شاید بهتر باشه که عنوانی نداشته باشه (۲)

امیر + ۱۴۰۱/۳/۱۸، ۲۱:۴۶

حس و حال این روزهام خنثی رو به بد هست. البته چند روز قبل خیلی خیلی بد بود. در واقع حال افتضاحی داشتم. همه چیز طی ۶۰ دقیقه رخ داد. سه تا خبر می‌تونست من رو به بدترین حالت ممکن برسونه. 

مورد اول: خبری که اول بهمون رسید این بود که امتحانات دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شه و این برای منی که کلاس‌ها رو به صورت مجازی می‌گذروندم، دردناک بود. خیلی از دانشجویان به این قضیه اعتراض داشتن که البته راه به جایی نبرد  ...

 

مورد دوم: این خبر شوکه کننده ترین خبری بود که می‌شد شنید. طبق گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش (نمی‌دونم اصلا وزیر داریم یا نه :دی) ورودی‌های سال ۱۳۹۸ (که من هم جزوشون می‌شم) باید مهر سال آینده بریم برای تدریس در مناطق محروم و آخر هفته رو در دانشگاه به صورت مجازی بگذرونیم ... منی که کلا سهمم از دانشگاه حضوری ۴ ماه بود ... من حالا به اینش کاری ندارم. یعنی من نباید طی هفته استراحتی چیزی بکنم؟ هفت روز هفته رو یا کلاس مدرسه‌ام و یا دانشگاهم :) این یک سال هم نه جزو سنوات حساب می‌شه و نه در تعهد تأثیری داره و نه در حقوق تأثیر مثبتی داره و خلاصه وضعیت مناسبی نیست :(

 

مورد سوم: مشخص شد که باید حداقل یک ماه رو آموزشی سربازی بریم (البته هنوز قطعی نیست) و یک ماه از تابستون رو درگیرش هستیم (حالا امسال و یا سال دیگه) ...

 

خیلی خبرای بدی بودن و من یک هفته‌ی تمام به خاطر اینها افسرده شده بودم و با خودم می‌گفتم یعنی ما اندازه یک ذره هم برای کسی اهمیت نداریم و این خیلی دردناکه. اگه سال دیگه اشتباهی از من در مدرسه سر بزنه  و از من فیلمی گرفته بشه و در فضای مجازی وایرال بشه، قطعا یقه‌ی من گرفته خواهد شد و نمی‌گن که چند ترم پاس کردم و فقط می‌گن که معلم هستم :)

و خب کلا اصلا این کار هیچ مزایایی نداره. بیگاری خالص هست و کلا حس و حال خوبی نداره و از الان خیلی ناراحتم. هر کسی این قضیه رو می‌گه حالم خیلی بد میشه. اصلا دوست ندارم بهش فکر کنم ولی به زودی اتفاق میفته. چیزی که حقم نیست سه ماه دیگه اتفاق میفته و من هنوز آمادگیش رو ندارم ...

 

:(

سلااام

ای داد

چرا اینجور میکنن
خب چرا شما را بفرستن مناطق محروم مگه متقاضی سرباز معلمی کمه

۱۹ خرداد ۰۱
پاسخ
سلام

مثل اینکه اختیاریش کردن. باز بهتر شد ....
متقاضی زیاده. نیروی آموزش دیده کمه 🤦‍♂️
۱۹ خرداد ۰۱

مگه دوران تحصیلتون جزو سنوات حساب نمیشه؟؟؟؟؟

۱۹ خرداد ۰۱
پاسخ
چرا ولی شما عوض اینکه ۲۶ سال برید سر کار ، ۲۷ سال می‌رید کار می‌کنید که هیچ فرقی نداره ... در واقع بیشتر بیگاریه ...
۱۹ خرداد ۰۱

سلام

جسارت نشه ها، ولی تقریبا همه تحصیل کرده های این مملکت و بالتبع شاغلین این مملکت دوران آموزش و تحصیلشون جزو سنوات خدمتی شون محاسبه نمیشه و حقوقی هم بابت درس خوندن دریافت نمیکنن،  به جز عزیزانی که دانشسرای سابق و الان دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کردن

 

بهتر نیست کمی در مقایسه با شرایط دیگران هم از الفاظی مثل بیگاری و ظلم حرف بزینم!؟

 

این موضوع تو سه ماه بیکاری معلم ها تو تابستون و دریافت حقوق کامل هم مشهوده، رزوهای کاری هفته هم همینطور و...  تقریبا هیچ صنفی سه ماه نمیره تعطیلات و دولت بیاد بهش حقوق بده و ... مزایای دیگه

به هر حال هر مزیتی ممکنه محدودیت یا مشکلاتی هم داشته باشه ولی نباید اون مزیت کتمان بشه و دیده نشه.

 

بازم ببخشید

۲۱ خرداد ۰۱
پاسخ
سلام :)

اون افراد قطعا با شرایط دانشگاه فرهنگیان آشنایی داشتن و می‌تونستن که در این دانشگاه ثبت نام بکنن (یکی ما از سال ۹۶ نیرو می‌گرفته و همه‌ی شرایطش هم واضح و مبرهن بوده) ولی آگاهانه این کار رو نکردن و اگر هم شرایط قبولی رو نداشتن (مثل عدم کسب رتبه‌ی لازمه و یا عدم قبولی در مصاحبه که خب برمی‌گرده به توانایی‌شون، البته کمتر کسی رد می‌شه در این مراحل ...) که خب نمی‌تونستن ثبت نام بکنن دیگه ... الان خیلی‌ها می‌دونن که فرهنگیان این شکلی هست ولی نمیان سمتش چون می‌دونن که چه شرایط بد دیگه‌ای هم داره. 

در رابطه با اون قسمت کار کردن، ببینید، الان من یک نیروی رسمی حساب می‌شم و اگه بخوایم جزو سابقه‌ی خدمت هم حساب بکنیم، اینطوری هست که من نیروی سه ساله رسمی آموزش و پرورش هستم که می‌خوام وارد سال چهارم بشم، حالا شرایط مهر آینده طوری هست که من در سال چهارم خدمتم باید شرایط کاری و مزایام با فردی که حق‌التدریس هست و سال اولش، یکی هست. نیروی حق‌التدریس هم کسی هست که تابستون حقوق نمی‌گیره و از لحاظ جایگاه و ارزش پایین‌ترین رتبه رو داره و من با اون در یک جایگاه قرار دارم. آیا این نادیده گرفتن جایگاه من نیست؟
تازه من کلا چهار ماهه که دانشگاه رو دیدم و طعم خوبش رو می‌چشیدم (منظورم حضوریه) بعد سال آینده هم می‌شه مجازی :))) اون هم آخر هفته ها و من همه‌ی روزها رو یا درگیر طرح درس هستم و یا درگیر تکلیف و امتحان و ...
ارزش کار رو هم در نظر بگیریم، هیچ ارزشی نداره. نه توی تعهد تأثیری داره و نه توی حقوق تأثیر آنچنانی داره (بیشتر از یک تومن نخواهد بود) و از همون حقوق هم می‌خورن. اصلا حقوق رو هم بذاریم کنار. من رایگان می‌خوام کار بکنم. مزایایی برای من در نظر گرفته شده؟ پاداشی؟ امتیازی؟ هیچی :) برای همین به این کار می‌گم بیگاری 

راستش این‌ها بحث‌هایی هست که خیلی در رابطه باهاش حرف می‌زنن. 
من نه ادعای حقوق مفتی که به معلما در تابستون می‌دن رو نه رد و نه قبول می‌کنم. ولی ای کاش این عزیزانی که میان و از حقوق تابستونی معلمان گلایه می‌کنن به مدت یک ماه بیان و در کلاس / مجازی در شاد،‌ کلاس رو اداره بکنن اون وقت بیان نظرشون رو راجع به یک هفته استراحت بگن. حالا فرض کنین ۹ ماه برن  با ۳۰ الی ۴۰ تا دانش‌آموز قد و نیم قد (که بعضیاشون اختلال یادگیری، بیش فعالی، فرزند طلاق و ... هستن)‌ قطعا خسته می‌شن دیگه ... اون سه ماه هم برای استراحته و ریکاوری. معلمی شاید سخت ترین شغل دنیا نباشه ولی یکی از سخت‌ترین هاست. حداقل از کار داخل بانک و اداره‌ها سخت‌تره ...
بعد شما داخل محیط ادارات رفتین؟ از ۶ الی ۷ ساعتی که کار می‌کنن، ۳ الی ۴ ساعتش مفیده. بقیه‌اش یا در حال چای خوردن و یا صحبت کردن با همدیگه هستن (واقعا هم همینطوریه. الکی نمی‌گم این مورد رو 😂). این که هیچی. این افراد حقوقشون از فرهنگیان سابقه دار ( ۳۰ سال خدمت) برابر و یا حتی بیشتره. علاوه بر این مزایا و امکاناتی که براشون فراهم هست، از فرهنگیان خیلی بیشتر و باکیفیت‌تر هست. علاوه بر این‌ها، این افراد مرخصی با حقوق به مدت یک ماه دارن و می‌تونن ازش استفاده بکنن. در حالیکه فرهنگیان در طی سال تحصیلی مرخصی نمی‌تونن بگیرن و اگر هم بگیرن بدون حقوق هست ...
تمام موارد بالا برای افراد قردادی و غیررسمی سایر ادارات بود که بیان کردم. قطعا افراد رسمی خیلی بیشتر و بهتر خدمات دریافت می‌کنن.

و افراد فرهنگیان خارج از تایم اداری و کلاسی هم مجبورن تکالیف دانش‌آموزان رو بررسی کنن، سوال امتحانی طراحی کنن، طرح درس درست بکنن (نمی‌دونم کارمندان سایر ادارات هم مشغول کار در ساعت غیر از تایم اداری‌‌شون هستن یا خیر) و گاهی اوقات هم مجبور هستن که از جیب خودشون برای دانش‌آموزان خرج بکنن. مثلا ماسکی، ماژیکی، دستمال کاغذی‌ای رو بخوان ، باید بخرن. مدرسه هم پول نداره. اداره هم پول نمی‌ده والدین هم پول نمی‌دن. پس مدیر، معاون، معلم مدرسه مجبوره خودش موارد لازم رو خریداری بکنه. حتی در مناطق محروم هم برای دانش‌آموزان دفتری کتابی مدادی چیزی می‌خره که یک وقت چیزی کم نداشته باشن ...
حتی بعضی از معلما هستن که نقش «مدیر معلم»‌رو ایفا می‌کنن و در مناطق محروم و برای دانش‌آموزان چند پایه تدریس می‌کنن و نقش معلم ورزش رو هم دارن. یعنی معلمایی هستن که نقش حداقل ۴ نفر رو ایفا می‌کنن. 

لطفا این شرایط رو هم ببینید و مد نظر قرار بدید. 

و یک چیز دیگه هم بگم اینکه من نمی‌دونم دقیقا حقوق افراد سایر ادارات چجوری هست (ولی می‌دونم که بیشتر از فرهنگیانه) ولی این حقوقی که فرهنگیان می‌گیرن کفاف یک ماه زندگی رو نمی‌ده. حتی اگه پدر و مادر خانواده فرهنگی باشن. باز هم کفاف نمی‌ده و مجبورن شغل دوم داشته باشن و یا دو شیفت در مدرسه کار کنن که باز هم اونقدر ارزشی نداره. یک عبارت طنز تلخی هست که فرهنگیان می‌گن:
«آخرش همه‌مون توی ۴۰ سالگی می‌ریم اسنپ کار می‌کنیم.» 

توی فامیل و اقوام بچه‌ی فرهنگی زیاد داریم و می‌بینم همه‌ی این‌ها رو و برای همین راحت‌تر می‌تونم درباره‌ی فرهنگیان توضیح بدم ... خیلی‌هاشون اصلا خجالت می‌کشن که بگن بچه‌ی یک معلم هستن ... انقدر که شأن و منزلت یک معلم پایین بوده و هست ...
۲۱ خرداد ۰۱

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

۲۴ خرداد ۰۱
پاسخ
🙁
۲۴ خرداد ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی