مخصوص کنکوری های 99 ( چندتا توصیه برای مدرسه)

امیر + ۱۳۹۸/۶/۲۸، ۱۸:۵۵

خب سلام :)

حالتون خوبه ؟

 

اینطور که مشخصه چند روز دیگه ( متاسفانه یا خوشبختانه ) مدارس شروع میشه و وارد مدرسه میشین . به عنوان کسی که نظام جدید بوده میتونم توصیه های خوبی داشته باشم .

1- اول اینکه اگه امروز یعنی پنجشنبه رو هم حساب کنیم چهار روز رو داریم ، اگه میتونین دو روزش رو استراحت کنین که سر حال و قبراق برین مدرسه ، اینکه میگم استراحت ، یعنی روزی 3 ساعت بخونین :)

2- حالا غیر از استراحتی که میخواین انجام بدین ، حتما مرور و جمع بندی در این چند روز داشته باشین.

3- مدرسه ها شروع میشه و 30 الی 36 ساعت باید مدرسه باشین و این بی کفایتی مسئولین رو میرسونه ، بستگی به مدیرتون داره اگه مدیرِ با دل و جیگری داشته باشین ، خب ، تا 24 ساعت هم میتونه برسونه . ولی اگه مثل مدیر ما ، ترسو باشین که فقط بلده خودشیرینی مسئولین ناحیه و استان رو بکنه ( دلم ازش خیلی پره و قضیه داره برای خودش حالا در این پست میگم ) ، باید متاسفانه بگم که مجبورین سر کلاسهای نگارش و سلامت و هویت و مدیریت خانواده بنشینین. اگه اینطوری شد حتما از کلاس فرار کنین برین یک قسمتی درس بخونین که دست هیچکسی بهتون نرسه ، من خودم بعضی وقتا همین کار رو میکردم ولی بعضی وقتای دیگه لو میرفتم و ... 

3+ این نکته رو هم بگم که کسانی که مدرسه غیر دولتی میرن و یا تیزهوشان ، خیالشون از این قضیه راحت باشه . چون مدیر های این مدارس ، یا جایگاه خوبی دارن و کسی نمیتونه چیزی بهشون بگه ، یا مدرسه مال خودشون هست کسی حق نداره چیزی بگه.

4- درسهای سلامت ، هویت اجتماعی ، مدیریت و نگارش ، جزء بهترین درسها ، ولی بی اهمیت ترینهاست ، سعی کنین که نخونینش . نمیدونم نمرش کجا تاثیر داره . من که هویت رو 20 گرفتم ، برای هیچ چی تاثیر نداشت . 

5- من تا قبل مدرسه ها با وجود مشکلاتی که داشتم ، جزء تاپ های کلاسم بودم و این رو جدی میگم و حتی نمراتم از کسانی که در مدرسه رتبه برتر شدن ( امسال ) بهتر میشد ، اما مهر رسید و سوگلی های مدیر و دبیران اومدن و فاتحه همه چی رو خوندن ( چه تبعیض هایی قائل شدن ، خدا لعنتشون کنه )

6- نکته ای که میخوام بگم ، خواهشا به زور شده ، میانبری پیدا کنین زودتر از بقیه برین کلاس و صندلی جلوی جلو رو بگیرین و مال خودتون کنین ( ترجیحا ردیف وسط ) سوگلی ها ، پارتی داشتن و زودتر رفتن وارد کلاس شدن و تونستن اونجاها رو بگیرن.

7- برای من اینکه آزمون شرکت نمیکردم خیلی بهتر میشد و اگر شرکت میکردم گزینه 2 بهتر بود ، نمیدونم شما میخواید چیکار کنین ، اما با این وقت محدودی ( به خاطر مدرسه ) که وجود داره ، خیلی سخت میشه به بودجه بندی رسید . برای همین هم من از بهمن به بعد دیگه ازمون نرفتم تا آخر فروردین که سنجش بود و هر چهار تاش رو شرکت کردم ( بهتون بگم که امسال سنجش سطح سوالاش شبیه کنکور بود . یعنی آسون )

8-تا جایی که میتونین، نظر دبیرتون رو جلب کنین با سوالای شاخ و ... تا تحویلتون بگیره و اعتماد به نفس پیدا کنین و خیلی خوب پیشرفت کنین . 

9- برای رشته ریاضی رو نمیدونم . اما برای تجربی زیستتون فوق العاده آسون و البته جذابه و سوال محاسباتی نداره . ( اگه بتونم یک پست مخصوص زیست میذارم . چون درصدم هم به نسبت خودم در این درس خوب بود :) ) اما کلا ،دینی تون خیلی سخت تر و فلسفی تر ( به نسبت سالهای دهم و یازدهم) میشه و میتونن سوالا رو جوری طرح کنن که سرتون سوت بکشه . 

10- فیزیکتون ( حداقل ) برای تجربی جذابه . من خیلی دوستش داشتم ، خصوصا فصل های ساده و راحت نوسان و فیزیک اتمی و هسته ای ( این دو فصل رو حتما برای کنکورتون بخونین ) مطمئن باشین حدود 30 درصد کنکور تون رو تضمین کنین . سوالای ساده و جذابی داره و ( حداقل )فصل اخر رو متن کتاب هم بخونین ( که حفظی هم میارن ) من از شانسم میخواستم اون صفحه ای که میخواست سوال بیاره رو نخوندم . چون حس و حالش رو نداشتم ولی با خودم میگفتم احتمالا از این صفحه سوال میاد و نخوندم ، ولی در کنکور اومد :((

11- این مورد خیلی مهمه حداقل برای من . انسان خوب و با شرفی باشین . نه مثل یک عده ای ( سوگلی ها ) رفتار کنین که امثال من مجبور بشن دعا کنن کنکورشون رو خراب کنن . میتونم بگم اونها به کمک اون مدیر بووووووووووووق ( گفتم دلم ازش خونه ) ،هر کاری در مدرسه میخواستن انجام بدن ، اونها حق داشتن کلاسها رو بپیچونن ولی من و امثال من خیر و جالب میدونین چیه  ؟ اونها نمرشون در کارنامشون 20 شد ( با وجود اینکه یک دقیقه هم سر کلاس نبودن )منی که اکثر کلاسهاشون رو شرکت میکردم شدم 19 جالب نیست ؟ ( خودم به شخصه دیدم )

روزای آخر دعا میکردم که کنکورشون خراب کنن که بفهمن حق بقیه رو خوردن یعنی چی . اما متاسفانه یکیشون سه رقمی شد در ایثارگران :((

یکیشون هم که واقعا منفور بود شد 19000 . درسته نوزده هزار . تازه این آقای 19000 میدونین چیش جالبه ؟ یکبار رتبه یک کانون در کشور شده . همه درسها رو صد زده . تراز زیر هفت هزار نداشته ( تقریبا ) 

و الان مونده پشت کنکور . آه همه گرفتش . 

+ البته یک نکته ای بگم که روز آخر ، به پیشنهاد کسی دعا کردم که هر کسی ، هر چیزی که حقشه قبول بشه .

 

ان شاالله موفق باشین :)

من تموم کردم درس و ولی دستت درد نکنه

۲۸ شهریور ۹۸
پاسخ
بله پست تسلیتتون رو دیدم :)
:)
منم ممنونم از شما که خوندین پست رو :)
۲۸ شهریور ۹۸

عمیقا جلو نشستن به شدت تاثیر داره و خوشبختانه تو مدرسه ى ما هیچ احدى از این موضوع استقبال نمیکنه :) 

مدرسه ى ما خودش ازمونا رو برامون ثبت نام کرده خدا رو شکر قرار نیست زجر بکشم طبق همونا پیش میرم :) 

مرسى بابت پستت

۲۸ شهریور ۹۸
پاسخ
حتما این کار رو بکنین .
مدرستون خیلی خوبه :دی
خوش به حالتون. 
وظیفه هست.
۲۸ شهریور ۹۸

:)

والا ما که سوگلی  اونجوری نداریم تو مدرسه و همه از ردیف اول فرار میکنن!...

ایشاالله که حق من رتبه یک باشه...

منون بخاطر تذکراتت!

۲۸ شهریور ۹۸
پاسخ
:)
واقعا خوش به حالتون :)
ان شاالله رتبه یک چه رشته ای ؟
وظیفه هست :)
۲۹ شهریور ۹۸

:)

نمیدونم...یه سیب که از بالا بیوفته هزارتا چرخ میزنه...شاید تا اون موقع زندگیم و رشتم عوض شدن...الان تجربی ام!

خیلی خوب بودن...البته منکه یازدهمم ولی خب هرچی راجع به کنکور باشه رو میخونم!

۲۹ شهریور ۹۸
پاسخ
:)) تموم نمیکنم :دی
منم در این برهه زمانی ( اوایل یازدهم ) بودم خیلی دوست داشتم برم فنی و حرفه ای و زیر شاخه انیمیشن بخونم ولی خانواده مخالفت کردن . بی خیال . 
پس آقا یا خانوم دکتر هستین شما :دی . با شرایط خودتون رو وفق بدید . من جای شما بودم حتما برای شیمی الممپیادی میخوندم و دو درس فیزیک و ریاضی دهم رو هم در حین سال میخوندم . البته من زیست و شیمی دهم رو خوندم که باز هم هیچی یادم نموند ://// برای همین میگم ریاضی  و فیزیک.
نظر لطفتونه :) . البته بهتره فعلا اسم کنکور رو نشنوین چون در سال آینده انقدر میشنوین که متنفر میشین :دی
۲۹ شهریور ۹۸

:)

 منکه نمیدونم آخرش چی میشم...فقط میدونم هرچی هس آخرش که قراره بمیرم دیگه...چه فرقی میکنه چیکاره بوده باشم...مهم اینه که انسان باشم که دارم روش کار میکنم!( که همچنان هم در اسکلیت به سر میبرم!)

ایشاالله یه پوخی از آب در میام حالا!

المپیاد؟...خیلی سخته...الان دوستامو میبینم بهشون پس کله ای میزنم و مخشونو میخورم که چرا رفتن المپیاد بیان غرغراشونو به جون من میزنن!

دیگه اراده فولادین داشتی ها !...دمت گرم...

 

همین حالا ام انقد اسم کنکور رو شنیدم که الان شکل کنکور شدم!...همه چیزو چهار گزینه ای میبینم!

البته پیشنهادات خیلی خوبن...متاسفانه من خیلی اهل المپیاد و اینا نیستم...حتا دریغ از ذره ای حس رقابت!...ینی وقتی نمرم خوب نمیشه میگم:خب چیکار کنم؟درس خوندم نشد دیگه...لابد نفهمیدم!.....اصن آدم با انگیزه تر از من دیده بودی تا حالا...انقد تشنه درس...انقد رو درس حساس!...انقد مستعد و کوشا...نه!خداییش دیده بودی؟

D:

۲۹ شهریور ۹۸
پاسخ
آخرش هر چی شد ، مهم نیست :) . مهم سلامتی و زندگی کردن هست . واقعا چیزی که خیلی ها ندارن ، انسانیت هست . 
:دی
المپیاد رو میخونین که پایتون برای اون درس قوی بشه . 
:)

بعد دو سال این عوارض چهار گزینه ای دیدن سوالا خوب میشه خخخ .
نه واقعا ندیده بودم :دی
۳۰ شهریور ۹۸

آره والا!

D: نمیدونم والا...

خدا رو شکر!...گاهی خواب میبینم یا خواهرمو عین گزینه 2 که رادیکال 2 هست میبینمش!...مامانم معمولن عبارت کسریه گزینه یک!....بابام خود سواله!...داغونم داغون!...

:)

۳۰ شهریور ۹۸
پاسخ
:)
خخخ . حرفی ندارم. 
شاد و سلامت باشین :)
۳۰ شهریور ۹۸

ممنون...

:)

۳۰ شهریور ۹۸
پاسخ
:)
۳۱ شهریور ۹۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">