چند مورد کوتاه روزانه‌نویسی

امیر + ۱۴۰۰/۸/۲۸، ۲۱:۲۲

۱- همیشه فکر می‌کردم که پیام‌رسانی بدتر از واتسآپ نیست که با پیام‌رسان‌های ایرانی و خصوصا «شاد» آشنا شدم.

 

۲-هنوز نتونستم درک کنم که چرا خارجی‌ها که انقدر راحت‌طلب هستن به جای تلگرام از واتسآپ استفاده می‌کردن و می‌کنن ... شاید چون مال کشور روسیه هست 🤔

 

۳- نمی‌دونم چه اصراری هست که adobe connect استفاده می‌شه ... اسکای روم واقعا خیلی بهتره. از فونت و اون طراحی بهترش گرفته تا قطع و وصل نشدنش ... از همه لحاظ بهتره. اما ادوبی همچنان استفاده می‌شه ...

 

۴- معلم‌های ورزش برای بازگشایی مدارس دارن اعتراض می‌کنن :)))‌ مثل اینکه تعطیلات بهشون ساخته :)))) دو تا کلیپ می‌ذارن داخل گروه و می‌گن :«این حرکات رو انجام بدین و پیوی من بفرستین.» و تمام :)))) خیلی عشق کردن این دو سال ... 

 

۵- نمی‌دونم دوشنبه که دقیقا جلسه‌ای هست که باید در مدرسه چه به صورت حضوری و یا غیرحضوری باشم ، و مدرسه‌ها همون روز باز می‌شن باید برم یا نه ... هیچ حسی هم ندارم ولی فکر کنم اگه برم بهم بگن که زنگ‌های انشا رو برم مدیریت بکنم ...

 

۶- از طرف دانشگاه بهمون گفته شده یک فرمی رو تکمیل کنیم و باید کد ملی معلمی که سر کلاسش هستم رو ازش بگیرم، واقعا نمی‌دونم چجوری ازش درخواست بکنم. همیشه برای ارتباط با یک خانوم مشکل داشتم. مثلا برم پیوی بهش بگم که کد ملی بده که نیاز دارم؟ 🤔 خودم باشم حس بدی می‌گیرم نسبت به این کار ...

 

۷- ولی چقدر حضوری شدن خوبه. خیلی خوبه. انگار که آدم برمی‌گرده به همون نسخه‌ی سابقش. الان بخشی از کارهام داره حضوری می‌شه مثل ورزش و یا بیرون رفتن و روحیه‌ام خیلی بهتر شده.

 

۸- خیلی دوست دارم بنویسم و بنویسم و بنویسم. از اتفاقات هر روز ولی وقتی «ارسال مطلب جدید» رو می‌زنم اون میل و اشتیاق برای نوشتن پاک می‌شه و می‌ره :)

 

۹- این استاد کارورزی خیلی ازم تعریف می‌کنه. فکر کنم ازم خوشش اومده. برای مامانم تعریف می‌کنم این قضیه رو و مامانم در جواب می‌گه شاید دختر داره می‌خواد یک نفر رو برای دخترش انتخاب کنه :))))) این رو که مامانم گفت دیگه یک گارد خاصی نسبت به این استاد گرفتم ... 

 


از اونجایی که مدیا داخل بیان خوب پخش نمی‌شه. لینک هم می‌ذارم. (لینک)

منم نفهمیدم چرا مردم از واتساب استفاده میکنند و از تلگرام نه!

چون اگر یکبار از تلگرام استفاده کنند دیگه طرف واتساب نمیرن. امکاناتش بهتره تلگرام آخه.

 

 

میتونید توضیح بدین کد ملیشون رو‌برای چی لازم دارین.

۲۸ آبان ۰۰
پاسخ
من با حریم خصوصی و یکسری از محدودیت‌هاش به شدت مشکل دارم و متأسفانه هم تلگرام فیلتره و نمی‌شه از اون به عنوان یک گروه کلاسی در سطح دانشگاه ، مدرسه و ... به طور رسمی استفاده کرد.


بله اینطوری هم می‌شه

ممنون
۳۰ آبان ۰۰

1 :))))))) تازه شما پارسال پیارسال نبودین ببینین چه اپ خوبیه شاد :)

 

2 دقیقا /:

3 توضیح دادم خصوصی

4 وای وای XDD معلم ورزش ما که حضور غیاب هم نمیکرد ، فیلم میرستاد میرفت :)))

 

6 یه جوری رسمی توضیح بدین :"""

سخته مودونم 

 

7  T___T مارو حضوری نمیکنن 

9 مامانا کلا همیننXD جدی نگیرین

هیچ کس واسه دخترش همچین نمیکنه

۲۹ آبان ۰۰
پاسخ
۱- مثل اینکه سوهان روح بوده :))) آپدیتش کردن و سرورها رو تقویت کردن :)

۴- مدال کم کارترین فرد در آموزش مجازی رو باید به ایشون بدیم :)))

۶- بله سخته.

۷- حضوری نشدین؟ :|

:)
۳۰ آبان ۰۰

مورد 1 و 3 رو با گوشت و پوست و خونم درک می‌کنمممم😐😑

4. بله دیگه، معلم ما وقتی وویس می‌گیره صدای بچش واضح تر از خودش میاد، قشنگ تو بغلشه موقع تدریس:))) همچنین ارسال ویدئو هم برای آزمون ترم هست فقط.

 

6. به نظرم خیلی راحت بهش بگین که برای دانشگاه می‌خواید یا اگر شد می‌تونید عکس فرم رو هم بفرستید براشون. (که فکر نکنم راهکار خوبی باشه)

 

7. حتی مدارس هم داره باز میشه ولی هنوز اون کلاسی که میخوام برم مجازیه:))))

 

8. تو ورد بنویسید و اینجا فقط پیست کنید که وقت فکر کردن نباشه 😂

 

9. مبارکههههههههههههههه کی شیرینی میدید؟:)))))

۲۹ آبان ۰۰
پاسخ
(ایموجی لبخند با اشک)

۴- انقدر راحتن؟ به به :)))

۶- دیگه با همین دلایل می‌گم بهش. چاره‌ای نیست ...


ممنون از ایده :))

شیرینی؟ چی شده؟🤷‍♂️👀
۳۰ آبان ۰۰

فقط مورد آخر😂

همه ما وقتی یه استادی زیادی باهامون حال میکنه این فکرا به سرمون میزنه=))))))))))))))

حالا استاده که فقط خواسته خوش اخلاق باشه😂:

 

۲۹ آبان ۰۰
پاسخ
پس این رفتار استادمون رو به فال نیک می‌گیریم :))
۳۰ آبان ۰۰

چون اسکای روم گرون‌تره.

۲۹ آبان ۰۰
پاسخ
دلیل زیبایی بود :))))
۳۰ آبان ۰۰

۶) به عنوان کسی که همیشه پیام دادن براش سخته می‌گم که سخت نگیرید :)) درخواست‌تون رو بگید و بگید که برای چی کد ملی رو لازم دارید. اونم حتما در جریان این چیزا هست تا حدی و حدس می‌ژنم شما رو هم می‌شناسه نه؟ پس مشکلی نخواهد بود :)

 

۹) مامان‌ها همیشه از این حرفا می‌زنن :)) بیشتر احتمال داره چون دانشجوی خوبی هستین این استاد تحویل‌تون می‌گیره، همین :)

۲۹ آبان ۰۰
پاسخ
بله می‌شناسه. می‌گم حالا بهش با دلایل :)
ممنون

:)
نه من کارم رو دیر ارسال می‌کنم همیشه.😬
۳۰ آبان ۰۰

اقا!
 مشکلت با خانوم ها چیه ؟ D:
 

استفاده از واتساپ به عنوان یک نرم افزار پیامرسان که صرفا بخوای پیام بدی و... خیلی راحت و کاربردی و سریعه و واقعا نقص نداره. البته یکسری قابلیت ها کمتر داره که این رو نمیشه به عنوان ضعف دید. چون کاربردی که ازش انتظار میره رو داره. و استفاده از یک پیام رسان رو خیلی مسائل باعث میشه و یکی از مهمترین عواملش، استفاده عمومیه یعنی از یک نقطه ای به بعد، با عمومیت استفاده از یک پیامرسان، دیگه طرفدارانش تصاعدی بالا میره و یه سری مسائل مثل خریده شدنش توسط فیس بوک که جزو قدیمی ترین و پرطرفدار ترین پیام رسان ها بوده خیلی تاثیر گذار بوده. در مورد تلگرام هم شما یه بررسی بکن میبینی که با اینکه توسعه دهنده اش روسی هست، حتی توی خود روسیه هم ازش استفاده نمیکنن و تقریبا میشه گفت فقط ایران از این پیام رسان استفاده میکنه اونم با وجود اعمال محدودیت (که بررسی عللش زمانبره)
 

۳۰ آبان ۰۰
پاسخ
خانوم ها اتفاقا انسان‌های خوبی هستن. 
مشکل از من هست که نمی‌تونم با یک خانوم به درستی ارتباط برقرار کنم. حالا چه مجازی و یا حضوری کلا دست و پام رو گم می‌کنم و زبونم لال می‌شه و یا انگشت‌هام برای تایپ قفل می‌کنه :))‌مشکلم دقیقا همین‌جاست...

این که یکسری از حداقل‌ها رو داره قبول دارم . اما مثل این می‌مونه که یک پراید جلومون باشه با یک دونه بنز و بهمون بگن که انتخاب کنیم. بعد خب اینجا هم می‌گیم یکسری حداقل ها رو داشته باشه کافیه و یا می‌خوایم از کار کردن با اون ابزار (پیام‌رسان) لذت ببریم؟ طبیعتا لذت بردن هم هست دیگه :)
بعد هم یکسری محدودیت‌های خیلی خیلی بدی داره. خصوصا اینکه حریم خصوصی کاربران اصلا رعایت نمی‌شه و یا خیلی کم رعایت می‌شه (در واتسآپ)
ولی عجیبه تلگرام کاربرد خیلی کمی داره با اینکه از لحاظ امکانات خیلی پیشرفته هست (امنیت رو نمی‌دونم)


۳۰ آبان ۰۰

ترکیب واژه های "حریم خصوصی" خنده داره... اصلا چنین چیزی وجود خارجی نداره!
تقابل مثالت هم با درمورد پراید و بنز رو هم قبول ندارم وقتی مثال این شکلی میزنی، موضع ضعف ایجاد میکنی. در حالی که واتساپ، در سرعت انتقال پیام متنی و ارسال عکس و به طور کلی تمام مواردی که قراره انجام بده، ضعفی نداره. (تلگرام فقط امکاناتی افزون بر آنچه در واتساپ هست داره... به علاوه شما اگر بخوای با رفیقت توی مثلا آلمان صحبت کنی، باید از واتس استفاده کنی چون همونطور که گفتم تقریبا فقط توی ایران از تلگرام استفاده میشه.)

۳۰ آبان ۰۰
پاسخ
خب می‌تونم به همون شماره تلفن استناد بکنم. حالا می‌خواد اسمش حریم خصوصی باشه و یا خیر ... اینکه پیامی نوشتیم و پاک می‌کنیم ولی برای طرف باز هم میاد که اون پیام مربوطه رو پاک کردیم ، یا اینکه یک فایلی از قبل دانلود نکردیم و دیگه نمیشه دانلودش کرد چون واتسآپ ایراد می‌گیره. در حالیکه داخل تلگرام همچین ایرادی رو ندیدم. نداشتنِ فضای خصوصی برای ذخیره مطالب (هر چند که راه‌حل داره) و اینکه هیچ اپلیکیشنی رو نمی‌تونین از طریق واتسآپ دانلود بکنین ... و اینکه بک آپ گیری واتسآپ افتضاحه (البته تلگرام رو نمی‌دونم چجوری هست)! حتی مورد دیگه اینکه شما نمی‌تونین یک فایلی رو فروارد کنین تا زمانی که اون رو دانلود نکنین ... واتسآپ وب هم که دیگه برای خودش نوبره :))) شما باید آنلاین باشین که به واتسآپ وب وصل باشین. خب وقتی آنلاین باشین که با گوشی کارتون رو انجام می‌دین دیگه لازم نیست برید با سیستم وارد واتسآپ بشین :) 

من خودم با این موضوع خیلی مشکل دارم که شماره‌ام رو همه بهش دسترسی دارن ... و فکر کنم بقیه هم مشکل دارن ... حالا ممکنه یک عده‌ای مشکل نداشته باشن ...
این موارد بالا همگی چیزهایی بودن که دیدم و واقعا بابتشون کلی حرص خوردم ... حالا ممکنه که مورد خاصی نبوده باشه اما برای خودم که کار ضروری داشتم خیلی اذیتم کرد ... و من در تلگرام واقعا موردی پیش نیومده که بخوام اذیت شده باشم. حتی یک دونه (البته غیر از فیلتر بودنش)... با وجود اینکه از تلگرام وب خیلی بیشتر استفاده می‌کنم تا نسخه گوشی که امکانات بیشتری داره و با وجود اینکه تلگرام و واتسآپ همه‌ی پیش نیاز های لازم رو دارن .

مثالم رو باید اینطوری می‌گفتم. 😅
 فرض کنین شما می‌خواین از مشهد برین تهران و یا قم و در جاده‌های ایرانی ، ترجیح می‌دین با پراید برین یا بنز؟ مسیر یکی هست جفتشون هم مشکلی ندارن و می‌تونین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باهاشون حرکت کنین ... ولی امکانات بنز بهتر و راحت‌تر هست. تازه پراید دوگانه سوز هم هست که یک مزیته :))) (نمی‌دونم بنز هم این شکلیه. اطلاعات ماشینم صفره)
این مثال اگه درست نیست به نظرتون بیام اینطوری بگم ، فرض کنین شما می‌خواین که sms بدین و یا زنگ بزنین و نه قصد دیگه‌ای ... حالا دو تا گوشی جلوتون می‌ذارن یکی گوشی نوکیا دکمه‌ای هست ، یکی هم گوشی هوشمند از هر مارکی ... کدوم یکی رو انتخاب می‌کنین؟ با وجود اینکه اندروید امنیتش خیلی پایینه (مک رو نمی‌ ‌دونم) و مدت زمان نگه‌داری شارژش هم کمه ... خودم اندروید رو انتخاب می‌کنم.
این مورد خارج از کشور هم که گفتین بله درسته واتسآپ از این لحاظ کاملا بهتره ... البته اسکایپ و یا دیسکورد هم می‌شه استفاده کرد ولی خودم باهاش کار نکردم.

و البته این رو هم بگم به نظر خودم تا حدودی انتخاب پیام‌رسان به عنوان بهترین بودن و یا مورد علاقه بودن سلیقه‌ای هست.


+حالا من مشکل مثالم رو متوجه نشدم. یکم بیشتر توضیح می‌دین؟
۳۰ آبان ۰۰

نه

مدرسه ما اعتقادی به حضوری کردن دوازدهمی هاش نداره :)

میگه اینجوری بهتره

۳۰ آبان ۰۰
پاسخ
:|||||

عجب!
حیفه آخه.
البته شاید هم می‌ترسن که کرونا بگیرین.
۳۰ آبان ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">