چالش ده سوال وبلاگی و حرفای خودم

امیر + ۱۳۹۹/۶/۱۸، ۱۵:۲۲

سلام :)

 

بعد از حدود ۲۳ الی ۲۴ روز پست نگذاشتن ، دارم دوباره پست مینویسم و میخوام در این چالش شرکت میکنم.

بریم سراغ سوالا و جوابای خودم. فقط نمیدونم چرا همه میگن سوالا سخته؟! 

 

-هیسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

 

+اوه حواسم نبود . الان موقع امتحانه.

 

-برگه‌ها رو دارم پخش میکنم هر کسی تقلب کنه ، نمره‌اش صفره.

 

+ :/

 

(برگه‌ی امتحان جلوی میزم قرار میگیرد.)

 

+خب سوال اول :

چه شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی؟ (۱نمره)

+خب اولین وبلاگم شاید مثل خیلیای دیگه داخل سرویس بلاگفا ایجاد کردم و این اتفاق مربوط به حدود ۶ سال قبل بود زمانی که کلاس هفتم میرفتم و احتمالا یک چیزی بین ۱۳ الی ۱۴ سال سن داشتم.اون وبلاگ تقریبا به تشویق معلممون شکل گرفت که داخلش از تحقیقاتمون بذاریم و بماند که همه‌ی تحقیقاتم رو کپی و بدون ذکر منبع میکردم و نکته مهم‌تر اینکه با اعتماد به نفسِ تمام در پستِ ثابتِ وبلاگم نوشته بودم. 

از اونجایی که دوست دارم همه از این مطالب استفاده کنند . کپی حتی بدون ذکر وبلاگ من مجاز میباشد.

😂🤦🏻‍♂️

اون وبلاگ رو کلا اگه خیلی بشه ، دو ماه ادامه دادم و دلیل منصرف شدن از وبلاگم هم این بود که «اینترنت خورِ» خانواده بودم و الکی حجم اینترنت رو صرف پیدا کردنِ کد ، برای خوشگل‌تر شدن وبلاگم میکردم و وقتی داداشم فهمید واویلا شد :) 

گذشت و گذشت و یک وب دیگه هم زدم و بعدش هم وارد بیان شدم تااااااااااا الان که دارید متن بنده رو میخونید :)

 

هدفت از نوشتن وبلاگ چی بود و چه هست؟ (۱ نمره)

+هدف وبلاگ‌ اولم رو در سوال اول گفتم :)

ولی اینجا فعلا هدفی ندارم. اوایل شاید برای برطرف کردن دغدغه‌هام بوده اما در کل تا یک ماه قبل هدفی نداشتم و شاید هم ندارم. خیلی دوست دارم مطالب مفیدتری بنویسم و البته شاید هم نوشتم.... خدا رو چه دیدی. 

 

به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت؟ (۱ نمره)

+بستگی به هدف فرد داره . یک نفر میخواد از خاطراتش بگه و بقیه نظراتشون رو بگن. یکی دوست داره دیده بشه . یکی هدفش انتشار خالصانه‌ی مطالب علمی هست ( که واقعا هستن همچین افراد زحمتکشی ) و خیلی چیزای دیگه ... اما اگه بخوام کلی بگم به قول خیلی از وبلاگ‌نویس‌ها این کار ، یعنی وبلاگ‌نویسی ، یک کارِ دلی هست و همین باعث میشه که خیلی‌ها خودجوش مینویسن و ممکنه این کار هیچ سودی براشون نداشته باشه.

چیزی که داخلش عشق و علاقه باشه قطعا هیچ اجبار و بایدی نداره :)

 

به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟(۰/۷۵ نمره)
اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟ (۰/۷۵ نمره)

+با اینکه نظر هر کسی مهمه. اما از نظر من ظاهر خیلی مهمه. در زندگی واقعی هم همچین مواردی رو میبینیم. کارهای گرافیکی قشنگی که جدیدا در تلویزیون نشون داده میشه (حتی اگه کپی هم باشه)‌  قشنگه و یا مثلا مساجدی که ساخته میشه بهشون زرق و برق میدن که بیشتر داخل چشم باشه و طراحی خونه ها هم داره تغییر میکنه و همه‌ی اینها به نظر من که خیلی خوبه :)

به نظر من هنر یک بخشی از وبلاگ رو تشکیل میده . کسی که یکم هنر داشته باشه ( در هر زمینه‌ای) خود به خود مخاطب پیدا میکنه. این هنر میتونه موسیقی باشه ، میتونه ضبط صدا ، کار گرافیکی ، طراحی قالب ، استفاده از کلمات مناسب در متن و خیلی چیزهای دیگه باشه.

 

بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟
یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟ (۱ نمره)

+موضوعش برام فرقی نداره. کلی بگم ، نقد سریال و فیلمی که دیدمش رو میخونم . میخواد چندین خط از اون نوشته باشه و حتی نظرم رو میگم چون چیزی که دوست دارم ، تحلیل و بررسی هست :) البته که اینجور وبلاگ‌ها رو کم دیدم.

درجه‌ی دوم روزانه‌نویس‌ها هستن و خوش قلم‌ها و البته مطالب علمی. 

اهمیت همه‌ی این وبلاگ‌ها برام یکی هست و همه‌ی نویسنده‌ها برام محتَرم :)

 

نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟(۰/۵ نمره)
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟(۰/۵ نمره)

+خوبه :) 

فقط آپدیت مثبت کنن همین . آپدیت هم نیاز به مدیریت درست و حسابی داره :)

 

نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟(۰/۷۵ نمره)
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟(۰/۲۵ نمره)

+آدمای خوبی هستن . همشون هم قابل احترام .

پیشنهادی ندارم و نمیتونم بدم چون تخصصی ندارم :)

 

ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین. (۱/۵ نمره)

+عکس چند نفر از بلاگر‌های آقایی که باهاشون یک مقدار صمیمی‌تر هستم رو دیدم و یک ویژگی میخوام و اون هم 

مو 

هست . خلاصه میخوام یک کمپین اهدای مو بزنم و موهاتون رو به این بدبخت اهدا کنید خدا خیرتون بده :)))))

حالا جدای از شوخی. دوست دارم کدنویسی رو یاد بگیرم که یک عده یاد دارن و غبطه میخورم . مورد دیگه هم که دیگه مشخصه . قلم برخی از کاربران هست که فعلا به اون درجه نرسیدم.

 

-برگتو بده . خیلی حرف میزنی!

 

+ آقا تو رو خدا . آقا خواهشا. قول میدیم دیگه تکرار نشه . آقا دیگه ...

 

-دفعه‌ی آخرت باشه هاااا

 

+چشم:)

 

 

۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.(۱۰ نمره)
 

+ای جان :) ۱۰ نمره . دم طراح سوال گرم . عجب سوالی طرح کرده ! ( مدیونید فکر کنید که طراح این سوال بنده هستم و بدونِ هیچ تغییری اینجا نمایان شده :)   )

یکم سخته . (برگه‌ی تقلبش را برمیدارد و مطالبی که در قسمت (فهرست مطالب) هست را میخواند:)  )

یک روزی داشتم فیلم انگلparasite  ) رو نگاه میکردم و وقتی تمومش کردم میخواستم که درباره‌اش پست بذارم بعد دیدم که یک نفر دیگه هم همزمان از همون فیلم پست گذاشت :)

اینکه میخواستم یک کاری رو شروع کنم و سوالامو از افراد مختلف میپرسیدم و میدیدم که همه کمک و البته حمایت میکنن.از برنامه‌نویسی و انتخاب رشته و کارهای تحقیقاتی خودم . مثلا معنی لغتی رو میخواستم بدونم . از یکی از کابرهای خیلی خوبِ بیان پرسیدم و ایشون خیلی کامل و جامع نوشتن.یکی دیگه هم انتخاب رشته بود که دیگه لطفی بود از جانب چند نفر از بلاگرها که کمکم کردن و البته خیلی چیزهای دیگه که نمیدونم چگونه تشکر کنم.

 

۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟
چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟ (۱ نمره)

 

+اول اینکه تشکر میکنم از افرادی که در طرح و یا ویرایش سوالات کمک کردن و یا همکاری کردن :)

دوم اینکه تشکر میکنم از هر کسی که در این چالش شرکت کرد که البته هنوز هم ادامه داره :)

سوم اینکه اگر کسی رو ناراحت کردم عذر میخوام چون ابدا قصد بدی نداشتم (البته این جمله تا حدودی مخاطب خاص داره :) ).

(چالش قبلی یک سری دلخوری‌ها به وجود اومد که همه‌اش تقصیر خودم بود.)

چهارم هم اینکه انقدر از جملات منفی در رابطه با وبلاگ و بلاگستان نگیم. آره افت کرده ولی نمُرده دیگه! کسی که تازه وارد بلاگستان شده این جملات رو ببینه قطعا آزرده خاطر خواهد شد.

پنجم هم اینکه جا داره بگم دلم برای وبلاگ‌نویس هایی مثل جناب قدح ، ح.شریفی ، آقا وحید ( pitek ) و آقای چاره‌ای تنگ شده است :(

 

-بدو برگت رو بده . فکر کردی خیلی زرنگی که داری تقلب میکنی!

 

+آق...

 

(برگه‌ام را به زور از زیر دستانم میکشد!)

 

یک نگاه به اطراف میندازم علاوه بر افرادی که کنارم بوده‌اند و از آنها در پاسخ دادن به سوالات تقلب گرفته‌ام(کسانی که در پست قبل دعوت کردم) چند تا صندلی هم خالی هست . گویا این افراد برگه‌ی امتحانی خود را سیاه کرده سریعتر برگه‌شان را به مراقب امتحان داده‌اند( =درسخونامون:) ) .افراد دیگری هم میبینم که در جلسه حضور دارند و دارند به سوالات جواب میدهند . فکر کنم همین افراد هستن (دعوت میکنم) :

 

اتاق گوشواره - بهار نارنج - ناهماهنگ - آرامم کن:) - فتل فتلیان - دنیای کامپیوتر - در حوالی اریحا - گاه نوشت - بی قفس - گم شده در خیال - افکار ناشناخته‌ی من - خاطرات زندگی یک نویسنده - تماشاگر - فاطمه الف - We are all dreamers - آپولو نگار - در |قدر مطلق| تنهایی - بــــــ لنــــدز ــــــد - خونه‌ی آبی - هنرمند تازه کار! - Abanam - گل زیبا - هنرنامه - در جستجوی کوچ - دژاوو - یک مشت حرف‌های خب که چی گونه - امیررضا کامیار - به طعم گل کلم  - improvision - آسمانم - علیرضا آهنی - یادداشت های یک پسر

 

و البته یک عده هم نمیدونم هستن یا نه چون یکم صندلی هاشون دوره . تشخیص داده نمیشن . فکر کنم این افراد هستن :) (احتمالا یک چند مدت وبلاگ‌نویسی نمیکنن) :

دارالمجانین - اشخانی - خزعبلات یک ذهن بی ثبات - پسر زمستان

و البته چند تا سالن دیگه هم دارن امتحان میدن که نمیشناسمشون :)

فکر کنم کسی رو از قلم ننداختم .

و هر کس دوست داشت شرکت کنه.

 

روز خوش :)

 

+همینطوری داره اسم یادم میاد.

شرمنده اگه اول اضافه نکردم به دعوتی ها

راستی این رو هم بگم که لازم نیست به همه‌ی سوالات جواب بدین! اگه سوالی فکر میکنین براتون سخته میتونین بگین «سوال بعدی :)»

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
 و البته این پست هم برای عده‌ای که میگفتن سوالات حالت خشک و مصاحبه‌ای دارن. شاید با یکم خلاقیت و داستان محور کردنِ چالش بشه ایده‌های قشنگی درآورد😊
سوالات هم مجموعه‌ای از سوالات نسبتا قدیمی و جدید بود که هم هوای وبلاگ‌نویس های تازه و جوان رو داشته باشیم و همچنین وبلاگ‌نویس های پیشکسوت :)
۲۰ شهریور ۹۹

خیلی ممنونم از دعوتتون.... نوشتم کامل...ولی مرددم برای نشرش. نمی‌دونم چرا.

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
:)
عجب!
به هر حال من که خوشحال میشم شرکت کنید تا از نظرات شما هم بهره‌مند بشم و بشیم :)
ولی خب هر جور مایلین :)
دعوت اجباری که نیست :)
۲۰ شهریور ۹۹

سلام :)

چه متفاوت نوشته بودین :))

ممنونم از دعوت‌تون، فکر کنم منم دیگه باید یواش یواش دست به نوشتنش ببرم!

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

این صرفا یک ایده بود که بگم میشه از حالت مصاحبه بودن دربیاریمش :) ولی ممنون :)

پس منتظریم :)
۲۰ شهریور ۹۹

خیلی متفاوت . خلاقانه نوشتید.

آقا اجازه؟فکر کنم منم جز شاگرد درسخونام

۲۰ شهریور ۹۹
پاسخ
ممنونم :)
بله البته :)
۲۰ شهریور ۹۹

سلام خخخ :)))

خیلی جالب بود و متفاوت با بقیه :)))

بسی لذت بردیم آقای معلم :)

۲۱ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

:)))

ممنونم :)
۲۱ شهریور ۹۹

مرسی از دعوت

جالبه ک ی چالش رسیده بود ذهنم اما خب الان خودم ب جالش دعوت شدم😅

ایشالله مینویسم در اسرع وقت:)

۲۱ شهریور ۹۹
پاسخ
:))
🙂
انشاالله :)
۲۱ شهریور ۹۹

ممنون بابت دعوت به این چالش :))

۲۱ شهریور ۹۹
پاسخ
:)
۲۲ شهریور ۹۹

چه خلاقیتی ! :)

قشنگ بود ، خسته نباشید

۲۲ شهریور ۹۹
پاسخ
ممنونم :)
سلامت باشین
۲۲ شهریور ۹۹

سلام بر آقا امیر عزیز و گرامی 

در چالش ایندفعه بطور کامل شرکت کردم و بصورت تکمیلی نوشتم. اگر کمتر می نویسم به این خاطر هست تا مطالعه هم بکنم. بالاخره نمیشه مطالعه را کنار بگذارم. 

این چالشت عالی بود. و اتفاقا این اثرگذاره. 

اینکه نوشتی چالش قبلی باعث دلخوری شد. تا حدودی درسته!!! من چالش را به چالش نکشیدم بلکه با چند حکایت تاریخی قصد جذاب کردنش رو داشتم که متاسفانه مثل اینکه برداشت مناسبی صورت نگرفته‌است. حتی دیدم یکی از نوشته‌های من سواستفاده کرده، من کی گفتم که این فاضلابه!!! حالا شاید کس دیگری را گفته ولی احتمالا منرا گفته. البته نوشته ایشان اصلا مهم نیست چون من شما را می شناسم و اگر ایشان را لینک نمی کردید اصلا وبش نمی خواندم. من فکر کردم لینکی از پستهای خودت هست که نبود. 

عرض کردم که شاید شخص دیگری را گفته ، ولی بهرحال. 

 

چالش ایندفعه شما عالی بود. منهم ارج نهادم. تشکر ، ممنونم که مرا نیز از یاد نبرده اید.  

 

درس شد برایم تا چالشی را با حکایات تاریخی جذاب نکنم چون ، خیلی‌ها اشتباه برداشت می کنند. خلاقیت بخرج دادی و مطمئن باش که این شرکت از بچه‌ها ، بیشتر اثرگذار هست. 

 

خوب! به این نتیجه رسیدم که کمتر به وب بیایم و کمی به دور و اطرافم رسیدگی کنم. الان اتاق خودم را حسابی تمیز کردم و دارم بقیه خانه را تمیز می‌کنم. ولی تا یکماه پیش ، چپ و راست اینجا بودم و کرختی در نوشتن نداشتم ولی کرختی در تمیزی داشتم. کلی کارتن و کاغذ پاره و خاک را تمیز کردم و دور ریختم. 

همچنین برای نوشتن این مصاحبه ، دقیقا پنج روز رویش کار کردم. پس تهیه مطلب هم زمانبره. بازهم تشکر. 

 

انشاءالله دوستانی پایدار باشیم و با دو حرف نرنجیم. منهم خیلی از اخلاقیات را درین مدت نوشتم تا از خودم دور کنم. 

الان هم دارم به زبان روان می نویسم. راستی نمرم چنده؟ 

 

یک ۷۵ صدم هم ارفاق بکن. 

 

انشاءالله معلم خوبی بشی. خودت میدانی که نقش آموزش ، با معلمانی نیک ، در کشور خیلی مهمه. 

 

این مدت کمی سکوت کردم تا مطالعه هم بکنم چون نمیشه دیگه مطالعه نکنم و باید خودم را در سطح بهتری قرار بدهم.

سکوت هم از مراحل رشد تدریجی هست. 

امیدوارم ناراحت نباشی. راستی شروع ترم نزدیکه. برایت آرزوی موفقیت دارم. 

کمی هم در فکر ایجاد یک جای مناسب هستم. شاید همین وب را با کمک وب دیگری از نو ساختم. 

تشکر. سپاس. سلامت باشی. 

 

۲۷ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام آقا اشکان 🙂

خیلی ممنون شرکت کردین:)

خب کلی حرف دارم باهاتون که بعداً در طی کامنت خصوصی خدمتتون عرض میکنم.

فقط این رو بگم که منظور ایشون از فاضلاب ، یک شخص دیگه این رو گفته بودن و حتی روح ایشون از پست شما هم خبردار نبود :)

بازم ممنون.ولی در کل بعداً باهاتون حرف میزنم . الان دسترسی به سیستم ندارم که بتونم باهاش تایپ کنم . الان با گوشی هستم متاسفانه .

و البته ببخشید که الان نمیتونم به کامنتتون جواب مناسبی بدم.

یا علی(ع) :)
۲۷ شهریور ۹۹

سلام 

خواهش می‌کنم. 

 

هستم خدمتت. 

 

پس بابت سوتفاهم هم عذر. 

 

منتظرم ، قدمت روی چشم. عجله نکن ، هروقت شد بیا ، در خدمتم. 

 

۲۷ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

خب تقریبا کارمون تموم شده. به زودی میام خدمتتون :)

۲۹ شهریور ۹۹

استاد چند بگیریم پاس می‌شیم؟
دژاوو نوک قلمش را ها می‌کند :)

۲۸ شهریور ۹۹
پاسخ
تا جایی که دوست دارین بنویسین
خودم اگه لازم شد بهتون ارفاق میکنم

به کسی نگینااا :)
۲۹ شهریور ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی