لیست فیلم‌های سال ۲۰۲۱ که تماشا کرده‌ام - پارت اول

امیر + ۱۴۰۰/۹/۲۸، ۱۰:۴۰

هلو اوری بادی ( hello everybody )

ولکام تو مای «تو واچ لیست» شو ( welcome to my ''to watchlist'' show)

اهم اهم 

خب خب می‌خوام فیلم‌های سینمایی که این یک سال تماشا کردم رو در این لیست بذارم. چند تا نکته بگم و بریم سراغ معرفی فیلم‌ها:

۱- سعی کردم فیلم‌ها حداکثر از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ باشن.ولی خب فیلم‌های قدیمی‌تر هم هستن. حتی از سال ۲۰۰۳

۲-فیلم شاهکاری از امسال (۲۰۲۱) تماشا نکردم.

۳-سعی کردم از کشورهای مختلف داخل این لیست بذارم.

۴- فیلم ها به سه دسته تقسیم می‌شن.

الف- شاهکار: وقتی به یک اثر برچسب «شاهکار» زده می‌شه یعنی اینکه اون اثر یک چیز خاص داره. اون چیز می‌تونه هر چی باشه. مثلا برای من فیلم‌نامه و داستان ناب خیلی مهمه. بازی بازیگران هم در رده‌ی بعدی قرار می‌گیره. فیلم‌های شاهکار این شکلی هستن که یک اثر جاودان در فرد به وجود میاره. این فیلم‌ها رو به همه پیشنهاد می‌کنم

ب- خوب: نه عالی و نه بد. صرفا یک فیلمی گفته می‌شه که ارزش یک بار تماشا کردن رو داره. متأسفانه فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۱ بودن، در این دسته قرار می‌گیرن. این فیلم‌ها تا حدودی سلیقه‌ای هستن و ممکنه کسی از تماشای فیلم مربوطه خوشش نیاد.

ج- متوسط: تماشای فیلم فقط وقت تلف کردن هست یا فیلم‌نامه‌ پر از باگ و نقص هست و باید بیشتر بهش پرداخته می‌شد. اکثر افراد از تماشای فیلم ناراضی بودن.

۵- اینکه این دسته‌بندی فیلم‌ها طبق نظر شخصی من هست. ممکنه هر فردی یک نظر متفاوتی روی فیلم داشته باشه!

همین اول هم بگم که من فیلم‌های DUNE و No time to die رو تماشا نکردم و احتمالا این دو فیلم جزو نمایندگان اسکار هم قرار گرفته باشن، چه بسا زیرمجموعه‌ی فیلم‌های شاهکار هم قرار بگیرن. علاوه بر این‌ها ۴ یا ۵ تا فیلم دیگه هم بوده که نمره‌ی خوبی کسب کرده‌‌ان ولی هنوز نتونستم دانلودشون بکنم در واقع لینک دانلودی نیافتم.

به هر حال بریم برای معرفی فیلم‌ها. اول از همه می‌خوام فیلم‌های شاهکار رو معرفی کنم.

 

!!هشدار!!

این مورد من رو خیلی اذیت می‌کنهدر رابطه با سانسور هم بگم که شما فیلم‌ها رو کلا بدون خانواده و با هندزفری تماشا کنین. حالا من یکسری فیلم‌ها رو تأکید می‌کنم که سانسور چقدر تأثیر گذار هست! اما در کل توصیه خودم اینه که سانسور نشده تماشا کنین اگه جایی احساس کردین باید رد کنین خودتون رد کنین.

 

ادامه مطلبsmiley

 

شاهکار

 

۱- The hunt 2012

 

IMDB:8.3

مدت زمان : ۱ ساعت  و ۵۵ دقیقه

محصول کشور دانمارک

درام

از سال قبل که فیلم another round رو معرفی کرده بودم (لینک در ویرگول) در همون پی‌نوشت‌ها هم گفته بودم که تعریف این فیلم رو هم زیاد شنیدم و قصد داشتم که دانلود بکنم. فکر کنم بعد ۴ یا ۵ ماه نشستم تماشاش کردم و بماند که چه زجری بابت پیدا کردن زیرنویسش کشیدم ... 

اول از همه به پوستر فیلم یک نگاهی بندازین، توی صورت این آقا چی می‌بینین؟ برداشت خودتون چیه؟ اصلا چیز خاصی رو می‌شه درک کرد از چهره‌اش؟ (اگه دقت کرده باشین یک مقدار زخمی هم هست)

داستان فیلم مربوط به معلم کودکستانی هست که با همسرش مشکل پیدا کرده و در پی پس گرفتن پسرش از همسرش هست و از یک طرف دیگه اتهامی علیه‌ش داده می‌شه و این اتهام می‌تونه روی سرپرستی پسرش هم تأثیر بذاره و ... 

صرف نظر از نمره‌ای که کسب کرده این فیلم خیلی خیلی توصیه می‌شه. جدا از داستان قوی‌ای که داره ، بازی بازیگرانش (خصوصا بازیگر اول فیلم)‌ فوق‌‌العاده هست. جایی که می‌خنده ، می‌خندی. جایی که عصبانی می‌شه عصبانی می‌شی و جایی که اشک می‌ریزه پتانسیل اشک ریختن رو داری. یعنی در این حد.

در رابطه با سانسور ، خودم بدون سانسور نگاه کردم ولی فکر می‌کنم اگه با سانسور تماشا بکنین متوجه قسمت‌هایی نشین و یا اینکه چرا یک اتفاقی رخ می‌ده و اینکه یک مقدار اون خط قرمزهایی که معمولا داخل فیلم‌ها رعایت می‌شن رو هم فراتر رفته بودن داخل فیلم که یکیش همون اول فیلم بود و انتظارش رو نداشتم ، برای همین اگه اذیت می‌شین سانسوردار تماشا بکنین ولی تضمین نمی‌کنم که فیلم رو به طور کامل درک کنین یا نه.

لینک دانلود بدون سانسور (کلیک کنین) لینک دانلود سانسور شده(کلیک کنین)

نکته‌ای که باید رعایت کنین این هست که یک فیلم به اسم the hunt در سال ۲۰۲۰ هم تولید شده که منظورم اون فیلم نیست!

 

۲- Oldboy 2003

 

 

IMDB:8.4

مدت زمان : دو ساعت

محصول کشور کره‌ی جنوبی

اکشن - درام

قبلا هم گهگاهی به این فیلم اشاراتی داشتم ولی می‌خوام یک مقدار جامع‌تر و بهتر توضیح بدم. عشق ، نفرت و انتقام سه واژه‌ای هستن که می‌تونم برای داستان این فیلم توضیح بدم. از طریق معرفی یکی از دوستام تونستم با این فیلم آشنا بشم. البته که یک مقدار قدیمی‌ هست ولی برام مهم نبود.

داستان یک مرد ولگرد در خیابون هست که یک دفعگی غیبش می‌زنه و به مدت ۱۵ سال در یکی اتاق حبس می‌شه و وقتی که آزاد می‌شه، به دنبال کسی که حبسش کرده بود می‌گرده و ...

راستش رو بخواین انتظارش رو نداشتم که همچین فیلم قشنگی وجود داشته باشه اون هم از کشوری مثل کره و اون هم سال ۲۰۰۳. صحنه‌های اکشن فیلم خیلی قشنگ و واقع‌گرایانه بود (برای خودم) و اینکه مهم‌تر از اون داستانش انقدر گیرا بود که بخوام یکسره فیلم رو تماشا بکنم. عنصر اصلی داخل فیلم «انتقام» هست. کلا کارگردان این فیلم اگه اشتباه نکنم یک سه گانه انتقام داره که یکی از فیلم‌هاش، همین هست. در کل اگه مشکلی با فیلم‌های شرقی ندارین می‌تونم این فیلم رو بهتون معرفی بکنم البته چند تا نکته رو باید بهتون بگم:

۱- اینکه فیلم صحنه‌ی اکشن و خون و خونریزی کم نداره! اگه روحیه‌ی لطیفی دارین تماشای این فیلم براتون توصیه نمی‌شه.

۲- یک صحنه‌ی چندش آور هم داره که بازیگر اصلی یک هشت‌پا رو زنده زنده می‌خوره :))))

۳- سانسور - دوستم این فیلم رو اول سانسوردار تماشا کرده بود و هیچی ازش متوجه نشد و مجبور شد دوباره بدون سانسور تماشا بکنه. منم همین پیشنهاد رو دارم ولی همراه با هندزفری و اگه جایی احساس کردین نیاز به سانسور هست خودتون رد کنین. چون بخشی از داستان رو همون سانسورها تشکیل می‌دن. همینطور این فیلم یک مقدار اون خط قرمزها رو رد کرده و در واقع من قبلش همچین چیزی رو داخل فیلم‌ها ندیده بودم...

لینک فیلم بدون سانسور (کلیک کنین) و لینک فیلم با سانسور (کلیک کنین)

 

فیلم‌های شاهکار در این پارت تموم شد. البته فیلم Shoplifters رو هم می‌تونستم به این لیست اضافه کنم ولی دوست نداشتم به معرفی تکراری بپردازم. (لینک معرفی فیلم Shoplifters در ویرگول)

 

 

خوب

 

۳- CODA 2021

 

 

IMDB: 8.1

مدت زمان : ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

محصول کشور آمریکا

درام کمدی موزیکال

اول از همه بهتره در رابطه با عنوان فیلم صحبت بکنم. CODA که مخفف عبارت ( children of deaf adults ) هست. یعنی کودکانِ افراد ناشنوا. در واقع بخشی از فیلم رو بازیگرا صرف استفاده از زبان اشاره می‌کنن و ممکنه همین یک مقدار خسته کننده باشه ، در حالیکه اینطوری نیست. فرض کنین عضو یک خانواده هستین که همه اعضا ناشنوا هستن و تنها کسی که می‌تونه حرف بزنه و بشنوه شما باشین. از قضا شما توانایی استعداد در یک حیطه صوتی دارین مثل تولید پادکست یا خوانندگی که سایر اعضای خانواده‌تون از درک اون عاجزن (چون نمی‌تونن بشنون دیگه). این فیلم هم همینطوری هست. 

داستان دختری هست که به خاطر سایر اعضای خانواده‌اش مورد تمسخر همکلاسی‌هاش قرار می‌گیره و به موسیقی علاقه داره اما چون مسخره می‌شده تا به حال به این سمت نرفته و داستانی که این خانواده پیش می‌برن.

می‌تونم بگم خلاصه‌ی خاصی نمی‌شه از فیلم ارائه داد. چون دقیقا خودِ خودِ زندگی هست. یعنی دوستی با اعضا دعوا با اعضای خانواده و عشق و محبت و شاید هم نفرت ... همه‌ی این‌ها داخل این فیلم هست.

در رابطه با سانسور من نسخه سانسور شده رو تماشا کردم اول ولی دیدم که نیم ساعت کم شده! رفتم بدون سانسور رو تماشا کردم و اون قسمت‌های کمدی‌اش هم اکثرا مربوط به شوخی‌های جنسی هست که معمولا داخل مدارس هم می‌کنن . در کل یک جور فیلم تینیجری هم می‌تونیم حسابش بکنیم. اگه قصد تماشای فیلم رو دارین مطمئن هستم که از تماشاش راضی خواهید بود. ضمن اینکه شاید در اسکار هم برنده‌ای داشته باشه :)

دانلود فیلم بدون سانسور (کلیک کنید) دانلود فیلم سانسور شده(کلیک کنید)

 

۴- The last duel 2021

 

IMDB: 7.5

محصول کشور آمریکا

مدت زمان : ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه

درام و تاریخی

 

برمی‌گردیم به سال‌هایی که کلیسا حکم پادشاه رو در کشورهای اروپایی داشت (فکر کنم سال ۱۱۰۰ میلادی بود) و در کشور فرانسه که دو نفر می‌خوان با همدیگه دوئلی رو انجام بدن. دلیل دوئل چی هست؟ این دو نفر چه کسایی هستن؟‌ این‌ها رو در ادامه‌ی فیلم‌ می‌تونین ببینین.

داخل فیلم سه تا کارکتر هستن و یک داستان از دیدگاه سه تا کارکتر پخش می‌شه و یا بهتر بگم تکرار می‌شه. هر کدوم از این تکرارها هم با همدیگه فرق دارن و همین باعث می‌شه که خسته‌کنندگی فیلم کمتر بشه. برای خودم اون پوشش مردم اروپایی جذاب بود و البته که موضوع اصلی فیلم تا حدودی می‌شه گفت جایگاه پایین زن در اون دوران بوده که به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شده. حتی یک عده به فیلم برچسب فمینیستی زدن! حالا من کاری به این قضایا ندارم و قضاوت هم نمی‌کنم. 

در کل فیلم خوش ساختی هست و به نظر امسال می‌تونه جزو نامزدها باشه. 

سانسور هم که ... قطعا خواهد داشت :)

دانلود فیلم بدون سانسور (کلیک کنید)‌ دانلود فیلم با سانسور (کلیک کنید)

 

۵- better days 2019

 

\

 

IMDB:7.6

مدت زمان: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

محصول کشور هنگ کنگ و چین 

درام

کنکور ، بی‌پولی و تحقیر توسط همکلاسی‌ها ، همگی رو با هم در نظر بگیرین. داستان دانش‌آموز دختری به نام چن نیان که تنها دوستش ، دست به خودکشی می‌زند و در ادامه فیلم به علت خودکشی این دانش‌آموز و عواقب اون رو به رو می‌شیم.

این فیلم رو همینطوری دانلود کرده بودم. صرفا به خاطر نمره‌ای که گرفته بود گفتم شاید نمره خوبی باشه. ولی خب از یک طرف دیگه چون فیلم چینی بود می‌تونست روی اون نمره تأثیر بیشتری بذاره و هیچ پیش‌زمینه‌ای از داستانش نداشتم. یعنی خلاصه‌اش رو نخونده بودم و فکر می‌کردم یک فیلم تینیجری باشه. در حالیکه اینطوری نبود. این فیلم قسمت‌های تاریک دانش‌آموزانی رو توصیف می‌کنه که به تنهایی مجبورن خودشون رو به سمت بالا بکشونن تا بتونن از شر فقر و بی پولی در امان بمونن. اما قسمت دیگه‌ی ماجرا زورگویی دانش‌‌آموزاست که تأثیرات بسزایی در این فیلم داشت. در واقع موضوع اصلی فیلم هم در رابطه با این موضوع هست که همون اول هم مشخص می‌شه.

من سانسور دار تماشا کردم و فکر نکنم مورد خاصی داشته باشه فیلمش غیر از چند تا بوس (۳دقیقه سانسور داشت)... ولی دلیل نمی‌شه همراه با خانواده تماشا کنین :)

دانلود فیلم بدون سانسور (کلیک کنید) دانلود فیلم با سانسور (کلیک کنید)

 

۶- help 2021

 

 

IMDB:7.8

مدت زمان : ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

محصول کشور انگلستان

درام

دومین فیلمی که در رابطه با کرونا بود و تماشا کردم. البته شاید بشه گفت سومین. ولی دومین فیلمی که کرونا داخلش تأثیرگذار بود. در رابطه با ایران نمی‌خوام صحبت بکنم می‌خوام بریم سمت کشورهای اروپایی و کشور انگلستان جایی که این کشور در روزهای ابتدایی خودش  که درگیر با ویروس کرونا بود و بحرانی که به وجود میاد و تأثیری که این بحران روی بخشی از جامعه‌ی کشور انگلستان داره.

سارا، پرستار بخش سالمندان هست و برای کار کردن در یکی از خانه‌های سالمندان برای کارآموزی استخدام می‌شه و بعد یک مدت کوتاهی ویروس کرونا در انگلستان شیوع پیدا می‌کنه و ...

مدت زمان کم فیلم رو فاکتور بگیریم (که شاید مورد پسندِ یک عده باشن) ، فیلم تأثیرگذاری هست و تأثیر وحشتناک کرونا رو می‌تونیم در فیلم متوجه بشیم. اینکه چجوری با جون آدمیزاد بازی می‌کنه، روی خلق و خوی انسان‌ها فرق داره و کلا محیط و جو آدما تأثیر می‌ذاره. تا اینجا می‌تونم بگم تأثیرگذارترین فیلمی که می‌شد در رابطه با کرونا دید. اینکه دولت انگلستان چه واکنشی نسبت به سالمندان کرونایی داشته ،‌اینکه کلا تجهیزات داخل انگلستان در چه حد بوده و ...

فکر کنم دو دقیقه سانسور داشت و نمی‌دونم سانسورهاش چی بود چون سانسور دار تماشا کردم ...

 

۷- drive my car

 

 

IMDB:8

محصول کشور ژاپن

مدت زمان : دو ساعت و ۵۹ دقیقه

درام

 

در رابطه با سینمای ژاپن قبلا حرف‌های زیادی زدم و خلاصه بگم که الان هم بعضی آثارش هستن که قابل تماشا باشن. «ماشین من رو برون» هم یکی از این آثار هست. نمره‌ی خوبی هم گرفته ولی جزو آثار شاهکار از نظر خودم حساب نمی‌شه . چرا؟‌ چون مدت زمانش زیاده. خیلی زیاده! سه ساعت فیلم رو بشینی تماشا بکنی. نقطه‌ی ضعفش هم همینه. اگه صبر زیادی دارین ، این فیلم می‌تونه براتون خوب باشه اما ممکنه همون‌قدر هم ضعیف باشه. فرض کنین یک پازل هزار تیکه بهتون دادن و ازتون می‌خوان که کاملش کنین. همونقدر که کامل شدن پازل طول می‌کشه این فیلم هم طول می‌کشه. اما من با این قضیه مشکلی ندارم و خب نشستم فیلم رو به دو تا قسمت یک ساعت و نیمه تقسیم کردم و تماشا کردم و باید بگم که تک به تک این ۳ ساعت مهمه. خیلی هم مهمه و برای پیش بردن به آخر فیلم نیازه.

این فیلم در رابطه‌ با یک بازیگر/کارگردان تئاتر هست که ناگهان همسرش که نمایشنامه‌نویس بوده، فوت میکنه. سه سال بعد از اون اتفاق به یک تئاتر دعوت می‌شه و همین حین با راننده‌ای مرموز آشنا می‌شه و ادامه‌ی داستان با زندگی این دو نفر بیشتر آشنا می‌شیم (راننده و بازیگر/کارگردان تئاتر)

بعد از اینکه فیلم تموم شد تقریبا حالت خاصی نداشتم اما خب به نظرم می‌شه گفت زندگی خیلی از ماها بود. حداقل خودم رو می‌تونستم داخل فیلم ببینم که اینجوری هستم. شاید من اون غم از دست دادن یک شریک زندگی رو تجربه نکردم ولی هر کدوم از ماها دلایلی داریم که بخوایم غمگین باشیم. اشتباهاتی کردیم که روی زندگی شخص دیگه اثرگذار باشه و شاید این فیلم یک جورایی به من یک تلنگری بود که به زندگی ادامه بدم .

فعلا لینک دانلود‌های زیادی برای این فیلم وجود نداره. همین لینک (کلیک کنید) رایگان هست و می‌تونین استفاده بکنین و نمی‌دونم سانسور شده هست یا نه (خودم از یک لینک دیگه استفاده کردم) اما در کل کم سانسور نداره. خصوصا یک ساعت ابتدایی.

احتمالا این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان رو بگیره.

 

 

۸- 2018 the guilty

 

 

IMDB:7.5

مدت زمان: یک ساعت و بیست و پنج دقیقه

محصول کشور دانمارک

درام جنایی

اگه از این فیلم‌هایی دوست دارین که همه‌ی اتفاقات ماجرا داخل یک محیط بسته اتفاق می‌افته. این فیلم می‌تونه براتون جذاب باشه. اصطلاحا به این فیلم‌ها می‌گن فیلم‌های «تک لوکیشنی». 

ماجرای یک پلیسی هست که به نوعی نقش تلفنچی رو داره و اخبار رو دریافت به پلیس اون منطقه‌ای که بهش تماس داده شده پیام رو مخابره می‌کنه. از قضا این وسط یک تماس اضطراری از یک زن ربوده شده دریافت می‌کنه که یک دفعگی قطع می‌شه و ...

من خودم عاشق این مدل فیلم‌ها هستم. اینکه یک نفر با استفاده از حرکات بدن و گفتارش و اطلاعاتی که از محیط دریافت می‌کنه به مخاطب اطلاعات می‌ده و داستان رو پیش می‌بره. حتی می‌شه گفت به خودم یک ایده رو داد. حداقل برای همچین موقعیت‌هایی. 

داستانش هم خوب بود. اینکه ما از محیط بیرون خبر نداریم فقط طبق دیده‌های افراد داریم یک سری قضاوت ها رو انجام می‌دیم. به طور کلی خوب بود. بیشتر از این نمی‌تونم بگم چون اسپویل می‌شه.

سانسور هم نه نداشت. حداقل تا اونجایی که خودم می‌دونم. غیر از چند جا که عبارت رکیکی رو به کار می‌بردن چیز دیگه‌ای نبود . ولی اگه خواستین که کامل مطمئن بشین سانسور شده تماشا کنین ( با اینکه خودم چیزی ندیدم) (کلیک برای دانلود بدون سانسور)

توجه کنین که یک فیلم هم سال ۲۰۲۱ به همین نام ساخته شده در آمریکا که داستانش کپی همین فیلم هست. پیشنهاد شده که همین نسخه دانمارکی رو تماشا کنین.

 

۹- 2019 my first client

 

 

IMDB: 7.4

محصول کشور کره جنوبی

مدت زمان: ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه

درام

 

آیا خیلی وقت است گریه نکرده‌اید؟ آیا از گریه نکردن خود رنج می‌کشید؟ آیا از پیدا کردن راهی برای گریه کردن خسته‌ شدید؟ دیگر لازم نیست نگران گریه نکردنتان باشید. کافی است گوگل را سرچ کرده و نام این اثر سینمایی را در آنجا پیدا کنید.

مقدمه چینی رو بذاریم کنار :دی . نمی‌دونم تا چه حد می‌تونین جلوی خودتون رو بگیرین که اشکی چیزی نریزین. من خیلی جلوی خودم رو گرفتم. البته گریه نه ولی ناراحت شدم. تا حدی. روز بعد اینکه این فیلم رو تماشا کردم باید امتحان رانندگی رو هم می‌دادم دیگه خودتون فکر کنین با چه حالی امتحان دادم :)

یک وکیل تشنه موفقیت با خواهر و برادر جوانی ملاقات میکند که از آزار و اذیت خانگی رنج میبرند ...

بازی بازیگراش فوق‌العاده عالیه. همین سه نفری که داخل تصویر می‌بینین به علاوه یک شخصیت دیگه که در واقع ۴ نفر می‌شن و روند داستانش ممکنه با خود ایران تناقض داشته باشه از یک لحاظ هایی ولی در کل داستانش هم خوبه. یکی از کاربرا هم داخل دیجی موویز نوشته که «حتما ببینید ارزش اشکهاتونو داره» من هم با این عبارتش موافقم. 

بعد هم اینکه نظر اول فیلم که خود شخصیت اصلی می‌گه رو با آخر فیلم مقایسه بکنید و بقیه‌ی افراد و خیلی جالب‌تر هم می‌شه. گرچه که نکته‌ی اصلی فیلم اون نبود. نکته‌ی اصلی فیلم شاید بشه گفت در این پست کاربر محمد هم باشه (لینک) ولی اول فیلم رو تماشا کنین و بعد پست رو بخونین.

من چیز خاصی ندیدم که بخواد سانسور بشه. ولی اگه قصد تماشا داشتین ممکنه یک جاهایی رو نتونید ببینید. بعضی صحنه‌هاش می‌تونه دلخراش باشه. (لینک برای دانلود)

 

 

ادامه دارد ...

چقدر کامل و جامع. *-* خسته نباشید.

۲۷ آذر ۰۰
پاسخ
ممنونم :)
۲۷ آذر ۰۰

چرا این ستاره برای من روشن نشده بود؟؟؟؟

 

خب خب

فقط دوتاشون رو دیدم 

coda برای من بین خوب و شاهکاره. و خب اصلا نمیدونم چی درموردش بگم

 

اخرین دوئل هم... راستش وقتی دیدم همه‌جا چقدر از فمنیستی بودن کار تعریف شده شوکه شدم. من اصلا چیز فمنیستی حس نکرده بودم. بعد دقت کردم دیدم تمام باگ‌های داستان و اونجایی که به نظرم بی‌منطق و غیرقابل درک بوده همشون فمنیستی بوده و اتفاقا طبق نظر کارشناسان شایسته‌ی تقدیر :/ 

ولی واقعنی فیلم قشنگی بود. قشنگ تجسم عبارت «چون جزئیات مهم است» 

۲۸ آذر ۰۰
پاسخ
روشن نشده بود؟ می‌گم چرا بازدید کم بود 😑
مجبورم بازنشرش کنم پس 🤦‍♂️

خودم کودا رو واقعا دوست داشتم. شاید بگم بهترین فیلمی که امسال دیده بودم که حالم رو خوب بکنه

من چند جا دیدم فقط گفتن اثر فیمینیستی هست دیگه به جزئیاتش نرفتن که دقیق‌تر متوجه بشم. از یک طرف دیگه آدمی هم نیستم که بخوام یک اثر رو چند بار تماشا بکنم مگه اینکه اون اثر چی باشه و یا دلم برای تماشاش تنگ شده باشه . اطلاعاتم هم از اون دوران اروپا خیلی زیاد نیست که بتونم قضاوت درستی داشته باشم. 
در قشنگ بودنش هم بله شکی نبود :)
۲۸ آذر ۰۰

ایول خسته نباشی

چندتاش رفت تو لیست

خیلی خوبه که فیلما رو بدون توجه به کشور سازندش میبین :) و  دمت گرم منتظر پارت 2

۲۸ آذر ۰۰
پاسخ
ممنونم
امیدوارم لذت برده باشی. 

خودم تمایل بیشتری به فیلم‌های شرقی دارم ولی در کل برام کشور سازنده مهم نیست. فیلمش قشنگ باشه حتما تماشا می‌کنم حالا می‌خواد از هر کشوری باشه، انیمیشن باشه انیمه باشه هر چی ...

حالا لیست بعدی بیاد از کشورای دیگه‌ی شرقی و اروپایی هم فیلم معرفی کردم 😂✌
۲۸ آذر ۰۰

واییی ایوللللل

از این پستا بازم دارین ؟

پارسال اینا مثلا ؟

۲۸ آذر ۰۰
پاسخ
اینطوری که لیست شده باشن نه 
سال قبل سه تا فیلم معرفی کردم که هر کدوم یک پست جدا بودن . ولی الان میخونمشون خودم خجالت میکشم . نشسته بودم تحلیل کرده بودم فیلم رو 🤦🏻‍♂️
توی موضوعات، «سینمایی» رو سرچ کنین کلا فیلم هایی که معرفی کرده بودم رو گذاشتم . 
۲۸ آذر ۰۰

پست جالبی بود یکم با احتیاط خوندم که اسپویل نشه ولی ممنون که نوشتید :)

فیلم coda فکر میکنم همون فیلمی بود که آقای فراستی هم ازش تعریف کرده.

۲۹ آذر ۰۰
پاسخ
ممنون که خوندین :)

نقدشون رو ندیدم ولی اگه تعریف مثبتی از این فیلم کردن یعنی اینکه می‌تونه خوب باشه تماشا کردنش 
۲۹ آذر ۰۰

:)

 

منم نقدشون رو ندیدم ولی توی اینترنت خوندم که بالاخره فیلمی بوده که از نظر آقای فراستی جالب بوده برای همین بنظرم میتونه فیلم جالبی باشه.

۲۹ آذر ۰۰
پاسخ


درسته 
به نظر خودم یک فیلم عامه پسند باشه
۳۰ آذر ۰۰

خسته نباشی امیر جون

این مدل پستا رو خیلی دوست دارم .   ولی هیچ کدوم از فیلمایی که گفتی رو ندیدم هنوز .

۳۰ آذر ۰۰
پاسخ
مرسی

پس سعی می‌کنم هر چند وقت یک بار از این مدل پستا بذارم .البته بستگی داره فیلم دیده باشم یا نه 
فکر کنم فیلم coda رو تماشا کنی دوست داشته باشیش .
۱ دی ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی