دوبل :/

امیر + ۱۳۹۹/۸/۲۰، ۲۰:۰۸

-یکم فرمون رو بگیر راست داری می‌خوری به سپر ماشین جلویی.

 

+واقعا؟ مطمئنین؟

 

-(با عصبانیت) یعنی چی من مطمئنم . من بیشتر می‌فهمم یا تو ؟‌هان؟

 

فرمان را به طرف راست می‌گیرد.

 

-همه‌اش می‌گه مطمئنم اه :/

 

زمانی که ماشین صاف شد. فاصله با جلو نسبتا خوب بود. یعنی طبق معیار استاندارد که یک متر بود. اما فاصله با کنار خیلی خیلی زیاد بود.

 

-تازه خوب شد گفتم که یکم فرمون رو بگیر راست که داخل‌تر رفتی وگرنه که فاصله‌ات خیلی بیشتر می‌شد.

 

تازه این بین هم راهنما نزده بود! یکی از دلایلی که برای دفعه‌ی قبل رد شدم. وسط دنده عقبم ناگهان راهنمای ماشین خاموش شد و افسر هم همان‌جا به من گیر داد.

به هر حال در دلم گفتم 

.این هم رد شد!

 

از ماشین پیاده شد.  رفتم سمت قسمت صندلیِ راننده. کنارِ درِ افسر ایستاده بود. 

 

-ببین عزیزِ دلم . تا ۷۲ ساعت دیگه‌ اگه از طرف راهنمایی و رانندگی بهت زنگ زدن که باید جواب بدی و ... اگرم که نه یعنی کاملا قبول شدی

 

صحبت‌های افسر نشان می‌داد که فرد مذکور در بالا در امتحان قبول شده است.

 

و من :

.🙄 

این که رد شده بود!!!!!!

 

به هر حال از فرط تعجب تا حدی خوشحال شدم که افسرِ‌ مهربانی کنارم نشسته و می‌خواهد افراد را قبول کند. نکته‌ی قابل توجهِ دیگری که وجود داشت این بود که تنها کاری که افسر دستور می‌دهد تنها پارک دوبل می‌باشد و شاید ۲۰ متر رانندگی در خیابان. همین و بس.

 

افسر به من:

-برو

 

مراحل اولیه را انجام دادم و برای اینکه به افسر هم بفهمانم که حواسم هم هست از اون پرسیدم 

 

.آیا لازمه که آینه قسمت شاگرد رو هم تنظیم کنم؟

 

-نه خودم تنظیم می‌کنم.

 

واقعا استرس نداشتم.صادرکات را بار دیگر مرور کردم و دنده را ۱ کردم و ترمز را هم کشیدم پایین. کلاچ را تا ته گرفته بودم. راهنما را زدم و کم‌کم کلاچ را بالا می‌آوردم. اندکی گاز دادم. وقتی فهمیدم که ماشین حرکت نمی‌کند گاز را بیشتر کردم اما طوری نبود که صدای گاز اذیت‌‌کننده باشد.(یکی دیگر از دلایل رد شدنم برای بار قبلی)

خلاصه ماشین حرکت کرد و خاموش نشد (اصلی‌ترین دلیل رد شدنم برای بار اول) و ایست خروج را انجام دادم.(یکی از دلایل رد شدنم در بار دوم).و حرکت کردم. چند متر جلوتر ماشین پارک کرده بود و من هم می‌دانستم که همان ماشین را برای دوبل می‌خواهد.

 

-دوبلش کن.

 

.مجاز نیست.

 

-برو.

 

راهنما را می‌زنم. فاصله با ماشین کناری خیلی خوب بود. اولین مرحله ، اولین فرمان بود. اولین فرمان انجام شد. دومین مرحله ، دومین فرمان ماشین بود که دو دورِ کامل باید طرف دیگر چرخیده شود.در ابتدایی چرخیدن. راهنما خاموش شد(همانطور که قبلا ذکر شد یکی از دلایل رد شدن در مرحله‌ی قبلی) راهنما را روشن کردم. دوباره فرمان رو چرخاندم. راهنما بلافاصله خاموش شد. دوباره روشن کردم. خاموش شد. دوباره روشن کردم. خاموش شد.

 

-ایست.

 

.چرا؟

 

-ماشین خورد به جدول

 

. :|

 

پیاده شو.

 

از بس حواسم به راهنما بود که حواسم نسبت به سرعت ماشین در حین پارک دوبل نبود. دیگر آن مراحل خاموش کردنِ ماشین را هم درست انجام ندادم. از ماشین پیاده شدم. 

 

-تمرین کن پسرم.

 

. نمی‌شه حالا یک فرصت دیگه بدین .یک دونه خطا داشتم. من همیشه دوبل‌هام خوب می‌شه.

 

-تموم شد دیگه. ایشالا دفعه‌ی بعد.

 

و چه قدر از این کلمه‌ی «ایشالا» بدم می‌آید. انگار هر کسی برای اینکه قضیه ر ماستاملی کند و بپیچاند از این کلمه استفاده می‌کند و قضیه حل می‌شود.

خودم هم تعجب کردم که نفرِ قبلی با آن وضع فاجعه‌ی رانندگی چجوری توانست قبول شود و حتی به او کمک کرد. لااقل خطایش کمتر از خطای من نبود. اما...

 

وقتی بابا هم خبر رد شدن دوباره‌ی بنده رو شنید. ناراحت نشد. چون می‌دانست که اینجا دیگر تقصیر من نبود. شاید هم بود. شاید بنده کوچک‌ترین مسائل را هم جدی می‌بینم. شاید عملِ «راهنما زدن» در اینجا هیچ‌ ارزشی نداشته باشد اما این عمل دفعه‌ی قبلی بلای جانم شده بود و به خاطر اینکه راهنما خاموش شده بود و روشنش نکردم ، ایراد گرفت و در برگه یادداشت کرد. به هر حال هر تجربه‌ای صرفا سودمند نیست و ‌می‌تواند زیان آور شود. 

 

افسر مفتی بود. از اینجور افسرها کم پیدا می‌شود که فقط یک عدد دوبل بگیرد و قبول و یا رد کند.

نمی‌دانم دفعه‌ی بعدی چه زمانی می‌شود اما به هر حال امیدوارم دفعه‌ی بعدی آخرین بار باشد.

همش خاطره است:)

۲۰ آبان ۹۹
پاسخ
چی بگم :)
به امید اون روز که اینها خاطره می‌شه :)
۲۴ آبان ۹۹

سلاام :))) 

اصلا نگران نباشید، خداروشکر که تونستید آروم باشید این خودش خیلییی مهمه

افسر خوب هم کم هست ولی بازم پیدا میشه ان شاءالله

من خودم پیشکسوت بودم دیگه از بــَــس امتحان دادم تا قبول بشم😂😂😂

خیییلی استرس میگرفتم :))))) 

یادش بخیر😅

 

 

+الانم یه دوسالی هست فکر کنم که رانندگی نکردم و یادم رفته کلا :'') 

۲۰ آبان ۹۹
پاسخ
سلام :)

بله ممنون.
امیدوارم یکی بعدی هم آدم خوبی باشه:)
😂😂

+به نظرم باز هم رانندگی کنین خیلی خوبه :)
۲۴ آبان ۹۹

ای وای

بار سومه رد میشید؟ اشکالی نداره

من نرفتم کلاس تا حالا. ولی بابام یادم داده. هیچ جوره نمیتونم عین آدم ماشینو راه بندازم. خاموش میشه:/

+موفق باشین ، انشالله دفعه بعد قبولید 🙏🌹

۲۰ آبان ۹۹
پاسخ
دفعه چهارم بود :(
کلاچ رو تا ته نگه‌دارین و کم کم بیارین بالا تا جایی که ماشین شروع به لرزش کنه از اونجا به بعد خود ماشین بدون هیچ گازی حرکت می‌کنه به شرطی که کلاچ رو تا همون حد نگه دارین و دیگه بالا نیارین و دنده هم یک باشه و ترمز رو هم بکشین پایین.

ممنونم :)
انشاالله.

+نمی‌دونم علاقه دارید یا نه . ولی اگه واقعا می‌خواید رانندگی کنید حتما سریع‌تر برای ثبت نامش اقدام کنین چون هر چند وقت یکبار شهریه‌هاش گرونتر می‌شه متاسفانه.
۲۴ آبان ۹۹

موفق باشید *-*

۲۰ آبان ۹۹
پاسخ
ممنون :)

۲۴ آبان ۹۹

من فک کنم بار چهارم قبول شدم و یادمه دقیقا قبل از اینکه نوبت گروه ما بشه، از آموزشگاه اومدن به افسر گفتن تعداد زیاد شده (یه همچین چیزی) و اونم یه کم قاطی کرد که باید سریع‌تر امتحانشو بگیره. ما هم ترسیدیم که الان می‌خواد برا بالا بردن سرعتش سر چیزای کوچیک همه‌مونو رد کنه :)) ولی برعکس شد، فک کنم فقط یه پارک دوبل ازم خواست و طولش نداد زیاد. و قبول شدم :))

 

ایشالا دفعه‌ی بعدی آخرین باره. موفق باشین :)

۲۰ آبان ۹۹
پاسخ
فکر کنم برای ما هم همین اتفاق افتاده که فقط یک دونه دوبل می‌گرفت.

انشاالله :)
ممنون :)
۲۴ آبان ۹۹

تمام خاطرات دوران آزمون رانندگی خودمو تداعی شد :...

من هم چهار.. پنج باری آزمون دادم و رد شدم...  که البته مقدار زیادیش اشکال خودرویی و ابعاد قدی من بود که تو ماشین درست جاگیر نمیشدم. مثلا کلاچ انقد بالا بود  و ارفاع مچ تا زانوی من تا فرمون جا نمیشد و با چه مکافاتی مواجه بودم. 

یه بارم فقط بخاطر نگاه نکردن به آینه موقع پارک کردن.  یه بارم بخاطر فاصله داشتن پارک دوبل با جدول.    در کل برای بار آخر دیگه گفتم شد شد... نشدم به درک دیگه امتحان نمیدم!

که دیگه خوشبختامه دفعه اخری ماشینه یه خورده روبه راه تر بودو فرمونشم هیدرولیک.. ارتفاع صندلیشم برام مناسب بود .. دیگه خدارو شکر قبول شدم.   من اونموقع آخه بزور حین خدمت سربازی مرخصی میگرفتم برای این آزمون رانندگی.  و همیشه هفته ای یه بار آزمون میگرفتن.

امیدوارم دفعه بع با کمترین استرس و ریلکس آزمونتو با موفقیت پشت سر بذاری :)

۲۱ آبان ۹۹
پاسخ

خودرو که کلا اشکال داره😂😂
ولی ماشینی که امتحان می‌گیرن تیبا هست و ماشینی که تمرین می‌کنیم پرایده و ساختارشون تا حدی فرق داره🤦‍♂️😑

چه‌قدر سخت بوده برای شما😶

ممنون 🌹
۲۴ آبان ۹۹

امیدوارم

۲۱ آبان ۹۹
پاسخ
:)
۲۴ آبان ۹۹

من هنوز گواهینامه نگرفتم استرس افتاد به جونم:(

امیدوارم موفق بشین

۲۶ آبان ۹۹
پاسخ
خب
دفعه‌ی اول که هیچ ترسی نداره ولی دفعات بعدش ترسش بیشتر می‌شه اما در کل چیزی نیست 
چیزی که مهمه اینه که با اینکه می‌دونم چیزی نیست اما باز هم استرس دارم:)
ممنون
۲۶ آبان ۹۹

منم اتفاقا دفعه اول رد شدم چون کلاج ماشین انقدر بالا بود که بهش تسلط نداشتم و چند بار خاموش کردم و چون نفر آخر توی ماشین بودم و همه جلوتر از من رد شده بودن داشتم پشت فرمون میلرزیدم! و خب رد شدم و تو گرمای اوایل شهریور داشتم گوله گوله اشک میریختم اما دفعه دوم با اعتماد به نفس کامل رفتم و فقط یه دوبل خیلی تمیز! رفتم و قبول شدم. آن لحظه در پیییوسسست خود نمیگنجیدم! تو امتحان تو شهری رعایت قوانین و مسلط بودن خیلی مهم تر از دستفرمون خوب داشتنه

۳۰ آبان ۹۹
پاسخ
به قول آقای سربه‌راه اینها همه خاطره می‌شه :)

بله درسته تسلط خیلی خیلی مهمه :)
۳۰ آبان ۹۹

همین چیزارو میبینمم که نمیرم شهری امتحان بدممم😅

بس که هی ترسوندنم والا آیین نامه رو خیلی وقته دادم و باره اول قبول شدم

۱ آذر ۹۹
پاسخ
اگه ترسوندم معذرت می‌خوام 😅

به نظرم استرس به مرور کم می‌شه :)
۲ آذر ۹۹

بنظرم نمیشه اتفاقا زیاد ترم میشه ارهه فکر کن من هی میگفتم واسم نوبت بزنن بعد یه روزقبل از شهریی میگفتم جاییم دیگه مسئولش گفت بخوای بیایمم اسمتو نمینویسم😂😂🤦🏻‍♀️

۴ آذر ۹۹
پاسخ
🤣🤣🤣
۵ آذر ۹۹

یاابالفضل :/

۳ آبان ۰۰
پاسخ
راستی ممکنه دفعه‌ی اول استرس نداشته باشی . ولی در کل اینجور مواقع قرص پرپرانول می‌خوردم و واقعا اوکی می‌شدم 

خواستی امتحان کن برای آزمون رانندگی :)
۳ آبان ۰۰

باشه حتما @_@

۳ آبان ۰۰
پاسخ
یک چیز دیگه هم الان یادم اومد :/

برو ببین که کجا باید امتحان بدی. یکم اونجا رو بگرد که چجوری هست خیابوناش و چند تا از کوچه‌ها و یا جاهاش ورود ممنوع دارن و ... 
موفق باشی :)
۳ آبان ۰۰

آره خیابونش ثابته خداروشکر، برنامه دارم یکی دوبار قبل امتحان اونجا تمرین کنم.

شکراً یا عزیزی:)

۳ آبان ۰۰
پاسخ
یک روزی باید بری که اونجا آزمون نگیرن. مال ما  دو روز در هفته بود. روز دیگه ممکنه بهت گیر بدن ... چون هر هفته آزمون می‌گیرن دیگه 
۴ آبان ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">