چالش ده سوال وبلاگی (فعلا ثابت)

امیر + ۱۳۹۹/۶/۱۶، ۱۲:۱۲

در دنیا روز ۹ شهریور روز جهانی وبلاگ است و در تقویم شمسی و در بین وبلاگ‌نویسان، تاریخ ۱۶ شهریور که اولین بلاگ فارسی راه‌اندازی شده، به «روز وبلاگستان فارسی» معروف شده است. در این روز بعضی از بلاگ‌نویسان فارسی‌زبان، معمولاً به بیان خاطره‌ها، دغدغه‌ها، انتقادها، پیشنهادها، معرفی بلاگ‌های گمنام و… می‌پردازند.

بلاگ به بیان ساده به فضایی اینترنتی می‌گویند که افراد برای نوشتن دربارۀ زندگی شخصی، تجربیات کاری، عقاید و… خود و کسب‌و‌کارها برای نوشتن دربارۀ صنعت و کسب‌و‌کار خود از آن استفاده می‌کنند. هر بلاگ می‌تواند نمایانگر شخص یا کسب‌و‌کاری باشد که در جامعه و فرهنگ سازمانی خاصی رشد پیدا کرده است و می‌تواند خود را در کلمات و جمله‌ها به نمایش بگذارد. این نمایش می‌تواند از سویی معرف خود شخص یا کسب‌و‌کار و از سوی دیگر معرف جامعه یا صنعتی باشد که کسب‌و‌کار در آن فعال است.

وبلاگ با داشتن خصوصیاتی همچون رایگان‌بودن، انتشار سریع، تعاملی‌بودن، پشتیبانی از سئو و…، محیطی منحصر‌به‌فرد را برای بلاگ‌نویسان می‌سازد که در آن‌ فعالیت کنند و در وبلاگ‌ پست بنویسند و آن‌ را منتشر کنند. فضای بلاگ، بیش از چت‌کردن فرصت فکر‌کردن را برای خود نویسنده و خوانندۀ بلاگ‌پست فراهم می‌کند. بلاگ با داشتن ویژگی تعاملی‌بودن و اینکه شخص هم نویسنده است و هم خواننده، امر فکرکردن را پررنگ‌تر می‌کند.

با نوشتن، انسان از دست عواطف منفی و افکار خراب خلاص می‌شود و از موفقیت‌ها و توانایی‌های که دارد لذت می‌برد. به اعتقاد من، نوشتن باعث اصلاح و افزایش تراز آگاهی می‌شود و آگاهی به خودسازی انسان منتهی می‌شود.

منشأ اصلی بلاگ‌نویسی به خاطره‌نوشتن آدم‌ها برمی‌گیرد. در نبود اینترنت و بلاگ، آدم‌ها در دفترچۀ خاطراتشان یادداشت‌هایی می‌نوشتند و با پیدایش بلاگ توانستند همان خاطرات و دست‌نوشته‌ها را به‌صورت آنلاین منتشر کنند.

این همه حرف زدیم و مقدمه‌چینی کردیم تا بالاخره بگوییم با توجه به اینکه امروز روزِ وبلاگ‌نویسی فارسی است، قصد داریم چالشی را به مناسبت این روز فرخنده برگزار کرده و یاد آن را گرامی بداریم. در این چالش چند سوال طرح شده و میخواهیم تا اگر امکانش هست به همه‌ی سوالات پاسخ دهید.

 

۱. چی شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی!؟
***

۲.هدفت از نوشتن وبلاگ چه بود و چه هست!؟
***
۳. به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت!؟
***
۴. به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟
اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟
***
۵. بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟
یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟
***
۶. نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

***
۷. نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟
***
۸. ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین.
***
۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.
***
۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟
چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟

و اینکه هر کسی شرکت کرد سعی کنه حداقل ۵ نفر رو دعوت کنه :) (از هر سرویس وبلاگ‌دهی که میخواد باشه)

دعوت میکنم از: آقای سر به راه، رفیق نیمه راه، سکوت، یا کریم ،درباره‌ی نوشتن ، علیرضا

و همه‌ی افرادی که این پست را میخوانند :)

 

+از تمام افرادی که شرکت کرده‌اند خواهشمندیم تا آدرس پستی که چالش در آن نوشته شده را در قسمت نظرات این پست درج نمایند.

 

افرادی که شرکت کرده‌اند:

تکرار یک تنهایی - بنفش آبی کبود - سودای کلمات - مِه را - هیچکس - my crazy memories - white life - sky land - کافه دلدادگی - I want to smile - زندگی من و تو - درباره‌ی نوشتن~♫ My Little City ♫~  - واژه‌های لاجوردیکلام فضا - امـیـنــ نـویـســ ‌ا - یک جرعه لبخند - نقل بلاگ - خاطرات یک عدد الکی شادفهیم نامه - ایران نکست - محمدمهدی واحدی - روزنوشت‌های یک کرم کتاب - فاطمه الفcat's diary - نوشته‌های من - پرو وب پلاس (پست موقت) - مستر سایفر ۸۲ - بی‌قفس - آپولونگار - پسر زمستان - دنیای کامپیوترمـ18o81ـن - (: - خزعبلات یک ذهن بی‌ثبات - سکوت - آقای سر به راه - گاه نوشت - اینجا میتوانم بنویسم و آسانتر زنده بمانم - در انتظار اتفاقات خوب - مرد بارانی - بهار نارنج - شهر زیتونی - روزهای زندگی من - اشخانی/اشکان ارشادی - طلوع من - بیکران - ۴۰۵ باز - cotton cloud - I Purple You - ناهماهنگ - prime - در احوالات پاره وقت 

 

عمارت رنگارنگ -


 

منبع:

نیماتودی

عکس‌ها از سایت فری‌پیک

تشکر میکنم از افرادی که در ایجاد این چالش کمک کرده‌اند.

 

۱۶ شهریور ۹۹

به به چه قلمی! شما که مارو سرکار گذاشتی! ما باید از شما یاد بگیریم. ://

اگه خدا بخواد حتماً می‌نویسم. فعلاً یکی دو مطلبِ نیمهکاره مونده روی دستم که باید تموم بشن.

خداقوّت. :))

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
:)))))))
منتظریم :)
۱۶ شهریور ۹۹

مبارکه

اوه سوالا خیلی سختن!

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
منم تبریک میگم :)

خب دیگه اسمش چالشه ;)
۱۶ شهریور ۹۹

امیر خیلی ممنون از چالشت و شرکت کردم :)

اینم لینکش :) گفتی که بگیم تا اسممونو اضافه کنی D:

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
چراغ اول 
البته فکر کنم چند نفر چراغ خاموش هستن :/
ممنون :)
۱۶ شهریور ۹۹

الان اجازه هست لینک چندتا پست که از توشون میشه جواب های این چالش رو در آورد بفرستم و خیلی آروم شونه خالی کنم؟

یا حساب نیست؟ 

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
یعنی برای همه‌ی سوالها یک پست داشتین؟
۱۶ شهریور ۹۹

منم شرکت کردم ^^

http://njmed.blog.ir/post/44

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
ممنونم :)
۱۶ شهریور ۹۹

نه خب

۵ و ۸ و ۹ رو نگفتم تاحالا

ولی بقیه اشون از نوشته هام قابل استنباطه 

# آی ام تنبل :۱

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
خب به نظرم پست رو بزنین
سوالاتی که براشون جواب دارین رو لینک بزنین
و سوالایی که جواب ندادین رو تایپ کرده و جواب بدین :)
و در آخر هم دعوت بنمایید :)
یعنی دهمی رو هم جواب دادین o____O
۱۶ شهریور ۹۹

چشم :)

 

من همیشه بدون تعارف حرف هام رو با بلاگرها می زنم ^_^

 

 

۱۶ شهریور ۹۹
پاسخ
متشکرم :)


بله بله! قانع شدم :)
۱۶ شهریور ۹۹

سلام:))

اگه اجازه بدی من همین جا به سوالا جواب بدم:

 

۱_همین جوری الکی😀

 

۲_هدف خاصی نیست😅

 

۳_دلیلی نداره میشه ننوشت😇

 

۴_نه نمی خواد مشخصاتی داشته باشه😂

 

۵_هیچ وبلاگی😊

 

۶_نظر خاصی ندارم😐

 

۷_نظر مثبتم منفیه😂😂

 

۸_نه😑

 

۹_لبخندی نداشتم😮

 

۱۰_بدون تعارف ترین حرفم اینه:حرفی نیست😂

 

 

 

محض شوخی نوشتم اینارو👆👆

ببخشید ...اگه می خوای ناراحت بشی:)

ولی سوالای سختی بودن من که جرات جواب دادن ندارم...

 

ولی در کل اینم چالش جذابیه فقط باید ببینیم می تونی توی پیاده کردنش هم موفق باشی یانه ؟(باز گفتم پیاده کردن😂😂)

 

۱۷ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)


خیلی کوتاه و مفید 😂

نه بابا ناراحت چیه :)

نگران نباشین پیاده میشه :)
۱۷ شهریور ۹۹

منم نوشتم :)

اینجا

۱۷ شهریور ۹۹
پاسخ
متشکرم :)
۱۷ شهریور ۹۹

منم شرکت کردم :)

۱۷ شهریور ۹۹
پاسخ
خیلی ممنونم. 

لطف کردین :)
۱۷ شهریور ۹۹
۱۸ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام.

خیلی ممنونم  لطف کردین :)
۱۹ شهریور ۹۹

سلام

منم شرکت کردم:)

 

اینجا

۱۹ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام.

خیلی ممنونم. لطف کردید :)
۱۹ شهریور ۹۹

سلام عزیزوم

بااجازه منم چندخطی نوشتم.

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

ممنونم :)
۲۰ شهریور ۹۹

سلام خیلی خیلی چالش قشنگی راه انداختید :)

مثل همیشه چالش هاتون عالین و دوست داشتنی

ان شاءالله حتما شرکت میکنم :)

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

متشکرم :)

انشاالله :)
منتظریم
۲۰ شهریور ۹۹

سلام

از کجا فهمیدید من شرکت کردم؟=]

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام.

خب ، یکی از وبلاگ‌ها شما رو دعوت کرده بودن از اونجا وارد وبلاگتون شدم و اتفاقی دیدم که شما هم شرکت کردین. ولی اکثر افراد اینجا رو از لیست بروز شده های بیان پیدا میکنم. فکر میکنم راه‌حل ساده‌تری هم برای پیدا کردن داشته باشه ولی یاد ندارم.
۲۰ شهریور ۹۹

مرسی

منم شرکت کردم :) اینم لینکش

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
ممنونم :)
۲۱ شهریور ۹۹

سلام

چالش خوبی بود😉👌

۲۱ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

خیلی ممنونم :)
۲۱ شهریور ۹۹

سلام به اقا امیر پسر چالش بیان D:

چالش خوب و جذابی بود واقعا همین چیزاس با اینکه پشتیبانی بیان کم شده اما هنوز دوست داشتنیه دمت گرم بابت چالش هات

۲۱ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)
:)
ممنونم 🌹
۲۱ شهریور ۹۹

چالش جالبی رو برگزار کردین، خوشحالم که شرکت کردم :)

 

۲۲ شهریور ۹۹
پاسخ
منم خوشحالم که نوشتی:)
۲۲ شهریور ۹۹

ممنونم که با واسطه دعوتم کردید (:

بنده هم شرکت کردم: کلیک

۲۲ شهریور ۹۹
پاسخ
:)
من هم ممنونم که شرکت کردین :)
۲۲ شهریور ۹۹

مشارکت نمودم در این امر خیر😉

۲۲ شهریور ۹۹
پاسخ
متشکرم از شما :)
۲۳ شهریور ۹۹

بنده هم به زودی شرکت میکنم ..

۲۴ شهریور ۹۹
پاسخ
دستتون درد نکنه :)
۲۵ شهریور ۹۹

http://khoob1.blog.ir/post/219

 

من هم به ده سوال جواب دادم.

۲۴ شهریور ۹۹
پاسخ
خیلی ممنون از شما.
لطف کردید .
۲۵ شهریور ۹۹

http://mardebarani.ir/post/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C

۲۴ شهریور ۹۹
پاسخ
ثبت شد :)
۲۵ شهریور ۹۹

یکم دیر شرکت کردم ببخشید😁🙈

۳۰ شهریور ۹۹
پاسخ
دست شما درد نکنه :)
۳۱ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام .

ممنون :)
۲ مهر ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی