کنکور

امیر + ۱۴۰۱/۴/۸، ۱۰:۰۲

الان که دارم به سال کنکور نگاه می‌کنم متوجه می‌شم که من به هیچ کدوم از رشته‌های علوم پزشکی علاقه نداشتم. در واقع اصلا توانایی‌اش رو نداشتم که بشینم و در چند تا رشته‌ی تاپ تجربی رو بخونم. حتی الان که بررسی می‌کنم، متوجه می‌شم که کار در محیط بیمارستان هم برام اونقدر جذاب نیست. اون سال‌ها بود ولی الان نه. اون موقع خودم رو برای کمک به بیمارها و روحیه دادن بهشون تصور می‌کردم اما الان اون تصور هم خیلی برام جذاب نیست. 

نمی‌خوام بگم که از موقعیت فعلی‌ام هم کاملا راضی هستم. ولی می‌دونم که برای همین رشته ساخته شدم. یعنی ویژگی‌های جسمی و روحیم طوری هست که با این کار سازگاری داره. 

اما در کل چیزایی که سه الی چهار سال قبل بابتشون ناراحت بودم و یا جزئی از دغدغه‌ام حساب می‌شدن دیگه الان برام اهمیتی ندارن. (این دغدغه می‌تونه انتظارات و تیکه کنایه‌های خانواده باشه، می‌تونه حرف‌ها و تصورات افراد فامیل و اقوام باشه، می‌تونه جایگاه دوستان در دبیرستان باشه، می‌تونه نرسیدن به هدفی خاص باشه و ...) شاید چیزایی که الان برام دغدغه حساب می‌شن هم در آینده برام بی معنی باشه. 

کنکور اهمیت زیادی داره . می‌تونه مسیرتون رو از همین حالا مشخص بکنه. ولی اگه به هدفتون رسیدید و یا نرسیدید، بدونید که زندگی انقدر چالش داره که کنکور براتون در حد یک بازی ساده به حساب میاد.

موفق باشید :)

حکمت کار که میگن اینه..

 

مرسی =)

۸ تیر ۰۱
پاسخ
آره دقیقا 
:)
۸ تیر ۰۱

واقعا درسته

۸ تیر ۰۱
پاسخ
ممنون که تأیید کردین :)
۸ تیر ۰۱

این پستتون خیلی خوب بود. منم جایی دارم میرسم که هرچی فکر میکنم نمیدونم واقعا کدوم رشته براساس ویژگی های روحی و روانی و جسمانیم حتی متناسبه! 

برای همین سپردم دست خدا.

ممنون ازتون. شماهم موفق باشید =)

۸ تیر ۰۱
پاسخ
داداشم اون موقعی که انتخاب رشته کردم بهم گفت که علاقه چیزی نیست که بخواد پایدار باشه و ممکنه خیلی سریع از بین بره و یا به وجود بیاد 
اینجا هم مثل اینکه همینطوری هست.
البته مثلا یک عده بودن که پزشکی دوست داشتن و قبول شدن و الان هم واقعا عاشق رشته‌شون هم هستن ولی در کل این شکلی هم هست.

ممنون
۸ تیر ۰۱

این فقط برای رشته‌های تجربی یا کلا نظری نیست، حتی من که با کلی استعداد و آرزو و هدف وارد رشته‌ی هنری شدم از ترم دوم دیگه برایم جذاب نبود و دائم به خودم میگفت یعنی تو واقعا برای رسیدن به اینجا بود که کلی سختی کشیدی؟واقعا همییین بود؟این بود چیزی که میخواستی؟؟؟؟

هعی نمی دونم....

۸ تیر ۰۱
پاسخ
بله بله درسته ...
علایق و خواسته‌های آدم مدام تغییر می‌کنه. مخصوصا توی همین سنی که هستیم و فکر کنم تا ۳۰ الی ۴۰ سالگی هم همین روند ادامه خواهد داشت.

نمی‌دونم شرایط چجوری هست ولی امیدوارم که قادر باشید رشته‌تون رو به چیزی که علاقه دارید ارتباط بدید و یا اینکه تغییر رشته بدید .
۸ تیر ۰۱

من انصراف دادم :)

به قول دکتر شکوری تو اون رشته آلیس بودم در سرزمین عجایب

و الان آرامش بیشتری دارم

۹ تیر ۰۱
پاسخ
پس مشخصه که خیلی بهتون سخت گذشته ...

خداروشکر الان بهترین.
۹ تیر ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">