لیست فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۱ تماشا کرده‌ام - پارت دوم

امیر + ۱۴۰۰/۱۰/۵، ۱۹:۰۰

(لینک پارت اول)

بریم برای ادامه‌ی معرفی‌ها

 

۱۰- انیمیشن The Mitchles vs the machines 2020

 

 

IMDB:7.7

مدت زمان: ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه

کمدی - علمی تخیلی

 

داستان خانواده‌ی مشیل هست که از قضا رابطه‌ی پدر و دختر خانواده همچین خوب نیست. طی همین ماجرا قرار یک سفر جاده‌ای رو اعضای خانواده با هم می‌ذارن . منتها همزمان با همین سفر ، ربات‌ها یک دفعگی شروع به قیام می‌کنن و قصد دارن تا دنیا رو تصاحب کنن. حالا خانواده‌ی ۴ نفره‌ی میشل همراه با سگ بانمکشون روی زمین باقی‌ موندن و این وظیفه رو دارن که با هم کنار بیان و دنیا رو نجات بدن...

اگه خلاصه‌ی بالا رو خوندین ممکنه با خودتون بگین که این انیمیشن داستان کلیشه‌ای داره. نجات دنیا و رابطه سرد پدر و فرزند به خاطر بحث بلوغ و اختلاف سنی و پیشرفت تکنولوژی.اما این قول رو بهتون می‌دم که این انیمیشن طوری شما رو جذب خواهد کرد که اصلا اون بحث کلیشه بودنش می‌ره کنار. و اهمیتی پیدا نکنه. خصوصا اینکه همه‌ی انیمیشن‌هایی که امسال ساخته شدن تا به الان کلیشه‌ای بودن.

یک سبک جدیدی در این انیمیشن هست. اصطلاح دقیقش رو نمی‌دونم چی هست ولی فکر کنم حالت انیمه‌ای هست که بهش اضافه شده. مهم نیست ولی وقتی انیمیشن رو تماشا کنین متوجهش خواهید شد. تا به الان و انیمیشن‌هایی که امسال ساخته شده باید بگم که این انیمیشن‌ به نظر خودم بهترین انیمیشن ممکن بود. یعنی حتی از «لوکا» و «رایا و آخرین اژدها» هم بهتر بوده.سایر انیمیشن‌ها که بماند.

در نهایت هم اینکه این انیمیشن صحنه‌ی خاصی نداره (البته یک جا داره) ولی اگه خیلی حساس هستین می‌تونین از سایت‌های سانسور کننده‌ فیلم رو دانلود کنین مثل این لینک سایت دوستیها.اگه اشتباه نکنم دوبله‌ی سورن‌ش رو تماشا کردم و واقعا عالی بود و به شما هم همین دوبله رو پیشنهاد می‌کنم.

 

 

۱۱- 2020 Quo cadis, Aida (کجا میری آیدا؟)

 

 

IMDB:8

مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۱ دقیقه

محصول کشور بوسنی و هرزگوین

درام - جنگی

 

اینکه ژانر فیلم جنگی هست و نمی‌تونم دقیق بگم. بیشتر یک فیلم ضدجنگ هست. از مادری که می‌خواد خانواده‌ی خودش رو از چنگ دشمنان نجات بده. 

آیدا (همین خانومی که داخل پوستر فیلم می‌بینین) یک معلم انگلیسی در مدرسه شهر کوچک سربرنیتسا، واقع در کشور بوسنی بوده و حالا که جنگ بین بوسنی و صربستان برقرار شده، آیدا که عضوی از سازمان ملل می‌شه به عنوان مترجم کشورهای عضو سازمان ملل ، کارهای ترجمه‌ی گفت‌وگو های اعضای سازمان ملل ، بوسنی و صربستان رو انجام می‌ده. همزمان با این کار باید بتونه اعضای خانواده‌اش رو در یک سرپناهی قرار بده تا در خطر نباشن و ...

خودم خیلی اطلاعاتی از جنگی بین کشورهای بوسنی و صربستان ندارم. اینکه دلیل جنگشون چی بوده. ولی به نظرم قبل از تماشای فیلم یک مطالعه‌ی کوچکی از این جنگ رو داشته باشین. بعد از تماشای فیلم هم سراغ این لینک برید (کلیک کنین) . قبل از تماشا اصلا نگاه نکنین چون براتون اسپویل خواهد شد. 

اما نظر خودم اینکه می‌گفتن فیلم غم‌ناکی هست در حالیکه اینطوری نبود. در واقع حس خاصی بهم دست نداد. ولی تلاش‌های آیدا رو به عنوان یک مادر خوب بود. 

سانسور، تأثیر زیادی بر روند داستان نداره البته خودم بدون سانسور دیدم و نمی‌دونم که چقدر سانسور کردن. اما صحنه‌ی دلخراش ، فکر نکنم دلخراش باشه ، نمی‌دونم .کلا تماشای فیلم جنگی یک مقدار صحنه‌ی دلخراش داره دیگه. لینک بدون سانسور (کلیک کنید) و لینک با سانسور (کلیک کنید)

 

 

۱۲- limbo 2021 برزخ (اسم اصلی فیلم دندان نیش است)

 

 

IMDB: 7.2

مدت زمان: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

محصول کشور هنگ کنگ و چین

درام-جنایی-اکشن-سیاه و سفید

 

می‌گن که آثار جنایی ممکنه تأثیرات منفی روی ذهن و روان آدمیزاد بذارن. برای همین دیگه از تماشای این گونه فیلم‌ها اجتناب می‌کردم. خصوصا بعد از تماشای فیلم «خاطرات قتل» یک حالت ترسی بهم دست داده بود.اینکه اطرافیانم رو از دست بدم. خلاصه این فیلم هم تا حدودی موضوعش همینه. موضوع جنایی‌اش البته. 

موضوع فیلم در رابطه با قاتلی سریالی هست که مقتو‌ل‌هاش که همگی زن هستن، به شیوه‌ی خاصی می‌کشه و دو نفر پلیس در پی پیدا کردن این قاتل هستن و ...

اول که فیلم سیاه و سفید بود، خیلی باهاش نمی‌تونستم کنار بیام ولی هر چی بیشتر پیش می‌رفت متوجه شدم که سیاه و سفید برای این فیلم بهترین رویکرد بوده. تنها یک لینک برای دانلود پیدا کردم که بدون سانسور هست. صحنه‌های اکشن کم نداره. هر چند که موضوع جنایی ممکنه یک عده رو از لحاظ ذهنی پریشون بکنه اما خوشبختانه این فیلم من رو اذیت نکرد. فیلم نامه یکی دو قسمت باگ داشت و اگه توضیح بدم ممکنه اسپویل بشه ...

سانسور هم یکی دو صحنه داره. 

لینک برای دانلود (کلیک کنین).اگه از سایت مربوطه اشتراک ندارین فقط می‌تونین مثل من ازکیفیت ۴۸۰ استفاده کنین و نیاز به ایجاد حساب هست و اشتراک و هزینه‌ای بابت این کار نمی‌خواد. تریلرش رو هم داخل همون سایت دیدم یک مقدار خشن بود ولی نه اونقدر که داخل فیلم باشه

به این نکته توجه کنین که یک فیلم دیگه هم با همین نام در سال ۲۰۲۰ هست که محصول کشور آمریکاست و هیچ ارتباطی با هم ندارن!موقع دانلود حواستون باشه.

 

 

۱۲- The silent forest 2020

 

 

 

IMDB : 7.2

مدت زمان : ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه

محصول کشور تایوان

خلاصه:پسری کم شنوا ، طی اتفاقاتی به مدرسه‌ای مخصوص کودکان استثنائی فرستاده می‌شه و سعی داره با محیط اونجا وفق پیدا کنه که با اتفاقات عجیب و غریبی رو‌به‌رو می‌شه ...

یک فیلم خوب . عالی نه! خوب . خصوصا برای کسایی که دوست دارن با افرادی که دارای نیازهای ویژه (استثنائی) هستن بیشتر آشنا بشن. بازی بازیگرها انقدر طبیعی و عالی هست که می‌شه درکشون کرد. اینکه جایی دردی دارن ولی نمی‌تونن به درستی بیانش کنن و این خیلی سخته و بارها خودم رو جای اون اشخاص می‌ذاشتم و با خودم می‌گفتم که چقدر سخته! زورگویی و قلدری در مدارس از موارد خیلی شایع هست و این فیلم علاوه بر این موضوع که بر اساس واقعیت درست شده ، گوشه‌ای از زندگی این قشر مردم که دارای نیاز‌های ویژه (استثنائی) هستن رو نشون می‌ده.

فیلم، صحنه‌ی سانسوردار کم نداره، برای همین ممکنه کسی از تماشاش خوشش نیاد در کل اگه قصد تماشای فیلم رو دارین ، به تنهایی تماشا بکنین. لینک برای دانلودش هم کم بود و لینک برای دانلود (کلیک کنین)

 

۱۳- the power of the dog 2021

 

 

IMDB:7

مدت زمان: ۲ ساعت و ۵ دقیقه

محصول کشورهای نیوزلند-انگلستان و آمریکا

وسترن

عکس پوستر، اون بازیگر معروف شرلوک هست. بندیکت نمی‌دونم چی چی :) فیلم‌های وسترن رو به دوئل‌هاش می‌شناسیم و اون آهنگ معروفی که داره. (نمی‌تونم نشون بدم کدوم آهنگ دیگه خودتون تصور بکنین) این فیلم در ظاهر دوئلی نداره. یعنی اون دوئلی که فکر می‌کنیم رو نداره. همین که دو نفر از یک فاصله‌ای با تفنگشون به همدیگه شلیک می‌کنن. اینجا جنس دوئل یک چیز دیگه هست. 

دو برادر که یکیشون کابوی (cowboy) هست و دیگری به مدرنیته روی آورده (از پوشش‌شون می‌شه فهمید این موضوع رو) با همدیگه سر موارد مختلفی جدل دارن و این جدل جایی که برادر مدرن ، با یک زن ازدواج می‌کنه شدید تر هم می‌شه و ...

اول فیلم خیلی مهمه. حرف‌هایی که می‌زنن. تصاویری که نشون می‌ده و مورد دیگه اینکه این دوئل چندین و چندبار سوییچ می‌شه و افرادش تغییر می‌کنن. شاید هم نقطه ضعفش همین باشه. یکسری از روابط هم باید بیشتر بهش پرداخته می شد به نظرم بهتر می‌بود. 

دانلود بدون سانسور (کلیک) و دانلود با سانسور (کلیک)

 

۱۴- I'm your man 2021

 

 

IMDB:7.1

مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه

محصول کشور آلمان

عاشقانه - علمی تخیلی

فرض کنین قراره بهتون پیشنهاد ساخت یک ربات براتون که مرد/زن زندگی‌تون باشه رو بدن. یعنی اینکه تمام شرایط و ضوابطی که می‌خواید رو داشته باشه. آیا همچین پیشنهادی رو قبول می‌کنین؟ 

خانوم سمت راستی که داخل تصویر می‌بینید اسمش آلما هست و پول تا یک حدی کم داره و از قضا دانشمند توی زمینه‌های خط میخی هست و برای ادامه دادن تحقیقاتش و عرضه‌ی اون در بقیه‌ی کشورها نیاز به پول داره و از یک طرف دیگه بهش پیشنهاد می‌دن که به مدت سه هفته‌ با یک ربات (آقای سمت چپی) باشه و نظرش رو بگه که آیا این ربات می‌تونه همسر خوبی باشه یا نه و آلما هم با اکراه قبول می‌کنه و ...

کلا این گونه فیلم‌ها رو دوست دارم. یک موجود کامپیوتری به زندگی انسان وارد می‌شه و قراره که زندگی روزمره یک فرد رو تغییر بده. اتفاقاتی که داخل فیلم می‌افته که غالبا طنز هم هستن می‌تونه جذاب باشه و نتیجه‌ای که آخر برای این ربات داده می‌شه هم جالب بود. البته اینکه می‌گم جالب نه اینکه چیز خاصی باشه نه ولی خودم دوست داشتم. در کل فیلم منطقی به نظر می رسید و منطقی که از عشق داریم.

سانسور داره ولی فکر نکنم تأثیر گذار باشه

لینک دانلود بدون سانسور (کلیک کنین) لینک دانلود با سانسور ( کلیک کنین)

 

۱۵- the worst person in the world 2021

 

 

IMDB:8.1

مدت زمان: ۲ ساعت و ۸ دقیقه

محصول کشور نروژ

درام و رمانتیک

 

بالاخره انتظارات به سر رسید و این فیلم هم بالاخره تماشا کردم. تعریفش رو زیاد شنیده بودم. خصوصا اینکه نمره‌اش هم از بقیه فیلم‌های غیر آمریکایی بالاتر بود. 

جولی دختری نزدیک به ۳۰ سالگی هست و در هیچ کدوم از موارد زندگی‌اش ثبات نداره. (عشق و حرفه و شغل و کلا دغدغه‌های یک جوون) و در تلاش هست تا بتونه به شخصیت خودش ثبات بده.

اول هم بگم که فیلم از یک مقدمه و پایان و ۱۲ تا فصل تشکیل شده. یک چیزی توی مایه‌های فیلم «آخرین دوئل» و «قدرت سگ» که در فیلم‌های قبلی هم بودن و معرفی‌شون کردم. 

دوم هم اینکه چقدر « من » بود این فیلم. اصلا حس خوبی نسبت به آینده ندارم و دقیقا فکر می‌کنم به مشکلات همین خانوم دچار می‌شم. اینکه تا الان هم در کارهام ثبات نداشتم هم من رو می‌ترسونه! حالا این عدم ثبات سرایت کنه به عشق و عاشقی و اینکه عاشق چند نفر بشی و بخوای چند نفر رو امتحان کنی که خیلی وحشتناک هم میشه!

سانسور خییییییلی داره! جوری که من یکسری قسمت‌ها فقط دستم روی دکمه‌ی رد کردن بود و باید بگم که این فیلم حتی یک جاهایی هم از اون خط قرمزها رد شده بود! نمی‌دونم قسمت‌های سانسورش چقدر تأثیرگذاره (چون داشتم رد می‌کردم) ولی داخل ویکی پدیا انگلیسی تا حدودی خوندم که بفهمم قضیه چی بوده 🤦‍♂️ و به نظرم تأثیرگذار هست. 

فعلا لینک سانسور شده سراغ ندارم  و همین لینک برای دانلود هست که بدون سانسوره (کلیک کنین)

این فیلم از شانس‌های اصلی کسب جایزه اسکار هست!

+فقط فهمیدم که چقدر در کشورهای اسکاندیناوی مثل نروژ و دانمارک آزادی بیشتره!

 

۱۶- 2021 Dara of Jasenovac دارا از یاسِنُوواک

 

 

IMDB:8.8

مدت زمان :‌ ۲ ساعت و ۱۱ دقیقه

محصول کشور صربستان

درام و شاید تاریخی

شاید بشه گفت جنجالی ترین فیلم امسال بود. داستان فیلم مربوط به جنگ جهانی دوم هست در کشور صربستان که توسط حکومت وقت کرواسی مورد اشغال واقع می‌شه. حکومت کرواسی در اون زمان خیلی ارادت خاصی به هیتلر و نازیسم داشته و عقاید اونها رو داشت و شهروندان صرب رو به اردوگاه‌های کار رو می‌بردن. یکی از این اردوگاه‌ها، اردوگاه یاسنوواک هست. (لینک) و این اردوگاه یک بخشی از اون واقعه‌ی هولوکاست هست (البته خودم خیلی دقیق از هولوکاست نمی‌دونم)

در هر حال دارا یک دختر ۱۰ ساله صرب هست که همراه با مادر و دو تا برادر ۱۲ و ۲ ساله‌اش به این اردوگاه فرستاده می‌شه و وقایعی که رخ می‌ده.

اول هم گفتم که این فیلم خیلی جنجالی بوده امسال. چون داخل فیلم برخی از صحنه‌ها خیلی خشونت آمیز هست و باعث انتقاد بعضی از کشورها شده که همچین چیزی واقعیت نداشته. کارگردان فیلم هم گفته که داستان فیلم بر اساس شهادت نجات‌یافتگان این واقعه هست و حتی صحنه‌های خشونت آمیز رو کاهش دادن! (مثال هم آورده بود ولی از گفتنش اجتناب می‌کنم) 

نظرات کاربران گوگل رو خونده بودم یکیشون خیلی از فیلم حمایت کرده بود و گفته بود که این واقعه نباید فراموش می‌شد و اگه داخل اون اردوگاه‌ها فرد یهودی کشته نمی‌شد ، رسانه این کشتار رو پوشش نمی‌داد! علت این رفتار های وحشیانه هم به خاطر اون تعصب نژادی و تفاوت مذهب مسیحی هست (سه نوع مسیحی داشتیم اگه اشتباه نکنم) و یکسری بحث‌های دیگه.

دو سه تا صحنه‌اش قشنگ بود. منظورم از قشنگ غم انگیز. صحنه‌های خشنش برام خیلی مشکلی نبود. ولی در کل اگه روحیه‌ی لطیفی دارین تماشاش رو توصیه نمی‌کنم :)

دانلود فیلم بدون سانسور (کلیک کنید

لینک با سانسور نیافتم!

 

 

 

 

متوسط

 

۱۷ - 2021 shershaah شیرشاه

 

 

IMDB:8.7

مدت زمان : ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

محصول کشور هند

جنگی - معرفی یک شخص - شاید درام !

 

آثار جنگی خوب برای من آثاری هستن که حس میهن‌پرستی و مقاومت رو در من به جوش بیارن. اینکه یک لحظه اسمش رو می‌شنوی و یا یک کار حماسی رو انجام می‌دی احساس غرور و غیرت بکنی. من داخل فیلم همچین چیزی رو ندیدم! 

داستان زندگی یک قهرمان هندی (کاپیتان ویکرام) رو نشون می‌ده از اول زندگی‌اش تا جایی که عاشق می‌شه و بعدش که می‌ره جنگ و تبدیل به یک قهرمان می‌شه...

تنها فیلم جنگی که امسال تماشا کردم همین بود ولی نتونست انتظارات ابتدایی‌ام رو برآورده کنه. خیلی از صحنه‌ها هم شخصیت‌ها به طرز عجیبی زنده موندن. حالا نمی‌دونم چقدر این صحنه‌ها در واقعیت بوده ولی اگه واقعی باشه باید بگم که خیلی آدمای خوش‌شانسی بودن!

در کل خیلی پیشنهاد نمی‌کنم. اگه عاشق سینمای هند باشین شاید خوب باشه همین!

لینک معرفی کاپیتان ویکرام به زبان انگلیسی (کلیک کنین)

 

لینک سانسوردار (کلیک کنین)

لینک بدون سانسور (کلیک کنین)

 

۱۸ - hive 2021 (کندو)

 

 

IMDB:7.5

مدت زمان: ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

محصول کشور: آلبانی و کوزوو

درام

سومین فیلم ضدجنگی که امسال دیدم! البته در نسخه‌‌ای کم حجم‌تر و ضعیف‌تر. اینکه مادرانی در جنگ‌ها بودن که به تنهایی بار کل خانواده رو به دوش می‌کشیدن و مجبور می‌شدن که دو برابر زمان قبل کار کنن تا بتونن خرج خانواده‌شون رو به دست بیارن!

این خانومی که داخل تصویر می‌بینین شغلش فروش عسل هست (از تصویر هم مشخصه) و چند ساله که منتظره شوهرش از جنگ بین کوزوو و یوگسلاوی برگرده و در این بین باید دست به کاری بزنه چون پول زیادی نداره. از یک طرف دیگه جامعه‌ی مرد سالار اون قسمتی که زندگی می‌کنه باعث می‌شه که این خانوم نتونه کارهای مختلفی انجام بده ، مثل رانندگی و یا شغلی داشته باشه و ...

مدت زمانش کم بود. می‌تونست بیشتر باشه. بیشتر به شخصیت‌ها بپردازه . حس می‌کنم فیلم فقط می‌خواست این شخص رو معرفی کنه (که در واقعیت هم همچین شخصی وجود داره و هنوز هم زنده هست!) و بس . در کل خودم راضی نبودم.

لینک دانلود بدون سانسور (کلیک کنید)

 

۱۹ - 2020 veins of the world (رگ های زمین)

 

 

IMDB:7.1

مدت زمان: ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

محصول کشور مغولستان و آلمان

درام

 

از این مدل فیلم‌ها هست که شبکه نمایش پخش می‌کنه . تعریف دیگه‌ای نمی‌تونم داشته باشم. 

داستان پسری روستایی هست که پدرش رو بر اثر یک حادثه از دست می‌ده و فکر می‌کنه که خودش مقصر از دست دادن پدرش هست و ...

البته داستان اصلی در رابطه با استخراج منابع طبیعی کشور مغولستان توسط دیگر کشورها هست ولی در کل داستانش متوسط بود . بازی بازیگران هم معمولی بود. نمی‌تونم توضیح دیگه‌ای بگم :)

دانلود فیلم (لینک)

 

 


 

خب این هم از فیلم‌ها به نظرم تعدادش بد نباشه. هر روز یک دونه فیلم معرفی کردم و نوشتم :) فکر کنم از انرژی متفاوت هر کدوم از معرفی‌ها هم مشخص باشه :)

خودم این مدل معرفی فیلم رو دوست دارم اینکه یکسری اطلاعات کلی و خلاصه و نظر شخصی رو بدیم 

 

لینک‌های دانلود بدون سانسور از دیجی موویز هست و این سایت هم چند وقت یک بار مسدود می‌شه و دوباره دامنه عوض می‌کنن. برای همین این لینک‌ها پایدار نیستن. بنابراین می‌تونم آدرس کانال تلگرام دیجی موویز رو بهتون بدم تا اونجا بتونین به آخرین آدرس سایت دسترسی داشته باشین (لینک کانال تلگرام دیجی موویز). فیلتر شکن هم باید فعال باشه !

 

سعی کردم از کشورهای مختلف بذارم. چون برای خودم جذاب‌تر هست این کار 

 

و در آخر هم درسته فیلم‌هایی بودن که معرفی نکردم و اون اول هم چند تا فیلم گفتم. این فیلم‌ها زیاد تعریفشون شنیده شده ولی تماشا نکردم و فعلا هم نمی‌خوام دیگه سینمایی رو تماشا کنم. چون موقع امتحانا رسیده :))

the french dispatch - Licorice Pizza - C'mon C'mon -The Tragedy of Macbeth - Sabaya - memoria - the king richard - Parallel Mothers - encanto

اونی که بولد شده انیمیشن هست

هیچ کدوم غیر میچل ها رو ندیده بودم XD

خدایی خوب بود... ( خصوصاااا دوبله سورن)

نمیدونم چرا از فیلم جنگی زده شدم /:

اصلا تا میبینم داره پخش میشه عوض میکنم کانالو یا هرچی

اذیت میشم از میزان غم و رنج شون...

( حالا جنگ هر کشوری )

 

+ نمیدونم دیدینش یا نه ولی انیمیشن جاسوسان نامحسوس هم بد نیست ( من کلا جنبه طنز انیمیشن هارو دوست دارم )


++ ممنون بابت معرفی ها :))))

۵ دی ۰۰
پاسخ
آره دوبله‌ی سورنش خیلی خوبه :)))

برعکس من واقعا درد و غصه دیدن رو دوست دارم!
یعنی تا حالا تماشا نکردین ژانر جنگی؟
عجیبه

اسمش رو شنیدم. نگاه می‌کنم حتما 

و خواهش می‌کنم
۵ دی ۰۰

دونت لوک آپ هم ببینید

۵ دی ۰۰
پاسخ
اضافه کنم به لیست پایین پست؟ :)

چشم به زودی نگاه می‌کنم.
فیلم آمریکایی کم دیده بودم .
۵ دی ۰۰

میگم زده شدم یعنی نگاه کردم

منتها دیگه نمیتونم :)

 

ها راستی

 

یه فیلمی بود دیدم

اسمش یادم نمیاد

یه خانواده یه ربات استخدام میکنن

بعد زن خونه عاشق رباته میشه...

هرچی فکر میکنم اسمش یادم نمیاد /:

۵ دی ۰۰
پاسخ
آها بله. ببخشید 🤦‍♂️


نمی‌دونم. البته توی این موضوعات هم فیلم کم دیدم...
مربوط به سال چند هست؟ همین امسال؟
۶ دی ۰۰

سلام

چیه این فیلما

مخصوصا اون جولی :|

والا

برو یکم فیلم ایرانی ببنین

عه

۱۸ دی ۰۰
پاسخ
سلام

:))))))
اون اول اشاره کردم که این فیلم‌ها سلیقه‌ای هستن دیگه (به پارت اول مراجعه شود). بر اساس سلیقه‌ی خودم چیدم و هیچ حرفه‌ای هم داخل سینما ندارم که بخوام نظر کارشناسی شده‌ای بدم.


آخرین فیلم ایرانی که دیدم قصر شیرین بود. فیلم‌هایی هم که الان درست می‌شه یا از این طنزهای چیپ هست که مفت نمی‌ارزه (مثل گشت ارشاد) و یا فیلم‌های اجتماعی هستن که موضوعی تکراری دارن ...
ای کاش معرفی می‌کردی فیلم ایرانی ببینم منظورت چه فیلم‌هایی هستن
البته فیلم قهرمان هم هست که فعلا تماشا نکردم. 
۱۹ دی ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی