روزانه‌نویسی

امیر + ۱۴۰۱/۳/۲۷، ۲۳:۴۲

تابستون سال قبل بود که با یکی از دانشجوهای فارغ‌التحصیلی که رفیقم هم بود نشستم و صحبت کردم. خیلی صریح بهم گفت که معدل هیچ تأثیری توی وضعیت نداره.چند روز قبل هم با یکی از اعضای اصلی شورای صنفی صحبت کردم و اون هم گفت که هیچ تأثیری نداره و صرفا فرمالیته هست ... این قضیه حس خوبی بهم نمی‌ده. دانش‌ تئوری به درد من نمی‌خوره ولی براش تلاش کردم و می‌تونستم به جای اینکه بشینم و وقتم رو صرف این دانش‌ تئوری بکنم، برم و همون دانش عملی رو یاد بگیرم که در آینده بتونم کلاس‌داری بهتری داشته باشم. 

 

امتحان فردا تموم بشه عملا ترم برای من تموم شده هست چون خیلی کارهام سبک می‌شه. هر چند امتحان فردا رو مطمئنم پاس هستم ولی اینکه نمره‌ی کاملی بگیرم ...؟ نمی‌دونم ...

 

هنوز هم برای ادامه تحصیلم مردد هستم. اینکه همین رشته رو ادامه بدم یا برم یک رشته‌ی دیگه. اگه بخوام این رشته رو ادامه بدم باید معدل نسبتا خوبی هم داشته باشم. اصلا از شرایط ارشد خبر ندارم. اینکه باید چی بخونم و دفترچه‌اش چه شکلی هست و ... اصلا چه رشته‌ای بخونم. خیلی سردرگم هستم ...

 

 

1. به مغزتون استراحت بدید

2. همه موضوعات که باعث سردرگمی شده رو روی کاغذ بنویسید

3. ببینید از زندگی تون چی میخواید

4. هیچ دانشی چه عملی چه تئوری بی اهمیت نیس البته که معدلیه نمره اس و ملاک دانش نیست ولی از دانش عملی بدون تئوری عملا بی کاربرده (تجربه شخصی)

 درمورد تغییر رشته هیچ وقت برای برگشت از راهی که فکر میکنید اشتباهه دیر نیست اما اول باید مطمئن بشید اون راه اشتباهه و اینکه واقعا آرزوتون مال خودتونه و چیزیه که باهاش خوشحال میشید یا ....

برای ارشد اول بدونید گرایشاتون چیه و به کدوم علاقه دارید بعد هم دروس هر گرایش رو مشخص کنید و ضریب ها بعد از اون هم منابع

۲۸ خرداد ۰۱
پاسخ
در حال استراحتم :دی

درسته این دو تا همراه با همدیگه هستن. اینجا تئوری کار کردن باهامون ...

مگه ارشد رشته‌ی دیگه رو نمی‌تونم بخونم؟🤔


۲۹ خرداد ۰۱

چی می‌خونی الان؟

۲۸ خرداد ۰۱
پاسخ
آموزش ابتدایی (فرهنگیان کنونی و تربیت معلم سابق)
۲۹ خرداد ۰۱

شما اگه بخوایین رشته تون عوض کنین باید از اول بخونین یعنی؟ میشید ترم اول؟

۲۸ خرداد ۰۱
پاسخ
فکر کنم ارشد هم بشه شرکت کرد مثلا برم همین الان برای ارشد کامپیوتر و یا زبان اقدام کنم.
 عجیب بود برام.


ولی جواب این سوالتون. بله امکانش هست ولی اذیت می‌کنن. اگه پارتی و یا سهمیه داشتم از این لحاظ هم مشکلی نبود
۲۹ خرداد ۰۱

عملی کار کردن واقعا خیلی بهتره. حالا خوبه تئوری و این چیزا و مطالعه درباره اون شغلی که آدم داره ولی عملی بهتره چیزای بهتر یاد میگیره.  

موفق باشید :)

۲۸ خرداد ۰۱
پاسخ
بله درسته. چند کامنت قبل تر هم اشاره کردن که هم تئوری نیاز هست و هم عملی و باید در کنار همدیگه بهشون پرداخته بشه. 

متشکرم :)
۲۹ خرداد ۰۱

میتونید ارشد هر رشته ای بخونید یعنی امکان تغییر رشته هست ولی توصیه اکید میکنم این کارو نکنید

عموما تغییر رشته ای ها در ارشد موفق عمل نمیکنند مگ اینکه شدیدا مطالعه داشته باشن

و توی محیط کار دست کم گرفته میشن

(یکی از همکارانمون کارشناسی برق و ارشد عمران (مدیریت ساخت)داره و عملکرد خوبی نداره و علاوه بر این همیشه دست کمش میگیرن با اینکه فارغ التحصیل ی دانشگاه خوبه)

۲۹ خرداد ۰۱
پاسخ
پس نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتر هست...

آره این مورد رو هم در نزدیکانمون دیدیم که یک نفر ارشد یک رشته دیگه خونده و در محیط کار خیلی جایگاه بالایی نداره ...
۳۰ خرداد ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">