شادی ها را باید گفت؟

امیر + ۱۴۰۰/۱۱/۱۳، ۱۶:۴۲

چند وقت قبل، یعنی حدود چند ماه قبل یک پستی رو خوندم در ارتباط با اینکه نباید شادی‌هامون رو در فضای مجازی بذاریم. محتوای پستش رو دقیق یادم نیست. شاید هم اینطوری بود که نباید «خیلی» شادی‌هامون بگیم. « چون ممکنه این کار باعث فخرفروشی یا همون «show off» بشه و از طرف دیگه یک حس بدی رو به خواننده‌های پست منتقل بکنه. »

شاید قبلا با این موضوعی که داخل گیومه بیان کردم، موافق بوده باشم ولی الان تا حدودی مخالفم.

اول اینکه زندگی‌ ما پر از پستی‌ها و بلندی‌هاست. پر از سختی‌ها و آسونی ها و کلا بالا و پایین زیاد داره. نه تنها زندگی من. نه تنها زندگی شما و نه تنها زندگی ما، زندگی همه همین شکلی هست. چه اون کسی که دنبال هدفش باشه و چه اونی که بدون هدف در حال زندگی کردن هست. همه‌مون اینطوری هستیم. پس هیچ‌ زندگی‌ای نیست که سراسر آسودگی و راحتی باشه. به هر حال ممکنه هر اتفاقی بیفته که آرامش ما رو به هم بزنه و اصلا خودمون و نیازمون طوری هست که نیاز به هیجان داریم. نیاز به سختی کشیدن داریم. دوست داریم یک چیز جدید رو تجربه بکنیم که زندگی الانمون از یکنواختی دربیاد. 

همه‌ی این‌ها رو گفتم که در نهایت این رو بگم که من اگه امروز خوشحالم و میام از خوشحالیم می‌نویسم ممکنه که فردا ناراحت باشم و بیام از ناراحتیم بنویسم. ممکنه ۲ روز دیگه هم ناراحت باشم و باز هم بیام بنویسم و بعدش یک هفته خوشحال باشم و بنویسم و ... از چرخه ادامه داره. پس همه‌چی یکسان نیست و مطمئن باشین هیچ‌کسی پیدا نمی‌شه که «فقط» از ناراحتی‌هاش بنویسه و یا هیچ‌کسی هم پیدا نمی‌شه که «فقط» از شادی‌هاش بنویسه!

به علاوه اینکه خواننده ممکنه از خوندن پست‌های شاد حس بدی به دست بیاره که باید بگم اون خواننده هم باید از این موضوع آگاه باشه که «دائما یکسان نباشد حال دوران» پس «غم مخور» بیایم خودمون هم در شادی اون شخص سهیم باشیم :) 

 

نکته‌ی دوم هم اینکه خیلی از ما وقتی خبر خوبی می‌شنویم و یا متوجه چیزی می‌شیم که ما رو سورپرایز می‌کنه؛ انگار که یک راز باشه و دوست داشته باشیم که یک جایی بیان کنیم و اگر هم اون رو بیان نکنیم (چه مستقیم و چه غیرمستقیم) دیوونه می‌شیم ( :) )، پس بیان اون اتفاق مهم هست. چرا بیانش نکنیم؟‌ چه اشکالی داره؟ قصدمون این نیست که کسی دیگه رو هم در شادی‌مون سهیم کنیم؟ چون آدم با شنیدن خبر خوب خوشحال می‌شه دیگه؛ نه؟

البته که قصد نویسنده هم خیلی مهمه‌. یک عده با قصد فخرفروشی دست به انتشار مطالب شادی بخش از زندگی‌شون می‌زنن که خب این مدل افراد به شدت زیادن. خیلی زیادن. خصوصا داخل اینستاگرام و اون فضای مسمومش. ولی همه اینطوری نیستن :)

و در نهایت هم این رو بیان کنم. انتشار این پست‌های شادی‌آور و ناراحت کننده خیلی خوبه. که یاد آور همون بیت حافظ هست که بالاتر هم گفتم:

دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور»

و اینطوری هست که می‌فهمیم زندگی همه‌مون این شکلیه و همین شکلی هم باید باشه. چون این شکلی همه‌ چی قشنگ‌تره و دلیل اینکه من همچنان روزانه‌نویسی می‌کنم و وبلاگ‌هایی که روزانه‌نویسی می‌کنن رو بیشتر می‌خونم به همین دلیله :)

 

در کل شاید هم تمام حرفایی که زدم غلط باشه و اگه اینطوری باشه می‌تونین کمکم کنین که راه درست تر رو ببینم.

سلااام

حرفای نابی میزنی ها
یه بار من یه ارائه ای دادم درباره خودافشایی در فضای مجازی و انگیزه ها و پیامداش
مسأله جالب به روزیه

۱۳ بهمن ۰۰
پاسخ
سلام 
:)
آره به نظر منم خیلی موضوع جالب و چالش برانگیزی هست 
۱۳ بهمن ۰۰

اینستا که کلا سمه /:

ولی بیان اوکیه

هرچی میخواین بنویسین

۱۳ بهمن ۰۰
پاسخ
نه من اکانت شخصی ندارم داخل اینستا. فقط یک دونه فیک دارم با یک دونه کاری. که اون فیک هم خیلی ازش استفاده ای نمیشه .
تنها مکان من همینجاست:)
۱۳ بهمن ۰۰

من باهاتون موافقم..

اگه بگیم کسی از خوشحالی و موفقیتاش ننویسه، پس از چی بنویسه؟ از ناراحتیاش؟ اینطوری که جو خیلی منفی میشه تو هر فضایی که باشه.

ولی قطعا هم اون کسی که داره پست می‌ذاره باید حواسش باشه به شو آف نرسه، هم اونی که می‌خونه باید به این درک برسه که آدما همه چی‌شونو نمی‌نویسن و همه‌ی زندگیا بالا پایین داره.

 

اما دروغ چرا، وقت‌هایی بوده که من خیلی ناراحت بودم و دیدن پست‌های خوشحالی دیگران باعث شده دلم بیشتر بگیره. شاید از حسادت بوده یا شدت ناراحتی خودم. به نظرم آدم اینجور وقتا خودش باید بتونه مدیریت کنه و نره کل فضای مجازی رو رصد کنه. چون به خاطر حساسیت اون لحظه‌ش، هر پستی (چه خوشحال چه ناراحت‌کننده) ممکنه حالشو بدتر کنه.

۱۴ بهمن ۰۰
پاسخ
بله دقیقا


این مدیریت خیلی مهمه. خودم هم گاهی اوقات این شکلی می‌شم :)
۱۴ بهمن ۰۰

درسته دقیقا مشکل اینجاست که کمتر کسی هم از خوشی و هم ناخوشیون پست میزارن و  اکثر افراد نمیان از بدبختی و مشکلاتش بگن همه خوشیاشون میخوان بکنن تو چشم ملت :) مخصوصا اینستا :/

۱۴ بهمن ۰۰
پاسخ
اینستا که سَمّستانی هست برای خودش 🤦‍♂️
۱۴ بهمن ۰۰
I every time spent my half an hour to read this website's articles or reviews every day along
with a mug of coffee.
۲۵ فروردين ۰۱
Whats up this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors
or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to
get advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!
۶ ارديبهشت ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">