درس اول از کارورزی

امیر + ۱۴۰۱/۸/۳، ۲۳:۴۹

خیلی از اساتید برای کنترل کلاس و دانش آموز خاطی که به تکرار رفتار اشتباهش میپردازه، به دانشجویان میگن که دانش آموز خاطی رو از کلاس بیرون کنن.

اما آیا فقط به همین بیرون کردن دانش‌آموز  از کلاس باید محدود بشیم؟ طبیعتا بیرون گذاشتن از کلاس کار کافی که نیست بلکه حتی اشتباه هست و ممکنه به اتفاقات بدی منجر بشه. در اینجور مواقع دانش‌آموز که به بیرون از کلاس ارجاع داده میشه که برای مدتی اونجا بمونه، ممکنه دست به کار‌های خطرناکی بزنه و یا حتی از مدرسه خارج بشه که در این صورت معلم اون تایم از کلاس و مدیر مدرسه، مقصرین اول این قضیه محسوب میشن و حتی ممکنه به اخراج اونها هم منتهی بشه. 

اتفاقی که نزدیک بود برای من هم رخ بده و منجر به اتفاقات وحشتناکی بشه که الان دارم بهش فکر میکنم فقط متوجه میشم که هنوز چقدر بی تجربه هستم... یکی از دانش‌آموزان رو به دلیل تخلف انضباطی از کلاس بیرون کردم. جایی نرفت و همون بیرون مونده بود اما میتونست جایی بره و کارای مختلفی انجام بده و حتی جونش هم در خطر باشه ...

چیزی که حتی در کلاس‌های ابتدایی خودم هم دیده بودم که معلممون با بعضی از دانش‌آموزا این رفتار رو انجام میداد. 

اما راه حل درست چیه؟

راه حل درست خیلی ساده هست، فقط باید دانش‌آموز خاطی رو همراه با نماینده کلاس به قسمت معاون آموزشی بفرستی و ازشون بخوای که به این موضوع پیگیری کنن. در حالیکه استادامون این مورد رو بیان نکرده بودن. البته باید به فکر خودم هم می‌رسید. اینجاست که تجربه ارزش خودش رو پیدا می‌کنه.


چقدر کار معلما سخته ...

ارزش تجربه و عقل بیشتر از علم هستش... اما غربیا میگن علم بالاتره...

۳ آبان ۰۱
پاسخ
علم و تجربه مکمل همدیگه هستن. هر کدوم نباشن، یک جای کار دچار اشکال خواهد بود.
۴ آبان ۰۱

حالا دبستان بچه ها یکم واسشون مهمه

راهنمایی و دبیرستان این کارو بکنین بچه ها تازه خوشحال میشن :)

۴ آبان ۰۱
پاسخ
اگه از معاون حساب ببرن، اونجا هم جواب میده ولی در کل آره دیگه این روش بدتر هست. باز هم میگم تجربه‌ام خیلی کمه برای همین فکرم به همچین مواردی هنوز نمیرسه ...
۴ آبان ۰۱

وای وای به نظرم نباید حتی با نماینده بفرستیش دفتر، من سال سوم دبستان تنها سالی بود که خیلی اذیت کردم چون پدر و مادرم جدا شدن و مادرم توی دادگاه حرفایی زده بود که خیلی روی روحیه ام اثر کرده بود و خب اگه معلم به جای اینکه من رو بعد کلاس بکشه یه گوشه باهام حرف بزنه غمم رو بفهمه از کلاس بیرونم میکرد من احتمالا از مدرسه متنفر میشدم، تجربه شخصی من میگه بچه‌ای که اذیت داره یا بیش فعاله یا یه مشکلی داره باید باهاش رفیق شد و در حد توان کمکش کرد.

۴ آبان ۰۱
پاسخ
خب اگه مشکلی داشته باشه قطعا مدیر و معاون مدرسه این مورد رو میدونن و به من هم میگفتن و یک راهکار دیگه اتخاذ میکردم ... ولی من فقط یک زنگ اون کلاس رو به عهده گرفتم چون معلمشون نبود برای همین هیچ شناختی نسبت به دانش‌آموزا نداشتم. حتی فامیل یکیشون رو هم نتونستم حفظ بشم. منی که سریع فامیل همه رو حفظ میکنم.
۴ آبان ۰۱

نمیدونم یعنی میگی مدیر و معاون همه چیو میدونن؟ 

عا یه زنگ بوده که هیچی ولی در کل رفاقت باهاشون بهتره خصوصا تو سن پایین

۴ آبان ۰۱
پاسخ
بله خب. چون پرونده‌ی دانش‌آموزا هست که داخلش همه چی بیان شده و اگه مدیر و معاون آدم‌های کاربلدی باشن، به صورت محرمانه به معلم میگن این مورد رو. خود معلم هم قبل از شروع سال تحصیلی پرونده‌ی شاگردانش رو بررسی می‌کنه. وگرنه از کجا بفهمم که دانش‌آموزی عضوی از اعضای خانواده‌اش رو از دست داده ...؟

رفاقت در کل بهتره. اما باید راهش رو پیدا کنم. باید بیشتر تحقیق و مطالعه بکنم. هنوز از ابده‌آل‌هام خیلی فاصله دارم، می‌خوام معلمی بشم که دانش‌آموزا با شلوغ کردن سر کلاس و ناراحت کردن من، عذاب وجدان بگیرن ... این هدف منه 
۴ آبان ۰۱

توی راهنمایی که بودیم. 

بچه هایی که به عنوان تنبیه از کلاس بیرون انداخته میشدن، میرفتن توی حیاط والیبال بازی میکردن :/

خیلی تنبیه کاربردی بوده 

۴ آبان ۰۱
پاسخ
😂😂😂😂
بله برای مقاطع بالاتر اصلا کاربردی نیست :)
۴ آبان ۰۱

اااع جدی؟ من نمیدونستم :))

یعنی معلم منم میدونسته و منو کشیده کنار ولی وانمود کرده نمیدونم؟

۴ آبان ۰۱
پاسخ
نمیتونم نظر قطعی بدم. ولی یا معلمتون میدونسته (یعنی یکی بهش گفته) و یا اینکه سر کلاس این موضوع رو فهمیده و تحقیق و پرس و جو کرده و یا اینکه توی پرونده‌ی شما خونده ...
احیانا بهتون توجه بیشتری نمی‌کرده؟
۵ آبان ۰۱

در کل زبون آدمیزاد در همه مواقع جوابه

چه برخورد والدین با بچه

چه برخورد معلم با بچه

۴ آبان ۰۱
پاسخ
تأیید میکنم :)
۵ آبان ۰۱

خب من بیماری زمینه‌ای دارم سر همین همیشه تو همه جا بهم توجه بیشتری میشد نمی‌ذاشتن آب تو دلم تکون بخوره و فکر میکردم هر توجه خاصی که هست فقط بخاطر بیماریه که قابل پنهان کردن نیست. 

۵ آبان ۰۱
پاسخ
آها خب اگه اینطوری باشه، نمی‌تونم با اطمینان بگم. دیگه باید خودتون تحلیل کنین. اگه بعد از اون اتفاق باهاتون بیشتر صحبت می‌کرده که خب طبیعتا از این ماجرا خبر داشته و می‌خواسته شما رو آروم کنه ولی در کل همون بیماری زمینه هم خودش مطلع شده یا بهش گفتین که بیماری دارین؟
۵ آبان ۰۱

بیماریمو هر کسی که منو ببینه میفهمه چون روی راه رفتنم اثر کرده شبیه پنگوئن امپراطور راه میرم :))))))

۵ آبان ۰۱
پاسخ
:دی
خب پس شاید برای بیماری بوده. اگه همیشه حرف میزده، احتمالا بیماری بوده اما در کل قضاوت سخته. خود معلم هم نمیاد مستقیم وارد بحث بشه.
۷ آبان ۰۱

تنها چیزی که از بیرون‌انداختن توی ابتدایی یادمه، مربوط به کلاس سومه. کلاس خیلی شلوغ بود و معلممون همه‌ی سرگروها رو از کلاس بیرون کرد چون معتقد بود اونا مسئول شلوغیان، شلوغ‌ترین دانش‌آموزم گذاشت به عنوان مبصرمون (خیلی ریز به اینکه منم جزء سرگروها بودم اشاره کردم :دی.) و کل زنگ ما بیرون بودیم :| یادم نیست متنبه شدیم یا نه ولی هم کلاس ساکت شد، هم به غرور ما برخورد و زنگ تفریح بیرون‌نشده‌ها با نیشخند نگاهمون می‌کردن :| 

توی راهنمایی هم به محض بیرون‌شدن همه می‌رفتن توپ می‌گرفتن و تو حیاط بازی می‌کردن، بعد معاون برا اینکه از تو حیاط جمعشون کنه می‌اومد وساطت می‌کرد و برشون می‌گردوند تو کلاس که توی بیشتر مواقع با مقاومت دانش‌آموز مواجه می‌شد :)))

دبیرستانم بچه‌ها از خداشون بود بیرون شن. می‌رفتن کتابخونه تست می‌زدن و حتی زمان مفیدتری داشتن :|

(اینجا هم خیلی ریز اشاره کردم که تو راهنمایی و دبیرستان هیچ‌وقت بیرون نشدم :دی.)

۸ آبان ۰۱
پاسخ
آره خب کلاس خلوت‌تر بشه ساکت‌تره ...

😅😅😅

شانس نداشتین کلا 
جایی که باید بیرون نمیرفتین ...
۱۱ آبان ۰۱

به افراد خاطی در دوره دبستان تکلیف بدید سر کلاس بنویسه، دقیقا بخش و بحثی رو بدید که توش می لنگه و دچار چالش می شه.

به راهنمایی مسوولیت بدید، هرچه خاطی تر، مسوولیت سخت تر. مثلا کنار شما پای تخته باشه و نقش پاک کن داشته باشه. یا ماژیک دادن به شما. یا یادداشت تکالیف روی تخته و...

به دبیرستان کارگروهی بدید و اون و بسپرید به گروه. شرط کنید نمره ای که بگیره برای کل گروهه. گروه درستش می کنن :)

اینا معمولا جواب میده اما تا حد ممکن کلاس رو این قدر پربار کنید که فرصتی برای خطا نباشه.

۱۱ آبان ۰۱
پاسخ
البته خاطی داریم تا خاطی. ممکنه بیش فعال باشه، پرخاشگر باشه، قلدر باشه هر کسی مدل خاص خودش رو داره ...

بقیه مقاطع رو خیلی نمیدونم ...
۱۱ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی