یخ‌شکن (۴) - انتخاب واحد ۲

امیر + ۱۴۰۰/۶/۲۱، ۲۰:۳۷

+یکسری جاها رو اشتباه نوشته بودم که داخل پرانتز اصلاحیه‌اش رو نوشتم. انتخاب رشته (انتخاب واحد) اعصاب نمی‌ذارن که 😑

 

دیشب همراه با دوستام برنامه رو چیدیم و یک برنامه‌ی نسبتا سنگینی شد. یعنی اینکه از ۷ روز هفته ۴ روز از صبح تا شب کلاس داریم. اون هم کلاس‌های ۳ ساعته که احتمالا ۱ ساعت و نیم درس می‌ده و یک ربع استراحت و یک ساعت هم دوباره درس می‌ده و قراره هر شب با سردرد شدیدی به رخت‌خواب بریم. البته دانشگاه در رابطه با انتخاب واحدها یک سری تذکرات رو داد و ما هم اون تذکرات رو مهم در نظر نگرفتیم و کار خودمون رو انجام دادیم و بسی هم خرسندیم :)  تعداد واحد‌ها هم ۱۹ تا شد!

امروز صبح ساعت ۸:۳۰ قرار بود که بریم سامانه گلستان تا انتخاب واحد رو انجام بدیم. اینترنت دانشجویی‌ام دیشب تموم شده بود و دیشب یک بسته اینترنت همراه اول یک ماهه خریدم ، نامحدود ، از ساعت ۲ صبح تا ساعت ۱۱ ظهر (همین‌جا هم بگم که این اینترنت خیلی کاربردی هست و قیمتش هم کمه و شما هم خواستین فعال کنین ممکنه بعدا گرون بشه 😬). خب داشتم می‌گفتم . اینترنت دیتا خریدم که مشکلی بابت قطعی وای فای نداشته باشم.

-شمارش معکوس برای انتخاب رشته (انتخاب واحد) شروع شد. ۵ ... ۴ ... ۳ ... ۲ ... ۱ و برررووو : دقیقا همینطوری بودم. سریع صفحه‌ی انتخاب واحد رو باز کردم. یکی یکی واحد‌هایی که می‌خواستم رو برداشتم. این عمل شاید سه الی ۴ دقیقه طول کشید و خیلی سریع ثبت رو زدم و بعدش هم چک کردم که مشکلی بابت کسری واحد‌ها نباشه و همه چی اوکی بود و اومدم یک چیزی رو چک کنم و دیدم که سامانه هنگ کرده :) یک مقدار صبر کردم ولی هنوز هم مشکل داشت و کاری رو انجام نمی‌داد. سریع اومدم بیرون که یک مقدار سرور سبک‌تر بشه و جا برای یک نفر دیگه باز بشه و بتونه انتخاب واحد بکنه . ولی متأسفانه مشکل خیلی بزرگتر از اینا بود :)‌ سامانه به کل هنگ کرده بود و از دسترس هم خارج شد! داخل گروه دوستام و دانشگاه بودیم تا ببینیم که مشکل چی هست. بعد چند دقیقه پیام اومد که یک امتحانی همون موقع داشته برگزار می‌شه و برای همین سامانه قطع شده :) آخه بزرگوار ، چه زمان برگزاری امتحان هست؟ :) بعدش هم یک پیام اومد که سامانه تا ساعت ۱۲ ظهر بسته هست و باید مجدد انتخاب رشته (انتخاب واحد) کنین! این رو خوندم کلا لپ‌تاپ رو خاموش کردم و رفتم بیرون . یعنی چی باید مجدد انتخاب رشته (انتخاب واحد) کنیم؟ من ثبت کرده بودم واحد‌هام رو دیگه :|

داخل گروه دانشگاه بحث کردیم که یکی از مسئولین صنف که انگار صبح کلی نمک خورده بود اومد و دقیقا همین جمله و ایموجی رو گفت :« نترسین به همه کلاس می‌رسه😂» و من:😐😐😐 خب پلشت کلاس که فقط مهم نیست ، تایم و استادش هم مهمه! در جوابش نوشتم:«بله حق با شماست (...) » داخل پرانتز رو خودتون پر کنین مثلا ببند فکو بابا (خیلی مودبانه‌اش :))))) ) البته اونجا ننوشتیم پرانتز رو چون قطعا می‌تونست هر جمله‌ای ازش برداشت بشه 😂 

از قسمت‌های جالب دیگه‌ای هم که بود یکی از دوستام درس «کارورزی» رو که یکی از دروسی بود که این ترم باید برمی‌داشتم رو نمی‌تونست برداره. دلیلش چی بود؟ دلیلش این بود که درس «تربیت بدنی» رو دو سال قبل پاس نکرده بود😐😂 و این درس پیش‌نیاز کاورزی بوده گویا ! حالا ارتباط این دو تا درس به همدیگه رو نمی‌دونم ولی خیلی خندیدیم سر این مورد.

مشکل دیگه‌ای هم که بود این بود که ساعت ۱۲ ظهر دقیقا زمانی می‌شد که دیتا ندارم! و برای همین مورد دوباره یک دیتای یک روزه خریدم چون به وای فای و مودم اصلا اعتماد نداشتم🤦‍♂️😑

ساعت نزدیک ۱۲ بود که سریع رفتم سامانه رو چک کردم و دیدم که باز هست به دوستام اطلاع دادم و بعد هم رفتم داخل که ببینم واحد‌هام ثبت شدن یا نه که دیدم ثبت شدن. منتها درس کارورزی که برداشتم از ۱۵ نفر ۸ انتخاب کرده بودن در حالیکه بعضی دیگه از استادا ۱۵ نفرشون پر شده بود! من هیچ شناختی از استادا نداشتم و کسی هم چیزی نمی‌گفت که اون واحد پر نشه. فقط تعریف این استاد رو از یکی دیگه شنیده بودم و برای همین برداشتم. البته تنها استاد خانوم هم بود هم کم‌ بی‌تأثیر نبود. چون یک فارغ‌التحصیل توصیه کرده بود که استادای خانوم هم خوب درس می‌دن و هم اینکه خوب نمره می‌دن و راه میان با دانشجو. البته از اسمی که خانومه داشت به نظر میومد ۶۰ سالش باشه 😬

خلاصه کار من تموم شد رفتم سراغ دوستام که ببینم مشکل اونا چیه . یکیشون نمی‌تونست یک واحدی رو ثبت کنه و خطا می‌داد « این واحد برای رشته‌ی شما تعریف نشده است!😐» در حالیکه من همون واحد رو ساعت ۸:۳۰ برداشته بودم و چند نفر دیگه هم همین مشکل رو داشتن.

بالاخره هم این انتخاب رشته‌ی (انتخاب واحد) به شدت سمی تموم شد و رفت پی کارش و یک پیام محترمانه و اعتراضی نوشتم که عملکردی که برای انتخاب رشته (انتخاب واحد) انتظار می‌رفت به شدت ضعیف بود و جوابی هم ندیدیم :)

و این مورد رو هم بگم که اصلا از این آدمایی که میان و داخل گروه ها می‌گن که واحد اضافی برمی‌دارن و فکر می‌کنن خیلی شاخن هم واقعا بدم میاد. خب واحد اضافه بردار چرا داخل گروه جار می‌زنی. و البته برام سواله که چجوری اینا واحد اضافه برمی‌دارن. همینطوریش هم در حالت عادی که ۱۹ واحده به چندین روش مختلف آسفالت می‌شیم باز واحد اضافی که دیگه بماند!

من میخوام 24 واحد بردارم میدونین چرا؟ (معدل ممتازها میتونن)

چون همه چی مجازیه و صرفا پاسش میکنی میره ، تدریس استادا افتضاحه ، درحالی که از ترم بالایی ها پرسیدم میگفتن حضوری عالی بود

خب پس نتیجه میگیریم هرچه واحد بیشتر بهتر چون یحتمل بهمن ماه حضوری بشیم اونور کمتر برمیدارم که راحتتر بخونم

ایزی ایزی تامام تامام

۲۱ شهریور ۰۰
پاسخ
۲۴ واحد 🙄
بعد سنگین نمی‌شه براتون؟ از صبح تا شب کلاس . آخه این وسط سرگرمی و اینا چی می‌شه؟ خود کلاسا که بله راحت‌ هست ولی از لحاظ جسمی چی؟ اینکه توانایی‌اش رو دارین واقعا خوبه. من نمی‌تونم واقعا 😅

تازه ترم‌های آخر دیگه خیلی کارتون راحت‌ می‌شه و مثلا برای ارشد راحت می‌تونین بخونین .
:)
۲۱ شهریور ۰۰

انگار فکرتون پیش انتخاب رشته‌ی کنکوریا بوده چون نصف انتخاب واحدا رو نوشتین انتخاب رشته :))

۲۱ شهریور ۰۰
پاسخ
🤦‍♂️🤦‍♂️😑
جالبه یک بار هم چک کردم که اشتباه نداشته باشم !
پس تغییرشون می‌دم.
ممنون که گفتین 🤦‍♂️
۲۱ شهریور ۰۰

@فاطمه

ژان به معدل ممتاز XDD

 

وای خادایا ...انقدر انتخاب واحد سخت و چرته ؟ /: توف

۲۱ شهریور ۰۰
پاسخ
:)

در این حد سخت و چرت :دی
۲۱ شهریور ۰۰

گفتم که ، تدریس نمیکنن

یعنی آنلاین نمیان تو ادوب کانکت تدریس کنن و ما مجبور باشیم بشینیم تا خود شب

چهارتا فیلم از قبل ضبط شده و پی دی اف آپلود میکنن که بردارین

تمام

این کجاش سخته؟ اینهمه ۲۴ ساعته تو گوشی ول میگردم ، به جاش میشینم پی دی افا رو میخونم 😅

۲۲ شهریور ۰۰
پاسخ
آها ببخشید اون قسمت رو ندیدم فکر کنم!

نه اینکه سخت نیست .راحت هم هست 😂
۲۳ شهریور ۰۰

خواستم بگم بیش از 19 واحد نشد ، چون یه سری درس پیش نیاز داشت :/

۲۴ شهریور ۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی