چند عدد روزانه‌نویسی

امیر + ۱۴۰۰/۹/۱۴، ۱۱:۲۲

۱- حدود چند ماه قبل این پست (لینک) رو گذاشته بودم. در رابطه با مقایسه من با یکی از اقوام پدری بود و ایشون دوباره کنکور مونده بود و نتیجه‌اش که اومد و فرهنگیان قبول شد. یعنی رشته‌ای که خودش دوست داشت رو قبول نشد که پزشکی بود. این قسمت رو از اون پست کپی می‌کنم:

 

ولی باور کنین اگه متوجه بشم که این بشر قبول نشده می‌رم فقط جلوی بابام داد می‌کشم و می‌گم که ببین این سوگلی‌ات که همیشه سنگش رو به سینه‌ات می‌کوبیدی دو سال برای کنکور تلاش کرد ولی هیچ پُخی نشد. عوضش یک بار هم از من حمایت نکردی که اون همه سال کنکورم از همه جا بهم ضربه وارد می‌شد ...

این کار رو انجام ندادم (داد زدن و ...)‌. به نظرم خیلی بچه‌گانه بود و من چه فکرهایی که می‌کردم. اصلا شاید بابام قصدی از مقایسه نداشت. ولی در کل این مقایسه هم صحیح نبود. 

 

۲- هر از چند گاهی از ارتباط خودم با دوستای دبیرستانم می‌گفتم و ناراحتی‌هایی که از خاطرات دبیرستان داشتم. اون موقع‌ها خیلی خواب دبیرستان رو می‌دیدم. خاطرات تلخی که زنده می‌شدن ولی الان با خارج از شدن از هر گونه ارتباط با دبیرستانی‌ها ، اون خاطرات سراغم نمیاد.

 

۳- اوایل مهرماه بود که یکی از همین همکلاسی‌های دبیرستانم به من زنگ زد (هر هفته زنگ می‌زد)‌ و همینطوری داشتیم صحبت می‌کردیم و در رابطه با یکی از همکلاسی‌های دیگه‌مون که امسال کنکور داشت از همدیگه پرسیدیم. رتبه‌اش رو تا حدودی گفتم (که اشتباه کردم و نباید می‌گفتم🤦‍♂️) و پرسید:«چرا می‌خواد بره فرهنگیان وقتی رشته‌های علوم‌پزشکی هستن.» این رو شنیدم ولی چیزی نگفتم. این جمله‌اش خیلی بهم بر خورد. هفته‌ی بعدش زنگ زد ولی من گوشیم رو جواب ندادم. یعنی اون موقع گوشی همراهم نبود که بتونم جواب بدم و داخل واتسآپ بهش گفتم که خودم بهش زنگ می‌زنم چون سرم خیلی شلوغه ولی چند هفته هست گذشته و تا حالا هم اون بهم زنگ نزده و من هم بهش زنگ نزدم. اون حرف‌ها رو به احتمال ۹۰ درصد از عمد و قصد خاصی نزده ولی اگه کسی همچین دیدگاهی نسبت به رشته‌ای که من داخلش هستم رو داره ، در آینده ممکنه جایی من رو برای رشته‌ای که هستم تحقیر کنه و برای همین کلا می‌خوام روابط دوستانه‌مون رو قطع کنم.

 

۴- فکر کنم رابطه‌ام هم با این دوستم قطع شد. (لینک) . همونی که سیگار می‌کشید و چاقو همراهش داشت! و هر دو هفته هم با سه تا دختر رابطه‌ی عاشقانه داشت!!! بهش چیزی نگفتم از اینکه از رفتارش خیلی راضی نیستم. ولی اینکه فعلا زنگ نزده خوبه. شاید بعدا زنگ بزنه اما می‌خوام سردتر رفتار کنم.

و ممنون بابت پیشنهاداتتون چه خصوصی و چه عمومی :)

 

۵- سال قبل یک چند تا فیلم مخصوص سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بودم. امسال هم همین برنامه هست. اما با تفاوت‌های زیاد. اینکه فیلم‌هایی که این یک سال تماشا کردم و از نظر خودم خوب بودن رو معرفی می‌کنم. مربوط به هر سال انتشاری باشه هم مهم نیست (می‌خواد مربوط به صد سال قبل هم باشه‌:) ) و هم اینکه اونجا نقد و تحلیل می‌کردم که به نظر خودم اصلا در جایگاهی نیستم که بخوام نقد کنم ، پس فقط نظرم رو به عنوان یک مخاطب معمولی برای هر فیلم می‌گم.

 

+ کسی از آقا محمدحسین وبلاگ «هنرنامه» خبری داره؟ وبلاگشون رو حذف کردن 😬

جایگاهی که شما هستید و احتمال زیاد در آینده خواهید بود بسیار ارزشمنده از باب شعار عرض نمیکنم درحقیقت این یک واقعیت هست که توی زرق و برق این روزهای جامعه و جهان گم شده پزشکی و مهندسی و غیره و ذالک مشاغل مهمی هستن سعی در تحقیرشون ندارم ولی اونها به همون اندازه مهمن که بقیه مشاغل. شاید درامد بعضی از بقیه بشتر باشه که صد در صد شامل حال همه قبولی های رشته های از این دست نمیشه ولی این به معنا نیست که افراد از سایر رشته ها بی سوادن یا کم اهمیت هستن. متنفرم از این دیدگاه ها که اکثرا از نسل گذشته ماها یعنی والدینمون نشات گرفته.

مهمترین کار توی زندگی شما اینه که شاد و راضی باشید همین.

۱۴ آذر ۰۰
پاسخ
بله درسته. این دیدگاه رو من حدود دو ماه قبل بهش رسیدم ... (درس سوم اجتماعی پایه‌ی سوم هم همین دیدگاه رو بیان می‌کنه!)
بله
خیلی ممنونم.
۱۴ آذر ۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

5- خیلی هم عالی :) منتظر لیستم. 

4- الحمدالله واقعا :/

3- دوستهای منم همینن. یعنی میدونم که نظرشون همینه فقط اونقدر تمام قد وایستادم و از علاقه‌ام به این رشته گفتم که به خودشون جرئت نمیدن به زبون بیارن. بذارین هرچی میخوان بگن. والا. این جمله‌هام رو فک کنم سانسور کنید بهتر باشه. *** *** *** ******* *** **** ***** ** ** **** ***** **** ******** **** ***** ****** ****** ******* ** ** ** ***** **** ** ** ** ******* ** ** ***** ***** **** ***** ** *** **** ***** *** ****** ** **** ****** **** *** ******* *** ***** *** ** *** *** ****** **** *** ***** *** ***** ******************* ****** * *** *** *** *** ** ***** **** **** ******* * ***** ** ***** ** ****

2- گاهی قطع کردن ارتباطات سمی سخته...

1-اینجور وقتها آدم باوجود اینکه عذاب وجدان میگیره اما زیرزیرکی خوشحال میشه :/ به هر حال... انشالله همه تو زندگی خودشون موفق باشن...

۱۴ آذر ۰۰
پاسخ
:)
.
امیدوارم دیگه بهم پیام نده ...
.
خوبه :)))
نه من چیزی از رشته‌ام به بقیه نگفتم. فقط گفتم که خوبه و راضیم همین. و اینکه حرف‌های سانسور شده هم درسته. الان که اطرافیان رو می‌بینم خودم متوجه می‌شم چند نفر این شکلی هستن ...
.

.
راستش تا حدودی ول کردم روزهای مونده به نتایج نهایی و گفتم که هر چی پیش آید خوش آید و باز برای کسی آرزوی بد نکنم ... و نمی‌دونم خودش که شنیدم راضی نیست از اوضاعش ولی در کل منم امیدوارم همه موفق بشن.
۱۴ آذر ۰۰

سال کنکور خیلی سال سختیه، هر حرف دیگران حتی نزدیک ترین آدما هم وقتی بهت چیزی میگن خیلی حساس رفتار میکنیم. 

واقعا کاش کمی دیگران درک کنند. همینکه دانشگاه قبول شدین و خودتونم راضی هستین باعث آرامش خودتون میشه.

 

 

منم این جمله رو درباره رشته ام خیلی شنیدم و خب با خودم میگم آدم حتی بدون قصد هم صحبت میکنه بهتره یه حاهایی لال بشه.

 

۱۴ آذر ۰۰
پاسخ
من یک بار تجربه کردم سال کنکور رو و می‌تونم وحشتناک‌ترین و البته دوست‌داشتنی ترین سال همون سال هست. البته که اون سال از لحاظ روحی خیلی صدمه خوردم. داخل یک وبلاگی کامنت گذاشته بودم از سال کنکورم و الان پیدا نمی‌کنم... آدم به همه چی حساس می‌شه .حتی از کوچکترین رفتارها!

بله کاش می‌تونستیم یکم از حرف‌هایی که می‌زنیم رو بهتر درک کنیم ...
۱۴ آذر ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">