زندگی پیش از زندگی

امیر + ۱۴۰۱/۲/۶، ۲۱:۱۸

وقتی برنامه‌ی تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» رو تماشا می‌کنم، با خودم فکر می‌کنم که چرا خدا هیچ وقت ما رو همون اول زندگی نبرده که اون دنیا رو ببینیم و بعدش تصمیم بگیریم که کدوم راه رو انتخاب کنیم؟ 

یا مثلا این سوال که « می‌شه منم یک بار تجربه‌ی نزدیک به مرگ رو داشته باشم؟‌ ببینم اونجا چه شکلیه؟ تو رو خدااا ...»

ولی خب وقتی دیدم که یک نفر که همچین تجربه‌ای داشته و برگشته و بعدش قصد خودکشی کرده بود که دوباره اون دنیا رو ببینه، به نظرم ادامه‌ی زندگی خیلی حس بدی می‌ده.

اما این همه نفر تجربه‌ی نزدیک به مرگ داشتن؟

 

شما چی فکر می‌کنین؟

یا مثلا این سوال که « می‌شه منم یک بار تجربه‌ی نزدیک به مرگ رو داشته باشم؟‌ ببینم اونجا چه شکلیه؟ تو رو خدااا ...»

یعنی واقعا کسی هست اینو دلش بخواد؟ یذره..ترسناک نیست؟ 

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
آره من مشتاقم 
البته خیلی ترسناکه 
۷ ارديبهشت ۰۱

تو میلیون ها، چند ده نفر خیلی زیاده؟؟؟

 

و اینکه مهم نیست چه داستانی تعریف میشه، بنظرم مهم مفهوم و مضمونه که میگه خدا هست و شاهد و ناظر ماست و غیبی وجود داره که بعدها ما باید بریم اون ور و نتیجه عملکردمون رو ببینیم... اصل اینه باقی فرع ن

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
به نظرم زیاده 

برای من فرعش جذاب‌تره :) مثل یک نقاشی می‌مونه که هر کسی یک مدلی داره اون رو ترسیم می‌کنه 
۷ ارديبهشت ۰۱

 می‌شه منم یک بار تجربه‌ی نزدیک به مرگ رو داشته باشم؟‌ ببینم اونجا چه شکلیه؟ تو رو خدااا ...» 

وای دقیییقاااا

 

 

اونی که میخواس خودکشی کنه /: ودف !!

این قسمتی که میگین و ندیدم ولی وقتی خودکشی گناهه ، دیگه خیلی مسخرس که رفته باشی اون دنیا ولی خودکشی کنی !!

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
خوشحالم یک نفر مثل من پیدا شد :)

این مربوط به سال قبل بود. اولین قسمت از این برنامه بود که تماشا کردم و اون موقع دو نفر مهمان دعوت می‌کردن برای برنامه‌شون. موضوع اون روزش زایمان بود که یک عده موقع زایمان، مرگ رو تجربه می‌کردن. یک خانومی بود که می‌گفت بعد از زایمان این حس رو داشته و قصد خودکشی داشته که دوباره برگرده اونجا. ولی الان ویدیوش رو می‌بینم همچین چیزی داخلش نیست :| (لینک) همون خانوم اول.

۷ ارديبهشت ۰۱

راستی نمد کی بود میگف که قبل یه دنیا اومدن نشون مون دادن بعدا حافظه مونو پاک کردن فرستادن این دنیا

حالا اینکه چقدر درسته یا غلط رو نمیدونم

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
آره منم شنیدم ولی اینکه واقعیت داره یا خیر رو نمی‌دونم
۷ ارديبهشت ۰۱

هیچکس نمیدونه پس از مرگ دنیایی هست یا نه. هر حرف و سخنی هم هست تو ادیان بوده. هیچ تجربه ای در این مورد در دسترس نیست. انسان دوست داره همیشه ابدی باشه و همین فکرش باعث شده فکر کنه هرگز نمیمیره.

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
یعنی شما میگید که این افراد توهم زدن و یا تخیل خودشون رو به کار می‌گیرن؟
۷ ارديبهشت ۰۱

درسته که این برنامه گشته تا این آدما رو پیدا کرده و خیلیاشون سال‌ها قبل تجربه کردن و همه‌ی اینا، ولی بازم به نظر میاد تجربه‌ی نایابی نیست.

منم دلم خواسته که تجربه‌ش کنم ولی تجربه‌های منفی هم هست این وسط و آدم می‌ترسه. بعدم فکر می‌کنم بعد از چنین تجربه‌ای چه منفی چه مثبت زندگی سخت بشه.

۶ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
برای چی نایاب به نظر نمی رسه؟ 

آره زندگی که خیلی سخت می‌شه. بعضی وقتا آدم افسردگی می‌گیره و میگه پس کِی دوباره می‌تونم برم اونجا و ...
۷ ارديبهشت ۰۱

سلااام
به نظرم غیر ممکنه که قبل از زندگی این اتفاق بیافته
چون که اون دنیا در واقع آخرت زندگی انسانه، وقتی انسان هنوز زندگی نکرده چه آخرتی و چه چشم و گوش و روح و روانی وجود داره
اما خب انسان این توانایی را داره که از نشانه های امروز به اتفاقات فردا پی ببره

نکته بعد اینکه این آخرت هم همونطور که توی خاطره ها معلومه برای هر کس متفاوته

دیگه اینکه این عذاب و خوشی و الوهیت همیشه با ما هست فقط آگاهی مون بهش کمه
بعضی موقعیت ها برای همه پیش میاد که به خاطر یه اتفاق آگاهی بیشتری پیدا میکنیم بهش، یکی از نمونه های آشکار این تجربه های نزدیک به مرگه که توی زندگی بعضی اتفاق میوفته

باید توجه داشته باشیم که انسان هم برای خدا مثل بقیه چیزاست و قانون خودش را داره مثل آب که توی دمای خاصش منجمد میشه
اما درباره یکی از نظرات، اگر غیر دینی هم نگاه کنیم مثل خود من، باز این مسأله وجود داره، چون این مسأله صرفا مربوط به دنیای بعد از مرگ نیست، مربوط به انسان بعد از مرگه، شخصیت انسان چیزی نست که تموم بشه، حتی اگر آدم از ترس مرگ هم اجتناب نکنه و مرگ را پایان حیات بدونه، باز نیازمند به ابدیته. و اگر هم روح در ادیان و برخی فلسفه های دینی را رد کنیم باز نکته مشترک اکثر فلسفه ها حتی فلسفه های کاملا فیزیکی اینه که ذهن تا یه حدی عین بدنه اما از بدن فراتر میره.

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
سلام 

برنامه‌ی امروزش رو دیدین؟ حالا اون دنیا هم نه. همین که آگاهی داشته باشیم به این همه چیز. اصلا همه چیزایی که می‌گن عجیبه. بعضی وقتا شک می کنم که شاید فقط دارن الکی می‌گن

آره درسته. اینکه اگه بگیم که فقط یک زندگی کوتاه داریم و می‌ریم و فراموش می‌شیم خیلی غم‌انگیزه برای همین تمایل داریم که جاودانه بمونیم. یک کار بزرگ بکنیم و یا اینکه یک دنیای دیگه منتقل بشیم ... شاید خیلی از فرقه‌ها و گرایشها به این دلیل به وجود اومدن ...
۷ ارديبهشت ۰۱

من یکم به تعدادشون شک دارم اخه اینهمه آدم تجربه مرگ داشتن یعنی؟؟ ولی خب حتی یکیشون هم واقعی باشه برای من حداقل کافیه

نمی دونم عجیبه یا نه ولی من وقتی میبینمشون به زندگی امیدوار میشم

 

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
برای من هم واقعا تعدادشون زیاده. حدود ۱۰۰ نفر ...

اینکه دنیایی دیگه هم هست؟ بله می‌تونه امیدوار کننده باشه 
۷ ارديبهشت ۰۱

چون با همه‌ی اینا بازم تعدادشون زیاد به نظر می‌رسه. و این برنامه تازه فقط ایرانیا رو داره میاره و تک و توک ویدیو از خارجیا هم نشون میده. ولی اون طرفم هست. (من البته خیلی درباره‌ش تحقیق نکردم.)

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
همین چند روز پیش بود یک نفر رو از آذربایجان آورده بودن برنامه‌شون و آره خب کشورهای دیگه هم هستن قطعا ...


۷ ارديبهشت ۰۱

برنامه امروز و دیدین ؟ /:

جدی جدی قبل تولد بود

1.  یا دروغه

2. یا ما همه حافظه امون پاک شده ولی اون پاک نشده ///:

3. طرف رو تغییر کاربری دادن ، مثلا قبلش یه چی دیگه بوله یهو گفتن بیا انسان شو XD

 

خیلی عجیب بود عاخههه

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
آره دقیقا. داشتم تماشا می‌کردم یاد کامنت شما افتادم ...

یک چیز دیگه هم جالب بود اینکه چند بار هی رفته و برگشته. یعنی یک حالت خاصی رفته که تونسته یک سری دستورات رو دریافت کنه (همونجا که گفت موقع شیر دادن به دخترش سوره‌ی حمد رو بخونه)

۲-  خدا بینمون تبعیض قائل شده🤦‍♂️😂 
۳- 😂

آره خیلی عجیب بود ...
۷ ارديبهشت ۰۱

من امسال کلا نمیدیدم دو سال قبل چند قسمتش را دیدم یه کتاب هم بود یه دکتر آمریکایی تجارب را جمع آوری کرده بود چون استادمون ترجمه کرده بود و براش نمره جبرانی گذاشته بود خوندم، طبق اون چیزا و اصول فلسفی که داشتم اینطور تصور میکنم که بیان آدما متفاوته و ممکنه توی بیانش شکل متفاوت بگیره چون زیان محدوده و یا تحریف توش هست اما اصل تجربه را خیلیا دارن و این یعنی امکان تداوم ذهن بعد از مغز هست، خود نویسنده اون کتاب هم با این که پزشکه همین نتیجه را گرفته.
اتفاقا امروز دیدم و یاد همین پست افتادم، به نظرم غیر منطقی بود این تجربه. امکانش نیست دقیقا همون تغییر کاربری که گفتن برهان خلفشه که فلاسفه هم گفتن.
البته هیچ تجربه ای را نمیشه بگیم غیر واقعی اما اینکه ریشه اش چیه مهمه اونا تجربه بودن و واقعیتش تداوم ذهن بعد از  بدن بود. اما اینکه ایشون میگفت به نظرم ریشه در واقعیت نداره شاید براش یه نوع باور و بعد تجربه از معنویت بوجود اومده از بچگی براش و منسوبش کرده به عالمی که از قبل تولد داشته

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
آره درسته خیلی‌هاشون هم می‌گن که ما این‌ها رو اینطوری بیان می‌کنیم که یک تصوری هم در ذهن بیینده به وجود بیاد وگرنه غیرقابل تصوره...
جالبه

نظری ندارم ... شاید همه‌ی این‌ها یک حالت دیگه‌ای باشه ...
۷ ارديبهشت ۰۱

یه کتابی بود در این مورد خوندم.به نظرم همش ساخته و پرداخته ی ذهن انسان هستش که دوست داره فکر کنه هرگز نمیمیره و ابدی هست.

اگر پیدا کردم کتاب رو براتون آپلود میکنم.

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
جالبه. همونطور که یکی دیگه از کاربرا هم گفته بود اینطوری هست که انسان میل به جاودانگی داره ..
ممنونم لطف می‌کنین
۷ ارديبهشت ۰۱

@ حامد

 

بابا یکی و اوردن 3 قسمت تقریبا 1.5 ساعته فیلم پر کرده بودن ازش...

طرف انقدررر شاهد تو بیمارستان و بخش ای سی یو داشت عاخه...

همه هم شواهدش و تایید کردن

عاخه مغز دیگه چقدر تخیل داره مگه اونم تخیل دقیق !

۷ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
و البته نشون هم می‌دن که بعضی از این شواهد یکسانه 
حالا یک کتاب معرفی کردن ببینم چی نوشته داخلش
۸ ارديبهشت ۰۱

خواهش میکنم. این هم لینک دریافت اون کتاب که آپلود کردم. نمیگم کاملاً نوشته هاش درسته ولی برای آگاهی خوبه بخونید اون رو. وقت بگذارید و همه ش رو بخونید. با سپاس.

https://bayanbox.ir/download/7194411392673964353/God-The-First-Theory-of-Everything.pdf

به زبان پارسی هستش.

۸ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
مرسی :)

سعی می‌کنم بخونم
۸ ارديبهشت ۰۱

منم دوست دارم تجربش کنم... البته بعدش برگردم حداقل برایه مدت کم

 

+برنامه آخر دقیقا چیزی بود که شما میگید

طرف قبل از به دنیا اومدن زندگیشو دیده بود

ده سال قبل 0_0

۸ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
اوهوم. یعنی حس بد رو ممکنه بگیرین. 

+ آره دقیقا. اصلا انتظار همچین چیزی رو نداشتم :دی
۸ ارديبهشت ۰۱

سلام امیر حالت چطوره خوبی

من هدف این برنامه رو میزارم اخر تیر حکومت اسلامی برای برگردوندن مردم به سمت خودش 

ی مستند از پیداش جهان از استیون هاکینگ داشتم میدیدم انقدر خوب و قشنگ توضیح داد ک واقعا با علم فیزیک قشنگ منطبق بود 

مرگ هنوز برای انسان ناشناختس و هیچکس نمیتونه بگه من بعدش رو دیدم شما نمیتونی به راحتی باور کنی خب اونور رو دیدی پس باید انقدر شوکه باشی ک حتی نتونی بگی 

یکم با منطق نگاه کنیم بهتر میتونیم درک کنین

۱۰ ارديبهشت ۰۱
پاسخ
سلام سلام 

من خوبم 
امیدوارم که حال شما هم خیلی خیلی عالی باشه😊

این شوکه‌شدن رو هم قبول دارم. 
جالبه تا حالا از دیدگاه مخالف به این قضیه نگاه نکرده بودم و این پست خیلی خوب بود برام :)
۱۰ ارديبهشت ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی