در رابطه با چند روز اول سال

امیر + ۱۴۰۰/۱/۴، ۲۲:۳۳

۱-تصمیم گرفتم که پادکست گوش کنم. البته نه هندزفری دارم و نه هدفونی که بشینم و گوش کنم . اما به نظرم می‌تونه یک بخشی از روزهام رو در بر بگیره. سایتی سراغ دارید که پادکست‌های باکیفیت و مختلف داشته باشه. البته نمی‌دونم چه نوع پادکستی دوست دارم :( ممنون می‌شم یکی توضیح بده.

 

۲-رفتیم به دیدن مامان بزرگ و بابابزرگ :| بله می‌دونم کرونا هست و این حرفا ولی خب دیگه چه می‌شه کرد . حرفی هم ندارم که بزنم :(

 

۳- وقتی کوچیک جمع باشی دقیقا باید همه‌ی کارهای مهمونی رو انجام بدی. همه چی باید تعارف کنی. دور بدی و اینا. واقعا متنفرم بابت این کار هی خم و راست بشم :| حالا این همه خم و راست می‌شی کسی چیزی هم برنمی‌داره . باز خداروشکر کرونا اومد و مهمونا کمتر شدن. وگرنه یادمه. دقیقا هر ۲۰ دقیقه یکی با کل اهل و عیال میومدن خونه‌ی بابابزرگ و مامان بزرگم و دیگه خودتون در نظر بگیرین که شاهد چه اتفاقات تلخی بودیم . دیوار هم از من کوتاه تر نیست که . اولین نفری که پیدا می‌شه و دیواری ازش کوتاه‌تر نباشه من هستم و طبیعتا همه‌ی کارها می‌افته گردنم 🤦‍♂️

 

۴- می‌خوام یک طرحی تا ده روز آینده بزنم و نیازمند چند تا تصویر پیش زمینه قشنگ در رابطه با خط نستعلیق پیدا کنم. هیچی پیدا نمی‌شه 🤦‍♂️ واقعا چرا یک سایتی در ایران مثل freepik پیدا نمی‌شه ؟! کلی کسب و کار راه‌ می‌ندازه کلی هم درآمد داره :| نیاز به فیلترشکن هم نیست :( یکی اگه می‌دونه بیاد توضیح بده.

لینک آدرس سایت فری پیک  (قبلش جیز شکنتون رو فعال کنین البته)

 

۵- تا الان هم تقریبا هر کاری کردم صرفا استراحت بوده و کمتر اطراف گوشی و لپ تاپ بودم. هر چند که باز هم کم نبوده.

 

۶- باورم نمی‌شه با دوستم نزدیک به دو ساعت به صورت مجازی حرف زدیم. این همه حرف از کجا اومد آخه ؟‌ :|

 

۷- ویرگول اومد یک ویدیو داد برام که فعالیتم در سال ۹۹ چجوری بوده. حقیقتا بیشتر از اینکه تعریف کنه بهم توهین کرد. آخه ۴ هزارم میلی ثانیه در افزایش سرانه‌ی مطالعه‌ی کشوری تأثیر داشتن شد عدد؟ :|

 

۸-گفتیم از دست افرادی که میان پیوی و عید رو تبریک می‌گن خلاص می‌شیم امسال اینطوری هم نشد. یعنی با یک نفر یک سال بود که اصلا صحبت نکرده بودم و اصلا هیچ گونه ارتباطی نداشتم . حتی همکلاسی هم نبودم (ترم یک بودیم فقط که دو سال قبله) اومده پیویم کلی متن نوشته و حلالیت خواسته :|

 

۹- قضیه هکسره چیه؟ هنوز متوجه نمی‌شم. با ذکر مثال لطفا. ممنون :)

ویرگول همون ویدیو واسه منم فرستاده و تازه فهمیدم 3 سال پیش اونجا اکانت داشتم, رفتم درخواست حذف دادم

 

منم کوچیکه هستم و درکت می کنم, رو اعصاب اونجاست ظرف میوه و شیرینی جلوی مهمون هست ولی باز ما باید بریم ظرف برداریم بریم تعارف کنیم, خب بردار خودت!

 

من تو چت سریع حوصله ام سر میره اما وای به حضوری!

۴ فروردين ۰۰
پاسخ
پس از امسال شروع کرده این کارش رو که ویدیو داده  :)

آخ آخ دقیقا. بعد تازه مثلا می‌گن چه کم تعارف می‌کنی دوباره برو تعارف کن 🤦‍♂️

حضوری که هیچی کلا باید یک دور با همه روبوسی و احوال پرسی کنی 🤦‍♂️😑
۵ فروردين ۰۰

سلام

۱) یه اپ مخصوص پادکست بریزید مثل Castbox. از اونجا می‌تونید کلی پادکست پیدا کنید.

۷) منم ۳ ده‌هزارم ثانیه سرانه‌ی مطالعه رو افزایش داده بودم 😂 فکر کنم هزینه‌ی ویدیو ساختن برا ما بیشتر از کاری بود که ما براشون کرده بودیم :))

۹) هکسره تشکیل شده از ه + کسره :| منظور ازش اشتباه به کار بردنِ املایی و نگارشی ـه آخر کلمات و کسره به جای همدیگه‌س. مثل وقتی که یکی «کتابِ خوب» رو بنویسه «کتابه خوب». یا برعکس به جای اینکه بگه «این کتاب چه خوبه» می‌نویسه «این کتاب چه خوبِ» (تازه اگه ننویسه چِ خوبِ 😑). (خدایا تو شاهدی که این غلطای نگارشی رو فقط واسه جا انداختن موضوع نوشتم!)

۴ فروردين ۰۰
پاسخ
سلام.

اول یک نگاه به اپش نگاه کردم فکر کردم خارجیه. الان که نصبش کردم دیدم ایرانی‌ هم داره متشکرم :)

دقیقا😂😂😂

آها که اینطور. مثل اینکه خیلی خیلی روی این قضیه حساس هستین 😅
۵ فروردين ۰۰

:) سال نو مبارک

رفتم یه دفتر خریدم >_<

۴ فروردين ۰۰
پاسخ
مرسیییییی بسمنبسکینبکیسن؛إیئ»
عید خودت هم مبارک :)

دفتر برای چی؟

+خوش برگشتی
۵ فروردين ۰۰

سایت پادکست رو نمیدونم فکر کنم این بدردت بخوره : 

https://podcasts.google.com/

ولی پیشنهاد من اپلیکیشن های همین کار هست خود گوگل هم اپ پادکست داره ولی خب کست باکس بنظرم بهتره حالا خودتم یه سرچی بزن .. 

درمورد ه کسره هم بگم الان اسم من روی پروفایلم چیه ؟ خودسجاد ولی چی تلفظ میشه خوده سجاد .. همون "ه" بین کلمه خود و سجاد میشه ه کسره .. همون ه که تلفظ میشه ولی نوشته نمیشه .. به صورت ــِـ تلفظ میشه :) 

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
گوگل هم پادکست داره؟ عجب!

کست باکس رو یک نفر دیگه هم پیشنهاد دادن خیلی ممنون :)

آها آها متوجه شدم :) ممنونم
۵ فروردين ۰۰

هکسره یعنی وقتی ه آخر کلمه معنی است بده ، ه بذاری ولی وقتی برای ربط استفاده میشه ،  کسره بذاری

مثل این:

 

شالِ مریم

این شالِ مریمه

 

شاله مریم غلط میشه

شاله مریمِ هم غلطه

 

+عیدتون مبارک :)

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
زیاد دیدم این موارد رو . الان که متوجه شدم فکر کنم خودم هم حساس شدم روش 😅😅😅

ممنونم.


کدوم عید؟
جفت عیدا
روز جوان و عید نوروز؟ 
ممنونم عید شما هم مبارکا :)
۵ فروردين ۰۰

ه کسره:

https://virgool.io/@omidrajabi/no17-dhvjfgi0dcnc

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
چه فرمول بندی هم کرده بود یاد کنکور افتادم  . 
ممنون :)
۵ فروردين ۰۰

چهار هزارم میلی ثانیه 😂😂😂😂

 

اینکه قضیه‌ی‌ هکسره چیِ رو هم بقیه به طوره کامل توضیح دادن، من چیزه دیگه‌ای نمی‌گم. واقعا رعایت نکردنه این موضوعه مهم، خیلی رو مخِ و می‌رِ رو اعصاب. 

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
🤦‍♂️😂😂😂

آره مثل همین جمله ی آخرتون :))
۵ فروردين ۰۰

سلام :)

برای خط نستعلیق، یه سر به اینجا بزن یا این عبارت رو گوگل کن: 

persian calligraphy

 

خوب بود؟

 

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
سلام عزیز دل :)

مثل اینکه باید به انگلیسی و سایت‌های خارجی پناه بیاریم. متشکرم :)

دارم می‌گردم. حداقل اینه که چند تا طرح دارم می‌بینم که قشنگن :)
ممنونم.
۵ فروردين ۰۰

https://www.instagram.com/p/CJYkAgNBizi/

 

اینجا چندتا پادکست تو حوزه روانشناسی معرفی کرده

چندتاشون رو دنبال میکنم عالین :)

۵ فروردين ۰۰
پاسخ
این آقایه چه آشناست 

ممنونم :)
۵ فروردين ۰۰

سلام 

پادکست منم یه چند تا سراغ دارم براتون لینک و آدرس رو می‌فرستم :)

آخرش متوجه نشدم پادکست با ویس چه فرقی داره 😕

۶ فروردين ۰۰
پاسخ
سلام سلام.

ممنون.

ویس موسیقی و اینا فکر کنم نداره.
ولی خودم هم خیلی فرقشون رو نمی‌دونم ولی اسمش باکلاس‌تره پادکست 😅
۶ فروردين ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">