معرفی فیلم و سریال (بهار ۱۴۰۱)

امیر + ۱۴۰۱/۴/۳، ۲۱:۰۰

این بخش هم جایی هست که می‌خوام فیلم‌هایی که این چند مدت تماشا کردم رو براتون معرفی کنم. همین اول بگم که تعداد فیلم‌هایی که تماشا کردم به نظرم خیلی خیلی خیلی کم باشه و جا داشت که بیشتر تماشا کنم. اما شرایط درسی و زندگی و ... جوری پیش رفت که کلا نتونم اونقدرها که باید و شاید فیلم تماشا بکنم و حتی فیلم‌هایی که قبلا بهم معرفی شدن هم هنوز نتونستم کامل ببینم. 

 

 

سه تا دسته داشتیم. 

شاهکار: فیلمی که به همه پیشنهاد می‌شه که همه ببینن و اگه نبینن عمرشون بر فناست

خوب: فیلمی که می‌تونین یک بار ببینینش و یک لبخند گنده بزنید و فراموشش کنید.

ضعیف: از فیلم خوشم نیومد و به هیچ طریقی باهاش ارتباط نگرفتم

این نکته رو هم بگم که تمام فیلمها از طرف بنده معرفی می‌شن و بنده هم هیچ‌گونه تخصصی در زمینه سینما ندارم. پس ممکنه این بین فیلمی رو دوست داشته باشین ولی من بهش بگم افتضاح تمام عیار بوده ...

راستی سریال هم داریم. بهمن ماه روی مود سریال دیدن بودم و می‌خواستم این روند رو ادامه بدم که کرونا نذاشت و فقط یک سریال تونستم تماشا کنم...

 

یک نکته‌ی دیگه هم بگم اینکه لینک دانلود فیلم‌ها به صورت بدون سانسور از دیجی موویز هست که ممکنه بعدا لینک‌ها مسدود شده باشن (تنها سایت بدون سانسوری که می‌شناسم دیجی موویز هست)

 

به طور کلی ۸ تا اثر معرفی شده. ۱ سریال، ۳ تا انیمیشن و ۴ تا فیلم. کم کم دارم به فیلم‌هایی که دانلود کردم می‌رسم برای همین‌ فیلم‌هایی که معرفی کردین احتمال خیلی زیاد توی شماره‌ی بعدی جای می‌گیره و لیست پربارتری باشه 

 

 

 

شاهکار:

۱- مینی‌سریال Arcane 2021

IMDB: 9.1

انیمه یا انیمیشن، درام، اکشن

فعلا فصل اول اومده که ۹ قسمت هست و هر قسمت فکر کنم یک چیزی بین ۴۰ الی ۵۰ دقیقه هست. (دقیق یادم نیست)

قبلا هم گفته بودم که آدمی نیستم که بشینم یک سریال رو تماشا بکنم. این رو هم از سر اینکه زیاد سروصدا کرد نشستم تماشا کرد. خصوصا اینکه برچسب «نتفلیکس» رو هم داشت، یک گارد خاصی نسبت بهش داشتم. اما نشستم دو سه قسمت اولش رو تماشا کردم و گفتم چه قدر قشنگه 😍 و نشستم ادامه‌اش رو هم تماشا کردم. تقریبا از همون اولش جذبش شدم. من رو یاد دموهای بازی‌های رایانه‌ای می‌انداخت و از این لحاظ خیلی برام خوب بود. حرکت کارکترها خصوصا برام یادآور بازی بود. 

صحنه‌های اکشن و جنگی سریال هم یک بخش دیگه‌ای بود که محوش بودم و توجه به جزئیات و محیط قشنگی که برای این سریال ساخته بودن. من محو همه‌ی این‌ها شدم. حتی محو تیتراژ ابتدایی اش که من معمولا رد می‌کنم تیتراژها رو. ولی این یکی نه. برام هم خود تصاویر تیتراژ و آهنگش خاص و قشنگ بود (هر چند که آهنگش رپ بود و من رپ گوش نمی‌کنم).  خلاصه اینکه این سریال خیلی سروصدا کرد. حتی بیشتر از squid game. برام جذاب بود کلا.

خلاصه‌ای از این انیمیشن نمی‌تونم بگم اما از یک سایت کپی می‌کنم:

داستان در آرمانشهر پیلتوور می گذرد، جایی که خواستگاه دو قهرمان نمادین لیگ بوده و قدرتی که منجر به جدایی آنها از هم می شود.

جهت دانلود سریال بدون سانسور کلیک کنید

آهنگ تیتراژ که یک قسمتش رپ هست.

 

 

آهنگ what could have been

 

تا یادم نرفته این رو هم بگم که این انیمیشن برای بزرگسالان ساختن و همراه با بچه‌ها نبینین!

 

۲-  2020 The father

IMDB:8.2

درام و غم‌انگیز، گنگ و سالمندان

۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

محصول کشور انگلیس

 

خلاصه: داستان مرد مسنی که کمک‌های دخترش رو رد می‌کنه و به گذشته برمی‌گرده و خاطراتش رو با تخیلاتش (هر چند ناقص) به یاد میاره و ...

بعد از «هنوز هم آلیس»، «لحظاتی برای به یاد آوردن» و «خاطرات فردا»، «پدر» چهارمین فیلمی بود که در ارتباط با آلزایمر و زوال عقل حرف می‌زد. اما با یک نگاه متفاوت و جدید. اینجا ما دنیا رو بر اساس دیدگاه و واقعیت و یک فرد آلزامری نگاه می‌کنیم که ببینیم دنیاشون چه شکلی هست و اگه دنیاشون این شکلی باشه، واقعا ترسناک و غم‌انگیزه. مثلا توی یک قسمت از فیلم اومده و یک شخصی رو به پیرمرد معرفی می‌کنه و پیرمرد فکر می‌کنه که دخترش هست و دو دقیقه بعد یک شخص دیگه میاد و اون هم می‌گه دختر پیرمرد هست ...

در کل خیلی فیلم خوش ساخت و از لحاظ فیلم‌نامه‌ای قوی بود. بازی نقش «پدر» رو پسندیدم که آنتونی هاپکینز هم بازیش می‌کنه. (داخل تلویزیون فیلم‌های زیادی از ایشون پخش شده) و اگه چند دقیقه صبر کنید مشتاق این می‌شید که ببینید آخر فیلم چی می‌شه. البته اگه با فیلم‌های غم‌انگیز میونه‌ی خوبی داشته باشید. 

این فیلم هیچ‌گونه صحنه‌‌ی خاصی نداره ولی دقیق به یاد ندارم که آیا داخلش حرف زشتی زده یا نه. برای همین نمی‌تونم بهتون تضمین بدم که همراه با خانواده ببینید. 

برای دانلود فیلم به صورت بدون سانسور اینجا رو کلیک کنید. برای دانلود فیلم به صورت سانسور شده (بعید می‌دونم سانسور داشته باشه) کلیک کنید.

 

۳- 2014 PK (به هندی می‌شه مست)

 

IMDB:8.1

درام، کمدی

۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

محصول کشور هند

 

خب خب وقشته یکم بریم به سینمای هند هم یک نگاهی داشته باشیم. بعد از «شیرشاه» این فیلم یعنی پی‌کی آخرین فیلم هندی هست که تماشا کردم. همه جا وقتی حرف از سینمای هند زده می شه، این فیلم رو هم به یاد میارن. من هم کنجکاو بودم که ببینم این فیلم چه چیزی داره که این همه آدم رو شیفته و عاشق خودش کرده. تازه اون هم سینمای هند که شاید اکثریت حتی قبولش هم نداشته باشن. 

خلاصه: یک موجود فرازمینی برای به دست آوردن اطلاعات مختلف به زمین سفر می‌کنه و در جریان همین سفر، وسیله‌ی ارتباطیش با موجودات فرازمینی دیگه رو گم می‌کنه. در نهایت برای به دست آوردن وسیله‌ی ارتباطیش مجبور می‌شه که با آدما ارتباط برقرار کنه و ...

من از تماشای فیلم راضی بودم. یعنی اینکه انتظاراتم رو برآورده کرد. یک سری ایرادات ریز هم داشت ولی انقدر خوب بود که می‌تونم از اونها هم چشم پوشی کنم. صرف نظر از اعتقادی که دارین (که شاید اصلا ارتباطی به فیلم نداشته باشه)‌ این فیلم رو تماشا کنید. داستان فیلم خیلی قوی و قشنگ هست :) موسیقی‌هایی که داخل فیلم هم اجرا می‌شد هم قشنگ و دوست داشتنی بودن

راستی این فیلم صحنه‌ی با پتانسیل سانسور هم کم نداره ...

دانلود فیلم به صورت بدون سانسور

دانلود فیلم به صورت سانسور شده

 

خوب:

۴- C'mon C'mon 2021

IMDB: 7.5

درام، مستندگونه، سیاه و سفید

۱ ساعت و ۴۸ دقیقه

- هر چیزی که برای اتفاق افتادنش برنامه می‌ریزی، اتفاق نمی‌افته. در عوض چیزایی که حتی فکرش رو هم نمی‌کنی اتفاق می‌افته. پس تو باید بگذری و بگذری و بگذری و ...

- به زندگی داغون من خوش اومدی. دقیقا اینجا هیچ کسی نمی‌دونه داره چیکار می‌کنه ...

همین دو تا گفته‌های بالا از فیلم مشخص می‌کنه داستان فیلم از چه قراره. این فیلم در خصوص بررسی و نقد خانواده‌ی قرن بیست و یکه. جایی که والدین الان در قبال فرزندانشون چه رفتاری دارن. 

خلاصه:جانی به دیدن خواهرزاده‌اش می‌ره و خواهرش هم برای نگه داری و مراقبت از شوهرش مجبور می‌شه که پسرش رو به جانی بسپره و جانی که تا حالا تجربه به عنوان یک سرپرست نداره با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شه. 

جانی یک مصاحبه‌کننده هست. از کودکان و نوجوانان در رابطه با رفتارهای پدر و مادرشون سوال می‌پرسه (این مصاحبه‌ها واقعی هستن و برای همین فیلم حالت مستند طور هم داره) انتظاراتی که از اونها داره و الان باید خودش در نقش یک سرپرست خوب ظاهر بشه ...

برای من این فیلم بهترین بود. چون دغدغه داشت و می‌دونست که موضوعش چیه. تیم بازیگریش هم که عالی بود. خصوصا واکین فینیکس نقش یک آدم خسته از دنیای مدرن رو خیلی خوب ایفا می‌کرد. اما فیلم یک حالت مستند گونه داره و برای همین توی قسمت شاهکار نیاوردمش. ممکنه هر کسی از فیلم خوشش نیاد ...

جهت دانلود فیلم بدون سانسور کلیک کنید.

 

۵- 2021 Lunana:A yak in the classroon

 

 

IMDB:7.3

درام

۱ ساعت و ۴۹ دقیقه

محصول کشور بوتان

اولین فیلمی که از کشور بوتان تماشا کرده بودم :) البته اینکه نامزد جایزه اسکار فیلم بین‌المللی شده بود هم بی تأثیر نبود.

داستان یک پسر ۲۰ ساله هست که تعهد داده ۵ سال برای کشورش خدمت کنه و بعد از اون می‌تونه مهاجرت کنه و حالا در سال آخر خدمتش هست و مجبوره به یکی از دور دست ترین مدرسه‌ها (و داخل فیلم دوردست ترین مدرسه در دنیا) بره و به امر تدریس بپردازه. جایی که باید بره روستایی هست به اسم «لونانا» با حدود ۱۰۰ نفر جمعیت (اگه اشتباه نکنم). این پسر خیلی به این امر مشتاق نیست و می‌خواد هر چی سریع‌تر به استرالیا بره ولی کم کم به علاقه‌اش به تدریس اضافه می‌شه و ...

جدا از داستان تا حدودی می‌شه گفت کلیشه‌ایشِ، محو محیط فوق‌العاده‌ی فیلم شدم. مناطق بکر و سرسبز کشور بوتان و همون منطقه‌ی لونانا. مردم اون روستا هنوز به شیوه‌ی سنتی پایبند هستن و برای گرم نگه‌داشتن خونه از فضولات گاو‌ها استفاده می‌کنن. چالش‌های معلم هم برای زندگی جالب بود. ولی باید سخت‌تر از این حرفا بوده باشه. فکر کنم فیلمش رو برای معرفی کشور بوتان ساختن و داستانش کلا یک هدف فرعی اطلاق می‌شده. 

چند تا نکته قبل از تماشای این فیلم بگم که 

۱- زبان کشور بوتان دوزنگخا هست ولی داخل کلاس به انگلیسی صحبت می‌کنن :/

۲- لباس معلم‌هاش هم خیلی برام عجیب بود. به این لباس می‌گن gho و داخل این تصویر می‌تونید ببینید:


 

مثل اینکه این لباس جزو لباس‌های سنتی و قدیمی کشور بوتان به حساب میاد و حالا دلیل اصلی اینکه این لباس رو همچنان دارن رو نمی‌دونم. اما من کت و شلوار رو به این مدل لباس پوشیدن ترجیح میدم :/

تنها لینکی که تونستم پیدا بکنم همین بود (کلیک کنید)

 

۶- ron's gone wrong

ران اشتباه می‌کند

 

 

IMDB:7

درام و کمدی

۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

 

استارت تماشای انیمیشن سال ۲۰۲۲ هم با این اثر شروع شد. یک اثر صرفا خوب و البته ایده‌ای کلیشه‌ای. اینکه یک ربات میاد به زندگی یک شخص تنها و زندگیش رو متحول می‌کنه و ... همه‌مون با این جور داستان‌ها آشنایی داریم. برای منی که از کلیشه خوشم نمیاد، این مدل داستان‌ها خیلی جذاب نیست. اما توی این مورد فرق داره. من هنوز هم ربات‌های کوچیک رو دوست دارم. اینکه به زندگی یک فرد میان و تغییر می‌دن و این برام خیلی جذابه. 

خلاصه: «ران اشتباه می‌کند» داستان بارنی، پسربچه‌ای رو روایت می‌کنه که در مدرسه تنها هست و بقیه‌ی دانش‌آموزان با ربات‌های کوچیکشون سرگرم هستن. در حالیکه بارنی رباتی نداره. از قضا برای روز تولد بارنی، از این ربات‌های کوچیک هدیه داده می‌شه که نقص سیستمی داره و به همین جهت لحظات فان و خنده داری رو برای بقیه رقم می‌زنه :)

توضیح اضافه‌ای نمی‌تونم بدم. قفط اینکه من با دوبله‌ی سورن تماشا کردم و خوب بود. بقیه‌ی دوبله‌ها رو نمی‌دونم و بدون دوبله هم تست نکردم. برای همین ممکنه اون‌ها بهتر و جذاب‌تر باشن.

دانلود بدون سانسور‌ (کلیک کنید) و بدون دوبله

دانلود سانسور شده (کلیک کنید)

 

ضعیف

 

۷- Turning red

 

 

IMDB: 7

کمدی درام بلوغ

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

 

یک انیمیشن توی سبک و سیاق ژانر بلوغ و به شدت دخترانه که اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار بکنم. خیلی از جاهایی که ابراز احساسات می‌کرد برام قابل درک نبود و اصلا درک نمی‌کردم چرا همچین کاری می‌کنه. شاید چون پسر هستم و یا اینکه دیگه در سن بلوغ نیستم برام قابل درک نیست. به هر حال این انیمیشن میاد و یکسری از دغدغه‌های نوجوانای امروزی رو هدف می‌گیره. بارز‌ترین مثال بحث گروه‌های موسیقی کره‌ای هست که این چند ساله خیلی روی بورس قرار گرفتن و در این انیمیشن هم گروهی موسیقی به نمایندگی از گروه‌های موسیقی کره‌ای حضور دارن. 

++ مثل اینکه این گروه‌های موسیقی به یک سری گروه‌های آمریکایی مربوط میشه که در اون دوره معروف بودن ...

خلاصه: داستان فیلم درباره یک دختر نوجوان می باشد که قدرت عجیبی را در درون خودش دارد این قدرت عجیب موجب میشود که وقتی وی به شدت عصبانی میشود تبدیل به یک پاندای قرمز رنگ می شود و ماجراجویی هایی زیادی را به شکل پاندا تجربه می کند

 

توضیح بیشتری نمی‌تونم بدم. .فقط اینکه با بچه‌ها تماشا نکنید چون ممکنه یکسری مسائل رو بشنون که براشون یک مقدار زود باشه ...

 

لینک دانلود سانسور شده (کلیک کنید)

و بدون سانسور (کلیک کنید)

 

۸- the bad guys 

 

 

IMDB: 6.9

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

(اگه بگم کمدی دروغ گفتم)

 

خلاصه: یک باند خلافکار شامل ۵ تا جانور، تصمیم به دزدی می‌گیرن و خودشون رو برای یک دزدی بزرگ آماده می‌کنن و ...

انیمیشنی بود که بیشترین هیجان رو براش داشتم ولی اصلا با انتظاراتم خوب پیش نرفت. از لحاظ جدید بودن محتوای انیمیشن خوب بود ولی در کل نه قسمت طنز جذابی داشت و نه از داستانش خوشم اومد. کلیشه‌ای تمام! تازه اینکه آدما کنار حیوون‌ها زندگی می‌کردن هم یک مقدار برام عجیب و غریب بود. اصلا نمی‌تونستم باهاش کنار بیام.

کلا سال ۲۰۲۲ انیمیشن خوبی نمیاد و این انتظار رو از امسال دارم.

 

دانلود بدون سانسور (کلیک کنید)

دانلود با سانسور (کلیک کنید)

 


 

خب این هم از معرفی آثار تا بدین جا. بریم تا شماره‌ی بعدی :)

و اینکه خیلی خسته‌ام. خیلی خیلی زیاد. باید از فضای مجازی تا حدودی فاصله بگیرم ...

سلام

(پیشاپیش بابت عدم استفاده از نیم فاصله عذرخواهی می کنم)

پست جالب و مفیدی بود! ممنون. من از بین مواردی که معرفی کردید، فقط سه تا انیمیشن آخر رو دیده بودم و درمورد همه شون کمابیش باهاتون موافقم. 

ران ایده ی جدید و خارق العاده ای نداشت، ولی انیمیشن دلنشین و خوبی از آب در اومده بود.

بد گایز برای من هم ناامیدکننده بود. انتظار داشتم خیلی جالب و جذاب باشه، ولی فقط معمولی بود. ایده ش تکراری بود و من رو یه جورایی یاد انمیشن wreck it ralph انداخت و خب برخلاف اون که خیلی برام جالب و دوست داشتنی بود، این یکی رو خیلی نپسندیدم. حتی گره داستان هم قابل پیش بینی بود، جوری که خواهر یازده ساله ی من هم همون اول گفت خب معلومه که قراره این جوری بشه بعد فلانی این طوری کنه و ته ش هم فلان. مخصوصا که ما با دوبله ی گلوری دیدیمش و اصلا نمی فهمم چرا این طوری کرده بودن. سلیقه ایه به گمونم ولی جزء معدود دفعاتی بود که از دوبله گلوری خوشم نیومد و خیلی جاها حتی نمی تونستم متوجه بشم شخصیتا چی دارن می گن یا منظورشون چیه.

قرمز شدن هم از نظر من یه فاجعه ی تمام عیار بود و دیدنش رو به هیچ کس پیشنهاد نمی کنم. شاید مسئله فردی یا فرهنگی باشه، نمی دونم؛ ولی شخصیت ها و رفتارهاشون برای من هم قابل درک نبودن و حتی یه جاهایی این قدر برام آزاردهنده بود که کلا زدم جلو و یه تیکه هایی رو ندیدم! پیام نهایی ش رو هم نپسندیدم.

البته اون گروه موسیقی که تو فیلم اومده بیشتر نماینده گروهاییه که تو اون سال های آمریکا معروف بوده ن. گروهایی مثل o-town و NSYNC (طبق گفته ی گوگل). فکر نمی کنم کی پاپ اون زمان تا این حد جهانی و فراگیر شده بوده باشه.

۴ تیر ۰۱
پاسخ
سلام

ممنونم. 

بله، ران خیلی «تو دل برو» بود ولی دوتای دیگه نه. 

متأسفانه بد گایز خیلی ناامید کننده ظاهر شد و همینطوری که گفتین از اول مشخص بود که چه اتفاقی میفته ... ولی رالف برام تکراری نبود و خب دوست داشتم ببینم که چه اتفاقاتی در اون رخ می‌ده و کلا هم محیط جذاب و قشنگی داشت هم قسمت اول و هم قسمت دوم.

در رابطه با قرمز شدن فکر می‌کردم چون پسر هستم رفتارها و اتفاقاتش برام قابل درک نباشه. ولی انگار یک مشکل کلی داشته. جالبه...
اون گروه رو بیشتر بر اساس ظاهر افرادش گفتم ، یک حالت چشم بادومی داشتن برای همین فکر می‌کردم که داره به کی پاپ اشاره می‌کنه ولی انگار به این گروه‌های قدیمی آمریکایی اشاره می‌کنه که اطلاعی بابتش نداشتم. 

دوبله‌ی گلوری، لوکا می‌گفتن قشنگ نیست. دوبله‌ی «موآنا» رو هم نپسندیده بودم .خصوصا اینکه آهنگ‌ها رو هم ترجمه می‌کنن 😑

ممنون.
۵ تیر ۰۱

The Father و PK رو دیدم.

۴ تیر ۰۱
پاسخ
پس فیلم‌های عالی که معرفی شده رو دیدین 
arcane رو تماشا کنین 
۵ تیر ۰۱

انیمه اول کار رو بایذ برم ببینم (ضمن اینکه لینکه واسم باز نشد ، فیلتر شکن میخواس ؟ ) تشکر بابت معرفی

 

انیمیشن هارو هم دیده بودم

باید بگم قرمز شدن سر قضیه فن گروه موسیقی بودن اصلااا درک نکردم ( چون خودمم فن نیستم /:  )

ولی یه پاندای قرمز گنده پشمالو جذابه 😂

 

بد گایز... حاجی منم نفهمیدم چرا آدما و حیوونا کنار هم زندگی میکنن ، تازه همه اونایی که راس کار بودن حیوون بودن 😂🚶‍♀️

 

ران اشتباه میکند و دوست داشتم ( گرچه به نظر کلیشه ای میاد ولی خب کلیشه دلیل بر ندیدن نمیشه )

 

بقیه شونم ندیدم ولی سینمایی پدر یه تیکه اخرشو دیدم داشت تو شبکه نمایش پخش میکرد ، حتی بر اون اساس هم میتونم بگم شاهکاره ،خصوصا بازیگری اون پیرمرده که اسمشو نمیدونم /:

 

۴ تیر ۰۱
پاسخ
آره این کار رو حتما بکنین. خوبیش اینه که زمانش هم زیاد نیست و اگر خوشتون نیومد هم وقت زیادی ازتون تلف نشده

منم فن نیستم و دقیقا یکی از بخش‌هایی که نتونستم درک بکنم همینجا بود :دی

شاید منظورشون توهین به آدما بوده :دی

pk رو هم ندیدید؟
جالبه :)
بله بازی نقش پدر خیلی خوب بود. فکر کنم جایزه بهترین بازیگر مرد رو هم در اسکار به خاطر بازی در همین فیلم رو گرفت. 
فیلم قشنگیه :)
۵ تیر ۰۱

مینی سریال رو باید ببینم به نظر واقعا شاهکار میاد:) 

پی کی دیدم تامل برانگیره و جالبه .بعضی از دیالوگ هاش واقعا عمیق بود.

بقیه موارد هم ندیدم.

اینکه وقتتون رو با فیلم پر میکنید خیلی خوبه بعضی از فیلم و سریال ها حرف های نا گفته داره و اثر گذارند:)

۴ تیر ۰۱
پاسخ
بستگی داره البته. نظر یک عده رو پرسیدم می‌گفتن که قشنگ نبود. ولی اکثریت موافق بودن که جذاب بود.
بله درسته


دیگه بعضی اوقات خیلی بیکار می‌شم و یا می‌خوام استراحتی داشته باشم بین کار و تکلیف و کلاس می‌شینم فیلم تماشا می‌کنم ...
۵ تیر ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی