مرده آن است که نامش به نیکویی نبرند ...

امیر + ۱۴۰۱/۴/۲۹، ۲۰:۰۰

چند روز قبل بود که یکی از دوستام یک لینک از یوتیوب برام ارسال کرد. لینک رو باز کردم، متوجه شدم که این ویدیو به یکی از اجراهای یکی از خواننده‌ها در برنامه

America's Got Talent مربوطه. خواننده‌ای با لقب Nightbird می‌خواست آهنگی به اسم It's Ok1 رو بخونه. خودش می‌گفت که این آهنگ مربوط می‌شه به جریان زندگی و تجربیاتی که در این یک سال گذشته‌اش کسب کرده و برای همین قصد داره که این آهنگ رو بخونه. بعد از اون هم اشاره می‌کنه که مبتلا به سرطان هست و غده‌های سرطانی در جاهای مختلف بدنش پخش شدن. با این حال با یک لبخند توضیح می‌ده که ما باید بیشتر از چیزهای بدی که درونمون قرار داره باشیم و برای همین هم هست که در این مسابقه شرکت کرده. بعد از این حرف‌ها هم شروع به خوندن آهنگ می‌کنه. 

متن آهنگ به نظرم بیشتر به این موارد می‌پرداخت که اشکالی نداره بعضی وقتا ناراحت باشیم و یا اینکه خودمون رو گم بکنیم. چون که پیش میاد و بعضی چیزا دست خودمون نیست و ادامه بدیم و پشت سرمون رو نگاه نکنیم ...

من خیلی آشنایی با مسابقه‌اش ندارم. فقط متوجه شدم که یک زنگ طلایی رو دریافت می‌کنه و در نهایت برنده یک جایزه‌ی خاصی می‌شه. 

دیروز اسم nightbird رو سرچ کردم و متوجه شدم این فرد از دنیا رفته ... دو سه تا ویدیو از آخرین لحظات فرد وجود داره که در یکیش دیگه صداش به زور درمیاد و از وضعیت جسمانیش می‌گه. اینکه موهاش همگی ریخته و خیلی لاغر شده و نمی‌تونه به راحتی صحبت کنه. ویدیو‌ی دیگه‌ای هم بود که با یک لبخند بزرگ روی صورتش از خودش می‌گفت. جایی که هنوز انرژی و ذوق و شوق کافی برای صحبت کردن داشت ...

 

خیلی ویدیو رو تماشا نکردم و رفتم سراغ خوندن کامنت‌ها که نکته‌ی اصلی هم توی کامنت‌ها مشهود بود. بعضی از کامنت‌ها رو اینجا می‌فرستم:

 

ایشون گفته که این فرد باعث شده که از خودکشی دست بکشه

این فرد گفته که افسرده بود و با تماشای ویدیوی اجرای jane با همون nightbird به فکر فرو بره و سعی کنه خودش رو بهبود ببخشه و دلیلی باشه برای اینکه هنوز زنده بمونیم ...

از لبخند و رفتار و منش و صداش خیلی تعریف شده و حتی زمانی که از سرطانش حرف می‌زد و اینکه همیشه در یاد خواهد موند ...

این سخن گفته‌ی خودش هست که در قالب یک کامنت اومده. jane همون nightbird هست :) مفهوم کلی‌اش هم اینه که تا زمانی که خودمون تصمیم نگیریم که خوشحال باشیم، زندگی همچنان سخت خواهد بود.

و کلی کامنت مثبت دیگه ...

با دیدن ویدیوها و کامنت‌ها چند تا مورد به ذهنم رسید:

۱- خودم رو توی جایگاه jane تصور کردم. جایی که دارم آهنگی رو می‌خونم و بقیه تشویقم می‌کنن و چقدر حس خوبی داره. اون لحظه که برنده شد هم واقعا زیبا بود ...

۲- وقتی که مرگ از راه برسه، آدم خیلی تنهاست. می‌خواد آدم معروفی باشه یا نه و این تنهایی خیلی دلگیرکننده هست ...

۳- چیزی که سعدی گفته. «مرده آن است که نامش به نیکویی نبرند.» درسته که jane مرد اما زندگی خیلیا رو نجات داد و این افراد تا ابد مدیونش هستن. شاید «منجی» واژه‌ی دقیق‌تری باشه. برای منجی بودن نیاز نیست که از دین و فرقه‌ی خاصی پیروی کنی و یا اینکه از کشور، نژاد و یا جنسیت مشخصی باشی و این خیلی مهمه.

ای کاش حداقل خودم هم یک روزی باعث بشم که زندگی یک نفر رو متحول کنم و اون هم زندگی دو نفر دیگه رو متحول کنه و ... شاید همین کار راهی باشه برای اصلاح دنیامون که تبدیل به جایی بهتر بشه ...

 

jane ممنون از اینکه منبع الهام‌بخش برای خیلی از آدم‌ها شدی و 

RIP :)

 

 

پیوند:

قندشکن هم روشن باشه ...

۱- اجرا در America's got talent (کلیک کنید)

۲- یکی از آخرین ویدیو‌های jane (کلیک کنید)

۳- این هم متن آهنگ (کلیک کنید)

 

 

۱- مثل اینکه آهنگ رو هم خودش درست کرده! wow!

چه زیبا.

🧡

۳۱ تیر ۰۱
پاسخ
ممنون :)

۶ مرداد ۰۱

قبلا کلیپ اجراشو دیده بودم و از حالت خوندنش، اون حس رهایی که داشت خیلی خوشم اومد ولی جریانش رو نمی‌دونستم و چقدر متاثر شدم..

همزمان من رو یاد کتاب اسکار و خانم صورتی انداخت 

وجه مشترک این داستان‌ها یه غم‌ِ همراه با حس افتخار و شعف به قهرمان و به قول شما منجی 

۲ مرداد ۰۱
پاسخ
بله مثل اینکه توی فضای مجازی خیلی دست به دست شده و من خبر نداشتم :)

واژه قهرمان به نظرم قشنگ تره 
۶ مرداد ۰۱

آدم دلش می‌خواد بعضیارو قاب کنه بزنه به دیوار که همیشه جلوی چشمش باشن. این آدم دقیقن از هموناست👌🏻👍🏻

۲ مرداد ۰۱
پاسخ
بله کاملا درسته 
۶ مرداد ۰۱

خیلی از خواننده ها مثل امینم هم همین حس رو به آدم میدن

و یا گروهی مثل بی تی اس که همیشه تشویق میکنن مردم قبل از هر چیز واسه داشته هاشون شکر کنن و دوستش داشته باشن

به نظرم این افراد میتونن هرچند کم، ولی در بسیاری از موارد الگوی ما باشن

۲ مرداد ۰۱
پاسخ
من خواننده‌ها و گروهایی که گفتین رو خیلی اطلاعی ندارم که چه کارایی می‌کنن ولی اگه اینطوری که میگین باشن، خیلی کار بزرگی می‌کنن و این ارزشمنده.
۶ مرداد ۰۱

من چون قصد استفاده از یوتیوب  رو نداشتم، این ویدئو ها رو هم گذاشتم کنار تا موقعی که میرم یوتیوب ببینمشون.

حالا دیدمشون و واااااییی چقدر اون اجراش فوق العاده بود.و چقدرم شخصیت خودش دوست‌داشتنی بود :)))) 

اون یکی ویدیو رو هم چون زبانم در حدی قوی نیست که بتونم همه ی حرفا رو بفهمم، چیز زیادی از حرفاش سر در نیاوردم.ولی کلا خیلی آدمو به فکر میبره. این خیلی قدرت محشریه که اینقدر خوب با شرایط خیلی سخت کنار بیای.من واقعا خجالت کشیدم از خودم که اینقدر سر چیزای کوچیک با خدا دعوا راه انداختم.

RIPهمون یه جورایی طلب آرامشه دیگه؟

اگه آره پس RIP :')

و راستی ممنون که جین رو بهمون معرفی کردین. 

۴ مرداد ۰۱
پاسخ
ممنون از اینکه یادتون بوده :)

لبخندش واقعا خوب بود. حس آرامش می‌داد ...
منم خیلی نگاه نکردم بیشتر رفتم سمت کامنتها

RIP: rest in peace
در آرامش بخواب. یک سری اصطلاحات تایپی انگلیسی زیاد استفاده می‌شن مثل idk / nvm / lol / lmao / afk
خواهش می‌کنم :)
۶ مرداد ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">