اولین جمع‌بندی از جواب دادن به کامنت‌ها (شما جزء کدام دسته هستید؟)

امیر + ۱۳۹۹/۱۱/۲۸، ۲۱:۳۷

تقریبا اول این ماه یعنی بهمن ماه یک پست نظرسنجی گذاشته شد (لینک) و طی اون یک سوال پرسیده شد که آیا به همه‌ی کامنت‌ها پاسخ می‌دیم یا خیر.

 

اول هم بگم که خیلی ممنون شرکت کردین :)

کامنت‌ها رو خوندم و اگه بخوایم یک نگاه کلی به کامنت‌ها بندازیم متوجه می‌شیم که در کل چهار دسته کامنت داریم.

 

۱-دسته‌ی اول :‌کامنت‌های تکراری

وقتی یک پست ادبی می‌ذارین و یا اینکه یک جوک و یا لطیفه رو داخل کانال می‌ذارین و موارد دیگه‌ شبیه اینها که موجب ابراز واکنش بقیه می‌شه (می‌تونه خوشحالی و یا ناراحتی باشه) و با ارسال کامنت‌هایی مثلِ :‌ چقدر زیبا نوشتی

منتهی می‌شه. فرض کنین ۱۵ تا کامنت دریافت کردین و از این ۱۵ تا کامنت ۱۰ تاش نوشته شده :

-چقدر خوب نوشتی! آفرین :)

و کامنت‌های مشابه‌ این و یا

- وای 😂😂😂😂

خب واکنشِ شما چیه؟

اگه بخوایم به عنوان یک نفر بدبین به این قضیه نگاه کنیم، می‌گیم که بعید بدونیم که این افرادی که اینطوری کامنت دادن اصلا پست رو خونده باشن و صرفا برای اینکه یک چیزی گفته باشن و بگن که متن رو خوندن، این مدلی کامنت می‌ذارن.

 

۲-کامنت‌های اسپم و یا بی‌محتوا 

داخل بیان پر از وبلاگ‌های تبلیغاتی هست و یک سری افراد دیگه مثل eric jones هم چند وقت یکبار دلشون برامون تنگ می‌شه و گهگداری کامنت‌ می‌ذارن و ابراز دلتنگی می‌کنن :)

یک عده دیگه هستن که کامنتشون پر از عبارات نامناسب هست مثل:

-بوقِ بوق بوق شده‌ی بوقی بووووووووووووووووووق

منظورم توهین در کامنت‌ها بود

 

۳-کامنت‌های خوب

کامنت‌هایی هستن که تکراری نیستن و همچنین در اونها توهینی دیده نمی‌شه و صاحب اون کامنت فردی بوده که داخلِ اون کامنت با کلی ذوق و شوق جواب داده و به فکرِ جوابش هم هست :)

در کل کامنت‌های خوبی هستن. این کامنت می‌تونه داخلش سوالی مرتبط با پست باشه

اصلاح پست و هر چیز دیگه‌ای که داخلش فکر شده باشه. البته می‌تونه حتی شوخی هم باشه.

 

 

یک دسته‌ی دیگه هم هست از طرف کسی که اصلا دوست نداریم اسمش رو بشنویم که به نظرم همون اول با یک «بلاک» درست می‌شه و لازم نیست جزء دسته‌بندی‌ها قرار بگیره.

 

خب می‌خوام بدونم واکنشتون نسبت به کامنت‌ها چیه؟

 

دلایل جواب ندادن به کامنت‌ها:

چند تا دلیل داره که اینجا لیست می‌کنم.

 

۱- کامنت‌های دسته‌ی اول

 

۲-کامنت‌های دسته‌ی دوم

 

۳-بنا به ادعای خود افراد زمان ندارن که جواب بدن.

 

۴-نیازی نمی‌بینن که به کامنت موجود جواب بدن.(یا اینکه جواب خاصی ندارن که بدن)

 

کامنت‌های دسته‌ی اول

کامنت‌های دسته‌ی اول همونایی هستن که «خیلی عالی بود» داخلشون هست و می‌بینی چندتا همین مدلی کامنت دریافت می‌کنی. اینکه یک عده از جواب دادن به کامنت‌های تکراری خسته می‌شن نکته‌ی مهمی هست اما به هر حال به نظر شخص خودم باز هم به احترام اینکه وقت گذاشته و متن رو خونده، اون کامنت شایسته‌ی این هست که با عبارتی مثل « :) » و یا «خیلی ممنون از نظرتتون» و همینطور « 🙏🌹» همه‌ی اینها می‌تونه جواب مناسبی باشه.

آقا اجازه؟ اگه فقط الکی کامنت داده باشه چی؟

این بدترین حالت ممکن برای یک کامنت دهنده هست دیگه درسته؟ خیله خب آقا قبول داری که برای همین کامنت دادن حداقل ۱۰ ثانیه از روزش رو تلف کرده؟ اصلا این رو قبول نداشته باش. اینطوری فرض کنیم که زمان اصلا برای اونی که کامنت می‌ده مهم نیست. خانوم قبول داری که بابت اون کامنت دادن یک بخش کوچیکی از اینترنتش مصرف شده؟ این رو که دیگه باید قبول داشته باشی :) پس به خاطر همین موضوع به نظرم طرف مقابل سزاوار هست که کامنتش جواب داده بشه. راستش رو بخواین اگر من همچین مدلی کامنت بدم  و طرف جواب نده ناراحت می‌شم.

اگر مخالفتی در این زمینه دارین بفرمایین :)

 

کامنت‌های دسته‌ی دوم:

اینا رو کلا جواب ندید چون کلا اهمیتی ندارن و فکر نکنم کسی باهام در این زمینه مخالف باشه.

در هر حال اگر کسی مخالفتی داره می‌تونه اعلام کنه :)

 

دسته‌ی سوم، زمان کافی وجود ندارم که به کامنت‌ها پاسخ بدم.

به نظرم برای این افراد که اگه دوست ندارن جواب کامنت رو بدن بهتره کلا کامنت‌ها رو ببندن. چون زمان کافی برای خوندن کامنت‌ها ندارن که بخوان جواب هم بدن (البته اگه انقدر براشون عنصر زمان مهمه :) )

اما یک عده‌ی دیگه هستن که واقعا بحث زمان براشون مهمه و شرایطشون قابل درکه. مثلا طرف آزمون داره و نمی‌تونه به کامنت‌ها جواب بده در اینصورت حتما حتما شرایطشون برای فردی که کامنت می‌ده هم قابل درکه :)

نظر شما چیه؟

 

دسته‌ی چهارم، نیازی نمی‌بینن که به کامنت جواب بدن.

یکسری از کامنت‌ها بیشتر از روی تعارف رد و بدل می‌شه و بالاخره باید یکجایی این مکالمه قطع بشه و هر جایی که دوست داشتین می تونین این وسط دیگه جواب ندین. در رابطه با خودم، سعی می‌کنم طرفی باشم که آخرین نفر باشه که جواب بده و طرف مقابل جواب نده :)

یک سری دیگه کامنت‌های دسته‌ی سوم هستن که از روی ذوق و شوق ارسال می‌شه ولی جواب داده نمی‌شن که به نظر خودم باعث خشم و عصبانیت کامنت دهنده می‌شه و حق هم دارن و بهترین کار هم اینه که دیگه طرف رو دنبال نکنی و یا اینکه دنبال کنی و دیگه کامنت ندی

دلیل جواب ندادن هم هر چیزی می‌تونه باشه نمی‌دونم، مثلا طرف خودش رو خیلی بالا می‌بینه و فکر می‌کنه شاخه که اصلا به کامنت نگاه نکنه. (مثلا اساتید در قبال پیام‌های دانشجو‌هاشون که سین می‌زنن و جوابی نمی‌دن🤦‍♂️)

نظر شما چیه؟

 

آیا دسته‌ای دیگه داریم؟ ممنون می‌شم مشارکت داشته باشن :)

اونایی که بعضی کامنتا رو یادشون میره جواب بدن😂

یه عده هم هستن تازه اومدن نمیدونن چجوری باید جواب بدن😂😂

یه عده دیگه هم هستن چون کامنت زیاد دریافت می کنن چندتا کامنتو این وسط حواسشون نیست جا میذارن😂

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
اوه

دسته‌های مهمی بودن یادم رفت بنویسم البته نمی‌دونستم 

خیلی ممنون :)
۲۸ بهمن ۹۹

سلام آقا امیر :) 

جناب استاد دیگه باید بگم 😎

خب اول من یه عذرخواهی کنم چون معمولا دیر جواب میدم 😒

می‌دونم خیلی بده این موضوع و اینجوریم باید فکر کنم که چی بنویسم و اینجوری نشه که در جواب کامنت بگم آره خوبه ! کوتاه یعنی ....

حالم که گاهی تاثیر گذاره یعنی بیشتر مواقع !

دسته سوم موافقم :)))

من که خجالت میکشم نظرات رو باز بذارم و اکثرا بستمش :(

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
سلام. 
😅😅

اختیار دارین.
نه خب دیگه گفتم بحث زمان برای یک عده مهم هست و خود کامنت‌دهنده هم شرایط رو درک می‌کنه دیگه :)

بله درسته.

اگه امکانش هست بیشتر کامنت‌ها رو باز بذارین شاید مخاطب وبلاگ‌تون هم دوست داشت چیزی بگه.(البته پیشنهاده و هر جور مایل هستین :) )
۲۸ بهمن ۹۹

در باب نکته آخری که فرمودید باید بگم حالا درسته طرف استاده، دکتره، کلی درس خونده و تجربه داره و خیلی خفنه ولی جواب ندادن مخصوصاً جواب سلام ندادن بی‌ادبی محضه و من به شخصه داشتن ادب رو خیلی بالاتر از داشتن علم و جایگاه اجتماعی معرکه می‌دونم.

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
بله کاملا درست می‌فرمایید. البته جواب سلام ندادن، ممکنه طرف یادش بره که جواب سلام رو بده. با این حال به نظر خودم هم جواب سلام دادن هم خیلی مهمه و نده یک جوری می‌شم و احتمالا بقیه هم همینطوری هستن.
۲۸ بهمن ۹۹

:|

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
خب چرا این ریختی شدی؟ :)
دلیلش رو بگو
جایی رو بد گفتم؟
+شاید یک دسته‌ی جدا باشه این مدل کامنت و بستگی به نحوه‌ی برخورد مخاطب کامنت‌دهنده داره :)
۲۸ بهمن ۹۹

کامنت بالا الان تو کدوم دسته قرار میگیره :؟

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
بفرما اینم جواب 😉
۲۸ بهمن ۹۹

سلام:)

جالب بود ...

تاحالا بهشون دقت نکرده بودم 😂😂

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
سلام 

متشکرم از نگاهتون.

البته کامنت‌ها رو هم پیشنهاد می‌کنم بخونید چون دسته‌های جدیدتری هم ذکر شدن که تقریبا نمی‌دونستم.

+خیلی خوش اومدین :)
۲۸ بهمن ۹۹

هیچی عالی بود

زیبا نوشتی

وبلاگ خوبی دارین

دنبال تون کردم لطفا منو هم دنبال کنید :)

به وبلاگ من هم سر بزنید

میشه ستاره پنلت مال من بشه؟ (این دیگه جدید بود😂😂😂)

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
اینا که دسته‌های دومن تقریبا. غیر از خط دومی.

پسر
این جمله‌ی آخر چه سمی بود 😐😂
۲۸ بهمن ۹۹

اره

😂😑

 

میگم امیر تو مشهدی دیگه

یه روز میخوام ببینمت

نمیدونم کی فقط میدونم یه روز باید حتما این اتفاق بیفته

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
🤦‍♂️😂


آره منم خیلی دوست دارم ببینمت :)
یادمه سال قبل با بچه‌های مدرسه‌ات اومدی مشهد.
اون موقع خیلی صمیمی و آشنا نبودیم با همدیگه. ولی حالا اگه ما اومدیم شهرتون و یا خودت اومدی شهر ما یک قرار بذاریم همدیگه رو ببینیم :)
۲۸ بهمن ۹۹

خب پس بسم الله :)

وقت زیاده عزیزم

 

یبار من میام مشهد بازی پرسپولیس یا استقلال رو با شهرخودرو ببینیم

یبار هم تو میای یزد بازی شهید قندی یزد و سنگ آهن بافق رو تماشا کنیم😂😂😐🤦‍♂️

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
:)


😐😂🤦‍♂️
یک چیزی بگم : ورزشگاه امام رضا نرفتم ولی ورزشگاه ثامن که قبلا بود و یک بار رفتم بوی همه نوع مواد مخدر رو می‌داد خلاصه حواست باشه ممکنه امام رضا هم همینطوری باشه 🤦‍♂️😂😂😂😂

۲۸ بهمن ۹۹

😂😑

 

😐😐😐😐

چرا آخه😂نه ما میریم جاهای خوبش😂🤦‍♂️

 

تو بازیا رو نمیری ببینی؟ :// من اگه یزد لیگ برتری داشت حتما بازیای پرسپولیس و استقلال رو میرفتم ورزشگاه :/

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ


🤦‍♂️😂😂😂

راستش رو بخوای ورزشگاه امام رضا همین دو سه سال هست که داره داخلش بازی برگزار می‌شه قبلش هم پدیده تیم خوبی نبود. و ورزشگاه ثامن هم خیییییییییلی دور بود. (شاندیز)
اما سال قبل اگه کرونا نبود حتما بازی‌های آسیایی رو می‌رفتم ورزشگاه که نشد :(
۲۸ بهمن ۹۹

ربطی به خود تیم نداره، تو بخاطر استقلال میری که تشویقش کنی، بخاطر پرسپولیس میری که تیم شهرتو جلوشون تشویق کنی که کم نیاره، من بالعکس

حالا بیخیال، بعد کرونا دیگه ایشالا میری

 

میگم فقط تا اونوقت که قرار میزاریم شهرخودرو سقوط نکرده باشه😐😐😂

با این وضعش امیدی نیست😐

۲۸ بهمن ۹۹
پاسخ
آره ولی من از اون آدماش هم نیستم :)

فعلا ببینیم رحمتی کی از تیم کسره بعد شاید امیدی هم داشت به بقا 😐😂
۲۹ بهمن ۹۹

به به بازم پستای آموزنده و مفید و چالش برانگیز شما😅😅😂

این همه تعریفو یه جا شنیده بودید نه والا بعید میدونم🙂😅

وواقعا همینطور بود که میگید

ولی من خودم از اون دسته آدمام که واقعا بعضی وقتا جوابی ندارم شکلک میزارم و یا اینکه یه سری افرادو میبینم کامنتاشونو ولی ترجیح میدم جواب ندم نمیدونم چرا

۲۹ بهمن ۹۹
پاسخ
نه دیگه کسی اینطوری تعریف نکرده بود 😅
لطف دارین خیلی ممنون :)

خب بله این دسته هم داخل کامنتها گفته بودن. و چند نفر دیگه هم همچین مشکلی داشتن. به نظر می تونین کامنت های وبلاگ های دیگه رو بخونین چون مشابه کامنتهایی که براتون ارسال می شه هم اونجا می دونه باشه و ببینید بقیه چجوری جواب دادن. این یک مدل راه حله به نظرم.
۲۹ بهمن ۹۹

من اون نظرسنجی رو ندیده بودم

ولی این رو میخوام بگم که اگه جایی کامنت بدم و بدون جواب رها بشه واقعا سرد میشم از خوندن اون وبلاگ...

برای همین سعی میکنم همه کامنتا رو جواب بدم ولو با یه ایموجی. و این دلیل اینه که کامنتام رو دیر تایید میکنم تا وقت کنم جواب بدم به همشون. 

اگرم پستی بذارم که به هر دلیلی دوست نداشته باشم کامنتاش رو جواب بدم به صورت کامنت بدون تایید یا کامتت غیر فعال متتشرش میکنم

۲۹ بهمن ۹۹
پاسخ
اوهوم
که اینطور

خیلی هم عالی :)
۲۹ بهمن ۹۹

سلام

راجبه خود پست تون ، حرفی ندارم که بگم چون فعلا حوصله ی تحلیل کامنت رو ندارم.

واااایی شما مشهدین ؟

امروز قراره منو به زور بیارن مشهد...از اون هفته تا الان دارم التماس میکنم که اوضاع جوری نیست که بشه رفت ولی گوش نمیدن . با کلی روش های خلاقانه خواستم که کاری کنم حداقل منو نبرن ولی نشدددددددددددد...خدا رحم کنه بهمون واقعاااا...

۲۹ بهمن ۹۹
پاسخ
سلام.

آره یکم ممکنه سخت و سنگین باشه و هر وقت راحت بودین بخونین :)

بله بله :)
خیلی خوش اومدین به شهرمون.
فقط مراقب خودتون باشین و ترسی هم نداره :)
۲۹ بهمن ۹۹

من همرو جواب میدم فقط چون وقت ندارم دیر به دیر ! از اسپماش تا تکراریاش :) ... برا همینم جدیدنا غیر فعال میکنم یا فقط خصوصیو باز میزارم ... 

یه مسئله دیگه هم اینه بعضیها میان کامنت میزارن که دیده شن :)) مثلا وبلاگ قبلیم نسبتا تعداد کامنتای بالایی داشت ... میومدن فقط نظر میزاشتن که من برم دنبالشون کنم و براش در مقابل بازخورد بزارم و بعدش دیگه حتی فکر کنم پستتو هم نمیخونن 

یا بعضیا اصلا به اجبار کامنت میزارن و پستو نصفه خوندن که توهم در مقابل کامنت بزاری :( حس بدی به ادم دست میده

۳۰ بهمن ۹۹
پاسخ
شما خیلی حوصله دارین :دی

بله بله کاملا درسته. یک عده اول یک کامنت می‌ذارن و بعد هم می‌رن دیگه :)))
خیلی حس بدی هست درسته :(
۳۰ بهمن ۹۹

سلام. جامع بود و الان نظری به ذهنم نمیرسه 😅 

درسته نظری ندارم ولی نظر دهندگان رو دوست دارم و حتما جوابشون رو میدم🌿💐

۲ اسفند ۹۹
پاسخ
سلام :)))

ممنونم.
کار درستی می‌کنین :))
۲ اسفند ۹۹

سلام

((سلام لطفا این کامنت را تایید کنید شاید با اینکارتون باعث شدید چندین نفر هم از این ایردراپ رایگان استفاده کنند.))
لطفا کامنت بنده رو با دقت خیلی زیادی مطالعه کنید.
دقیقا 9 سال پیش برخی افراد در دریافت ایردراپ بیت کوین طلا در ایران پیش قدم شدند حال میدونید الان کجا زندگی میکنن!
میدونید کجاهای آمریکا و کانادا هستن!!!
این قضه ی ایردراپ داره تکرار میشه و اگر ثبت نام کنید 3600 بیت کوین سیاه میگیرید!
این بیت کوین ها در آینده هر کوین نزدیک 1000 دلار قیمت خواهند داشت فقط 40 هزار نفر مونده تا اتمام ایردراپ.
تنها وتنها از لینک زیر باید اقدام به ثبت نام کنید:
https://bitcoin.black/#a_aid=602fb6e181c77
روش ثبت نام مو به مو اجرا کنید:
از قسمت منو روی دریافت پاداش کلیک کنید.
سپس روی ثبت نام کلیک کنید.
سپس ایمیل خود را تایید کنید.
سپس در قسمت airdrop ثبت نام کنید.
تمام شما بعد از تمام شدن 40 هزار نفر دارای  3600 بیت کوین سیاه خواهید بود!

 

۳ اسفند ۹۹
پاسخ
سلام.
۳ اسفند ۹۹

من تاحالا نشده کسی جواب کامنتمو نده و تعجب کنم

ولی یبار ینفر ده تایی کامنت داشت و جواب هیچ کدوم رو نداد، جز جواب من رو

و حسابی تعجب کردم :/

۴ اسفند ۹۹
پاسخ
یعنی تا حالا کسی جواب کامنتتون رو نداده و شما تعجب نکردین
یا اینکه به همه کامنت های که فرستادین جواب داده شده ؟
فکر کنم منظورتون دومی باشه.

راستش رو بخواین تعجب کردم وقتی دو خط آخر کامنتتون رو خوندم 😅
۴ اسفند ۹۹

اومم خب تبلیغاتی ها و توهینا که کلا به کنار توهیناپاک میشه. ولی من همیشه سعی میکنم جواب بدم حتی با یه استیکر اینجوری🙂

ولی خوب شده حواسم نبوده که جواب بدم:)

۵ اسفند ۹۹
پاسخ
خیلی هم خوب . کار درست رو شما می‌کنین :)

اینکه طبیعی هست یعنی بعضی وقتا کامنت دادم و یا دریافت کردم که جواب ندادم (مخصوصا کامنت‌هایی که به صورت خصوصی ارسال می‌شن)
۵ اسفند ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی