وبلاگ برتر ؟

امیر + ۱۴۰۰/۴/۲۲، ۱۰:۵۱

سال قبل یک چالش/پویش/بازی وبلاگی و یا هر چیز دیگه‌ای که بود در همین محیط بیان اجرا شد که در اون داخل یک وبلاگ (لینک) اومدیم و وبلاگ‌های رو به هر موضوعی دسته‌بندی کردیم و از آخر هم وبلاگی که بیشترین رأی رو آورد شد بهترین وبلاگ و ... و البته یک لیست بلندی از بلاگرها هم تهیه کردیم که در این لینک می‌تونید ببینید.

تا همین ماه قبل می‌خواستم این پویش رو دوباره برگزار کنم و با پرس و جو و دریافت پیشنهادات مختلف از بلاگرهای محترم به اصلاح و برگزاری هر چه بهتر اون بپردازم اما این بین یک سری اتفاقات افتاد که به نظرم بهتره که کلا این پویش (از این به بعد اون رویداد رو «پویش» می‌گم) حداقل به این شکل برگزار نکرد.

اول یک سوال می خوام ازتون بپرسم و صادقانه جواب بدین ، چند نفر از این لیست استفاده کردن؟ (لینک) اگه تعداد زیادی بوده خب قطعا مفید بوده ولی اگه کسی استفاده نکرده یا خیلی کم بوده ، یعنی اینکه فایده‌ای نداشته .

 

۱- ساختار نادرست : خب قبل از اینکه اون پویش راه بیفته حدود ۴ ماه قبل از راه‌اندازی بهش فکر می‌کردم و برای هر مشکلش سعی در اصلاحش بودم. اما اینکه بخوایم مبنای برتری یک وبلاگ رو فقط بر اساس رأی در نظر بگیریم ، به نظرم کار درستی نبود. البته سعی کردیم معیار رأی دادن رو توضیح بدیم ولی اکثر بلاگرها دوستان و نزدیکان خودشون رو پیشنهاد دادن :))) و همین موضوع مورد انتقاد یک عده از دوستان هم قرار گرفت. به نظرم کلا اینکه بخوایم رأی رو معیار خوبی یک وبلاگ قرار بدیم کار درستی نیست ...

البته هدف ایجاد این پویش هم تهیه‌ی یک لیستی از بلاگرا بود که کسی بخواد تازه با بیان آشنا بشه بتونه به این لیست دسترسی داشته باشه و بر اساس موضوعی که دوست داره وبلاگ‌های مورد نظرش رو انتخاب کنه ولی این کار می‌تونست خیلی سبک‌تر هم انجام بشه. هر چند که یک عده‌ای فکر می‌کردن من و یا ما برای خودنمایی و تبلیغ بیشتر همچین کاری می‌کردیم که وقتی اون متن‌ها رو می‌خوندم نمی‌دونستم دیگه چی بگم ...

(همینجا بگم که کلی حرف از سال قبل دارم بزنم که ولی خب به همین‌ها بسنده می‌کنم)

 

۲- کمبود وقت و انگیزه و ... : این ممکنه یک بهونه‌ی خوبی باشه. ولی خب منم حوصله‌ی سال قبل رو ندارم :) یک بخشیش تقصیر کرونا و آموزش مجازی هست و یک بخش دیگه هم تقصیر خودم که کم می‌رم بیرون و بعد از امتحانات مجازی هم کلا نای انجام هیچ کاری رو ندارم و اون ذوق و شوق رو ندارم و این عدم شوق می‌تونه در این پویش تأثیر منفی بذاره!‌ البته که این عدم شوق با یک مسافرت چند روزه حل می‌شه ولی خب باز هم کروناست و ... :)

برای وقت هم خب اهداف شخصی خودم هست که باید بهشون برسم و تلاش بکنم ...

 

۳- مشکلات جسمی : من همینطوریش هم دوست دارم از گوشی و لپ‌تاپ و کلا مجازی فاصله داشته باشم چون واقعا خسته شدم ولی خب بعضی اوقات مجبورم استفاده بکنم که همین حین هم یک سری به وب می‌زنم. اضافه وزن و یا چاقی یکی از دلایل مشکلات جسمی من هست و یکی دیگه هم دوبین شدن چشمام هست که باید حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنم فکر کنم چشمام آستیگمات شده 🤦‍♂️ و همین می‌تونه باعث بشه که کمتر به لپ‌تاپ و اینها نگاه بکنم و از هفته‌ی قبل هم میزان استفاده‌ام از لپ‌تاپ خیلی خیلی کاهش پیدا کرده ...

 

۴- بیان! : سال قبل تیم بیان نبود و یک پست همینجوری گذاشته بودن ولی دقیقا همون موقع اعلام نتایج رأی گیری یک پست از سوی مدیریت بیان منشتر شد و کلی وعده و وعید داده شد :))))) و البته که خیلی هم خوشحال شدیم که بالاخره برگشتن به کار و حتی بیان باکس هم درست شد ولی خب باز هم الان فعالیتشون کم شده ولی دیگه هستن. یکی دیگه از اهداف ما هم برگشتن بیان بود که برگشت :)

 

۵- این مورد رو بیخیال می‌شم . شر می‌شه :))))))

 

۶- مشکلات وبلاگ‌های برتر :‌ خودم اینطوری حس می‌کنم که وبلاگ‌هایی که برتر شدن مورد حمله‌ی یکسری افراد بوووووق قرار گرفتن چون یکی از اون وبلاگ‌ها هم کلا وبش رو حذف کرده و این برام عجیب بود و خب من نمی‌خواستم این اتفاق بیفته ...

 

۷-سخت بودن فرایند رأی دادن :‌ برای کسی که از گوشی استفاده می‌کنه واقعا رأی دادن سخته و منم قبول دارم خصوصا اینکه لینک رو باید کپی می‌کردیم و ...البته که این مورد رو راحت‌تر کردیم اما برای یک عده‌ای سخته و درکشون می‌کنم :))))

 

 

شاید این‌ها بهانه باشن شاید هم نه ولی الان اون رمق سال قبل رو هم ندارم و اینکه هنوز از دو ماه قبل می‌خواستم یک پست رو بنویسم که ننوشتم . چند تا پست مهم دیگه هم هستن که ننوشتم و اینها هنوز موندن...

یک نکته دیگه هم بگم که این رو هم می‌دونم که اون رأی گیری پر از اشکال بود و انتقاد های به نسبت تندی هم ازش شده بود ولی بهتر نبود عوض اینکه بیایم به یک قضیه انتقاد تند بکنیم ، بیایم پیشنهاد برای اصلاح اون سیستم رأی گیری بدیم؟ :)

ولی پلنی که برای تبلیغات چیدیم واقعا عالی بود و جواب داد . یعنی من هر یک ساعت بروز شده‌های بیان رو نگاه می‌کردم ، پست تبلیغ رأی گیری رو می‌دیدم و علی رغم اشکالاتی هم که بود ۹۸ نفر بلاگر در رأی گیری شرکت کردن که تا به الان من همچین میزان مشارکتی در رأی گیری رو ندیده بودم البته انتظارم حدود ۱۵۰ نفر بود :))))

این سوال رو اول پرسیدم الان هم می‌پرسم دوباره و لطفا صادقانه جواب بدین :

چند نفر از این لیست استفاده کردن؟ (لینک) اگه تعداد زیادی بوده خب قطعا مفید بوده ولی اگه کسی استفاده نکرده یا خیلی کم بوده ، یعنی اینکه فایده‌ای نداشته .

 

و اما جواب خودم ، من بعد اون رأی گیری حدود ۷ تا وبلاگ رو دنبال کردم و الان هم اکثرشون هستن و یک عده‌شون رفتن ...

 

با این حال اگه ایده‌ی چالشی به ذهنم رسید حتما حتما در همین محیط بیان می‌ذارم !

اکثر وبلاگ هایی که الان دنبال میکنم ، صدقه سریِ همون لیست پارساله(:

چون کلا وب گردی نمیکنم تو بیان ، اونقدری با کسی آشنا نبودم. 

اما در کل ، دلایلی که آوردید منطقیه.

با یه سری کد نویسی و اینا میشه که کم کرد اون دردسرا رو ولی خب بازم وقت زیاد میخواد و تک نفره نمیشه واقعا.

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
که اینطور :)
پس خوبه کاربرد داشته 😅

ممنون
۲۲ تیر ۰۰

من میشناختم خیلی از اون لیست رو ...

اونایی هم که نمیشناختم  حال نداشتم بگردم 😂😂 (تنبلی موج میزنه)....

 

البته میگم کلا رای گیریش درست نبود...

چون توسط نقل بلاگ یه معرفی گسترده ای  شروع شد و هر کس از اون به بعد شروع کرد تبلیغ کردن...

و خب خیلی خیلی بستگی به دایره دوستان نقل بلاگ داشت...

گرچه من خودم به شخصه ۲۰ تا بلاگ رای دادم 😂😂

 

ولی در کل کار جالبی بود و از شما بقیه دوستان که زحمت کشیدین متشکرم =)))

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
اوه اوه پس خیلی بیان رو گشتین 😂
مارکوپلوی بیان :))

موافقم ...
تقریبا استارت تبلیغات از وبلاگ نقل بلاگ بود :) 


😂😂

:)
۲۲ تیر ۰۰

شاید دوباره همچین چیزی برگزار بشه ولی قطعا سازوکارش فرق می‌کنه و خیلی خیلی ساده‌تر باشه که کار خودم هم راحت‌تر و سبک‌تر باشه .

۲۲ تیر ۰۰

این چی بوده که من ندیدم -____________--

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
مربوط به سال قبل هست. 
یک رأی گیری گذاشتیم که کدوم وبلاگ‌ها بهتر هستن از کل بیان :)
۲۲ تیر ۰۰

یه سال قبل -___________- من نبودم خخخخخخخخخخخخ

 

آهاااا اوکی ^^ 

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
آره یک سال قبل تقریبا ۱۲ مرداد بود اگه اشتباه نکنم این کار رو شروع کردیم .
۲۲ تیر ۰۰

لیست که ساختیم یه طرف خاصی پوشش داده که واسه خیلی ها اشنا بودن

باید گسترده تر کار میشد!

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
خب این دقیقا شماره ۵ رو می‌شد که نمی‌خواستم بیانش کنم :))
بیخیالش می‌شم
۲۲ تیر ۰۰

من خودم خیلی از اون لیست استفاده کردم! یعنی... یادمه به خودم گفتم میرم سراغ تک تک وبلاگا، ولی خب... اینکارو نتونستم بکنم. به نصفشون رسیدم سر بزنم و خیلی وبلاگ خوب پیدا کردم.

نمیدونم این منطقیه یا نه... ولی شاید رای ما فقط مرحله اول کار باید باشه. مثلا وبلاگایی که رای بالا آوردن از نظرای دیگه مثلا محتوایی/آماری توسط یه گروه داورانی قضاوت بشن...

(البته این کار خیلی سخته و کلی دردسر پیش میاره.. ولی فقط گفتم که.. گفته باشم:))

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
پس شما هم استفاده کردین :)

بله خب ولی ما هم اونقدرا مجهز نبودیم دیگه :))
داوری خیلی سخته...
۲۲ تیر ۰۰

اوه اوه یه لحظه! من داشتم الان لیستو رایهای دفعه قبل رو نگاه می کردم... یه چیزی فهمیدم.

خیلی از وبلاگای معروف و خوب که خودشونو تبلیغ نکرده بودن دو سه تا رای داشتن، ولی یه سری دیگه تعداد راهای بالا و این فکر به سرم زد...

منِ رای دهنده فکر نکنم حوصله کنم برم همه دنبال شده هامو نگاه کنم و بهترینا رو پیدا کنم.. ولی مثلا اگه انتخابی باشه چی؟

مثلا مرحله اول مردم خودشون یا وبلاگایی که میخوان تو مسابقه باشه رو کاندید کنن، بعد با قرعه کشی گروه گروه بشن. مثلا گروهای چهارتایی. دور اول از بین اون چهارتا مردم به ترتیب امتیاز بدن... مثلا اینطوری:

وبلاگ ف

وبلاگ د

وبلاگ ش

وبلاگ ک

اینا تو یه گروه افتادن شانسی. من رای دهنده میام میگم:

1- ف

2-ش

3-ک

4-د

یعنی اولی به نظرم بهترینه، چهارمی از همه نا-بهترین

محاسبه و جمع امتیازا خیلی سخت میشه، و بالاخره دور دوم و سوم و چهارم نیاز داره تا وقتی یه نفر اول داشته باشیم *_* ولی دقیقتر میشه.

بله دیگه. همین بود نظر من.

(سوت زنان دور شدن)

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
می‌شه لیگ :)
جالب بود 
ولی خیلی وقت نمی‌بره؟ :)
۲۲ تیر ۰۰

اها اوکی من اون موقع تو بیان وجود خارجی نداشتم خخخخخخخخخ

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
خب می‌تونین از لیسته استفاده بکنین :)

۲۲ تیر ۰۰

هااا 

 

اوکی باش ^^

 

ممنون ^^

۲۲ تیر ۰۰
پاسخ
:)
۲۲ تیر ۰۰

قشنگی چنین چالش‌ها و پویش‌هایی اینه که مثل یه پیرمرد ضعیف، ماشینِ درب و داغون وبلاگ‌نویسی رو که استارتش کار نمی‌کنه رو کمی هل می‌دن و برای مدتی هم که شده، رونق میدن به این فضا.

منم از این لیست استفاده کردم و ازت هم ممنون که برای این پویش کلی زحمت کشیدی امّا راستش دیگه زیاد موافق چنین ایده‌ای نیستم. ایدۀ وبلاگ‌های برتر از خود بیان هم چندان جالب نیست بنظرم، شاید بهتر باشه یه لیست از وبلاگ‌های بروز با دسته‌بندی‌های مشخص تدوین بشه که هرکس متناسب با سلیقۀ خودش بره دنبال وبلاگی که می‌خواد مثل بلاگفا

۲۳ تیر ۰۰
پاسخ
بله درسته متأسفانه :(‌ من هنوز به خروجی اون جلسه داخل کلاب هاوس بیان امید دارم...

اون پویش تلاش همه بود :) 
بله کاملا درسته. البته وبلاگ‌ فعال باشه بهتره که هر سال آپدیت بشه که البته بیان فکر نکنم این کار رو حداقل حالا حالاها انجام بده ...
۲۳ تیر ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">