ها می‌گن که ما با افرادی سروکار داریم که سن کمی دارن و پر از انرژی و شور و حال هستن و همین‌ها می‌تونه مایه‌ی دلگرمی‌ ما معلما بشه . به هر حال کسایی که رشته‌های علوم پزشکی هستن بیشتر سر و کارشون با افرادی هست که بدحال هستن و شاید ناامید. از این لحاظ گفتم!

 

۵- کسب تجربه در مدت زمان تحصیل: خب دو سال آخر تحصیل که ۴ ترم می شه یک دانشجوی فرهنگیان باید به مدرسه بره و امر تدریس رو انجام بده و به قولی خیلی خیلی باتجربه بشه . البته این کارورزی در بقیه‌ی رشته‌ها هم انجام می‌شه ولی خب فرهنگیان بولد شده‌تر هست!

 

۶- همکلاسی با رتبه‌های برتر: اگر آموزش ‌های متوسطه می‌خونید که کنارتون افرادی هستن که نخبه هستن ولی ابتدایی نه اونقدر نخبه بینمون نیست و بعضا رتبه‌های خیلی خیلی پرتی هم دارن 🤦‍♂️

 

۷- همکار فرهنگی : به نظر خودم همکارها آدم های خوبی هستن . ولی همکارهای فرهنگی از جنس خود آدم هستن. یعنی خیلی آدم‌های خاکی و قابل اعتماد هستن و کلا خوبن. از این لحاظ هم می‌تونم بگم که خیلی خوبه

 

خب واقعا نکته‌ی مثبت دیگه‌ای به دهنم نمی‌رسه. اگر بود بفرماییین بگم اینجا.

 

نکات منفی:

۱- دروس حفظی : خب اگه رشته‌ی تجربی و یا ریاضی هستین که وارد آموزش ابتدایی می‌شین نمی‌تونین با مطالب درس‌هاش کنار بیاید. من خیلی سعی کردم با کتاب‌های دکتر سیف و دکتر شکوهی کنار بیام ولی اصلا نمی‌شد . طوریکه فهمیدم فلسفه و منطق حداقل کارِ من یکی نیست و حتی روانشناسی هم به نظرم دیوانگی به نظر میاد. اینها رو از نظر من در نظر بگیرین که تجربی خونده و ممکنه برای یک فرد انسانی مشکلی از این بابت وجود نداشته باشه...

البته بگم که علوم تربیتی نگرش من رو در زندگی تا حدودی عوض کرد. الان که به دو سال قبل نگاه می‌کنم خیلی تباه بودم 🤦‍♂️😂 ولی خب الان به نظر خودم همه‌ی مشکلات جامعه به خانواده برمی‌گرده که درست تربیت شدن و یا نه و عوامل مختلفی هم بر خانواده تأثیر می‌ذارن. اما اصل کاری که تشکیل دهنده‌ی هویت یک شخص هست خانواده هست . حالا این خانواده می‌خواد ۳ نفره باشه ، ۲ نفره باشه ، و یا خیلییی بیشتر...

 

۲- جو کلاس : کلاس ما حدود ۴۵ نفر دانشجو داشت که از این ۴۵ نفر، ۳۵ نفر فقط رشته‌ی انسانی و معارف بودن و با تمام احترامی که به بچه‌های انسانی کلاسمون دارم خیلی بچه‌های خنک و بی‌مزه‌ای بودن . انگار که نجسب هستن. باز بقیه کلاس‌ها رو می‌دیدیم می‌گفتم که صد رحمت به انسانی‌های کلاس خودمون باز اینا بهتر هستن از بقیه کلاسا.

یک چیز دیگه اینکه در اکیپ خودمون که ۸ نفر هستیم کلا یک نفر انسانی هست و بقیه یا ریاضی و یا تجربی هستن در این حد بدمون میاد از بچه‌های انسانی کلاسمون.

 

۳- فضای فرامعنوی و خشک : به نظر من ، جو یک کلاس باید معمولی باشه. نه اونقدر مذهبی و نه اونقدر بی‌بند و بار . فضای فرهنگیان خصوصا در ابتدایی و کلا رشته‌های انسانی ، فضای خیلی معنوی داره. چون رشته‌های انسانی با دین و منطق و فلسفه کار داشتن برای همین می‌گم و این خیلی من رو آزار می‌ده . حالا بماند که حرف سیاسی زدن و این‌ها هم تا حدودی ممنوع هست و اگر هم چیزی بگین ، آنتن‌‌ها ردیابی می‌کنن و به مقامات دانشگاه گزارش می‌دن :) دیگه انتخاب خودتون هست!

 

۴- پوشش: وقتی وارد فرهنگیان می‌شین ، باید یکسری رفتارها رو بندازین دور و پوشش‌تون رو اوکی بکنین . یعنی پوشیدن شلوار لی و چه می‌دونم کالج و احتمال زیاد نیم‌آستین و اینا تا حدودی ممنوع هست . ممنوع نیست ولی اگر بپوشین پوشش‌تون خیلی تو چشم هست و کل دانشگاه نگاهت می‌کنن😂

برای دخترخانوم‌ها هم که پوشیدن چادر واجب عینی هست :)

 

۵-اساتید عزیز و بزرگوار: اینکه اساتید هر دانشگاهی خیلی اذیت بکنن حرف درستی هست و منم قبول دارم. ولی اساتید فرهنگیان آدم‌هایی هستن که به ما می‌گن شاگردهاتون قراره در آینده رئیس‌جمهور بشن و آینده کشور رو بسازن و ...شما در قبال تک به تک خواسته‌هاشون مسئول هستین ولی وقتی خود ما از استاد چیزی می‌خوایم و انتظار جواب رو ازش داریم چی می‌شه؟‌ جواب : error 404 . 

اینطوری بگم که استادا یک سری آدمای شعارزده هستن که حرفایی می‌زنن که قشنگه ولی به حرفاشون عمل نمی‌کنن و همین هست که خیلی آزار می‌ده.

مورد داشتیم از ژاپن و مدارسش تعریف می‌کرد ولی ازش یک سوال برای یک مقاله می‌پرسیدیم کلا جواب نمی‌داد :| حالا هی بیا داخل کلاس ژاپن ژاپن بگو :\

 

۶-دانشجو نیستین ، معلم هم نیستین: خیالتون رو راحت کنم. دانشجو داخل ایران = هیچی . فرهنگیان هم اینطوری هست. فقط بخوام مثال بزنم ، کل طول سال سلف دانشگاهمون زورش میومد غذا بده ولی روز دانشجو چون بازرس اومده بود به هر کدوم از دانشجوها ، پلوگوشت ، سالاد ، نوشابه، ماست، موز !!!! داد. اصلا من هنگ کردم سر این موضوع. نمی‌تونستم هضم کنم این همه مواد رو. روزای قبل و بعدش یا استانبولی داشتیم و یا فیمه که کلا لپه بود 😐😂

روز معلم هم دانشگاه نبودم ببینم چه شکلی هست ولی مطمئنم الان مسئولین انقدر خوشحال هستن که دانشگاه‌ها بسته هستن و مجبور نیستن دو روز از سال رو جشن بگیرن و به قولی تحویل بگیرن یکی روز دانشجو و یکی روز معلم.

 

از شأن و منزلت پایین دانشجو باز هم بگم که کلا دانشچو هیچ ارزشی نداره. حتی فرهنگیان :)‌ یادمه موقع امتحان ترم بود ، بعد مراقب امتحان نداشتن ، آبدارچی دانشگاه رو آورده بودن برای مراقب امتحان :| این خیلی توهین به شعور و شخصیت دانشجو هست که یک نفری که اصلا مسئولیتش مراقب امتحان بودن نیست و بیاد این کار رو انجام بده ... سایر موارد هم بماند ...

 

 

 

این‌ها چیزهایی بودن که به ذهنم رسید و گفتم. منم الان تا حدودی ناراضی هستم البته اتفاقات عجیب و غریب این ترم هم بی‌تأثیر نبود . اما کلا راضی نیستم در حال حاضر، البته دست خودم هم نبوده. من تا حدودی اختیار انتخاب رشته‌ام رو نداشتم و وقتی رشته‌ی دیگه‌ای می‌خواستم برم قطعا و قطعا همه می‌ریختن سَرَم و الا و بلا فرهنگیان و از طرف دیگه هم اگه الان رشته‌ی دیگه‌ای بودم ، فطعا اعضای خانواده کلی تیکه و کنایه بهم می‌نداختن که چرا فرهنگیان نرفتم و پسر فلانی که الان فرهنگیان هست انقدر حقوق داره و سربازی نداره و ... نمی‌دونین وقتی بعد از مصاحبه به مامان و بابام گفتم خراب کردم و چند روز بعدش بابام با تیکه و کنایه بهم می‌گفت تو ازدواج نمی‌کنی !!!! تا وقتی که طرحت رو بگذرونی تازه سربازی هم بری و تازه یک جای کار هم پیدا کنی و ... :) این رو هم بگم که برای رشته‌ی اول که حق انتخاب نداشتم برای رشته‌ی دومم هم حق انتخاب نداشتم :)))

خواستم بگم که واقعا بعضی جاها که می‌گم فرهنگیان هستم و انقدر تعریف می‌کنن اصلا خودم تعجب می‌کنم . مگه فرهنگیان چی هست که مردم انقدر دوست دارن جای من باشن :/ چی داشته که من استفاده نکردم و این موارد . خواستم این‌ها رو توضیح بدم که بگم اگه کسی از حقوق ۳۵۰۰ فرهنگیان گفت یکی از طرف من بزنین تو صورتش بهش بگین که الان فقط ۸۰۰ تومنش رو دانشگاه می‌بره تو جیبش ( و البته حرومشون هم باشه . راضی نیستم واقعا از این همه دزدی‌شون)‌ یا حرف از سربازی زد بگین که ۴ سال در مناطق محروم هستین و خیلی موارد دیگه ... 

 

اگه مورد دیگه‌ای به ذهنم رسید حتما حتما در یک پست جداگانه می‌گم 

 

و اینکه خب کامنت‌ها رو فعلا جواب نمی‌دم . خیلی خیلی ببخشید ...

خیلی هم عالی که راجب این رشته توضیح دادین ولی من مثل انسانیای شما نیستم 0-0 خخخخخخخ البته من ائل تجربی بودم بعد رفتم انسانی اون هم زوری 0-0 

 

 

حقوق رو هم که خودم میدونستم خواهرم هم این رشته رو اوره بود 

۱۴ تیر ۰۰
پاسخ
انسانی‌های دانشگاه ما انگار اینطورین 😬

آها که اینطور :)
۱۷ تیر ۰۰

مورد اساتیدتون رو خیلی خوب طنز تلح گفتی خصوصا eror404 

:))

۱۴ تیر ۰۰
پاسخ
همه‌ی استادا این شکلی‌ان متأسفانه :)
۱۷ تیر ۰۰

نظرت راجع به انسانی ها خیلی مسخره بود((((=

 

این پست هم شاید به کمک خوانندگان این پست بیاد:

 

۱۴ تیر ۰۰
پاسخ
فکر کنم خودت هم باهاشون بشینی ازشون بدت بیاد 😬 خلاصه از انسانی هم شانس نیاوردیم داخل دانشگاه :))

آره آره. پستت خوبه . ضمیمه می‌کنم بعدا. چون خوابگاه هم بودی . اطلاعات بیشتری می‌ده 
ممنونم:)
۱۷ تیر ۰۰

جداً تف توی قوانین مزخرفی که داره ..

۱۴ تیر ۰۰
پاسخ
تف های خود را الکی مصرف نکنیم :)
۱۷ تیر ۰۰

خب شت =)

ببینین کارمندای همه شرکت ها یا اداره ها مزیت هایی قائل شدن براشون

مثلا از لحاظ بیمه درمانی ، یا پاداش و اینا

ولی فرهنگیان ا این لحاظ هیچ مزیتی نداره

تنها چیزی که میدونم اینه که قانون وجود داشت بچه های فرهنگیان برای مدارس خاص مثل تیزهوشان و نمونه و شاهد اینا نصف شهریه پرداخت کنن که اونم دارن بر میدارن و فرقی نمیکنه...

 

از حقوق شون هم یک عالمه کسری بیخودی و اجباری داره...

هر روز هم تو تلوزیون میگن "ما حقوق فرهنگیان و اضافه کردیم / پرداخت کردیم " 

در صورتی که کلا هیچ غلطی نمیکنن

 

حق التدریس ها بنده خدا ها اوضاعشون خیلی نابود تره :__)

 (( جدیدا شنیدم که دانشگاه جزو سوابق تدریس حساب نمیشه ، اینو واسه ورودی جدیدا شنیدم...دقیق نمیدونم والا اطلاع درستی ندارم ))

+ مامان معلم هستن

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
میگن یک فرهنگی چه بخواد مستقل زندگی کنه یا ازدواج کنه باید یک  منبع کسب درآمد جداگانه داشته باشه یعنی همون شغل دوم 
و خب مزیتش کمه متأسفانه. تازه این سالا یک مقدار بیشتر دارن تحویل می‌گیرن معلما رو وگرنه قبلا که اصلا یک چیز تباهی بود 🤦‍♂️


آره حق‌التدریس ها تابستون فکر کنم حقوق ندارن و اینکه کلی هم رفت و آمد دارن برای اداره و باید امتحان بدن و ... تازه بتونن پیمانه‌ای بشن و بعد سه سال معلم رسمی بشن !!

برای ما که ورودی ۹۸ بودیم این شکلی نبود. وروردی ۹۹ هم نه. شاید ۱۴۰۰ اینطوری باشه ولی بعید بدونم. ولی خبرش رو شنیدم ... امیدوارم که غلط باشه :)
۱۷ تیر ۰۰

خوب عام پست رو خوندم و دلم میخواد به عنوان بچه یه معلم یه سری نکات رو اضافه کنم:))

.بیشتر مردم فقط این رو میبینن که آره معلما تابستون بدون هیچ کاری حقوق میگیرن یا اینکه فرهنگیان توی دانشگاه هم حقوق میگیرن و خیلی خوبه.

ولی باید بگم شما کارهای معلما رو میبینین؟؟

مامان من معلم دبیرستانه و نسبتا کارش کمتره نسبت به معلمای دبستان ولی بازم زیاده!

مامان من در طول مدرسه های حضوری همیشه خدا کمردرد بود به خاطر ایستادن طولانی و به خاطر این اموزش های مجازی دست درد و گردن درد گرفته-__-

و همیشه وقتی امتحانا میشد کار مامان من خیلی سخت بود.باید سوال طرح کنه.بعد تمام تک تک یه عالمه برگه رو صحیح میکنن بعد هم باید دونه دونه نمره ها رو توی یه لیست وارد کنه که خوب کار زیادیه و ما رسما امتحانا هر بار مامان نداریم:))چون همش برگه داره صحیح میکنه و بعضی اوقات اینقدر زیاد هستن برگه هاش خانوادگی میشینیم برگه صحیح میکنیم و نمره وارد میکنیم.

خوب مورد دیگه ای که هست سر و کله زدن با بچه ها.واقعا مامان من که دبیرستان درس میده از دست بچه ها کفری میشه دیگه بقیه معلما رو تصور کنید.

مامان من هر بار از مدرسه های حضوری برمیگشت رسما جنازه بود.

مورد دیگه مزیت های فرهنگیان.خوب من تنها جایی که فرهنگیان به نفعم بوده این بوده که شهریه تیزهوشان رو کم کردن ازم و اینقدر ناچیزه اون مقدارش که اصلا به چشم نمیاد:))و به هیچ وجه جای دیگه ای من مزیتی نداشتم‌.

و اینکه دفترچه بیمه مامانم که مال فرهنگیانه اینقدر موارد تحت پوشش کمه که ما بیخیال دفترچه بیمه مامانم شدیم:))

و اینکه ما توی مدرسه ها مامانم خیلی کار داره و همیشه سرش شلوغه..

و به نظرم حقوق معلم ها خیلی خیلی کمه به نسبت کاری که انجام میدن..و من بشخصه که بچه یه معلمه هیچ وقت هیچ وقت معلم نمیشم..به نظرم معلمی تنها کاری که میکنه آدم رو پیر میکنه و نسبت به حقوقش ارزش نداره و آدم بره سراغ یه حرفه دیگه بهتره.

و خوب اینا حرفای یه بچه معلمه..حالا به نظرم مردها اگه معلم بشن یکم بهتره و میتونن بهتر از پسش بربیان ولی به هیچ وجه توصیه نمیکنم خانما معلم بشن.

و آره دیگه همین..من راستش زیاد به کار مامانم دقیق نمیشم که مثلا چقدر حقوق میگیره و اینا ولی حداقل کارهاشو و خستگیشو میبینم.

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
با همه حرفا موافقم :)
غیر از اون قسمت که معلمی به درد خانوما نمی‌خوره!

کامنت کاربر «هلن پراسپرو» رو بخونین :)

البته هر کسی نظر خودش رو داره!
۱۷ تیر ۰۰

اگه یه درصد قرار بود برم فرهنگیان پشیمون شدم |:

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
😂😂😂

نگاه کن من ابتدایی بودم دبیری می‌تونه بهتر باشه (نظر شخصیمه البته)
ولی خب کلا باز هم تحقیق بکن. من اینجا فقط حرف خودم رو زدم و برداشت‌های شخصیم از دو سال . وگرنه سال قبل خیلی هم راضی بودم :)
۱۷ تیر ۰۰

اممم در تکمیل کامنت موچی که خیلی خیلی کامل بود. (آه عمیق) ...یه سری چیزها رو بگم شاید به درد کسی بخوره...

برعکس موچی به نظر من تربیت معلم برای خانم ها بهترین گزینه ی ممکنه. چه روانشناسی و منطق و فلسفه باشه رشتتون چه علوم تجربی مثل شیمی و فیزیک، از مهندس شدن یا کار تو شرکت خیلی خیلی بهتره.(محیط بهتری داره، امنتره و...)

مادر من که رشته‌اش شیمی بود این اشتباه رو کرد که دبیری نرفت، که باعث شد یه مقدار خیلی زیادی حقوق و مزایا و سابقه رو از دست بده و چندین سال حق التدریس در مناطق محروم کار کنه تا بتونه استخدام بشه. خلاصه اینکه.. اگه سختی هاش که موچی گفت رو میتونید تحمل کنید و اگه گزینه بهتری روی میزتون نبود تربیت معلم گزینه خوبیه. حتی اگه برای پوشش و رفتار بیچاره تون میکنن در دانشگاه.

 

اوه تازه! یه خوبی فسقلی هم فرهنگیان بودن داره که بچه هاتون میتونن مدارس شاهد ثبت نام کنن! البته، تهران و شهرهای بزرگو نمیدونم... ولی تو استان ما با توجه به کیفیت مدارس این زیاد فایده خاصی نداره : )

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
بله من با نظرتون موافقم :)

برای تیزهوشان و نمونه فکر نکنم تأثیری داشته باشه

شهرهای بزرگ هم مدارس برتر خیلی فرق دارن  . دانش‌آموز و امکانات و ... 



۱۷ تیر ۰۰

اقا فرهنگیان خیلی خوبه

من قطعا اگ این رشته دوست نداشتم میرفتم اون

یکم کم لطفی کردین راجع بهشااا  قدرش بدونید😅

ارج و احترام دبیرا و موقعیت اجتماعی شون هم پیش همه مقبوله! همه نوع قشری و این عالیه 

من ترجیح میدم راحع ب انتخاب رشته خیلی حرف نزنم میترسم بد راهنمایی کنم👀

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
😂😂

خب می‌تونین دلایلتون رو بگین که چرا فرهنگیان خوبه به نظرتون؟ 
پذیرش اجتماعی رو قبول دارم ولی صرفا از لحاظ اخلاقی مردم قبول دارن
از نظر شأن و ارزش چی؟ به نظر من یک فرهنگی رو به چشم یک آدم معمولی نگاه می‌کنن !
۱۷ تیر ۰۰

ولی الان چن تا پست راجع ب فرهنگیان دیدم

ک رسما برگی نموند:/

چرا واقعا فک میکنن جو دانشگاه فرهنگیان خیلی بده؟ شاید مشکلات علوم پزشکی ندیدن😕

شاید منم لذا نوشتم😑

۱۵ تیر ۰۰
پاسخ
خب بنویسین. نگاه کنین شما برداشت شخصی خودتون رو می‌نویسین . یک نفر فقط نباید از نوشته‌های شما بیاد و چیزی رو برداشت کنه و باید کلی تحقیق کنه  و ... :)

منتظرم :)
۱۷ تیر ۰۰

وقتی استفاده از ابزار مورد نیاز امکان پذیر نیست ، به تف بسنده میکنیم :)

۱۷ تیر ۰۰
پاسخ
بله کاملا درسته :)

۱۷ تیر ۰۰

@موچی

امسال مزیت نصف شهریه مدارس خاص و برداشتن

@هلن

امسال مزیت امکان ثبت نام بچه ها توی مدارس شاهد هم برداشتن

نه داداشم و تونستیم تو مدارس شاهد ثبت نام کنیم ، نه من شهریه نصفه دادم

همه اینا رو هم امسال اعمال کردن بیشعورااااا

 

با تمام حرفای موچی موافقم :"")

مخصوصا تصحیح برگه های خانوادگی XD

 

۱۷ تیر ۰۰
پاسخ
عجب!

نیمچه مزیتی هم داشت اونم نیست دیگه :))

منم تجربه داشتم 🤦‍♂️

کاربر هلن پراسپرو هم جوابتون رو دادن :)
۱۸ تیر ۰۰

سلام این وب مال یکی از دوستامه من برش داشتم خوشحال میشم به این وب هم سری بزنین میدونم سرتون شلوغه ولی خوشحال میشم 

 

mia-land.blog.ir 

 

من همون fhh هستم ^^

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
سلام

کی پاپ خیلی دنبال نمی‌کنم ولی سعیم رو می‌کنم 
ممنون :)
شناختم :)
۱۸ تیر ۰۰

@زری

چطوری میشه...

من شهریه مو دادم و کم شد @__@...

چند تا از دانش اموزای مامانم هم دارن با سهمیه مادر پاراشون امسال میرن شاهد.

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
مثل اینکه هر جایی فرق می‌کنه :)
۱۸ تیر ۰۰

مجبور بودم کیپاپه ار خودم نیست از دوستمه خخخخخخخخخخ گفتم که امانتی دستمه خخخخخخخخخخ 

 

ممنون ^^

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
آها خب پس هیچی :)
۱۸ تیر ۰۰

باشه برای اینکه شما راحتر باشید وب رو از حالت کیپاپ بودن خارج میکنم ^^

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
نه بابا این چه حرفیه 😐😂

مگه امانتی نیست؟
۱۸ تیر ۰۰

@هلن

ری*م تو اصفهان =))))

۱۸ تیر ۰۰

خخ 

چرا هست ولی خودش وب اصلیشو پاک میکنهو از بیان میره و این وب هم طبق معمول برا من میمونه 0-0 

چیز خاصی از کیپااپ نمیزارم که تو اون حدی که اذیت بشین خخخخخخخ

ولی من خودم به شخصه طرفدار کیپاپم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ 

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
آها :)

من که اذیت نمی‌شم به هر حال اون وب دنبال کننده‌های خاص خودش رو داره و خواهد داشت :)

من نیستم ولی سریال کره‌ای نگاه می‌کنم :)
۱۸ تیر ۰۰

^^

 

ممنون که درک میکنید ^^ 

 

منم دوسه روزی میشه که کیپاپی شدم 

 

اها فرقی نمیکنه خخخخخخخخخخخخ

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ


خب هر کسی یک علاقه‌ای داره دیگه ما نمی‌تونیم مجبور کنیم کسی رو که از اون علاقه دست بکشه :)

امیدوارم از آهنگاش لذت ببرین .
۱۹ تیر ۰۰

الان که نظرات دوستانو خوندم فقط میشه گفت همه چی از دور قشنگه :/

۱۸ تیر ۰۰
پاسخ
آره. همه‌ی رشته‌ها متأسفانه ایرادهای خاص خودشون رو دارن ...
۱۹ تیر ۰۰

اره ولی من مجبورتون نکردم که 0-0

 

ممنون ولی چیزی فعلا نمفهمم که چی میگن خخخخ

۱۹ تیر ۰۰
پاسخ
دنبال می‌کنم :) البته اکثر اوقات خاموش :)

خب خارجیه دیگه 😂
۲۰ تیر ۰۰

ممنون ^^ خخخخخخخخخ باشه 

 

منظور من از مجبورتون نکردم این بود که شما گفتین کسی رو به دوست داشتن چیزی اجبار نکنیم منم گفتم که مجبور نکردم 0-0 

 

خخخخخخخخخخخخخخخخ از اون هم بدتر خخخخخخخخخخ

۲۰ تیر ۰۰
پاسخ
=)
۲۱ تیر ۰۰

پستتون خوب و مفید بود. من فکر کردم نکات منفی چقدر وحشتناک میتونه باشه ولی به اون شدت نبود. اما نظرتون درباره انسنای های تو کلاستون :ا خیلی بد بود کاش یکم بهتر میگفتید اما چون توضیحات مفیدی دادین من به عنوان یه انسانی چشم پوشی میکنم .

موفق باشید :))

۲۲ مرداد ۰۰
پاسخ
اینها صرفا چیزایی بود که باعث خوشحالی / باعث ناراحتیم در این دو سال شده بود . برای یکی می‌تونه خیلی بد باشه و برای یکی خیلی خوب:)
در رابطه با انسانی‌ها. ما مدرسمون دانش‌آموز انسانی نداشت که کلا باهاشون آشنا بشیم. این افرادی هم که «داخل دانشگاهمون» هم که انسانی کم نداره  دیدم واقعا ازشون خوشم نمیاد یک رفتار عجیب و غریبی دارن و این حس رو من هم ندارم بقیه دوستای دانشگاهم هم دارن. نمی‌دونم حالا 🤷‍♂️.اونجا هم صرفا حسم رو گفتم و اینکه اکثر این افرادی که دانشگاه ما میان (تجربی ریاضی انسانی) خارج از شهر زندگی می‌کنن یعنی وضع زندگی مناسبی ندارن و یا هر چیزی ... مثلا یکی از همین دوستام گفته بود که توی خانواده ما معلمی خیلی شغل سطح بالایی هست در حالیکه برای ما معلمی شغل معمولی حساب می‌شه. نمی‌خوام بگم که سطح خانواده ما هم بالاست. نه منم جای خوبی زندگی نمی‌کنم و وضعمون هم نه خوب هست و نه بد . ولی این چیزا رو گفتم که بدونین حس من از بچه‌های دیگه ممکنه همین باشه که باهاشون حال نمی‌کنم 

ممنونم .سلامت باشین :)

۲۳ مرداد ۰۰

بله متوجهم منم به این موارد برخوردم 

ممکنه از روستا باشند یا از مناطق محروم توی مناطق محروم درس درست و حسابی نمیدن این بچه ها با همت خودشون میان بالا اگر بتونن :)

 

۲۳ مرداد ۰۰
پاسخ

بله امکانش هست 
۲۴ مرداد ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی