امروز خودم و چند تا توصیه

امیر + ۱۳۹۹/۶/۳۰، ۱۷:۰۹

رشته‌اش انسانی بود . با همدیگه کلی رفیق بودیم و هستیم .البته این رفاقت به خاطر رابطه‌ی فامیلی و اقواممون هست.

رتبه‌اش که خوب شد میخواست بره تربیت معلم. منم با کلی ذوق و شوق داشتم براش از شهر خودمون و دانشگاهش تایپ میکردم و یک دفعگی جواب داد 

 

-فعلا دغدغه‌ی من شهر خودمون و تهرانه

 

با اینکه این حرفش خیلی تو ذوقم خورد ولی احتمال خیلی زیاد قصد بدی نداشت از این حرفش و کلا هر چی که میخواستم در ادامه‌اش بنویسم رو  پاک کردم :(

 


 

در حدی نیستم که توصیه‌ی خاصی داشته باشم ولی چند تا نکته به نظرم خیلی مهمه.

 

البته پیشنهاد میشه که این پست رو بخونین .

 

۱-احساساتی تصمیم نگیرین. اینکه میخواین بمونین برای یک سال دیگه یا نه ، همه چی به خودتون بستگی داره. ولی اگه خواستید بمونید ، این موارد رو در نظر بگیرین و ممکنه خیلی از لحاظ روانی متحولتون کنه.(البته قبل از اینها بگم که خدا نکنه ولی یکم باید جدی بود)

-در این یک سال که میخواین بمونین خیلی حرفها ممکنه بشنوین ، هر کسی خواسته و یا ناخواسته حرفی ممکنه بزنه که باعث بشه شما ناراحت بشین. خودم با دوستام که پشت مونده بودن خیلی محافظه کار صحبت میکردم که یک وقت خدای نکرده ناراحت نشن.

-در این یک سال ممکنه بابت بیمار شدن کسی ناراحت بشین و یا حتی از دست دادنش که بین دوستام هم افرادی بودن متاسفانه. از این لحاظ هم در نظر بگیرین.

-در این یک سال ممکنه خودتون بیمار بشین و نتونین دیگه اونطور که باید و شاید درس بخونین. پسردایی خودم چند سال قبل پشت مونده بود و یکی دو ماه مونده به کنکورش ، کولون (روده‌ی بزرگش) نابود شده بود و برای چند هفته‌ای بیمارستان بود و از درس دور بود و این بیماری هم تا الان باهاش همراه هست و خوب نمیشه متاسفانه :(

-یک چیزی شبیه کرونا دوباره ایجاد بشه و کنکور به تعویق بیفته.

 

 

اینها خیلی مهمه . خودم میخواستم بمونم برای پشت ولی نموندم چون شرایط جسمانی و البته روحانی‌ام من رو یاری نمیکرد که بمونم و خداروشکر که نموندم.

این حرفا رو نزدم که کسی رو منصرف کنم . اینها مواردی بود که در دوستا و اقوام دیدم و گفتم یک وقت خدای نکرده حسرت نخورین . و این رو هم بگم که ممکنه هیچ کدوم از مواردی که ذکر شد رخ نده و کلی هم اتفاق باحال و خفن براتون بیفته :)

 

۲-گرفتن مشاور برای انتخاب رشته هم خوبه و هم بد . خودم مشاور گرفتم (به خاطر اینکه یکی از اقواممون مشاور گرفته بودن و مامان و بابام هم از اونها تقلید کردن :/ ) حقیقتش رو بگم ۲۰۰ تومن دادیم برای دو جلسه ، فقط جلسه‌ی اولش برام خوب بود و کلی اطلاعات از دفترچه انتخاب رشته بهم داد ولی جلسه‌ی دوم فقط اومد جدول انتخاب رشته‌ام رو چک کرد. گرچه ما اون ۲۰۰ تومن رو حلال کردیم و ۴ جلسه رفتیم سراغش برای همین انتخاب رشته 😂🤦🏻‍♂️

برای انتخاب رشته داداشم ، دخترعمه و پسرعمه‌ام و البته چندتا از کاربرای بیان بهم کمک کردن و البته یکی از این کاربرا که دیگه برام سنگ تموم گذاشتن و صمیمانه سپاسگزارم از ایشون :))))

 

۳-دفترچه‌ی انتخاب رشته . ۴۰ الی ۵۰ صفحه‌ی اولش خیلی مهمه و اون رو نخونین ممکنه در انتخاب رشته اشتباهات خیلی بزرگی مرتکب بشین پس حتما اون صفحات رو بخونین.

 

 

انشاالله که دانشجو شدید فعلا کار و ازدواج و موارد دیگه رو جدی نگیرین . پاشین اکیپی بریزین بیرون با همدیگه خوش بگذرونین و زندگی کنین و به قول معروف جوانیتون رو برای دو نمره درس و پول و کار حروم نکنین که دنیا اگه کمتر از دو روز نباشه خیلی بیشتر هم نیست :)

 

+ممکنه خیلیها از نتیجه ناراحت باشن منم ناراحت بودم و سال قبل همه رو در یک پست رمزدار نوشتم و خالی شدم و بعدش هم پست گذاشتم که بی‌مخ بیان اینجاست

و یکی از کاربرها هم در کامنت برام نوشتن

لعنتی چند روزه دنبالت میگردم :/

😂😑

 

آره منم این روزها رو داشتم و بعدش اوکی شدم و الان هم که خداروشکر راضیم :)

 

برای اون پست هم لطفا درخواست رمز نکنین ممنون :)

 

 

همممم

چرا من همش فکر میکردم امسال شما هم کنکور دادید؟

ولی از اون ور تو پست نوشتید "خداروشکر پشت نموندم" این یعنی دانشجویید؟

کلا قاطی کردم 😂 یه بیوگرافی از خودتون بدید راحت شم 😅

۳۰ شهریور ۹۹
پاسخ
عجب!

چشم :)

به نام خدا 
امیر+ هستم 
ورودی سال ۹۸
سابقه پشت کنکور موندن هم ندارم و نظام جدید و به قول معروف خط شکن موشهای آزمایشگاهی نظام آموزش و پرورش هستم :)

۳۰ شهریور ۹۹

سلام :)

ممنون از راهنماییاتون

۳۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)
کاری نکردم :)
امیدوارم به دردتون خورده باشه.
۳۰ شهریور ۹۹

آهان

آخه من پارسال نتونستم کنکور بدم موندم خونه ، یه لحظه قاطی کردم

هم پایه بوده ایم :)

پس خوش به حالتون ، چون شماها اولین کسانی بودید که از نظام جدید کنکور دادید ، خیلی راحت بود

امسال کنکور خیلی سخت بود ، خدا رحم کنه به بچه ها

کنکور منم نتایجش هفته سوم مهر میاد

۳۰ شهریور ۹۹
پاسخ
بله :)

بله کنکورمون خیلی راحت بود . 
یکی امسال که دیدم و شنیدم انگار وحشتناک بوده و نیم ساعت هم دیرتر برگزار شده و مشکلات خاص خودش رو داشته که مطمئنا هیچ کس عادت نداشته!

انشاالله که بیانی‌ها از نتایج راضی باشن :))
۳۱ شهریور ۹۹

سلام و عرض ادب 

توصیه‌های خوبی بود. منهم با وجودیکه خودم با دو مدرک عالیه ، کاره ای نشدم ولی هیچکس را از درس خواندن سرد نمیکنم. 

منهم اگر کسی بود تا راهنمایی ام کنه دامپزشکی نمی خواندم که بعدش کلی مشکل داشته باشم. بعدش هم تاریخ ادبیات خواندم و تا فوق فوق ادامه دادم ولی وقتم گذشت و بجایی نرسیدم. فقط مدرکش برام مانده ، که برای یکی مثل من باید واقعا بلد باشه و مثل کسانی نباشه که مدرک دارند ولی سوال ساده را هم جواب نمی دهند.

ناراحت نشو. شاید شرایط اینکه از تهران خارج بشه را نداره. 

فقط این یکسال که گفتی منظور کروناست یا اینکه بیان فقط یکسال دیگه هست و بعد نیست ؟ 

نه ، شاید کمتر فعالیت کنیم ولی هستیم. 

کلامت درسته ، بخصوص اینکه کسی برای راهنمایی واقعی و دلسوزانه باشه. 

آره ، یکجوری باشه که از جوانی هم لذت ببرند. 

این مسأله هم حل بشه که بالاخره هرکس وقت داشت کامنت بگذاره و پاسخ بده. یعنی دوستی ماندگاریش به زود و یا دیر جواب دادن نباشه. آخه دیدم که مثلا فردی ناراحت شده و فکر کرده جوابش داده نمیشه. بالاخره مریضی هست. کار خانه هست. خرید خانه هست. کمک حالی به اهل خانه و محل هست و... 

کلا حرفهات رو درک کردم و قبول. 

همچنین ، چرا فکر می کنی در حد و سن و سال ، توصیه نیستی. توصیه‌های مثبت و کارایی دار سن نمیخواد. بعدش شما دیگه بزرگی و خیلی از مسائل را حداقل بچشم خودت دیدی. 

 

موفق و موید باشی. 

 

۳۰ شهریور ۹۹
پاسخ
سلام :)

بله درسته.


تهرانی نیست. همشهری‌مونه . 

یک سال برای پشت موندن منظورم بود :)
انشالله که همه باشن در بیان. 

بله درسته . من از دیشب کامنتها رو دیدم ولی شرایط مهیا نبود که جواب بدم و الان جواب میدم :)

ممنون از شما. چون همیشه افرادی هستن که از من بهتر توصیه میکنن و توصیه‌هاشون مفیدتره . اینها صرفا تجربیات من بود. شما لطف دارین :)

متشکرم . همچنین شما‌ :)
۳۱ شهریور ۹۹

با اینکه چن سالی مونده ولی دوست دارم تجربیات بقیه رو بخونم 

شاید یکی از دلایلش این باشه که افرادی رو دیدم که درسشون خوب بوده ولی چون تصمیم اشتباهی گرفتن برای رشته و اینا به اون چیزی که خودشون انتظار داشتن نرسیدن

۳۱ شهریور ۹۹
پاسخ
منم قبلا خیلی دوست داشتم :)
حرفتون کاملا درسته.
۳۱ شهریور ۹۹

خوب گفتی؛ کنکور نصف عظمتش هم ارزش نداره

۱ مهر ۹۹
پاسخ
دقیقا :)
۲ مهر ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی